Mies antoi piiskaa -järkyttynyt
Mies sai tietää, että pussasin työkaveriani viikonloppuna. Tuli töistä ja antoi piiskaa!! Lopuks "heitti" makkarin sängylle, käski miettiä kenen kanssa haluan olla ja sulki oven!!
Samaan aikaan itkettää ja naurattaa. Mitä helvettiä!?
Kommentit (192)
Tää on kyllä taas niitä päiviä, kun toivon että en olisi koskaan eksynyt avlle. Olisin halunnut elää ilman tietoa, että Suomessa asuu ihmisiä, joiden mielestä puolison piiskaaminen kurinpitomielessä on edes jollain tasolla normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä taas niitä päiviä, kun toivon että en olisi koskaan eksynyt avlle. Olisin halunnut elää ilman tietoa, että Suomessa asuu ihmisiä, joiden mielestä puolison piiskaaminen kurinpitomielessä on edes jollain tasolla normaalia.
Yleissivistys on hyväksi. :)
Sitä paitsi miksi kaiken pitäisi olla niin kamalan normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta tuo AP:n vieraiden kanssa suutelu? Epäilen kuitenkin, että harva teistä olisi täysin välinpitämätön, jos kuulisi miehensä suudelleen naispuolisen työkaverin kanssa. En hyväksy AP:n miehen toimintaa, mutta ei AP:kään puhdas pulmunen ole.
Ihan helvetin sama mitä on tehnyt. Ketään ei silti LYÖDÄ VYÖLLÄ!!!
Eli kukaan ei halua puhua AP:n tekemisistä? Kuten sanoin, en hyväksy sitä lyömistä. Ihmettelen vain miksei tuo AP:n toiminta herätä mitään keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on pimeetä sakkia. Puolustellaan ja vähätellään perheväkivaltaa.
Mies pahoinpitelee naistaan, niin aletaan vain hyssytteleen, että pikku juttu, sitä vain kiihotti se!
Väkivallalla ja seksin yhteydessä tehdyllä piiskaamisella on iso ero. Niissä ei ole mitään yhteistä.
Itsekin tykkään, että sängyssä läiskitään, mutta jos mun mies tulisi vihoissaan mua vyöllä lyömään, niin se olisi hyvin pian entinen mies.
Muita vaihtoehtoja kuin vihoissaan lyöminen tai seksileikkikö ei sitten ole olemassa? Et ole koskaan kuullut kurittamisesta? Normaaliin kurittamiseen/rankaisemiseen ei kuulu mikään oman vihan purku tai vahingoittamisen halu, vaan ideana on ohjata toisen käytöstä.
Se on kyllä totta, että ap:n miehen olisi kannattanut hankkia selkeä hyväksyntä piiskaamiselle ennen kuin ryhtyi tuumasta toimeen.
Näin, joten ihan sama mitä mies itse tai anonyymit keskustelijat miehen motiiveista muotoilee. Ap:n kannalta se on pahoinpitely. Sellaisen ihmisen kanssa on vaikea elää, jolla on ihan oma oikeuskäsityksensä ja joka on sen pohjalta valmis vaikka sen pahoinpitelyn suorittamaan sillä tavalla ja silloin kun itsestä oikealta tuntuu. Ei sellainen ihminen ole luotettava kumppani.
Ap:lle sanoisin, että jos et meinaa pystyä puhumaan asiasta, niin pura mielestäsi se että se oli mitään seksiin tai piiskaamiseen liittyvää. Jos neutraalisti ajattelet, niin mieti vaikka näin: Mies tuli mustasukkaiseksi ja/tai koki että nolasit hänet, kun leikkimielisesti suutelit toista miestä. Sen seurauksena mies yllättäen pahoinpiteli sinut, olkoonkin että se varmaan oli lievä pahoinpitely, mutta kuitenkin. Miehen tarkoitus oli että ymmärrät ettet saa enää tehdä niin. Sinulle seurasi siitä voimakas häpeän, hämmennyksen ja epäluottamuksen tunne.
