Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käy elatusmaksuille kun meille syntyy yhteinen lapsi?

Vierailija
22.01.2016 |

Mies siis maksaa nyt kolmesta lapsesta minimin 450e, väheneekö se miten paljon kun meidän yhteinen lapsi syntyy?

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh mitä porukkaa täälläkin on. Ap:tahan kivitetään ja kunnolla! Ihan paha mieli tulee ap:n puolesta, osanottoni! Vitsi mitä vastauksa: miksi teet lapsia jos ei oo varaa ja jne...?!?!? Kyllä suomessa on hyvä tehdä lapsia, kuin muualla maalla!! Kautta aikojenhan köyhiinkin perheisiin syntyy lapsia, so what? Tuliko tästäkin maasta joku luokkayhteiskunta, että vain Rikkaat saavat lapsia tehdä?? Huhuhuhh...!!..

Mutta AP:lle! Kysy lastenvalvojalta suoraan, että vaikuttaako teidän lapsen syntymä elatusmaksuun, täältä et kunnollisia vastauksia saa!! Ainakin kun me juuri menimme lapsen isän kanssa lastenvalvojalla käymään niin lastenvalvoja kysyi lapsen isältä, että onko hänellä muitakin lapsia elätettävänä, niin tästä kysymyksestä päätellen olettaisin, että ehkä voisi vaikuttaakkin? Soita oman kuntasi lastenvalvojalle ja varmista asia!

Suomeen ei pitäisi tehdä enää yhtään lasta elämään köyhyysrajanala puolelle. Tuolla on tavaton joukko lapsia ja nuoria vailla oikeusta siihen hyvään elämän, jonka he ansaitsevat! Lapsilla ei ole nälänhätää suomessa, eikä ole lapsia vailla kotia ja riittävää suojaa ja vaatteita kun tänne on niin pirun hyvä tehdä lapsia?

Mitä ehdotat ratkaisuksi, että he saisivat sen minkä he ansaitsevat?! Tuntuvat korotukset veroäyreihin? Nyt ne laput pois sieltä silmiltä! Toivottavasti kaikki hallituksen kaavailut leikkauksista toteuvat!

No sunhan mielestä mä olen köyhä, kun tienaan 1500e verojen jälkeen ja menin tekemään ihanan lapseni. Mutta sunhan mielestä mun pitäisi tienata 5000e/kk ja yli?? Omistaa oma talo ja jne??? Kyllä mä ainakin pystyn ostamaan lapselleni ruokaa ja vaatteita!!! Tärkeintä lapselle on rakastava perhe! Hirveän materialistiseksi jotkut ihmiset menneet! Pitäs olla oma yli kallis audi pihalla ja lapsille pitäs antaa 1000e/kk käyttörahaa, sun mielestäs??

Vierailija
62/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehellä on just ja just varaa tuohon 450, kotona jos on elätettävä, niin tietysti ne laskee sitten ettei olekkaan enää varaa ja äiti saa kunnalta loput.

Mutta kuinka paljon se pienenee, sitä tässsä nyt kyselen. Se on äidille ihan sama mistä sen rahansa saa.

Jos tämäkin lapsi olisi exänsä kanssa, niin ei mies silloinkaan joutuisi maksamaan 600 eueoa kaikista koska hänen tulonsa ei riitä siihen, se lasketaan siellä sossussa menoista että paljonko voi maksaa

Ap

Ei kunta maksa mitään elareira vaan Kela, jos isän maksukyky on heikentynyt, niin Kela maksaa isän puolesta, jolloin isälle syntyy velkasuhde Kelaan ja Kela perii ulosoton uhalla mieheltä, jopa 5-vuotta taannehtivasti tai jos miehellä on realisoitavaa omaisuutta se myydään elatusmaksujen kattamiseksi. Eikä omaisuutta voi siirtää toisen nimiin, jos on ulosottovelkaa, vaan kauppa purkautuu oikeuden päätöksellä ja ulosotto ottaa omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, Paljonko sinä saat elareita exältäsi kahdesta lapsestanne? Vai ovatko isättömiä?

300 euroa saan. Kuinka niin?

ap

Nekin lasketaan sinun tuloiksi, kuten myös heistä saamasi lapsilisä. eli tulosi ovat lapsen synnyttyä 500+100+300+200 eli tulosi ovat toista tonnia vaikka kuinka huudat olevasi tuloton...

Oikeesti :D

Ei nyt minun lapsista saatavia lapsilisiä katsota minun elatukseen, tai tämän uuden vauvan elatukseen. Kyllä ne katsotaan näiden vanhempien lasten elatukseen. Vai voiko heidät nyt jättää sitten elättämättä kun vauva syntyy?

Vauvan synnyttyä saan tasan lapsilisän verran enemmän rahaa.

Tuloni on nyt siis 330e opintotuki + 200e lapsilisä + 300e elatustuki 880 euroa josta pitäisi maksaa osa vuokrastakin, omien lasten elättäminen, itsensä elättäminen. Eli kyllä olen miehen elatuksen varassa, hänen on pakko maksaa koko vuokra, koska minun rahani ei siihen riitä

ap

Vierailija
64/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehellä on just ja just varaa tuohon 450, kotona jos on elätettävä, niin tietysti ne laskee sitten ettei olekkaan enää varaa ja äiti saa kunnalta loput.

Mutta kuinka paljon se pienenee, sitä tässsä nyt kyselen. Se on äidille ihan sama mistä sen rahansa saa.

