Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettikää että lapsettomat työkaverit voivat rojahtaa vapaasti työpäivän jälkeen sohvalle vaikka koko illaksi

Vierailija
26.01.2016 |

Kun lapsellisilla on kotona uusi työpäivä edessä!
Lapsettomien ei kyllä ikinä pitäisi ainakaan väsymystä valittaa töissä lapsellisten kuullen.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotona kyllä kaikkea muuta kuin töissä vaikka mulla onkin 2-vuotias ja kuukauden ikäinen. En mä koe lasten kanssa oloa ja kotitöiden tekemistä mitenkään pakkopullana, niin kuin töihin meno monesti koetaan.

Ehdin minäkin löhöillä sohvalla ja näpytellä tablettia tai tietokonetta vaikka nuo lapset onkin. Jokainen kokee asiat niin eri tavalla.

Vierailija
142/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton opiskelija. Lähden aamulla kävelemään koulua päin viimeistään 7.30 ja pisimpinä koulupäivinä olen kotona 21.30, jonka jälkeen teen kotitehtäviä ja niissä voi mennä kolmeen asti yöllä.

Oi Ap, saanhan olla väsynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lapset ovat oma valinta, enkä omiani tietysti pois vaihtaisi, niin olen kyllä muutaman kerran hämmentynyt lapsettomien sinkkunaisten väsymisestä. Ollaan esim. oltu koulutuksessa, ja sinkkunaiset ei millään jaksa nousta aamun ekalle luennolle kymmeneksi, kun eilen tuli valvottua yli kahteentoista. Minä olin siinä tilanteessa ensimmäisen kerran pariin vuoteen nukkunut seitsemän tuntia yhteen menoon. Miten niin väsyttää? 

Tai että ei voi tehdä mitään viikonloppuna, kun pitää siivota. Sinkkunaisen yksiö? Miten siihen voi käyttää edes kahta tuntia? Ja ainaiset päiväunet. Melkein kaikki tuntemani sinkkunaiset harrastavat niitä. Mutta totta kai jaksaminen on suhteellista.

Sinkkunaisen yksiö? Mulla on 115 m2. En ole asunut päivääkään yksiössä.

Hyvä kun muistutit noista päiväunista, pitääkin katsoa, jos saisi niistä jotenkin rutiinin, ovathan vartin tai puolen tunnin päikkärit terveelliset. Mua ei vaan nukuta yleensä iltapäivällä. Ja jos unosia ottaa illalla, häiriintyy helposti yöunet.

P.s. Mun sohvalla ei yleensä ole käyttöä ennen klo 22.30 illalla.

Vierailija
144/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää varmaan tuntee huonoa omaatuntoa kun olen koko illan maannut sohvalla. T:neljän äiti

Huomautuksena että tämä ei ollut se eka sivun neljän lapsen äiti. Mä en maannut koko iltaa sohvalla :D

Vaikka en ollut ketjua lukenutkaan juuri alkua pidemmälle, niin onhan tuossa erilainen allekirjoituskin.

Vierailija
145/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpollahan lapsen kanssa kotona pääsee kun itse tulee rakennustyömaalla puurtamaan. Ja minulle voisi taas kuittailla joku, jolla on sekä rakennustyömaa, että lapsia. Ja meille molemmille voisi joku kuittailla, jolla on viisi vakavasti vammaista ja syöpäsairasta lasta. Ja niin edelleen.

Kilpailkaa rauhassa, minä teen nyt tätä taloa ja keskityn nauttimaan elämästäni ja huilaten kun väsyttää kun tämäkin rumba on ohi. Olisin varmaan tehnyt niitä lapsia jos olisin tahtonut sellaisen elämän.

Vierailija
146/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, se mikä sinua odottaa työpäivän jälkeen kotona ei ole toinen työpäivä vaan ikioma elämäsi, se minkä itse valitsit.

Vierailija
147/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap?

