Onko tämä suhteessa normaalia?
Olen 28-vuotias ikisinkku ja ehkä löytönyt "sen oikean", mutta muutamat asiat mietityttää:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.
Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Mies loukkaantuu jos en syö hänen tekemiään leipiä tai ostamiaan leivoksia. Inhoan rasvan makua, ja syön kyllä leivät kun otan niistä voikasan pois.
Hänen mielestään on ärsyttävää että herätyskelloni soi 5, kun lähden lenkille. Voisin kuulemma lenkkeillä töiden jälkeen. Ei saa kunnolla enää unta sen jälkeen. (Olen lenkkeillyt näin varmaan 8 vuotta!)
Sitten kommentoi, että ripsienpidennykseni näyttävät luonnottomilta, ettei näin vaalealla voi millään järjellä olla niin tummat ja tuuheat ripset.. Nyt pitäisi alkaa käyttää ripsiväriä (ripset olleet ainakin 4 vuotta..)
Onko nää ihan normaaleja suhteeseen kuuluvia juttuja vai??
Kommentit (73)
Minusta hetätys 5ltä on kohtuuton ja ex-mieheni vastaava toiminta oli osa eroon johtaneita syitä. Muut jutut vaikuttavat erikoisilta. Vähän hankalan tuntuinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 28-vuotias ikisinkku ja ehkä löytönyt "sen oikean", mutta muutamat asiat mietityttää:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.Niin tuhahtelisin ja raivoaisin minäkin. Olen sentään investoinut kalliseen hyvää kahvia keittävään keittimeen, niin vähintäänkin palaisi hihat, jos joku kaatelisi kahvipannulla sinne vettä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Hyvin ymmärrettävää. Ehkä kokemus oli huono, eikä halua siitä muistutuksia. Tai hyvä, mutta ei halua tulla houkutetuksi enää. Itse tosin kuittaisin asian huumorilla, mutta kaikki eivät siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mies loukkaantuu jos en syö hänen tekemiään leipiä tai ostamiaan leivoksia. Inhoan rasvan makua, ja syön kyllä leivät kun otan niistä voikasan pois.
Miksei saisi olla loukkaavaa, jos näkee vaivaa tarjotakseen jotain, eikä toiselle kelpaa? Mitäpä jos kokeilisit sanoa: Voi kulta, olet ihana kun huomioit ja muistat minua, mutta laittaisitko minun leipiini vähemmän voita? Ja leivosten sijaan ottaisin tosi paljon mielummin kanelipullan.
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään on ärsyttävää että herätyskelloni soi 5, kun lähden lenkille. Voisin kuulemma lenkkeillä töiden jälkeen. Ei saa kunnolla enää unta sen jälkeen. (Olen lenkkeillyt näin varmaan 8 vuotta!)
Voi tsiisus, tästä vasta polttaisinkin hihat! Minun on niin vaikea saada unta ja pysyä unessa, että jos joku ihan vaan itsekkyyttään soittelisi herätyskelloa viideltä, niin johan ois piru irti! Nuku jossain muualla, jos on pakko herätä viideltä. Tai lenkkeile töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kommentoi, että ripsienpidennykseni näyttävät luonnottomilta, ettei näin vaalealla voi millään järjellä olla niin tummat ja tuuheat ripset.. Nyt pitäisi alkaa käyttää ripsiväriä (ripset olleet ainakin 4 vuotta..)
No mitä muuta ne sellaiset tekoripset ovat, kuin luonnottomat? Muutenkin ihan keskenkasvuisten pinnallisten pissaliisojen puuhaa. Mua ainakin ahdistais, jos ei itsekään koskaan näkisi itseään peilistä luonnollisena.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin normaalilta ja kohtuulliselta kuulostaa minusta. Sinä puolestaan vaikutat lapselliselta, pinnalliselta, ajattelemattomalta ja tietämättömältä.
