Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme mua vaivaa? Omituista oireilua

Vierailija
28.05.2026 |

Kilpirauhasen vajaatoiminta ollut vuosia ja se on tasapainossa.

Pitkään jatkunut tolkuton väsymys mikä hellitti hieman kun aloitin rautakuurin ja sain ferritiinin sataan.

Migreenit voimistuneet ja selkäranka on jäykkä. Varsinkin koko vasen puoli selästä on aivan omituinen. Kipu on jäytävää.

Jalat koko ajan maitohapoilla ja lihakset jumissa. Välillä herään siihen että olen aivan jäykistynyt, kädet on puutunut ja syke laskenut 40. Sen jälkeen oksettaa.

Pään mri ja eeg otettu ja molemmat oli puhtaat. Tästä syystä oireet kuitattiin psyykkisiksi.

Pari viikkoa sitten aloitin vesijumpan ja kaikki on mennyt pahemmaksi. 

Olen niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään. Selkää särkee, jalat ovat aivan jäykät vaikka venyttelen ja pyörin kaiket yöt koska selkä sattuu.

Nyt uutena oireena on kova jalkapöytien särky. Vesijumpan piti olla kiva piristys ja yhtäkkiä olenkin aivan raato.

Siis mikä mulla on? En todellakaan usko että tämä on psyykkistä ja esim ALS kummittelee mielessä kun jalat ovat oudot.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sulla on iskiashermo puristuksissa.

Vierailija
2/5 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen ja ikä?

Sopiiko vaihdevuosioireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sulla on iskiashermo puristuksissa.

Toki mahdollista mutta siinä kipu olisi kai enemmän pistelevää tms? Nyt se on sellaista jäytävää/kolotusta. Vaikea kuvailla.

Ja valitettavasti hermopinne ei selitä pahentunutta migreeniä. :( Ap

Vierailija
4/5 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen ja ikä?

Sopiiko vaihdevuosioireisiin.

Juu n ja täytän tänä vuonna 40.

Kaikki hormonilabrat otettiin kun mulla on ollut kovaa turvotusta. Kaikki kunnossa eikä mikään niissä viitannut esivaihdevuosiin. Ap

Vierailija
5/5 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitusvamma? Muistathan levätä riittävästi, ettei liikunnasta tule elimistölle liikaa rasitetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi