Onko tämä suhteessa normaalia?
Olen 28-vuotias ikisinkku ja ehkä löytönyt "sen oikean", mutta muutamat asiat mietityttää:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.
Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Mies loukkaantuu jos en syö hänen tekemiään leipiä tai ostamiaan leivoksia. Inhoan rasvan makua, ja syön kyllä leivät kun otan niistä voikasan pois.
Hänen mielestään on ärsyttävää että herätyskelloni soi 5, kun lähden lenkille. Voisin kuulemma lenkkeillä töiden jälkeen. Ei saa kunnolla enää unta sen jälkeen. (Olen lenkkeillyt näin varmaan 8 vuotta!)
Sitten kommentoi, että ripsienpidennykseni näyttävät luonnottomilta, ettei näin vaalealla voi millään järjellä olla niin tummat ja tuuheat ripset.. Nyt pitäisi alkaa käyttää ripsiväriä (ripset olleet ainakin 4 vuotta..)
Onko nää ihan normaaleja suhteeseen kuuluvia juttuja vai??
Kommentit (73)
Herranjumala nainen! Ei kannata yhteistä lainaa tollasessa tilanteessa ottaa, jos vähänkin mietityttää. Ei ei ei :D
Mun mielestä noi kaikki on ratkaistavissa. Pahin on toi suhtautuminen siihen sun kaverimieheen, mutta ei mitenkään harvinaista tuollainenkaan.
Toi kahvipannujuttu on ihan perusteltu, opettele käyttämään sitä kannua.
Voisitko vaihtaa herätyskellon äänen sellaiseksi ettei mies herää siihen? Tämä ehkä vaikeaa.. Mua ärsyttäis myös tuollainen, koska en myöskään saa välttämättä enää unta jos kerran herään. Voisitko edes joskus hoitaa lenkin illalla?
Kerro miehelle minkälaisista leivistä/leivonnaisista tykkäät, osaa sitten tuoda oikeita ja voitte herkutella yhdessä.
Ripsenpidennykset ovat minunkin mielestäni rumia ja luonnottomia. Se on kuitenkin sinun henkilökohtainen asiasi, eikä mikään uusi juttu, joten mies saa luvan ne vaan kestää.
Oliks siinä vielä jotain, en nyt muista. Mutta eiköhän noista yli pääse jos molemmat ovat normaaleja joustamiskykyisiä aikuisia.
23 jatkaa tohon kaverimieheen liittyen..
Kerrot miehellesi että annoit sille kaverille vain säälistä. Lisäksi tui kaveri oli pienimunainen ja tosi huono sängyssä, kestikin vaan pari minuuttia. Kaiken kaikkiaan oli huono kokemus josta et nauttinut pätkääkään ja kaduttikin heti.
Siihen en sitten osaa sanoa, kannattaako överimustasukkaisen miehen kanssa jatkaa suhdetta. Omani ei sellainen ole, mutta ei nyt kovin riemuissaan hengaa mun entisten hoitojen kanssa. Ymmärrän sen. Sellaista hullua ja järjetöntä mustasukkaisuutta en ymmärrä. Kuten esim. tuo, ettei kaverimiehesi saisi jalallaan teidän kotiin astua. Aika outoa, etenkin jos olette yhä hyviä kavereita ja tuo mies pitäisi sitten jättää kaverikekkereistä pois kun siippasi ei häntä suostu näkemäänkään..
jos tuo on sun mielestä "se oikea" niin sä olet kyllä itsekin aikamoinen juustoiivari. valoja päälle, nainen.
Täällä kans yksi joka ihmettelee miksei pannulla voi kaataa vettä? En ymmärrä! Kertokaa :D en ole koskaan kuullutkaan saati tavannut ihmistä joka tekisi toisin.
Up! Kahvipannuasia häiritsee. Onko kahvipannu niin likainen, ettei sillä saa kaataa vettä? Vai pitääkö veden määrä mitata niin tarkasti, että kahvipannu ei siihen riitä?
Jutelkaa jutelkaa. Tutustukaa. Ei kannata lupautua kaikkeen...juttele mieluummin.
Ja ripsien pidennyksistä voi saada astman. Niitä ei oikeesti kannata teettää. Ne liimat voi olla tosi allergisoivia.
Kuulostaako kuvailemasi ihminen "siltä oikealta"
Vierailija kirjoitti:
Olen 28-vuotias ikisinkku ja ehkä löytönyt "sen oikean", mutta muutamat asiat mietityttää:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.
