Onko tämä suhteessa normaalia?
Olen 28-vuotias ikisinkku ja ehkä löytönyt "sen oikean", mutta muutamat asiat mietityttää:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.
Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Mies loukkaantuu jos en syö hänen tekemiään leipiä tai ostamiaan leivoksia. Inhoan rasvan makua, ja syön kyllä leivät kun otan niistä voikasan pois.
Hänen mielestään on ärsyttävää että herätyskelloni soi 5, kun lähden lenkille. Voisin kuulemma lenkkeillä töiden jälkeen. Ei saa kunnolla enää unta sen jälkeen. (Olen lenkkeillyt näin varmaan 8 vuotta!)
Sitten kommentoi, että ripsienpidennykseni näyttävät luonnottomilta, ettei näin vaalealla voi millään järjellä olla niin tummat ja tuuheat ripset.. Nyt pitäisi alkaa käyttää ripsiväriä (ripset olleet ainakin 4 vuotta..)
Onko nää ihan normaaleja suhteeseen kuuluvia juttuja vai??
Kommentit (73)
Jos sinä olet jo vuosikausia herännyt viideltä, etkö herää ilman herätyskelloa? Kokeilepa joskus, ja hiivi pois sängystä niin että mies ei herää. Oikeasti tuo on rasittavaa!
Miksi sinä et sano sille miehelle, että tekee sinun leipäsi ilman rasvaa = voit nauttia niistä rääpimättä rasvoja pois päältä? Ja kai sinä ihan yleisen kohteliaisuuden nimissä voisit joskus jonkun pienen rasvaisen leivoksenkin syödä, tai kerro sappikivistäsi, joiden vuoksi rasvaiset ruuat tekevät sinut sairaaksi.
Tuli siis sinun kotiisi määräilemään - eli asutte sinun alkuperäisessä asunnossasi? Sinun tapasi ovatkin nyt aivan vääriä, ja pitäisi toimia toisin. Olisiko tilanne ollut erilainen, jos yhteinen asuntonne olisi kummallekin uusi ja siinä sopisitte yhteiset tavat?
Jotain rajaa siinäkin, kuinka paljon pitäisi parisuhteen ja yhteiselämän vuoksi muuttua ja joustaa - kummankin! Millä tavalla mies on muuttanut sinua ärsyttäviä tapojaan?
No kun ei mua varsinaisesti ärsytä miehen tavat. Oikeastaan vain hänen tapansa puhua ilkeästi ärsyttää, ja olen siitä sanonut välillä.
Saattaa sanoa, että on noloa kun en voi edes kohteliaisuudesta yhtä pullaa syödä, että vaikutan lapselliselta painonvartijalta.. Ei hänkään syö montaa asiaa mitä vanhempani tekevät,. Siirtää esimerkiksi fetat, oliivit, aurinkokuivatut tomaatit syrjään tai minulle, eikä mua hävetä yhtään! Kyllä minä syön hänen vanhemmillaan kaikkea muuta paitsi noita makeita leivoksia. Tietty jos käydään vaan kahvilla niin se korostuu, mutta ei hänen vanhempansa mitenkään pahalla katso. Ja mies sanoo siellä aina ettei mulle maistu makea. Viimeksi sanoi vähän moittivasti, että ettekö te muista että.. Oli vähän kiusallista, kun en tosiaan tarvi mitään kahvin kanssa. Tuntui että oli vaan piikki mulle.. Tällaiset tilanteet on niitä ahdistavia.
Mutta kun mun mielestä noi makeat on pahoja! Ja kai aikuinen saa päättää mitä syö? Ikinä aiemmin tää ei ole ollut ongelma missään tilanteessa elämääni.
Ja miehellä on muovikannu josta vesi pitäisi kaataa. ( Syistä mitä täällä jo kirjoitettiin) Kannu on tiskipöydällä niin vaikea muistaa. Siitäkin on kerran sanonut jotenkin, että onko mun sisäistämisessä jotain ongelmia. En tiedä, mutta kyllä toi ilmaisutapa loukkaa, vaikka on aika monelle samanlainen. Kun sanon siitä, sanoo ettei tarkoita mitään pahaa..
