Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muija alkoi mustasukkaisuuspsykooseissaan käymään päälle..M31

Vierailija
25.01.2016 |

Viime viikolla tulin töistä kotiin ja muija alkoi viskoa ruokailuvälineitä ja lautasia minua päin. Väitti että olin ollut jonkun huoran luona, kun olin työporukan kanssa illalla tennishallilla. Otin muijaa ranteista kiinni, että rauhoittuisi, eikä yrittäisi lyödä. Nyt sitten oli laittanut facebookkiin kuvat ranteissaan olevista 5centin kolikon kokoisista mustelmista ja kuvatekstinä: Sellainen pahoinpitelevä mies mulla...

Voi jumalauta. Sain monelle tänään selitellä miten asiat oikeasti menivät ja onneksi olenkin saanut myötätuntoisia tsemppausviestejä.

30-vuotias muija ja viimiset viisi vuotta ollut joka päivä samanlaista draamaa. Mutta nyt meni yli kun alkoi julkisesti minua syyttämään pahoinpitelijäksi, vaikka minä olen niitä iskuja kestänyt. Nyt en enää kestä. Maksoi mitä maksoi. Huomenna muutan johonkin kaupungimme vapaista vuokra-asunnoista ja saamme laittaa lusikat jakoon. Onneksi emme ehtineet lisääntyä.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, onko nainen virallisesti kirjoilla asunnossa? Nimittäin jos on, sinun täytyy irtisanoa hänen sopimuksensa virallisesti. Noissa asuntoasioissahan irtisanomisajat lasketaan aina seuraavan kuun alusta, joten kannattaa irtisanoa sopimus jo tällä viikolla. Siten pääset hänestä käytännössä kuukautta aiemmin eroon verrattuna siihen, että irtisanoisit sopimuksen vasta 1.2. Tarkista siis mahdollisimman pian, miten sinun täytyy menetellä, vaikka tuntuisikin siltä, ettet jaksa.

Sanoi jossain vaiheessa, että kämppä menee eron jälkeen myyntiin, eli omistusasunto.

Joo, mutta asukkaalla on oikeuksia, jos hän on siinä virallisesti kirjoilla. Jos ap on solminut vuokrasopimuksen naisen kanssa, siihen pätevät ihan normaalit irtisanomisajat. Vaikka vuokrasopimusta ei olisi, naista ei voi heittää ulos ihan tuosta vaan. En tosin osaa sanoa varmaksi, että miten sillon pitää toimia, mutta AP:n olisi hyvä tarkistaa se.

Ap sanoi että se saa asua kämpässä myyntiin asti. Itse olisin laittanut jo aikaa sitten sen ämmän ovesta ulos. Mutta tämän asumiskuvion tietää vain ap itse.

Ei toista voi heittää kodistaan ulos noin vain. Hänellä on lain suoma oikeus kohtuulliseen irtisanomisaikaan, vaikka ei sitä omistaisikaan. Ei siis kannata luottaa siihen, että naisen saa ulos asunnosta heti, kun asunto vaan menee kaupaksi.

Ai nainenko on nyt se uhri tässä? Lähestymiskielto niskaan vaan naiselle ensin.

Taitaa muutenkin aloittaja saada sitä naista oikeasti pelätä.

Vierailija
122/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen jos on jotain vihaisia sanavalintoja. Vieläkin varmaan aikamoinen verenpaine ja ketutus päällä. Pakko minun on lähteä. Tämän ikäisenä vaan huolettaa löytääkö enää ketään. Vai onko kaikki jo varattuja. Mitään 18-vuotiaita en todellakaan ala vikittelemään. M31

Miksi ihmiset on noin itsekkäitä? Etkö näe että puolisollasi on hätä? Hän tarvitsee apua! Mikset voi tukea ja auttaa häntä parantumaan kerta rakastatte kuitenkin toisianne? Et varmasti enää löydä yhtä rakasta ihmistä jos eroat.