Ja tiedoksi, olen itsekin nainen. (ei tarvitse kenenkään huutaa, että joku sovinistisikaukko taas äänessä.. :)
Anteeksi superpitkä lainaus, mutta tämä viesti piristi päivääni!! Ihan vain siksi, että sain tästä tunteen, etten toden totta ole liian kitisevä ja valittava pikku"teini" kuten eksä minua kuvailee. Voisin hyvinkin suuttua esimerkiksi kahvipannulla mittaamisesta, jos olisin useasti pyytänyt mittaamaan veden erillisellä kannulla. Samoin suuttuisin ja loukkaantuisin (ja teinkin niin), kun tarjottavat eivät kelpaa. Tästä tunnistaa, mutta esim. minä loukkaannuin kerran kun sain tietää eksän käyneen huoltsikalla kahvilla. Siis pelkästään kahvilla ja tosiaan kotona olisi saanut minun keittämääni. Loukkaannuin, koska mies valitsi huoltsikan ikuisuuden seisseen kahvin oman kullan keittämän "ilmaisen" sijaan. Nämä olivat niitä pienimpiä seikkoja, mutta minua loukkaavia.
Yllättävää, että tämä sai alapeukkuja. Joka tapauksessa nämä asiat olivat niitä pienimpiä ongelmia, mutta ongelmia juuri siksi, että eksä loukkasi minua tietoisesti eikä muuttanut tapojaan nähdäkseen minut iloisena :)
Vierailija kirjoitti:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.Kuuli, että olen joskus nuoruudessa mennyt sänkyyn hyvän ystäväni kanssa, ja nyt puhuu ettei haluaisi, että tapaan häntä enää, sanoi myös ettei yhteiseen kotiimme tulevaisuudessa ko ihmisellä ole mitään asiaa.. ?? Ei olla oltu kuin kerran humalassa sängyssä vaikka on asuttu kämppiksinä sen jälkeen. Tämä ei kuulemma muuta sitä tosi asiaa, että hän vihaa ko tyyppiä.
Miten ihmeessä olet onnistunut aikuisiällä päätymään yhteen noin törpön tyypin kanssa? Ensimmäinen poikaystäväni15-vuotiaana yritti muutta minua koko sen ajan kun tapailimme,hiukseni olivat vääränväriset,rintaliivini olivat vääränlaiset,samoin kengät,pyörä...Totesin että en kaipaa tyyppiä jolle en kelpaa itsenäni.Ja silloin olin siis tosi epävarma teini,nyt 28-vuotiaana en katselisi hetkeäkään tyyppiä jonka mielestä teen kaiken väärin(eli en hänen tavallaan vaan omallani).Usko pois,ikisinkkuus on paljon parempi vaihtoehto kuin tuollainen jurputtaja.
[/quote]
Anteeksi superpitkä lainaus, mutta tämä viesti piristi päivääni!! Ihan vain siksi, että sain tästä tunteen, etten toden totta ole liian kitisevä ja valittava pikku"teini" kuten eksä minua kuvailee. Voisin hyvinkin suuttua esimerkiksi kahvipannulla mittaamisesta, jos olisin useasti pyytänyt mittaamaan veden erillisellä kannulla. Samoin suuttuisin ja loukkaantuisin (ja teinkin niin), kun tarjottavat eivät kelpaa. Tästä tunnistaa, mutta esim. minä loukkaannuin kerran kun sain tietää eksän käyneen huoltsikalla kahvilla. Siis pelkästään kahvilla ja tosiaan kotona olisi saanut minun keittämääni. Loukkaannuin, koska mies valitsi huoltsikan ikuisuuden seisseen kahvin oman kullan keittämän "ilmaisen" sijaan. Nämä olivat niitä pienimpiä seikkoja, mutta minua loukkaavia.[/quote]
Kuulostat hankalalta tyypiltä :D Jos sen miehen vaikka teki sillä hetkellä mieli kahvia ja huoltsikka oli lähempänä kuin koti,ei varmaan ole tietoisesti ajatellut että "taidanpa valita seisoneen kuran oman kullan keittämän sijasta". Ja jos joku ei oikeasti välitä makeasta tai rasvaisesta,pitäisikö sellaisia tarjottavia tunkea väkisin kurkustaan alas,ettei tarjoaja loukkaannu?Ehkä tällainen nainen ja ap:n mies olisivat hyvä pari? Ja vähemmän niuhot ihmiset voisivat seurustella keskenään.
