Raskaana! Pintakuivalle sekaiholle tuotteita?
Olen 31-vuotias, iho on melko herkkä, vaatii kosteutta ja puskee epäpuhtauksia.
Haluaisin vaihtaa kasvovoiteet (+kasvoveden) ja meikkipohjan mahdollisimman turvallisiin ja myrkyttömiin tuotteisiin.
Vinkkejä? :)
Kommentit (9)
Moi. Ensiksi: kannattaa etsiä tutkittua oikeaa tietoa, eikä sortua kemikaalikimaran ym hörhöjen huonoihin mutujuttuihin. Kosmetiikka on todella kovassa syynissä, eikä tuotteisiin voi laittaa mitä sattuu. Itsellä raskaus aiheutti atopian. Olen käyttänyt entiselle sekaihollekin sopineita hauchkan tuotteita. Jos haluat pelata varman päälle, voit käyttää vettä ja suolaa. Esim oliiviöljy voi sisältää allergisoivia osia.
Kylmäpuristettua kookosöljyä suosittelen!! Ei varmasti ole lisäaineita ym. Käy myös ruoanlaittoon :) tekee ihosta superpehmeen. Jos hieroo vatsan iholle nii ehkäisee myös raskausarpia! Kokeile!
Itse käytän ihan perus markettituotteita, hajusteettomaan ja mietoon Erisanin sarjaan kuuluvia kasvovettä ja -voidetta, en tiedä tarkemmin niiden sisällöstä, mutta niillä on ainakin allergia- ja astmaliiton tunnus. Iho on jopa parempi kuin ennen raskautta jolloin käytin apteekin hajuttomia akneiholle tarkoitettuja tuotteita.
Tääl oli joku kolme viikkoa sitten ohjeita punakoille finni-ihoille, eli just pintakuiville. Vauvan peppupyyhkeillä pyyhintä ja perusvoide. No en huono-ihoisena uskonut, mutta ei ollut menetettävääkään. Pari päivää punotti voimakkaammin, sen jälkeen alkoi rauhoittumaan ja nyt ei oo juurikaan finnejä enää. Eikä kuivu iho niin herkästi. Vinkin antaja oli kokeillu puoli vuotta, mutta kyllä näkyy jo nyt tulokset. Eli ei vesipesuja ja jos kastuu niin pyyhintä peppupyyhkeellä ja rasva.
Tilaa slushilta joku herkän ihon puhdistuspala, ne ovat riittoisia. Ja kylmäpuristettua kookosöljyä suosittelen myös.
Hei kiitos paljon jo tähänastisista!
Miten kylmäpuristettu kookosöljy toimii meikin alla?
t. ap
La Cure- tuotteet. Mun sekaiho on enää muisto.
Helokkiöljy kosteuttaa ihoa 30 tippaa sisäisesti ja itse käytän sitä "kasvovoiteena" Sopii hyvin minun pintakuivaan sekaihoon.