Väkivaltaisen ihmisen kanssa ei ole varaa jäädä tukemaan ja parantelemaan. Nainen ei tunne mitään syyllisyyttä teoistaan ja tulee varmasti toistekin vahingoittamaan ja mustamaalaamaan miestään. Jos naisen puoliso löisi tätä toistuvasti, hajottaisi lautasia ja läheisille valehtelisi että ei, nainen lyö, nainen pettää, niin uskoisin että itsekin kehottaisit tätä heti lähtemään suhteesta. Väkivalta ei ole rakkautta. Väkivalta voi olla mt-oire, mutta se ei velvoita ketään pitämään huolta kenestäkään. Väkivaltaa ei tule sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla. Täytän viikon päästä jo 32-vuotta ja on varmaan tässä muunkin sekamelskan seassa joku pienimuotoinen kolmekympinkriisi menossa. Kumminkin aika monta vuotta jo siitä kun viimeksi kävin treffeillä ja yritin puolisoa löytää. Kun kumminkin päässäni olen kokoajan lapsellisesti kuvitellut että olisimme ns. loppuun asti yhdessä.

En tiedä. Nyt jo itkettääkin. Ei ole kyyneleet valuneet viimeksi kuin kymmenen vuotta sitten isän kuollessa.

Parempi ehkä mennä nukkumaan. Joku varmaan tunnistikin minut, kun mustelmakuva oli saanut yli 40 tykkäystä. M31

"Hän poisti kuvan facebookista ja hänen mielestään asia on käsitelty? " Ap:n viesti nr. 10 klo. 21:27

Näin siis ap kertoi aiemmin ja ylemmässä viestissä kuinka mustelmakuva on saanut uusia tykkäyksiä klo. 22:10 mennessä. 43 minuuttia myöhemmin viestistä missä väittää naisen poistaneen kuvan. Jos tykkäykset ovat tulleet jo heti aloituksen jälkeen vielä kuvan ollessa facessa, niin miksi mainita siitä reilut tunti myöhemmin, varsinkin kun kuva on jo poistettu? Mitä merkitystä tykkäyksillä olisi enää tässä vaiheessa? Kuva poistunut, tykkäykset poistuneet.

En nyt siis halua kauheasti epäillä juttua, mutta onko jokin erhe käynyt tässä, vai....? Aloitus on tehty 21:02, joten tuskin nyt kukaan 25 minuutissa muutamasta ap:n viestistä nopeasti ehti yhdistellä tarinan palasia ja tuntemiaan henkilöitä ja mennyt "tykkäämään" faceen. Ja siis milloin nainen poisti kuvan facesta? 21:25, 21:19, 21:05...aiemmin, milloin?

Toivottavasti löytyy looginen selitys, ettei joudu sanomaan P:llä alkavaa sanaa... Yleensä vaan P:t paljastuu tällaisten yksiyiskohtien huolimattomuusvirheiden takia, ellei osaa selittää virhettä parhain päin.

Turha av:laisten on lynkata kirjoitustani, vaan kai tekin haluatte saada selityksen erheelle tai mikä nyt onkaan.

En nyt oikein ymmärrä mitä yrität todistaa? Muut saivat kyllä selvää tuosta lauseestani: "Joku varmaan tunnistikin minut, kun mustelmakuva OLI saanut yli 40 tykkäystä. "

OLI, eli mennyt aikamuoto. Mietin että moni oli siis jo nähnyt kuvan, jos pelkästään 40 oli jo ehtinyt tykkäämäänkin. Ei se että poistaa kuvan, tee sitä tekemättömäksi. Sadat ihmiset olivat jo ehtineet näkemään ja sisäistämään sen.

Yöllä loppui puhelut, eikä ole lainkaan enää tänään yrittänyt soiteilla. Hänen äitinsäkin lähetti eilen illalla viestin, että voinko soittaa. Ei minulla ole hänen äidillensä mitään asiaa. Emme edes olleet erityisen läheisiä.