Miehen valituslistassa ainoa "järkevä" valitus oli tuo kello viiden herätys,mutta jos jonkun tarvitsisi herätä esimerkiksi töihin siihen aikaan,samalla tavalla se kello soisi viideltä.AP:n rutiineihin kuuluu aamulenkki ennen töitä ja jos se ei sovi petikaverille,nukkukoon muualla.Eli ei yhtään oikeaa syytä mussuttaa,turhaa kontrollifriikkeilyä ja mielenpahoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä te kaadatte vettä keittimeen jos ei sillä pannulla? Ei oo mittää lokkiikkoo..
Jollain puhtaalla astialla. Pannua ei jaksa pestä joka välissä ja siinä on siten yleensä kahvin rasvoja. Rasvat huuhtoutuvat keittimeen, jos pannulla kaadetaan vettä säiliöön. Härskiintyvä rasva keittimen putkistossa ei varsinaisesti paranna lopputuotteen makua.
Ai mutta rasvasta härskiintynyt pannu parantaa makua? Meillä ainakin osataan pestä sitä pannua...
No entäs jos työt alkaa niin aikaisin/pitkä työmatka että olisi noustava viideltä. Tuomittu yksinoloon?
Vierailija kirjoitti:
No entäs jos työt alkaa niin aikaisin/pitkä työmatka että olisi noustava viideltä. Tuomittu yksinoloon?
Just tämä,olen ollut kahvilassa töissä ja kun työpäivä alkoi kuudelta,piti herätä viimeistään viideltä.Onneksi mieheni ei ole avauksessa kuvaillun urpon kaltainen,vaan jäi nukahti uudestaan kun olin lähtenyt.Ei sillä pitäisi olla merkitystä,meneekö ap viideltä aamulla lenkille vai töihin,jos on aikaisin menoa,kello soi aikaisin.Mies voi nukkua muualla tai pitää korvatulppia.
Kyllä aika nipolle vaikuttaa mutta jos pystyy asiallisesti keskustelemaan nipotuksistaan ja tekemään kompromisseja niin en pitäis esteenä. Esim että heräät viideltä mutta et esim joka aamu on hänelle ok niin ei ole paha. Jos kompromissit ei onnistu niin vaikeudet lisääntyy.
Ihan normaalilta kuulostaa. Ja itse asiassa vähän siltä, että et oikein ota miestä huomioon. Jos hänelle on tärkeää, ettet hänen luonaan kaada vettä kahvipannulla, niin älä sitten kaada. Jos asiasta on sanottu monta kertaa, etkä toisen tällaista varsin kohtuullista toivetta silti noteeraa, osoitat ettet välitä toisen tunteista. Sama juttu tuossa aamulenkkeilyssä. Kyllä minuakin todella pännisi, jos heräisin toisen kelloon klo 5 aamulla, jollei syynä ole pakollinen aikaisin alkava työvuoro. Ja ehkä silloinkin toinen saisi nukkua jossain muualla. Yöuni on minulle pyhä asia.