Jos tämä on sinusta mukava tapa olla parisuhteessa, niin annat asian olla tietysti tai olet kiitollinen että olet löytänyt elämääsi tuollaisen miehen. Jos tämä (sekä miehen reaktio että sinun tuntemukset siitä, se ettet uskalla puhua asiasta jne.) on sinusta huolestuttavaa tai ei tunnu ihan siltä, mitä elämältä haluat, niin puhut asiasta miehen kanssa (sekä miehen reaktiosta, siitä pususta, että siitä että pelästyit sitä väkivaltaisuutta ja olet huolestunut myös että oliko tarkoitus aiheuttaa sulle voimakas häpeän tunne vai miksi mies ei voinut vain keskustella asiasta) ja ehkä päätät että etsit mieluummin vielä toisenlaista miestä, joka ei heittäydy väkivaltaiseksi. Sillä, haluatko tai etkö halua seksissä joskus piiskaa ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos päätät erota, voit ihan hyvin sanoa läheisille, että mies loukkaantui kun pussasit leikilläsi työkaveria ja kotiin tultuasi löi sinua vyöllä, ja päätit sitten että eroat mieluummin. Ei sun tarvitse sanoa että mies piiskasi.
Ihan yhtä lailla mies voi kertoa että syy eroon oli AP:n pettäminen.
Siitä onko suuteleminen pettämistä voi olla montaa mieltä. Harva sitä kuitenkaan olan kohautuksella ohittaa. Siitä oliko se leikkimielinen pusu vai ei, me emme tiedä. Ainakin AP oli katsonut paremmaksi olla kertomatta siitä miehelleen. Ja vaikka se AP:n mielestä näin olisi, on se ulkopuolisille voinut näyttäytyä ihan muuna. Siksi mies on voinut kuulla siitä ihan toisenlaisen version.
Vierailija kirjoitti:
Niin toi suukko oli puhdas vitsi oikeasti. Työkaveri laittoi kuvan instaan, mistä mies sen bongasi. Ei kai kukaan julkaisisi kuvaa jos meillä olisi ollut joku eroottinen salapussailu?
Tajuan kyllä, että miehelle noloa jos tollasta materiaalia somessa.. Mut olis ollut ihan kiva varoittaa.. Ei antanut mun edes puhua mitään.. Ja pyysin varmaan 10 kertaa anteeks. Sanoi myös ettei tarvi mennä enää juhlimaan niiden kanssa.. (No aion kyllä mennä, mutta en nyt hetkeen tietenkään)
Mitään jättämistä tai rikosilmoitusta en mieti. Ei tää mun mielestä ole eron paikka. Mun mielestä pahoinpitely on kamala sana, tai siitä tulee joku nyrkki/kuristus tms mieleen. Kyllä mussa nyt sen verran naista on etten mihinkään kunnon väkivaltaan suostu. Tää vaan oli joku oma kategoria, enkä itsekään tajuais jos en olis kokenut.
Laitoin nyt viestin et tuli aika puskista eilinen ja oon vähän järkyttynyt enkä haluais kokea enää vastaavaa, ainakaan samalla tavalla, ja pyysin viel anteeks sitä pusua ja laitoin et se oli huono vitsi enkä ikinä tee niin ja ko kuva on poistettu.
Huh mitä draamaa 😩
Olis varmaan miehenkin mielestä kiva että olisit varoittanut tällaista tapahtuneen ja kuvista instassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin toi suukko oli puhdas vitsi oikeasti. Työkaveri laittoi kuvan instaan, mistä mies sen bongasi. Ei kai kukaan julkaisisi kuvaa jos meillä olisi ollut joku eroottinen salapussailu?
Tajuan kyllä, että miehelle noloa jos tollasta materiaalia somessa.. Mut olis ollut ihan kiva varoittaa.. Ei antanut mun edes puhua mitään.. Ja pyysin varmaan 10 kertaa anteeks. Sanoi myös ettei tarvi mennä enää juhlimaan niiden kanssa.. (No aion kyllä mennä, mutta en nyt hetkeen tietenkään)
Mitään jättämistä tai rikosilmoitusta en mieti. Ei tää mun mielestä ole eron paikka. Mun mielestä pahoinpitely on kamala sana, tai siitä tulee joku nyrkki/kuristus tms mieleen. Kyllä mussa nyt sen verran naista on etten mihinkään kunnon väkivaltaan suostu. Tää vaan oli joku oma kategoria, enkä itsekään tajuais jos en olis kokenut.
Laitoin nyt viestin et tuli aika puskista eilinen ja oon vähän järkyttynyt enkä haluais kokea enää vastaavaa, ainakaan samalla tavalla, ja pyysin viel anteeks sitä pusua ja laitoin et se oli huono vitsi enkä ikinä tee niin ja ko kuva on poistettu.
Huh mitä draamaa 😩
Olis varmaan miehenkin mielestä kiva että olisit varoittanut tällaista tapahtuneen ja kuvista instassa.
Panikos se myös sen piiskaamisen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis sehän oli vaan pusu, vitsillä yhteen kuvaan! Ei suudelma.
Vyöllä!! Ja hävettää kyllä niin hitosti etten kehtaa edes kirjoittaa koko tapahtumaa. Mitä mun nyt pitää tehdä? En kehtaa edes tulla täältä makkarista ulos!
Ei ole hyväksyttävää pussailla edes "vitsillä yhteen kuvaan" toisen kanssa, jos on parisuhteessa. Voi olla järkevintä erota. Minä en ainakaan jatkaisi tuollaisen naisen kanssa.
Niinpä. Ja tuo "vitsillä pussailu" oli AP:n versio tarinasta. Ihmisillä kun on tapana kaunistella omia tekemisiään. Voihan miehenkin versio tuosta piiskaamisesta olla vain vyöllä läpsäisy.
Aivan naurettava ketju, jota aloittaja ja mahdollisesti hänen puolisonsakin pitävät yllä. Kiva leikki, halutaan tähän vielä vähän exhibionismia mukaan.
Kuulkaa leikkikää mukulat leikkijänne ihan vaan keskenänne. Ei nyt niin ihan kauheasti kiinnosta. Mitä se "järkyttynyt" nyt sitten oli, tässä tapauksessa. Tässä maailmassa on ihmisiä joilla on ihan oikeita järkytyksen aiheita, eli jos tulee tänne määkimään olevansa järkyttynyt ja sitten ei oikeastaan olekaan, vaan tykkääkin kun tää on tämmöinen meidän leikki! niin joopa taas vaan joo.
Kyllä valopäitä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan vilkas, nätti ja hauska. Sinut pyydetään työpaikan bileisiin ja sinulla on ystäviä. Varmaan humalassa tykkäät tanssia ja ennen bileitä miettiä mitä laitat päälle.
Vedät kännissä pusushowta ja varmaan nouset pöydälle tanssimaan. Lähetät miehelle "luv u<3"- viestin pikkuhiprakassa.
Jatka piiskarallia, niin ensimmäinen näytös on se, saatko lähteä, toinen mitä saat pukea, kolmas paljon saat juoda, neljäs kotiintulo ja viides seuraavan päivän morkkis ja sekavat tunteet. Olet aikuinen, mutta joudut kinata kuin teini. Syy selkäsaunalle voi olla vaikka se ettei sinulla ole turvavyötä jo päällä kun mies kysyy.
Saat kiksejä, mutta samalla tuntuu typerältä. Miksi alennut moiseen? Jos miehen antaa tehdä noin, se jää koukkuun. Kannattaa ehkä miettiä vielä. Kuulostat aika lapsekkaalta vielä. Et myöskään itse pysty tuon jälkeen olemaan normaalissa suhteessa, jäät itsekin koukkuun, luokkoon..
Ei AP:n myöskään kannata jäädä koukkuun nykyiseen kännissä pikkuisen petetään elämäntapaan. Sekin pahenee ajan kuluessa.
Voisi kuvitella, että on paljon parempi saada piiskaa tuollaisesta asiasta ja se on sillä hoidettu, kuin että suuttumus ja epäluulo jäävät kytemään pidemmäksi aikaa pilaten keskinäisen ilmapiirin.
Vieraan miehen kanssa pusuttelu sosiaalisessa mediassa, vieraan suuteleminen ja muu uskottomuus on parisuhdeongelma. Pettäminen voidaan tuomita moraalittomana, petetyllä on oikeus loukkaantumisen tunteisiin, oikeus kertoa mielipiteensä ja riidelläkin. Itse asiassa meillä kaikilla aikuisilla on oikeus tunteisiimme, ajatuksiimme ja riitelyyn. Ne ovat ihmissuhdeongelmia. Erotakin saa kuka vaan, ihan siitä syystä, minkä valitsee. Ap:n miehellä on siis täydet ihmisoikeudet ja oikeus päättää suhde, olla vihainen ja tehdä selväksi, että tämmöistä ei katsele.
Vyöllä hakkaaminen on pahoinpitelynä rikos. Pahoinpitely ja muu väkivalta ei ole yksityisasioita eikä parisuhdeongelmia. Lisäksi kuritusväkivalta on massiivisen tutkimusnäytön mukaan tehoton kasvatuskeino. Ongelma on siinä, että pelkäävän ja häpäistyn mielentila estää uuden oppimisen. Lisäksi kuritusväkivalta lisää oppositionaalisuutta ja vaikuttaa negatiivisesti osapuolten kykyyn kunnioittaa toisiaan.
Eihän näistä asioista tyypillisesti puhuta edes lähimmälle kaverille. Ja jos asia ei ole tullut netissä vastaan muuten vaan, niin eihän sitä ole oikein mitään, mistä siitä voisi päästä selville.