Niin tuhahtelisin ja raivoaisin minäkin. Olen sentään investoinut kalliseen hyvää kahvia keittävään keittimeen, niin vähintäänkin palaisi hihat, jos joku kaatelisi kahvipannulla sinne vettä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Hyvin ymmärrettävää. Ehkä kokemus oli huono, eikä halua siitä muistutuksia. Tai hyvä, mutta ei halua tulla houkutetuksi enää. Itse tosin kuittaisin asian huumorilla, mutta kaikki eivät siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mies loukkaantuu jos en syö hänen tekemiään leipiä tai ostamiaan leivoksia. Inhoan rasvan makua, ja syön kyllä leivät kun otan niistä voikasan pois.
Miksei saisi olla loukkaavaa, jos näkee vaivaa tarjotakseen jotain, eikä toiselle kelpaa? Mitäpä jos kokeilisit sanoa: Voi kulta, olet ihana kun huomioit ja muistat minua, mutta laittaisitko minun leipiini vähemmän voita? Ja leivosten sijaan ottaisin tosi paljon mielummin kanelipullan.
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään on ärsyttävää että herätyskelloni soi 5, kun lähden lenkille. Voisin kuulemma lenkkeillä töiden jälkeen. Ei saa kunnolla enää unta sen jälkeen. (Olen lenkkeillyt näin varmaan 8 vuotta!)
Voi tsiisus, tästä vasta polttaisinkin hihat! Minun on niin vaikea saada unta ja pysyä unessa, että jos joku ihan vaan itsekkyyttään soittelisi herätyskelloa viideltä, niin johan ois piru irti! Nuku jossain muualla, jos on pakko herätä viideltä. Tai lenkkeile töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kommentoi, että ripsienpidennykseni näyttävät luonnottomilta, ettei näin vaalealla voi millään järjellä olla niin tummat ja tuuheat ripset.. Nyt pitäisi alkaa käyttää ripsiväriä (ripset olleet ainakin 4 vuotta..)
No mitä muuta ne sellaiset tekoripset ovat, kuin luonnottomat? Muutenkin ihan keskenkasvuisten pinnallisten pissaliisojen puuhaa. Mua ainakin ahdistais, jos ei itsekään koskaan näkisi itseään peilistä luonnollisena.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin normaalilta ja kohtuulliselta kuulostaa minusta. Sinä puolestaan vaikutat lapselliselta, pinnalliselta, ajattelemattomalta ja tietämättömältä.
Ja tiedoksi, olen itsekin nainen. (ei tarvitse kenenkään huutaa, että joku sovinistisikaukko taas äänessä.. :)
No ihan oikeessa on ainaki ripsistä! Ja ehkä muustakin.
Vierailija kirjoitti:
Nää ripset on mulle vähän kuin "tavaramerkki" eli niistä en luovu.
Nyt tilanne on se, että asutaan molemmat kaksioissa vuokralla, mikä tulee aika kalliiksi kun ollaan paljon toisella yhdessä. On puhuttu, että muutettais yhteen, ja nyt mies ehdotti jos käytäis kysymässä pankista saataisko yhdessä millainen laina! Tavallaan olis ihanaa muuttaa suoraa yhteen omaan (kun muutto on niin iso työ), mutta kyllä ajatus vähän kauhistuttaa. Ajattelin nyt kesään vielä vitkuttaa ja katsoa mitä tästä tulee.
Ja mies on kyllä aika temperamenttinen, tavallaan tykkään siitä piirteestä hyvin paljon.
Ap
Joo, ei varmaan kannatakkaan poistaa ripsiä kun omia sulla ei varmaan enää ees kasva.
Nyt ne lenkkarit jalkaan juokse niin kovaa kuin pääset! Kontrollifriikkiys pahenee iän myötä. Eikä toimi toisin päin. Sanopa pojalle, että haluat sen alkavan luopua jostain tavastaan, ei esim. pelaa jotain peliä tai katso ohjelmaa. Tai tekee jonkin kotihomman eri tavalla. Katsopa miten suhtutuu.
Usko pois, löydät paremman. Ja pitemmän päälle sun on parempi olla vaikka yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.Niin tuhahtelisin ja raivoaisin minäkin. Olen sentään investoinut kalliseen hyvää kahvia keittävään keittimeen, niin vähintäänkin palaisi hihat, jos joku kaatelisi kahvipannulla sinne vettä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ymmärrettävää. Ehkä kokemus oli huono, eikä halua siitä muistutuksia. Tai hyvä, mutta ei halua tulla houkutetuksi enää. Itse tosin kuittaisin asian huumorilla, mutta kaikki eivät siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi olla loukkaavaa, jos näkee vaivaa tarjotakseen jotain, eikä toiselle kelpaa? Mitäpä jos kokeilisit sanoa: Voi kulta, olet ihana kun huomioit ja muistat minua, mutta laittaisitko minun leipiini vähemmän voita? Ja leivosten sijaan ottaisin tosi paljon mielummin kanelipullan.