Muakin ärsyttäis jos joku pilais mun kahvinkeittimen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalilta kuulostaa. Ja itse asiassa vähän siltä, että et oikein ota miestä huomioon. Jos hänelle on tärkeää, ettet hänen luonaan kaada vettä kahvipannulla, niin älä sitten kaada. Jos asiasta on sanottu monta kertaa, etkä toisen tällaista varsin kohtuullista toivetta silti noteeraa, osoitat ettet välitä toisen tunteista. Sama juttu tuossa aamulenkkeilyssä. Kyllä minuakin todella pännisi, jos heräisin toisen kelloon klo 5 aamulla, jollei syynä ole pakollinen aikaisin alkava työvuoro. Ja ehkä silloinkin toinen saisi nukkua jossain muualla. Yöuni on minulle pyhä asia.
Nuo olivatkin ap:n miesystävän valituslistan järkevimmästä päästä.Minua ihmetytti eniten tuo,että mistä mies on kuullut ap:n harrastaneen seksiä ystävänsä kanssa ja miksi mies kuvittelee voivansa päättää,kenen kanssa ap kaveeraa.Siis jotenkin ymmärrän,että existä ollaan mustasukkaisia,mutta että "vihaa" jotain tyyppiä siksi että nykyinen kumppani on kerran kännissä pannut sitä? Ja tuo että loukkaantuu kuin rasvainen tarjottava ei kelpaa on ihme mielensäpahoittamista,samoin ripsistä jurputtaminen(jos siis on alun perinkin alkanut tapailla naista jolla on ripsienpidennykset).
Ihan pimeä ja pahemmaksi menee. Lainapuheet kuulostavat todella arveluttavilta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Joku tätä kysyi, niin vastaan. Pannulla ei saa kaataa vettä keittimeen, koska kahvin luontainen rasva ja pannussa oleva muu lika kertyy keittimen putkistoon. Menee likaiseksi ja mahdollisesti rikki ennen aikojaan. Ostin juuri minulle superkalliin Moccamasterin, ja tasan nipotan tästä kaikille, jotka yrittävät pannulla vettä kaataa. Ohjeissa nimenomaan kiellettiin tuo. Luulenpa, ettei saa takuuseen, mikäli hajottaa kalliin keittimensä näin.
Joka päivä sitä näköjään oppii uutta. Olen 51v enkä ole koskaan moisesta kahvipannun vastaisesta säännöstä kuullut! :o Ei meillä tosin mitään kalliita keittimiä ole ollutkaan. Hiljattain mies osti kahvikoneen, jossa koko pannua ei ole lainkaan, joten tämä ongelma tuli meidän taloudessa tietämättäni korjattua :D
Ap:lle: nyt otat ne rakastuneen naisen lasit silmiltäsi ja kuuntelet järjen ääntä. Tuon miehen käytös tulee vain pahentumaan ajan mittaan. Jos jo tässä vaiheessa hänestä on paljastunut tuollaista kontrollointia niin se ei todellakaan lupaa mitään hyvää. Hän saattaa olla "vain" kontrollifriikki mutta hän voikin osoittautua pahasti luonnehäiriöiseksi ja se on vielä pahempi juttu, se. Onko hänellä tiuhaan vaihtuneet ex-tyttöystävät? Onko yhtäkään pitempää suhdetta? Miten hän yleisesti ottaen suhtautuu muihin ihmisiin?
Tän keskustelun suurin ällistys oli tuo kahvipannujuttu. Ollaan tarkkoina, ettei pannulla saa kaataa vettä ja samat tyypit näemmä pitävät normaalina, ettei pannua pestä kahvinkeittokertojen välillä. Olen lähes sanaton.
Yäk keitättekö te oikeasti paskaseen pannuun ne kahvit!? Mitä järkeä on kehuskella kalliilla keittimellä jos kuitenkin se astia mistä kahvin tarjoilee on valmiiksi härskiintynyt. Siinä mielessä joo, kannattaa käyttää erillistä kannua veden kaatamiseen. Kannattaa varoittaa myös vieraita että teillö ei kahvipannuja paljon pestä. Meidän perheessä kahvin keittoon käytettävät astiat todellakin pestään joka kerta, tosin mitään junttimokkamastereita ei tähän kotiin edes hankittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa raivarin (tuhahtelee ja on ihan vittuuntunut) kun keitän hänen luonaan kahvia ja kaadan veden sillä pannulla, en kannulla koska en ikinä oikeasti muista.-ei halua, että hänen kahvinkeittimensä menee pilalle. Varsin kohtuullinen vaatimus minusta. Kyllä minuakin suututtaisi, jos et ollenkaan noteeraa tätä pyyntöä.