Ja miehellä on muovikannu josta vesi pitäisi kaataa. ( Syistä mitä täällä jo kirjoitettiin) Kannu on tiskipöydällä niin vaikea muistaa. Siitäkin on kerran sanonut jotenkin, että onko mun sisäistämisessä jotain ongelmia. En tiedä, mutta kyllä toi ilmaisutapa loukkaa, vaikka on aika monelle samanlainen. Kun sanon siitä, sanoo ettei tarkoita mitään pahaa..[/quote]
Nyt hetkinen. Kauan olette olleet yhdessä? Kaikki jotka täällä vaahtoavat kuinka normaalia kyseinen käytös on ovat varmaan itse joka asiasta kitiseviä, miehiään tossuttavia diktaattoriakkoja. Tuo, että mies sanoo sulle noin halveksivaan ja vittuilevaan sävyyn viitateen älykkyyteesi tai ulkonäköösi, ei ole ole toisiaan kunnioittavassa suhteessa normaalia. Ja tämä kahvinkeitto homma on itsellekkin kyllä ihan täysin uusi juttu, mutta jos oikeasti on elämä siitä kiinni, niin kirjottaisin vaikka pannuun muistutus lapun "muru, muista muovikannu ;)". Ja joo, selvästi tämä kaverimies ilmeisesti ottaa miestä itsetunnon päälle, mutta ei hän voi alkaa sinua määräileen ketä saat nähdä ja ketä et, ei miehen tarvitse asiasta pitää mutta hänen pitäisi vain niellä asia ja luottaa sinuun, Ja jos olet 8vuotta jo harrastanut aamulenkkeilyä niin ei sinun tarvitse miehen kitinän takia tapaasi lopettaa, toki asiaan voisitte keksiä molempia tyydyttävän ratkaisun.
Sinuna kyllä sanoisin miehelle suorat sanat että jos et hänelle kelpaa tuollaisenaan niin sitten et kelpaa, eihän voi sinua alkaa kontrollomaan joka asiassa. Toki parisuhde on kompromissien tekemistä, mutta jos oma mieheni esittäisi asiansa samaan tyyliin niin ei paljon hänen mielipiteensä kyllä jaksaisi kiinostaa.
Lisäyksenä tähän kuitenkin, että opettele muistamaan se, ettei pannulla kaadeta vettä keittimeen. Vituttaisi muakin sellainen.[/quote]
voitko selittää mikä pannulla kaatamisessa on niin vittumaista???
Juu ei ole normaalia! Ilkeät huomauttelut eivät kuulu parisuhteeseen! Toki jokainen sanoo joskus pahasti mutta voin sanoa että on olemassa ihmisiä jotka eivät katso oikeudekseen vähätellä ja lannistaa kumppaniaan.
Sinuna päättäisin suhteen heti. On miehessä paljon hyvääkin varmasti mutta mulle aikuismainen ja kunnioittava käytös on kaiken a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä sanoisin, että ei nyt hirveen pahalta kuulosta. Kannattaa lähteä siitä, että täydellisyyttä ei oo ja uuden kumppanin kanssa tulee pakostikin sanomisia jostain... Tai näin ainakin minulla on mennyt :D
Kahvipannulla kaatamisesta suuttuisin minäkin, ainakin jos olisi toistuvaa. Mutta ei se niin vakavaa ole vaikka toista ärsyttää ;)
Lenkit ja "rasvan maun" inhoaminen tuntuu miehelle ehkä pingottamielta? Onhan se kurjaa herkutella yksin... Anna ohjeet millaisista tuomitusta tykkäät? Ja kerro mitä otat leivän päälle etukäteen?
Ripsenpidennykset näyttää luonnottomalta, ei kai se nyt mikään uutinen oo :D jotkut tykkää jotkut ei. Kunhan ei kiellä sua ottamasta!
Kyllä minusta tuollaisista asioista voi yli päästä, ja menee ohi varmaan itsekseen kun kaikki alkaa olla tuttua
Jos ei osaa arvostaa lenkkeilevää ihmistä tai haluaa herkutella yhdessä kumppaninsa kanssa, miksi alkaa suhteeseen naisen kanssa joka herää aamuvarhain lenkille? Jos ei pidä ripsenpidennyksistä, miksi seurustella naisen kanssa joka niitä käyttää?