Ellei sitten halunnut keskustella asuntoa koskevista asioista.

Joku sanoi että varoita äitiäsi ja läheisiä ettei ala heille riehumaan. En usko että näin tapahtuu. Hän oli aina todella ns. vieraskoree, ja mielenkielin kun olimme jossain sukuloimassa tai ystävillä. Vasta autossa alkoi esim. räjähdellä ja huitoa, kun olin mukamas sanonut jotain väärin tai vastaavaa. Haluaa varmasti mielummin säilyttää puhtaan kiiltokuvan itsestään, ja tehdä minusta sitä sekopäätä. Lähipäivät ovat osoittaneet että pystyy millaiseen kieroiluun tahansa.

M31

Vierailija
124/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla. Täytän viikon päästä jo 32-vuotta ja on varmaan tässä muunkin sekamelskan seassa joku pienimuotoinen kolmekympinkriisi menossa. Kumminkin aika monta vuotta jo siitä kun viimeksi kävin treffeillä ja yritin puolisoa löytää. Kun kumminkin päässäni olen kokoajan lapsellisesti kuvitellut että olisimme ns. loppuun asti yhdessä.

En tiedä. Nyt jo itkettääkin. Ei ole kyyneleet valuneet viimeksi kuin kymmenen vuotta sitten isän kuollessa.

Parempi ehkä mennä nukkumaan. Joku varmaan tunnistikin minut, kun mustelmakuva oli saanut yli 40 tykkäystä. M31

"Hän poisti kuvan facebookista ja hänen mielestään asia on käsitelty? " Ap:n viesti nr. 10 klo. 21:27

Näin siis ap kertoi aiemmin ja ylemmässä viestissä kuinka mustelmakuva on saanut uusia tykkäyksiä klo. 22:10 mennessä. 43 minuuttia myöhemmin viestistä missä väittää naisen poistaneen kuvan. Jos tykkäykset ovat tulleet jo heti aloituksen jälkeen vielä kuvan ollessa facessa, niin miksi mainita siitä reilut tunti myöhemmin, varsinkin kun kuva on jo poistettu? Mitä merkitystä tykkäyksillä olisi enää tässä vaiheessa? Kuva poistunut, tykkäykset poistuneet.

En nyt siis halua kauheasti epäillä juttua, mutta onko jokin erhe käynyt tässä, vai....? Aloitus on tehty 21:02, joten tuskin nyt kukaan 25 minuutissa muutamasta ap:n viestistä nopeasti ehti yhdistellä tarinan palasia ja tuntemiaan henkilöitä ja mennyt "tykkäämään" faceen. Ja siis milloin nainen poisti kuvan facesta? 21:25, 21:19, 21:05...aiemmin, milloin?

Toivottavasti löytyy looginen selitys, ettei joudu sanomaan P:llä alkavaa sanaa... Yleensä vaan P:t paljastuu tällaisten yksiyiskohtien huolimattomuusvirheiden takia, ellei osaa selittää virhettä parhain päin.

Turha av:laisten on lynkata kirjoitustani, vaan kai tekin haluatte saada selityksen erheelle tai mikä nyt onkaan.

En nyt oikein ymmärrä mitä yrität todistaa? Muut saivat kyllä selvää tuosta lauseestani: "Joku varmaan tunnistikin minut, kun mustelmakuva OLI saanut yli 40 tykkäystä. "

OLI, eli mennyt aikamuoto. Mietin että moni oli siis jo nähnyt kuvan, jos pelkästään 40 oli jo ehtinyt tykkäämäänkin. Ei se että poistaa kuvan, tee sitä tekemättömäksi. Sadat ihmiset olivat jo ehtineet näkemään ja sisäistämään sen.

Yöllä loppui puhelut, eikä ole lainkaan enää tänään yrittänyt soiteilla. Hänen äitinsäkin lähetti eilen illalla viestin, että voinko soittaa. Ei minulla ole hänen äidillensä mitään asiaa. Emme edes olleet erityisen läheisiä.