-Aika normaalia mustasukkaisuutta nuorelta mieheltä.
-oletko kertonut miksi et pidä niistä? Yrittää ilahduttaa ja pitää sinua nirsona, kun ei kelpaa. Miksi et tee itse leipiäsi?
-Tuo nyt olisi ärsyttävää suunnilleen kenestä hyvänsä.
-Kertoo totuuden.
-On, mutta jos ne sinua rassaavat noin paljon, olet vapaa lähtemään. JSMAP = jätä se, mies ansaitsee parempaa.
Itsekin pesen pannun joka kerta ennen kuin sillä mittaan, myös miehen pannun, jonka hän itse hulauttaa vedellä! Ja kun en ole kotoa sitä kannutapaa oppinut, niin en vain muista,
Kaverit ovat sitä mieltä, että ihan normaalilta kuulostaa, että olen vaan liian tarkka. Joku hiertää, mutta olen kyllä liian tarkka.
Miehen tyyli sanoa esimerkiksi. Sanoi sillon ennen vapaapäivää illalla että "aamulla ei sitten kello soi, olen ihan poikki" ööh, miksei voinut kysyä voisiko olla menemättä. Ärsyttää kun tulee mun kotiin määräilemään. Ja hyvin voin vaikka jokatoinen päivä mennä myöhemmin, se kyrpii kyllä, mutta olen valmis kompromissiin.
Tuo mun kaveri on miehelle ihan ylitsepääsemätön asia. Ei tosiaan saa tulla yhteiseen kotiin.. Mutta tavallaan ymmärrän. Sanoi, että tuoko hänkin panonsa mun naaman eteen.. On välillä tosi juntti, mutta kai se mustasukkaisuus on ihan hyväkin? (Toi pienimunastoori oli hyvä!!😂)
Ja kun ongelma on se, etten tykkää mistään leivoksista enkä edes pullasta. Yksi joulutorttu menee. Makea vaan ei ole mun juttu, enkä tykkää rasvan mausta (tätä ei mies tajua, ja olen kuulemma havkaka kun en hänen vanhemmillaan edes voi kakkua syödä!) Sanoo asiat välillä tosi ilkeästi ja mietin jos menee oikeasti pahemmaksi.
Ap
Millä sitä vettä mitataan kuin keittimen pannulla?
Minä veisin hikisen aapeen suihkuun kun tulee lenkiltä ja panisin kunnolla.
T.Mies
Kysytkö ihan tosissasi?
Muista tämä perussääntö: toista ei voi muuttaa!
Sinä et voi muuttaa miestäsi, mutta miksi ihmeessä sinun pitäisi luopua aamulenkeistä miehen vuoksi ja sinä olet se, jonka pitäisi muuttua?
Yksi paha juttu on se, että menneisyyttä ei voi enää muuttaa vaikka haluaisikin. Se tulee olemaan tuossa suhteessa ikuinen riesa, että sinulla on 'menneisyys', jolle et voi enää mitään. Ajattele nyt hyvän sään aikana, voitko sinä elää sellaisen ihmisen kanssa, jolla on noin jyrkkiä mielipiteitä.
Miksi ihmeessä kuvittelet,että tuollainen urpo olisi se "se oikea"? Kuulostaa kummalta kontrollifriikiltä.Ei tosiaan kuulu normaaliin parisuhteeseen yrittää puuttua kumppanin ystäviin tai aikatauluihin.