Sen sijaan että valitsee itselleen sopimattoman kumppanin ja alkaa muuttamaan tätä nalkuttamalla, olisi ehkä kannattavampaa valita sellainen jonka kanssa yhteiselo sujuu mukavasti luonnostaan.
juurikin näin! Kaikki tässä ketjussa ap:n miehen puolella olevat ihmiset ovat itse nalkuttajia, joilla ei ole ollut pokkaa ja rohkeutta etsiä itselleen aidosti sopivaa kumppania, vaan ovat ottaneet puolisoiksi sen kenet saavat ja sitten nalkuttamalla tätä muokkaavat.
Jos kerran ap pesee sen pannun, niin ei pitäis olla ongelma.
Meillä on reippaasti yli 10v vanha Moccis ja pannulla kaadetaan, se huuhdellaan moneen kertaan käytön jälkeen ja pestään suht harvoin. Ja hyvin toimii.
Ap:llä on oikeus herätä kun haluaa, yrittää vaan herätä hiljaa.
Mut toi on kurjaa jos asioista sanotaan ilkeästi eikä osata rakentavasti sanoa. Vaihtoon menis. Ei sovi perheenisäksi.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei mua varsinaisesti ärsytä miehen tavat. Oikeastaan vain hänen tapansa puhua ilkeästi ärsyttää, ja olen siitä sanonut välillä.
Saattaa sanoa, että on noloa kun en voi edes kohteliaisuudesta yhtä pullaa syödä, että vaikutan lapselliselta painonvartijalta.. Ei hänkään syö montaa asiaa mitä vanhempani tekevät,. Siirtää esimerkiksi fetat, oliivit, aurinkokuivatut tomaatit syrjään tai minulle, eikä mua hävetä yhtään! Kyllä minä syön hänen vanhemmillaan kaikkea muuta paitsi noita makeita leivoksia. Tietty jos käydään vaan kahvilla niin se korostuu, mutta ei hänen vanhempansa mitenkään pahalla katso. Ja mies sanoo siellä aina ettei mulle maistu makea. Viimeksi sanoi vähän moittivasti, että ettekö te muista että.. Oli vähän kiusallista, kun en tosiaan tarvi mitään kahvin kanssa. Tuntui että oli vaan piikki mulle.. Tällaiset tilanteet on niitä ahdistavia.
Mutta kun mun mielestä noi makeat on pahoja! Ja kai aikuinen saa päättää mitä syö? Ikinä aiemmin tää ei ole ollut ongelma missään tilanteessa elämääni.
Ja miehellä on muovikannu josta vesi pitäisi kaataa. ( Syistä mitä täällä jo kirjoitettiin) Kannu on tiskipöydällä niin vaikea muistaa. Siitäkin on kerran sanonut jotenkin, että onko mun sisäistämisessä jotain ongelmia. En tiedä, mutta kyllä toi ilmaisutapa loukkaa, vaikka on aika monelle samanlainen. Kun sanon siitä, sanoo ettei tarkoita mitään pahaa..
Aivan, aikuinen päättää mitä syö. Sinä et pidä rasvasta, etkä leivonnaisista, miehen pitää hyväksyä. Mies ei nähtävästi pidä oliiveista, fetasta ja aurinkokuivatuista tomaateista ja se pitää sinun hyväksyä. (en kyllä minäkään söisi noita, hyh!)
Jos kannu on tiskipöydällä, niin luulisi nimenomaan olevan helppo se siitä muistaa ja ottaa. Eri asia, jos olisi kaapissa ns.näkymättömissä.
Kello 5 herätys, juu ei. Itse ainakin olen niin herkkäuninen, että pienimmätkin rapsahdukset saattavat herättää, joten jonkun piipittävän tai kilkattavan kellon soitto tai joku puhelimen "kiva" soittoääni saisi minut raivoihin 5 aikaan aamulla. Ja toisekseen, olen itse ilta-yövirkku, joten tuohon aikaan olisin tod.näk. nukkunut vasta muutaman tunnin, niin jäisi yöunet totaalisesti kesken.