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus, tästä vasta polttaisinkin hihat! Minun on niin vaikea saada unta ja pysyä unessa, että jos joku ihan vaan itsekkyyttään soittelisi herätyskelloa viideltä, niin johan ois piru irti! Nuku jossain muualla, jos on pakko herätä viideltä. Tai lenkkeile töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta ne sellaiset tekoripset ovat, kuin luonnottomat? Muutenkin ihan keskenkasvuisten pinnallisten pissaliisojen puuhaa. Mua ainakin ahdistais, jos ei itsekään koskaan näkisi itseään peilistä luonnollisena.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin normaalilta ja kohtuulliselta kuulostaa minusta. Sinä puolestaan vaikutat lapselliselta, pinnalliselta, ajattelemattomalta ja tietämättömältä.
Ja tiedoksi, olen itsekin nainen. (ei tarvitse kenenkään huutaa, että joku sovinistisikaukko taas äänessä.. :)
Anteeksi superpitkä lainaus, mutta tämä viesti piristi päivääni!! Ihan vain siksi, että sain tästä tunteen, etten toden totta ole liian kitisevä ja valittava pikku"teini" kuten eksä minua kuvailee. Voisin hyvinkin suuttua esimerkiksi kahvipannulla mittaamisesta, jos olisin useasti pyytänyt mittaamaan veden erillisellä kannulla. Samoin suuttuisin ja loukkaantuisin (ja teinkin niin), kun tarjottavat eivät kelpaa. Tästä tunnistaa, mutta esim. minä loukkaannuin kerran kun sain tietää eksän käyneen huoltsikalla kahvilla. Siis pelkästään kahvilla ja tosiaan kotona olisi saanut minun keittämääni. Loukkaannuin, koska mies valitsi huoltsikan ikuisuuden seisseen kahvin oman kullan keittämän "ilmaisen" sijaan. Nämä olivat niitä pienimpiä seikkoja, mutta minua loukkaavia.
Vierailija kirjoitti:
Millä te kaadatte vettä keittimeen jos ei sillä pannulla? Ei oo mittää lokkiikkoo..
Jollain puhtaalla astialla. Pannua ei jaksa pestä joka välissä ja siinä on siten yleensä kahvin rasvoja. Rasvat huuhtoutuvat keittimeen, jos pannulla kaadetaan vettä säiliöön. Härskiintyvä rasva keittimen putkistossa ei varsinaisesti paranna lopputuotteen makua.
Ap hermoo sinä siitä ettei miehesi käytä korvatulppia.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Lopeta suhde vielä kun voit. Tuosta ei seuraa mitään hyvää.
T. Täti 37v
Äiti on aina sanonut, että harva muuttuu suhteen aikana, menee pahemmaksi vain. Isäsi on siitä elävä todistusaineisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä te kaadatte vettä keittimeen jos ei sillä pannulla? Ei oo mittää lokkiikkoo..
Jollain puhtaalla astialla. Pannua ei jaksa pestä joka välissä ja siinä on siten yleensä kahvin rasvoja. Rasvat huuhtoutuvat keittimeen, jos pannulla kaadetaan vettä säiliöön. Härskiintyvä rasva keittimen putkistossa ei varsinaisesti paranna lopputuotteen makua.
Täh. Siis totta kai se pannu pestään aina. Ette kai te samasta pesemättömästä mukistakaan montaa päivää sitä kahvia juo??
Joku tätä kysyi, niin vastaan. Pannulla ei saa kaataa vettä keittimeen, koska kahvin luontainen rasva ja pannussa oleva muu lika kertyy keittimen putkistoon. Menee likaiseksi ja mahdollisesti rikki ennen aikojaan. Ostin juuri minulle superkalliin Moccamasterin, ja tasan nipotan tästä kaikille, jotka yrittävät pannulla vettä kaataa. Ohjeissa nimenomaan kiellettiin tuo. Luulenpa, ettei saa takuuseen, mikäli hajottaa kalliin keittimensä näin.
Siis mitä helvettiä, miksi pannulla ei saa kaataa vettä??