Vierailija
148/156 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh se ei mua hetkauta yhtään mitä muut tekevät työpäivän jälkeen. Mutta kyllä täytyy sanoa että paljon ahkerampi tunnen olevani kuin joskus sinkkuna ennen lapsia. Varmaa enää osaa vaan lojuu sohvalla vaikka olisi mahdollista. Jotain tekemistä aina löytyy. Rivitalossa sentään helpommalla pääsee vrt. okt.

(Lapset 7 & 8)

Vierailija
149/156 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton opiskelija. Lähden aamulla kävelemään koulua päin viimeistään 7.30 ja pisimpinä koulupäivinä olen kotona 21.30, jonka jälkeen teen kotitehtäviä ja niissä voi mennä kolmeen asti yöllä.

Onko sinun pakko olla täydellinen?

Vierailija
150/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ihmiset oikeasti tunne ketään lapsettomia pariskuntia? Kun kaikki puhuu vain lapsiperheistä tai sinkuista. Vai luuletteko että kaikki lapsettomat on sinkkuja?

Vierailija
151/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut olla tekemättä niitä lapsia, jos kerran lapseton elämä on niin kadehdittavaa?

Mua oikeasti säälittää lapsettomat, ääneen en tätä kyllä sanoisi. Monella se elämä on sitten pelkkää makaamista ja telkkarin töllöttämistä. Kuinka sitä jaksaa vuodesta toiseen?

Mutta lapsethan on pieniä vain hetken. Sen jälkeen sunkin elämä on pelkkää säälittävää makaamista ja telkkaria. Jos siis ainoat vaihtoehdot elämässä on hoitaa lapsia tai maata ja katsoa telkkaria.

Vierailija
152/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap?

Mitäs mua joku kaipaili? Taisi olla pms ja joku virus meinasi taas iskea ja siksi se jumalaton väsymys... Nyt kun ei väsytä niin ja parisuhdetilannekin vähän parantunut, en vituta enää ollenkaan noin paljon kuin aloituksessa. Mutta tosiaan, kyllä se edelleen ahdistaa kun ei pääse lepäämään vaikka voi huonosti ja pää on ihan sumea. Ap

Vierailija
153/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää että työttömät voi rojahtaa sohvalle kun te lähdette töihin ja metsästää parhaat tarjoukset netistä halpaan ruokaan.

Vierailija
154/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta sen enempää muiden vastauksia...

Siis kyllähän se on perheenäidistäkin paljolti kiinni, millaiseksi arkensa järjestää! Ihan hyvin voi laittaa lapsille vaikka puujunaradan osat tai Lego-laatikon tai pet shop -laatikon tms. siihen sohvan eteen leikkimistä varten ja mennä itse tunniksi - pariksikin sohvalle nuokkumaan töiden jälkeen! Ruokaa voi tehdä kerralla enemmän ja pakastaa osan laiskoja iltoja varten ja eineksiäkin on lupa välillä käyttää.

Ihan turha valittaa rankkaa arkea, jos on ihan itse hankkinut tai suostunut painostuksesta valtavaan harrastusmäärään ja illat menee kuskatessa tai jos haluaa kyläillä, ottaa vieraita vastaan, ulkoilla ja kiillottaa kotia arki-iltaisin. Ihan hyvin voi ottaa rennosti!!!

t. kahden kouluikäisen lapsen äiti, joka otti rennosti töiden jälkeen myös lasten ollessa pieniä

Vierailija
155/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eri mieltä. Lapsettoman koti ei pysy puhtaana itsestään. Pitää laittaa ruokaa jne. Työ ei ole kaikilla perseellä istumista. Voi olla sairauksia mitkä vaikuttavat liikkumiseen.

T. Äiti

Vierailija
156/156 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun pakko olla täydellinen?

No ei, enkä siihen pyrikään. Mutta pakko yrittää tehdä ja ymmärtää tehtävät jos haluan päästä tenteistä läpi ja koska tää on ainoo mahdollisuus suuntautua haluamalleni alalle, tuossa koulussa