Ellei sitten halunnut keskustella asuntoa koskevista asioista.

Joku sanoi että varoita äitiäsi ja läheisiä ettei ala heille riehumaan. En usko että näin tapahtuu. Hän oli aina todella ns. vieraskoree, ja mielenkielin kun olimme jossain sukuloimassa tai ystävillä. Vasta autossa alkoi esim. räjähdellä ja huitoa, kun olin mukamas sanonut jotain väärin tai vastaavaa. Haluaa varmasti mielummin säilyttää puhtaan kiiltokuvan itsestään, ja tehdä minusta sitä sekopäätä. Lähipäivät ovat osoittaneet että pystyy millaiseen kieroiluun tahansa.

M31

Sanot, että ainut, jolla suostut puhumaan hänen kanssaan, on se, että hän julkaisee facebookissa todenmukaisen kuvauksen siitä, mitä oikeasti tapahtui ja pyytää siinä aidosti anteeksi.

Eli että "x tuli kotiin ja jostain syystä olin niin mustasukkainen, että aloin paiskomaan häntä esineillä ja olin väkivaltainen. x yritti ainoastaan suojella itseään ja sitten sain mahtiajatuksen syyttää häntä väkivaltaisuudesta, laittamalla kuvan faceen huomionhakuisuudessani. Tuloksena se, että hän muutti pois. Olen tosi pahoillani valehtelustani, kunpa voisin peruuttaa koko jutun"

Eli ei mitään "kuva oli feikki, sori siitä" koska ei ole aitoa katumusta ja vaikuttaa siltä, että sä oot vaan painostanut asiaan.

Ja se, että suostut puhumaan tarkoittaa luonnollisesti sitä, että puhut sivistyneesti asunnon myynnistä hänen kanssaan, ei muuta.

Vierailija
125/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ehkä vastaisin ap:nä seuraavaan puheluun, mutta minä olenkin utelias... :) Kuuntelisin, mitä neitokaisella on sanottavanaan. Onko uhkaileva, anteeksipyytävä, nöyrä, niiiin rakastava, vai mistä nyt tuulee.... Ilmoittaisin myöskin, että asunto laitetaan myyntiin, että on sitten naisellakin aikaa miettiä, mihin lähtee, vai lunastaako osuutensa. Uutta osoitettani en tietysti paljastaisi.

Vierailija
126/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ehkä vastaisin ap:nä seuraavaan puheluun, mutta minä olenkin utelias... :) Kuuntelisin, mitä neitokaisella on sanottavanaan. Onko uhkaileva, anteeksipyytävä, nöyrä, niiiin rakastava, vai mistä nyt tuulee.... Ilmoittaisin myöskin, että asunto laitetaan myyntiin, että on sitten naisellakin aikaa miettiä, mihin lähtee, vai lunastaako osuutensa. Uutta osoitettani en tietysti paljastaisi.

Itse kyllä kannatan kaiken tarvittavan asioiden hoitamista sillä sähköpostilla edelleenkin.

Ei pääse syyttämään miestä valehtelijaksi, ja varsinkin tuon asunnon myynnin kannalta erittäin tärkeää saada kaikki mustaa valkoisella.

AP, onko asunto teidän puoliksi vai sinun ?

Vierailija
127/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska nähdä miten yleisö nielee niin tosissaan vaan tarinan toisen puolen. Nyt se akka on ihan psykolehmäks leimautunut, eikä kukaan ole kuullut sanaakaan sen suusta.

Tää on just yks niitä asioita mikä maailmassa mättää. Ihmiset on niin helposti johdateltavissa, että ihan yököttää. Missä teidän kriittisyys..?

