Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ravintolassa aikuinen ei voi ostaa lasten annosta?

Vierailija
25.01.2016 |

Törmäsin tälläiseen, enkä oikein uskonut kun kassalla kysyttiin, tuleeko itselle? No ei tule ,mutta mitä helvetin väliä vaikka tuliskin!?! Maksavana asiakkaana teen annokselle mitä lystään,lapsi syö, syön itse tai annan naapurin pöytään..

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ravintolat kuitenkin myyvät lapsille tai pieneen nälkään. Ei ne lasten annokset kannattamattomia ole. Hei kamoon lehtipihvi, muutama hassu ranskalainen tai lihapullat ja muusia ja pari siivua kurkkua. Yksinkertaisia valmistaa ja aineksia menee vähemmän. Kyllä niissä katetta on mutta aikuiste annoksissa on vain isompi kate. Mulla kyllä niitä ranskalaisia jää aina. En minä tarvitse rekkamiehen annosta. Otankin usein jonkun edullisemman annoksen tai pelkän alkuruuan. 

Vierailija
22/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Tosissasiko kysyt? Aika äkkiä olisi entinen ravintola se, joka möisi vain sitä halvinta annosta aikuisille. Oletko noin helvetin pihi paska? Syö kotonasi.

En ole pihi enkä paska mutta sinulla taitaa olla elämässä enemmänkin ongelmia kun noin tunteita nosti pintaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on myyty lasten listalta pizza. Hyvä niin, koska kokonaista isoa en olisi jaksanut.

Miksi alapeukku? Ihan nätisti kysyin, ja vastattiin että "tottakai".Minusta olisi muutenkin hyvä, että olisi yksi lista jossa olisi paria eri kokoa annoksia. Ei lapsille tarvitsisi syöttää einesnakkeja ja -lihapullia, vaan voisivat syödä samaa ruokaa aikuisten kanssa.

Pizzapaikassa pitäisi olla ihan ok saada tilata pienempi pizza, kuten sainkin. Palvelu oli hyvää ja ystävällistä.

Vierailija
24/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnex mäkkärissä myydään lastenannoksia aikuisille, ainakin minulle

Vierailija
25/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni tekarit ovat kateissa ja pillimehu maistuu.

Vierailija
26/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnex mäkkärissä myydään lastenannoksia aikuisille, ainakin minulle

Mutta eikös mäkkärin (ja hesen) lasteateria ole siellä listalla ihan tavallisen hampurilaisaterian nimellä myös? Siinä ei vaan tule sitä lelua mukana.

Vierailija
27/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuannosten syöjät ja pizzanpuolittajajonnet ne onkin oikeita unelma asiakkaita.

Siitä vaan syömishäiriöisen ssss:n johdolla pusaamaan anorektikko-ravintolaketjua,

kun sille on mielestänne noin paljon kysyntää. Ei ole. Ja voin kertoa että tarjoilijana oikeasti nauratti kun aikuiset ihmiset kyselee lastenannoksia. Jos ei ole rahaa syödä ulkona , niin pysy kotona.

Ja loput ruoasta saa pyytämällä mukaan, jos et kaikkea jaksa syödä.

Vierailija
28/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11vee poika on "hyvä syömään" ja minä taas pieniruokainen, joten teemme joskus niin, että hän tilaa lastenannoksen ja minä normin, ja sitten vaihdamme! :D

Vierailija
29/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä oltiin jo kauan sitten omituisen niuhoja. Tarjoilija epäili joskus vuosikausia sitten, olenko oikeasti muistaakseni 12-vuotias, jotta voisin saada lastenaterian... Tosin nyt kun ajattelen, ehkä häntä epäilytti se, että sekä minä ja siskoni sanoimme olevamme 12 (kaksoset). 

Vierailija
30/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon katteen perusteella on ihan fiksua, ettei lasten annosta esim. myydä vain pelkästään, mutta ajattelisin, että jos vaikka pariskunnasta toinen ostaa kokonaisen annoksen ja toinen jostain kummallisesta syystä haluaa lastenannoksen, niin kaipa se olisi ihan ok.

99 % ravintoloissa vaan ne lasten annokset on tyyliä lihapullavarras ja perunamuusi, kipparin lohileike ja ranskalaiset, nauravat nakit ja perunarösti jne. eli en kyllä ymmärrä miksi kukaan aikuinen haluaisi syödä lasten annosta. Meillä on tapana käydä yhdessä kivassa ravintolassa aina lasten syntymäpäivinä ja heillä ei ole lasten listaa, mutta tekevät lapsille puolikkaat annokset mistä tahansa.Noin periaatteessa ajattelisi ruoalla olevan tällöin ihan sama kate, kun seurueessa kuitenkin kaksi aikuista syö normaalihintaista. Tai no, joo, tuleehan siitä tiskiä tuplasti.  Mulle voisi just riittääkin, että ottaisi alkupalat, puolikas pääruoka ja sitten jälkkäriksi vaikka juustoja tai jotain ihanaa sorbettia. Nyt jää jälkkäri aina ottamatta, kun on niin täysi sen ruoan jälkeen.

