Miksi ihmiset eivät ota influenssarokotusta?
Ei pääsisi influenssa jylläämään siten kuin nyt, kun ei olisi niin paljon taudinkantajia. Ei se ole kuin 13 euroa ja pieni nipistys.
Kommentit (84)
Jos MINÄ en ota rokotetta koska MINÄ en halua niin turha odottaa muidenkaan niitä ottavan. Silloin pitää vain hyväksyä sekin vaihtoehtoa että sitä syöpäsairasta nicopetteria hoitaa rokottamaton hoitaja ja turha asiasta avautua. Pikemmin siitä pitäisi mamman olla iloinen että myös hoitohenkilökunta ajattelee omilla aivoillaan aivan kuten mamma.
En ottanut piikkiä ihan vain siksi, että olen ottanut sen kahtena vuotena sairastaen influenssan. Ikinä ennen en ole influenssaa sairastanut. Kokeillaan jos tällä kerralla säästyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaupan päälle narkolepsia tai joku muu mukava yllätys. Ei kiitos.
Lisäksi tarkoitus on myös rajoittaa väestönkasvua sillä rokotteet tekevät helpommin lapsettomaksi.
Microsoftin omistaja Bill Gates joka omistaa lääkefirmoja sanoi sanat "reducing population growth" haastattelussa, eli väestön määrän rajoittaminen.
Jos et usko niin katso itse:
Koska edellisen vastaavan jälkeen minulla puhkesi krooninen sairaus. On toki todennäköistä, että jokin sen olisi laukaissut jossain vaiheessa joka tapauksessa, mutta mieluiten en kokeilisi, mitä kivaa saan rokotteesta tällä kertaa. Sitä paitsi olin muutaman päivän korkeassa kuumeessa edellisen rokotteen otettuani. Ennemmin siis otan sen riskin, että SAATAN saada influenssan kuin sairastun varmasti.
Kaikki tähän influenssavirukseen kuolleet ovat olleet rokottamattomia.
En sairasta flunssaakaan, joten en tarvitse. Totta, en ajattele muita. Saatan kantaa tautia, mutta ei ne iske minuun. Ymmärrän vakavampien tautien rokottamisen, esim. lapsille on hyvä antaa perusrokotteet, mutta en todellakaan ymmärrä intoa rokottaa joka vuosi influenssan takia. Jossain takaraivossa on - varmaan väärä, mut ei haittaa - käsitys siitä, että vastustuskyky kasvaa haasteista..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tähän influenssavirukseen kuolleet ovat olleet rokottamattomia.
Heikoin aines kaatuu aina.
Itse en sitä ota koska tulen siitä kipeäksi ja se koko flunssa kestää talven ja kevään. Joillekkin se on hyvä ja kannattava vaihtoehto mutta jos voin välttää pitempi aikaisen sairastumiseni niin jätän ottamatta
Ai että maksaisin 13 euroa että minuun pumpattaisiin juuri sitä tautia? Ei kiitos. Välttelen viipymästä julksissa paikoissa pitkään niin ei pisarat tartu, enkä todellakaan nussi neekereitä.
Suomessa ei ollut mitään tauteja vuosikymmeniä sitten. Niitä rupesi tulemaan kun tänne muutti ulkomailta ihmisiä.
Jälkitaudit oikeastaan pahimpia.
Itse sain influenssan, jälkitautina keuhkokuume.
Vei kaikki voimat 7vk. Loputonta kuivaa yskää, kaikki lihakset kipeinä. Ei voinut maata kun ei henki kulkenut.
Otan rokotteen, kiitos.
Miten onnekkaita olemme rokotusten maassa. Minusta rokottamattomat vaarantavat myös muiden terveyden.
En ota rokotetta koska en ole sairastanut influenssaa vuosiin, ehkä vuosituhannen alkupuolella. Sairastan kuumeetonta flunssaa usein välillä rajunakin jälkitautien kera. Rokote ei tehoa muihin tauteihin, joten en näe mitään järkeä rokottautua yhtä tautia vastaan joka ei tarttunut yli kymmeneen vuoteen.