No mitä helvettiä? Tämä on keskustelupalsta eikä tuomioistuin! Tolla ajatusmallilla yhteenkään tänne aloitettuun keskusteluun ei voisi kommentoida, koska "en oo kuullut tästä sun äidin, kummin, koiran ja kylpyankan versiota!!!". Tottakai täällä arvioidaan asiat vaan keskustelun aloittajan kertoman perusteella. Tässäkään keskustelussa ei leimata ketään tiettyä henkilöä psykolehmäksi, koska tässä ei puhuta kenestäkään (oikeilla) nimillä, vaan täällä haukutaan aloittajan kertoman mukaista henkilöä. Se on sitten oma valinta uskooko keskustelun todenperäisyyteen vai ei. Itse uskon tähän.

Vierailija
128/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois ja äkkiä! Minullakin on kokemusta tuollaisesta MT-ongelmaisesta naisesta ja katselin sitä touhua ihan liian pitkään. Minuakin syytti huorissa käymisestä kun kävin töissä ja hän itse ei tietenkään ollut töissä, sanoi minulle kerran että "et sää kuitenkaan ees missään töissä käy, vaan käyt päivät nussimassa huoria". Kerran kävi päällekin jossain psykoosissa, piteli käsistäni kiinni niin lujaa ja riuhtoi, että kumpaankin käteen tuli ruvet kun ne kynnet repivät ihoani. Tavarat lentelivät myös silloin tällöin kun kaikki ei mennyt hänen haluamallaan tavalla. Joskus kun hän oli taas sekavassa tilassaan, niin hän oli menossa parvekkeelle että hyppää sieltä alas, ja minä pitelin häntä kiinni että ei pääse sinne, niin tämä nainen karjuu keuhkojen täydeltä että "täällä hakataan naista!", "raiskaus". Ihan pimeä tapaus oli. Oli suunnaton helpotus kun erosimme. M34[/quote]

Käytiin puolison kanssa apteekissa, hän odotti reseptilääkkeitään. Kysyin sillä välillä apteekin henkilöltä erästä tuotetta. Jälkeenpäin kotona kysyy minulta, että mistä sen apteekin huoran tunnen "kun juttelitkin sen kanssa".  Sitten kysyi samaa asiaa uudestaan muutaman päivän päästä tekstiviestillä.

Vierailija
129/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois ja äkkiä! Minullakin on kokemusta tuollaisesta MT-ongelmaisesta naisesta ja katselin sitä touhua ihan liian pitkään. Minuakin syytti huorissa käymisestä kun kävin töissä ja hän itse ei tietenkään ollut töissä, sanoi minulle kerran että "et sää kuitenkaan ees missään töissä käy, vaan käyt päivät nussimassa huoria". Kerran kävi päällekin jossain psykoosissa, piteli käsistäni kiinni niin lujaa ja riuhtoi, että kumpaankin käteen tuli ruvet kun ne kynnet repivät ihoani. Tavarat lentelivät myös silloin tällöin kun kaikki ei mennyt hänen haluamallaan tavalla. Joskus kun hän oli taas sekavassa tilassaan, niin hän oli menossa parvekkeelle että hyppää sieltä alas, ja minä pitelin häntä kiinni että ei pääse sinne, niin tämä nainen karjuu keuhkojen täydeltä että "täällä hakataan naista!", "raiskaus". Ihan pimeä tapaus oli. Oli suunnaton helpotus kun erosimme. M34

Käytiin puolison kanssa apteekissa, hän odotti reseptilääkkeitään. Kysyin sillä välillä apteekin henkilöltä erästä tuotetta. Jälkeenpäin kotona kysyy minulta, että mistä sen apteekin huoran tunnen "kun juttelitkin sen kanssa".  Sitten kysyi samaa asiaa uudestaan muutaman päivän päästä tekstiviestillä.

SIIS MITÄ IHMETTÄ??! Onko tuollaisia naisia olemassa. Itsekin olen nainen, mutta ei I-K-I-N-Ä tulisi mieleen käyttäytyä noin :=

Vierailija
130/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa, mikä provo!