En osaa sanoa mikä ratkaisuksi. Noin eri nukkumistyylit ja herätykset eivät ehkä tule koskaan toimimaan. Esim. iltavirkun/aamutorkun ja iltatorkun/aamuvirkun on hankala sovittaa elämää keskenään. Eri huoneet tai omat kämpät ovat ehkä ainoa toimiva ratkaisu. Tai suhde samanhenkisen kanssa.
Normaalin määritelmä on vähän hankala, mutta itse en hyväksy mitään epäkunnioittavaa ja ilkeää käytöstä puolisoltani. Tämä on hänelle aivan selvää. Ihmisen on itse määriteltävä ne rajat, mitä ottaa vastaan. Jos nyt hyväksyt tällaisen käytöksen, voit olla varma että se pahenee, kun suhteen alkuaika ja se tietty "vieraskoreus" on ohi.
Miten sitten voin olla hyväksymättä? Kun sanon jo että tulee niin huono fiilis, kun esittää asiat niin ikävästi. Vastaa että se on hänen tapa eikä mikään henkilökohtainen loukkaus. Puhuu myös vanhemmilleen aika suoraa ja varsinkin kavereilleen..
Osaa sitten myös puhua kivasti. Ja jos suutun niin tulee kyllä sopimaan. Ehkä ärsyttävintä on, että pitää aina suuttua ennen kuin hän ottaa mitään vakavasti..
Ap
En juo kahvia lainkaan, joten en ota kantaa tuohon kaatokysymykseen.
Tuo aamuviideltä herätys ei tulisi minunkaan kanssani kyseeseen, koska kyseessä ei ole pakollinen meno, vaan lenkillä voi käydä myöhemminkin.
Syömisistä numeron tekeminen kyläreissulla ja muutenkin on tökeröä ja kummallista.
Tuo sinun ulkonäköösi ja meikkaamiseen puuttuminen taas on jo vähän creepyä ja siihen entiseen seksikumppaniin suhtautuminen jo melko sairasta.
Mies ei selvästikään halua sinua juuri siksi, että olet sinä, vaan olet tarpeeksi hyvä aihio, josta hän uskoo saavansa muokattua itselleen sellaisen naisen kuin haluaa, yksityiskohtia myöten. Ei hyvältä vaikuta.
No luulen, että on jo nähnyt ettei musta täydellistä saa.. Ripsiin sanoin etten tosiaan ala töpöripsillä kulkea, niihin tuskin edes ripsivärillä näköä saa. Vaaleat ja ei kovin tuuheat. Naisilta olen saanut vain kehuja. Ja rakastan näitä! On hyvällä maulla tehdyt volyymit.
Miksi ihmeessä mun pitäisi syödä vain siksi ette kukaan loukkaannu? Mulle noi leivokset on sama kuin miehelle feta, mutta ei tunnu ymmärtävän. Pahoja! En juo oluttakaan vaikka miehen isä sitä -aina- saunaan tyrkyttää.
Itseasiassa miehen vanhemmat on hieman ärsyttäviä, mutta varmasti hyväsydämisiä.. Sellaisia vanhoja jotka pitävät kaikkia mun juttuja jotenkin typerinä "kaupunkilais likka" sitä ja tätä. Ja kyselee aina onkos teillä, ootkos sä ikinä.. Ihan kuin olisin jostain toiselta planeetalta 😩 Mies sitten vastaa välillä mun puolesta vähän ikävällä tavalla.. Vaikkei he mun ykkösihmisiä ole, niin ärsyttää miehen ylimielinen tapa (löytyihän näitä).
Mutta joo. Vaikea uskoa, että parempaa saisin. Seksi on mahtavaa ja mies huolehtii itsestään ja on muutenkin vakaa eikä sellainen tuhlari & hulivili tms.
Ei tosta varmaan hääppöistä apua isänä olis kun rakastaa unta ja töitään, mutta en ainakaan toistaiseksi ole lapsia halunnut. Meillä on kerran ollut siskon lapset yötä, ja ei ainakaan tullut vauvakuume -kummallekaan 😄
Ap
Tyypillinen tilanne jossa kumpikaan ei halua joustaa.Ero, tai puhumalla eteen päin..