Vaikka influenssa tulisikin joskus ja veisi sairaalaan en ottaisi rokotetta. Muutkin kulkutaudit voi viedä sairalaan tai laittaa petipotilaaksi pitkäksi aikaa. Näen rajut norovirus epidemiat ikävämpänä ongelmana kuin influenssan, noro tarttuu helposti tauti on raju ja siihenkin kuolee ihmisiä.
Ottakaa toki onnekkaat. Minä en ota, en ole koskaan ottanut, enkä muista että olisin koskaan edes sairastanut influenssaa. Jos tauti vie vieköön, heikot karsiutuvat.
Olen työttömänä enkä saa rokotetta esim työterveydestä. Terveyskeskuksesta sen hakeminen olisi ollut niin helvetin vaikeaa ja monimutkaista että se sitten jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaupan päälle narkolepsia tai joku muu mukava yllätys. Ei kiitos.
Lisäksi tarkoitus on myös rajoittaa väestönkasvua sillä rokotteet tekevät helpommin lapsettomaksi.
Microsoftin omistaja Bill Gates joka omistaa lääkefirmoja sanoi sanat "reducing population growth" haastattelussa, eli väestön määrän rajoittaminen.
Jos et usko niin katso itse:
Olisihan se huonoa pisnestä jos taudit paranisi ja poistuisi kokonaan.. lisää vaan tauteja ihmisille niin menee rokotteet ja lääkkeet paremmin kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Ensin lääkäriin (ajanvarauksen saa noin parin viikon päähän) hakemaan resepti influenssarokotteelle maksaen käyntimaksun 21 euroa. Sitten apteekkiin ostamaan se rokote (13 euroa?) ja lopuksi sairaanhoitajan/terveydenhoitajan vastaanotolle (jonne onneksi pääsee ilman käyntimaksua) ottamaan piikki.
Jotenkin tuntuu, ettei maksa vaivaa.
Näin juuri. Ja kerran kun otin rokotteen, kaiken juoksemisen lisäksi apteekki myi ei oota, tule huomenna niin sitten on. No meni hakemaan varattuja piikkejä, joita ei ollut sitten vieläkään. Soittivat sitten kaupungin apteekit läpi ja menin hakemaan ne sitten sieltä mistä löytyi.
Hankalaksi on rokottaminen tehty. Mielelläni ottaisin rokotuksen, jos saisin sen siten että menen johonkin, piikki laitetaan ja maksan sen siinä samalla.
Totta - jos sen saisi vain yksinkertaisesti menemällä jonnekin ja pistättämällä rokote ja maksamalla niin ottaisin, mutta tämäkin asia kun on pitänyt tehdä julkisessa terveydenhuollossa niin hankalaksi niin katsoin että ei tosiaankaan maksa vaivaa.
Kukaan perheessämme ei ole koskaan sairastanut influenssaa, joten rokotusta ei ole koettu tarpeelliseksi tässä vaiheessa.
Ei harmainta aavistusta olenko koskaan sairastanut influenssaa, todennäköisesti en. On mulla ollut kuumetta, kurkkukipua, yskää, nuhaa, mutta aina olen muutamassa päivässä parantunut. En ota koskaan kuumetta alentavaa lääkitystä ellei ole ihan pakko, eli kuume nouse yli 39. Juon litratolkulla, pysyn sängyssä ja kun kuume laskee, otan rauhallisesti vielä viikon enkä edes ulkoile. Moneen viikkoon en harrasta mitään liikuntaa. Yleensä suunnilleen joka kolmas tai neljäs vuosi olen tuollaisen sairastanut. Sama juttu miehellä. Lapset sairastaa yleensä kerran vuodessa jonkun flunssan. En tunne ketään, joka olisi kuollut influenssaan, siskoni kyllä sairasti jonkun kovan taudin ja sen jälkitautina keuhkokuumeen, oli kyllä rokotettu.
En usko rokotteen tehoonkaan, jostain luin jonkun "kaksoissokkotutkimuksen", että influenssarokotteen teho on todella huono. Joten en ota riskejä turhan takia. Muut ottakoon jos haluaa ja uskaltaa.
Sairaslomat palkattomiksi niin jokainen voi oman pussin päälle tehdä valintoja.