Vierailija
131/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen mustasukkaisen miehen tai naisen kanssa on mahdoton elää. Jos puoliso ei ymmärrä, että hänen mustasukkaisuutensa on sairaalloista, ei hän näe käytöksessään mitään väärää. Mikäli ap:n puoliso ei halua hakea apua ongelmaansa, turha siihen on jäädä vuosiksi pilaamaan elämäänsä. Sairas puoliso kehittelee päässään vaikka mitä ja uskoo itse kuvitelmiinsa.

Vierailija
132/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarinahan on niin keksitty kun vaan voi olla. Ihmisiltä puuttuu kokonaan "medialukutaito". Kaikki mitä luetaan, niin uskotaan. Kirjoita vähän fiksummin ja järkevänkuuloisesti kirjoittaa, niin kaikki uppoaa täällä porukkaan!

Vierailija
133/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen loppujen lopuksi väliä onko tämä tarina totta vai ei, vois sattua kelle vaan ;).

Hyviä selviytymistarinoita tarvitaan vastapainona piipittämiselle ja sille mallille, että vaan henkisesti munattomana kestetään paskaa kohtelua ja ihmetellään kun oma elämä valuu hiekkana sormista.

Tykkäsin päähenkilön tavasta katkaista kierre, raahata yksin divaanisohva pakuun (tosin hyvä yleuskondis tenniksestä ja huopatassut pelastivat tilanteen) ja sanoa EI kahelille avokumppanille. Odotan tarinan kehittymistä.

Ja etten loukkaisi tätä miestä ahdingossa, olit sitten totta tai fiktiota, olet oman elämäsi sankari, respect.

Vierailija
134/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan henkisesti kehittynyt ihminen EI KEUHKOA varsinkaan vauva-palstalle eh eh eh. Ja miehet ovat mestareita kehittelemään tarinoita kuten monet mammat ovat täällä kertoneet. Itse olet tod näk varsin tyhmä.

Vierailija
135/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ties kuinka pitkään tällä palstalla on (tietyt) miehet huutaneet, kuinka naiset eivät ota tosissaan ja vähättelevät, jos mies kertoo omakohtaista kokemusta jostain tällaisesta, ja nyt kun näyttäisi siltä, että naiset ottavat tosissaan ja tukevat miestä, joka tällaisesta tilanteesta kertoo, niin taas on naiset idiootteja? Yrittäkääs nyt päättää rakkaat miekkoset!

Ap:lle paljon tsemppiä. Teit oikean valinnan, ja onneksi pääsit pois. Kannattaa varmaan, kuten joku täällä vinkkasikin, kertoa vanhemmillesi rehellisesti tilanteestasi, ja ehkä vinkata työpaikalle, että jos tämän näköinen/niminen nainen soittelee tai tulee paikalle, niin opastaa ulos eikä kuuntele puheita. Voi meinaan yrittää esim. levittää juoruja saadakseen sinulle potkut tai muita hankaluuksia.

Vierailija
136/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei kirjoita tälläista tarinaa, ja varsinkaan VAUVA palstalle. Vittu te olette tyhmiä!

Taisi osua tämä tarina sinun nilkkaan? :)

Oli sitten provo tai ei, niin sinäänsä ihan mahdollinen tilanne. Sairaita ihmisiä löytyy tältä pallolta ihan liikaa.

Vierailija
137/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi kun nainen löi. Yhyyyy. Teen rikosilmoituksen yhyyy. Ooksä joku ämmä ???! Vittu ole mies. Huhhuh mimmosii "miehii" tässä maassa nykyää.. t. N24

Vierailija
138/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi kun nainen löi. Yhyyyy. Teen rikosilmoituksen yhyyy. Ooksä joku ämmä ???! Vittu ole mies. Huhhuh mimmosii "miehii" tässä maassa nykyää.. t. N24

Mahtava yritys, lassukkaiseni.

Vierailija
139/150 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko kaikki mennyt hyvin?

Vierailija
140/150 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi