Voiko maksaa laskun jo nyt APUA
Jos laskun eräpäivä on vaikkapa 2.3, voinko maksaa sen esim 27.1? Laittaa tuon 27.1 siis eräpäiväksi laskua maksaessa vai pitääkö laittaa tuo 2.3?
Anteeksi en oikeasti tiedä XD
Kommentit (24)
Toki voit maksaa sen jo nyt. Itse teen niin aina, jotta osaan paremmin ennakoida paljonko rahaa on käytettävissä.
p.s. kohta joku tulee tähän tilittämään, että menetät korkorahoja. Itse olen laskenut, että puhutaan todella pienistä summista, joten en välitä niistä
Et voi maksaa etukäteen. Maksu ei mene perille, joten saat huomautuslaskun vielä perään.
Kun maksaessa tarkistaa huolella että laskussa on 3 asiaa kohdallaan niin homma ookoo, eli
1,Saajan TILINUMERO
2. SUMMA
3. VIITENUMERO
Vierailija kirjoitti:
Et voi maksaa etukäteen. Maksu ei mene perille, joten saat huomautuslaskun vielä perään.
Kai tämä oli vitsi?
ap
Jossainhan oli juttua, että kun maksaa toistuvasti tulevan laskun liian ajoissa, niin järjestelmä ei osaa sitä etsiä vaan yrittää etsiä sen eräpäivä kuukauden mukaan ja kun ei näy maksettuna niin tulee muistutus.
Muistaako joku?
TIlinumeroon pitää laittaa minun tilinumero, maksut menee minun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Jossainhan oli juttua, että kun maksaa toistuvasti tulevan laskun liian ajoissa, niin järjestelmä ei osaa sitä etsiä vaan yrittää etsiä sen eräpäivä kuukauden mukaan ja kun ei näy maksettuna niin tulee muistutus.
Muistaako joku?
Kunhan viitenumero on oikein, niin varmasti löytyy.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Ja eli eräpäivän muuttaminen ei maksa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi eräpäivä pitäis muuttaa? Maksat sen laskun ja that's it, et muuta yhtään mitään.
Eräpäivän muuttaminen laskuttajan kautta voi maksaa. Mutta kyseessä on vain aikasemmin maksuun menevä lasku ni ei se maksa mitään. Mä maksan aina kaikki laskuni kun tulee palkka joten ajoissa ne menee eikä mitään ongelmia ikinä ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä oli vitsi?
ap
Ei ole vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko eräpäivän muuttamisella sitä, että laitat verkkopankissa maksun eräpäiväksi esim. tämän päivän, etkä laskun eräpäivää? Se ei maksa mitään. Verkkopankin maksun eräpäivällä ei ole mitään tekemistä laskun eräpäivän kanssa.
Maksan aina laskuja etukäteen koska siten minulla on joka hetki tiedossa pankkitilin saldo. Jos olen syötellyt niitä eräpäivän mukaan, ei niitä laskuja sitten tahdo muistaa ja saldoa tarkistaessa sydän pompahtaa yhden ylimääräisen :)
Eihän siinä ole mitään mieltä jättää laskujen maksua viimeiseen mahdolliseen päivään. Ostaa jotain kuitenkin eikä muista että on jotain erääntyviä laskuja ja tili menee miinukselle.
Voit maksaa ennemminkin. Eräpäivä tarkoittaa päivää, jolloin se pitää viimeistään olla maksettuna.