Vierailija
31/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tosiaan ole mahdollista aikuisenkin tilata itselleen puolikasta annosta? Suurimmassa osassa ruokalajeista onnistuisi aivan hyvin. Aikuisellakin voi olla pieni nälkä, tai saattaisi haluta isompaan nälkään pienet annokset kahta eri ruokalajia.

Koska se puolikas annos maksaisi noin 90 % sen kokonaisen annoksen hinnasta. Sen valmistamiseen, esillepanoon, pöytään kuskaamiseen, plokkaamiseen ja astioiden tiskaamiseen kun menee ihan yhtä paljon työtä ja aikaa kuin kokonaiseen annokseen. Raaka-aineen osuus annoksesta on max 30 %, eli puolittamalla se saadaan max 15 % säästö, ja osa siitäkin menee vielä hävikkiin.

Vierailija
32/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin joululomalta palatessa Kuopion ABCllä lasten aterian, samoin 16v tyttäreni. Salaattipöytä ei kuulunut hintaan, jos aikuinen otti lasten aterian, mutta senkin sai pientä lisämaksua vastaan. Kukaan ei ihmetellyt mitään ja annos oli oikein riittävä.

Vierailija
33/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ruokaa aina välttämättä ole edes paljon vähemmän! Omassa työpaikassa esim. Lasten kanan pääraaka-aine eli kanafile on normaali rintafile, lisukkeita vain vähemmän. Täten lasten annokset ovat ikäänkuin ekstrapalvelua ja siten puolet halvempia.

Vierailija
34/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeissa ravintoloissa aikuinen saa pyytämällä pienemmän annoksen. Aina olen saanut ilman selittelyjä.

Sellaisessa jossa on tarjoilija ja kokkeja yms henkilökuntaa.

Vierailija
35/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästlähtien aion kysyä niitä lasten annoksia, joita on tehnyt mieli.

Vierailija
36/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuannosten syöjät ja pizzanpuolittajajonnet ne onkin oikeita unelma asiakkaita.

Siitä vaan syömishäiriöisen ssss:n johdolla pusaamaan anorektikko-ravintolaketjua,

kun sille on mielestänne noin paljon kysyntää. Ei ole. Ja voin kertoa että tarjoilijana oikeasti nauratti kun aikuiset ihmiset kyselee lastenannoksia. Jos ei ole rahaa syödä ulkona , niin pysy kotona.

Aina ei ole hirveän kätevää tai edes mahdollista kuskata doggybagia mukana. En ymmärrä miksi ei voisi myydä pienempiä(kin) annoksia niitä haluaville. On kuitenkin luvallista ostaa vain alkupala tai jälkkäri. Sitä paitsi riippuu ihan siitä mitä tilataan ja missä, vaatiiko se lasten annos enemmän vaivaa katteeseen nähden.

Vierailija
37/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ruokaa aina välttämättä ole edes paljon vähemmän! Omassa työpaikassa esim. Lasten kanan pääraaka-aine eli kanafile on normaali rintafile, lisukkeita vain vähemmän. Täten lasten annokset ovat ikäänkuin ekstrapalvelua ja siten puolet halvempia.

Olet ravintolassa töissä, etkä ymmärrä , että annoksen hinta ei koostu pelkästään siitä mitä lautasella on ?

Kysypäs huomenna esimieheltäsi mistä kaikesta annoksen hinta muodostuu. Jos meinaat ravintola-alaa ymmärtää ja siellä jatkaakin?

Vierailija
38/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijana sulla on varmasti silmät päässä ja näet, kuinka helvetin isoja ne annokset on, eikö????? Ääliömäinen kommentti sinulta. Lasten annosten kyselijöillä ei ole pulaa rahasta, köyhät eksyvät harvemmin ravintolaan. Lasten annosten kyselijät eivät halua syödä yli kulutuksensa, toisin kuin jättiannosten vetäjät!

Aika harva syö joka päivä ravintolassa, joten on aika lailla yhdentekevää paljonko siinä yhdessä ateriassa on kaloreita. Lounasravintolat tästä poikkeuksena, mutta niissä saa pääsääntöisesti ihan itse annostella sen ruokansa.

Vierailija
39/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin mahdollisuutta pienempiin ruoka-annoksiin ruokahävikin vähentämisen takia. Tuntuu hirveältä tuhlaukselta jos jää paljon ruokaa yli, ei rahan, vaan ympäristön takia.

No, onneksi on ravintoloita joissa ainakin osassa on vaihtoehtona puolikas annos. Näitä meilläkin suositaan, koska lapsikin haluaa välillä jotain muuta kuin nakkeja, lihapullia tjsp.

Vierailija
40/235 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin mahdollisuutta pienempiin ruoka-annoksiin ruokahävikin vähentämisen takia. Tuntuu hirveältä tuhlaukselta jos jää paljon ruokaa yli, ei rahan, vaan ympäristön takia.

No, onneksi on ravintoloita joissa ainakin osassa on vaihtoehtona puolikas annos. Näitä meilläkin suositaan, koska lapsikin haluaa välillä jotain muuta kuin nakkeja, lihapullia tjsp.

Enpä muista koskaan käyneeni sellaisessa ravintolassa jossa ei saisi halutessaan vähän pienempää annosta. Lapsillekin on aina saanut ihan ala carte-listalta annoksen puolikkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan