Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi ihmiset eivät ota influenssarokotusta?
23.01.2016 |
Ei pääsisi influenssa jylläämään siten kuin nyt, kun ei olisi niin paljon taudinkantajia. Ei se ole kuin 13 euroa ja pieni nipistys.
Kommentit (84)
Ei kiinnosta. Sairastan niin harvoin flunssaa, että sen kyllä jaksan sairastaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen viime vuosina ottanut, koska työskentelen hoitoalalla ja meillä vaihtoehtoina on ottaa rokotus tai tehdä töitä kasvosuojuksen kanssa. En ole huomannut rokotuksista mitään haittavaikutuksia, joten todennäköisesti tulen ottamaan sen jatkossakin, jos vaihtoehdot ovat nämä.
Jos sen piikin saisi apteekista ilman reseptiä ja sen voisi omatoimisesti tuikata kankkuunsa niin voisin sen ottaakin. Nykysysteemi on ihan liian monimutkainen.
Alue: Aihe vapaa
En ole koskaan ottanut influenssarokotetta, enkä ole sitä tautia saanut aikoihin. Olen tainnut viimeksi lukiovuosian 2005-2008 sairastaa influenssan joka talvi, kun muistan kerran talvessa olleeni viikon kotona kun kuume ei vaan antanut periksi.
Nyt olen muuttamassa jenkkeihin helmikuussa, ja vanhemmat painostavat ottamaan piikin. Tavallaan ymmärrän, mutta pelkään myös että minulle tulee sitten kahta enemmän jotain flunssia sen seurauksena, kuten joillekin on käynyt. Toisaalta olisi se paha joutua jenkeissä sairaalaan influenssan takia... Vaikea valinta.