Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti ekaluokkalaisesi löysi koulusta uusia kavereita?

Vierailija
11.08.2023 |

Kyselee eräs huolestunut äiti. Varmaan turhaan stressaan, mutta hirvittää jo nyt jääkö hieman hitaammin lämpiävä lapseni kaikkien super ekstroverttien jalkoihin koulussa, etenkin kun hän ei tunne etukäteen ketään ikätoveria samasta koulusta :'/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huolestuttaako teitä muita löytääkö lapsenne kavereita? Ap

Vierailija
2/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kaikkia huolestuttaa. Ehdota, että luokan vanhemmat perustaa oman Whatsapp ryhmän, jossa voitte sopia yhteistä tekemistä niin että kaikki tutustuu kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ekoina päivinä ja viikkoina me koulun puolella ( itse työskentelen iltapäiväryhmässä ja olen vasta menossa myöhemmin töihin) seuraamme tätä, että jokainen löytäisi sieltä kaverin/ porukan, eikä ketään jätetä yksin. Kannattaa olla ihan rohkeasti myös ekaluokkalaisen opettajaan yhteydessä ja kertoa huolestasi, niin hän osaa myös opetuksessa ottaa huomioon sen, että lapsi löytää sieltä seuraa . Ja toki ekaluokan opettajien pitäisi ihan automaattisesti huomioida tätä asiaa alkuviikkoina ( ja muulloinkin)

Vierailija
4/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on aina olleet sellaisia että löytää helposti kavereita, joten ei huolestuttanut. Mutta täysin ymmärrettävä huoli ap:lla aika herkällä korvalla kuulostelisin tilannetta. Omalle sosiaaliselle ja kavereitten keskuudessa pidetylle tytölle olen monet kerrat puhunut, ettei ketään saa jättää yksin ja leikkien ulkopuolelle ja kysellyt että onhan kaikilla joku kaveri.

Vierailija
5/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on aina olleet sellaisia että löytää helposti kavereita, joten ei huolestuttanut. Mutta täysin ymmärrettävä huoli ap:lla aika herkällä korvalla kuulostelisin tilannetta. Omalle sosiaaliselle ja kavereitten keskuudessa pidetylle tytölle olen monet kerrat puhunut, ettei ketään saa jättää yksin ja leikkien ulkopuolelle ja kysellyt että onhan kaikilla joku kaveri.

Kiva kuulla että olet kannustanut tytärtäsi huomioimaan muut!

Vierailija
6/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana päivänä.

Nyt on abi ja ystävyys on säilynyt. Eri luokilla ja kouluissa ovat olleet 4. Luokalta lähtien.

Vierailija
8/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän sai kavereita päiväkodissa ja eskarissa, niin varmasti saa myös koulussa. Koulut yleensä selvittelevät näitä asioita että onko kaikilla kavereita, mutta eri asia kai tehdäänkö yksinäisyydelle koulussa mitään.

Vierailija
9/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ollu kavereita ja jos puhui opettajalle, ei varmasti tullutkaan.

Vierailija
10/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua masentaa, mutta oma tokaluokkalainen ei ole saanut ketään uutta ystävää koko ekaluokan aikana. Hänellä on ne samat tyypit päiväkodista lähtien ja hyviä tyyppejä onkin, mutta ihmettelen ja olen ollut vähän ärsyyntynytkin, kun ei oikein kehenkään uuteen tutustu eikä edes osota mitään kiinnostusta. 

Vierailija
11/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä on monta päivää koulua takana...

Vierailija
12/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä tavannut tuota ekaluokkalaistani kun asuu äitinsä luona. Mutta kaipa siellä lukiossa joku vanha kaverikin on.

Vierailija
13/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru kannella olisi ihanaa

Vierailija
14/20 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 sekuntia näytti kestävän, kun seisoi ulko-oven edessä jonossa.

Vierailija
15/20 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/20 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tässä on monta päivää koulua takana...

2 päivää pk-seudulla ollut koulua. Ap

Vierailija
17/20 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oma lapsi aloitti koulun niin opettaja ainakin kertoi, että aluksi panostetaan juuri siihen sosiaaliseen puoleen ja ryhmäytymiseen. Uusia kavereita löytyi heti. Siihen riitti joku samanaiheinen reppu jäänsärkijäksi. Iltapäiväkerhossa sai sitten lisää kavereita. Tosin siellä oli kiusaamistakin, kun eräs isompi lapsi kävi terrorisoimassa, mutta siihen puututtiin ja lopulta kerhokin sujui mukavasti.

Vierailija
18/20 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ykkiluokkalainen sai heti kavereita. Ekana koulupäivänä jo. Toista se on tuon kakkiluokkalaisen kanssa. Ei meinaa millään ystävystyä porukoiden kanssa.

Vierailija
19/20 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ykkiluokkalainen sai heti kavereita. Ekana koulupäivänä jo. Toista se on tuon kakkiluokkalaisen kanssa. Ei meinaa millään ystävystyä porukoiden kanssa.

Heko heko

Vierailija
20/20 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota lasta menemään mukaan muiden juttuihin ja leikkeihin, vaikka lapsi ei uskaltaisi paljon jutella heille. Lyöttäytyy vaan seuraan, niin kyllä se siitä lähtee.