Jos tämäkin lapsi olisi exänsä kanssa, niin ei mies silloinkaan joutuisi maksamaan 600 eueoa kaikista koska hänen tulonsa ei riitä siihen, se lasketaan siellä sossussa menoista että paljonko voi maksaa

Ap

Ei kunta maksa mitään elareira vaan Kela, jos isän maksukyky on heikentynyt, niin Kela maksaa isän puolesta, jolloin isälle syntyy velkasuhde Kelaan ja Kela perii ulosoton uhalla mieheltä, jopa 5-vuotta taannehtivasti tai jos miehellä on realisoitavaa omaisuutta se myydään elatusmaksujen kattamiseksi. Eikä omaisuutta voi siirtää toisen nimiin, jos on ulosottovelkaa, vaan kauppa purkautuu oikeuden päätöksellä ja ulosotto ottaa omansa.

Edelleenkään se ei mene noin, mitään ei tosiaankaan peritä takaisin jos summaksi on määrätty vaikkapa 50 euroa. Jos tuota summaa ei maksa, niin se tietysti menee ulosottoon. Jos isän maksukyky ei ole minimin verran, niin hänelle ei sitä minimiä laiteta. Kyllähän jotkut luistavat koko elatusmaksusta menemällä todella pienellä palkalla töihin ja saavat loput sitten pimeänä tai työsuhde etuina, ei niitä minkään ulosoton kautta peritä, kun lastenvalvoja on katsonut, ettei isällä ole maksukykyä.

ap

Vierailija
65/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tämä uusi lapsi olisi tehty vain, jotta miehen ei tarvitsisi maksaa elareita vanhoista lapsista.

Vierailija
66/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitkä on teidän tulonne ja menonne?

Vierailija
67/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, jos ap olisikin leski. Tällainen viesti olisi minusta kyllä loukkaava, kuin myös monet muutkin tässä ketjussa. Liian henkilökohtaisuuksiin meneviä. Kukaan ei tiedä ihmisten taustoja ja silti kivitetään ihan satasella.

Vierailija kirjoitti:

Ap, Paljonko sinä saat elareita exältäsi kahdesta lapsestanne? Vai ovatko isättömiä?

No tässähän yritetään juuri selvittää niitä taustoja jolloin voimme vastata apn kysymyksiin ja pohdintoihin. Eiköhän ap itse tuonut oman perheensä tilanteen tänne palstalle ja ihan mielellään on siitä kertonutkin avoimesti. Jokainen kertokoon omasta elämästään niin paljon kuin itse haluaa. Ja ei kai leskeys ole mikään tabu tai kauheus, kun on jo uusi suhde ja vauvakin tulossa.

Vierailija
68/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuvitella, että katsovat miehen olevan kokonaan elatusvastuussa vauvasta ja äidistä, joten voisikohan vähentyä 300 euroa

Vierailija
69/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rajat katsotaan uudestaan sen mukaan montako elätettävää on verrattuna tuloihin. Kyllä edellisten lasten äitikin maksaa heidän elatustaan samalla tavalla kuin ap tämän tulevan.

Vierailija
70/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh mitä porukkaa täälläkin on. Ap:tahan kivitetään ja kunnolla! Ihan paha mieli tulee ap:n puolesta, osanottoni! Vitsi mitä vastauksa: miksi teet lapsia jos ei oo varaa ja jne...?!?!? Kyllä suomessa on hyvä tehdä lapsia, kuin muualla maalla!! Kautta aikojenhan köyhiinkin perheisiin syntyy lapsia, so what? Tuliko tästäkin maasta joku luokkayhteiskunta, että vain Rikkaat saavat lapsia tehdä?? Huhuhuhh...!!..

Mutta AP:lle! Kysy lastenvalvojalta suoraan, että vaikuttaako teidän lapsen syntymä elatusmaksuun, täältä et kunnollisia vastauksia saa!! Ainakin kun me juuri menimme lapsen isän kanssa lastenvalvojalla käymään niin lastenvalvoja kysyi lapsen isältä, että onko hänellä muitakin lapsia elätettävänä, niin tästä kysymyksestä päätellen olettaisin, että ehkä voisi vaikuttaakkin? Soita oman kuntasi lastenvalvojalle ja varmista asia!

Suomeen ei pitäisi tehdä enää yhtään lasta elämään köyhyysrajanala puolelle. Tuolla on tavaton joukko lapsia ja nuoria vailla oikeusta siihen hyvään elämän, jonka he ansaitsevat! Lapsilla ei ole nälänhätää suomessa, eikä ole lapsia vailla kotia ja riittävää suojaa ja vaatteita kun tänne on niin pirun hyvä tehdä lapsia?

Mitä ehdotat ratkaisuksi, että he saisivat sen minkä he ansaitsevat?! Tuntuvat korotukset veroäyreihin? Nyt ne laput pois sieltä silmiltä! Toivottavasti kaikki hallituksen kaavailut leikkauksista toteuvat!

No sunhan mielestä mä olen köyhä, kun tienaan 1500e verojen jälkeen ja menin tekemään ihanan lapseni. Mutta sunhan mielestä mun pitäisi tienata 5000e/kk ja yli?? Omistaa oma talo ja jne??? Kyllä mä ainakin pystyn ostamaan lapselleni ruokaa ja vaatteita!!! Tärkeintä lapselle on rakastava perhe! Hirveän materialistiseksi jotkut ihmiset menneet! Pitäs olla oma yli kallis audi pihalla ja lapsille pitäs antaa 1000e/kk käyttörahaa, sun mielestäs??

Koska sinä pysyt niin kaikki muutkin pystyvät, vai mitä?! 

Vierailija
71/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saat asumislisää?

Vierailija
72/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu.

Synnytyskone varsinainen pentutehtailija, luonnollisesti monelle eri ukolle.

Aina uuteen suhteeseen hankitaan oma yhteinen kakara joka sitten pitää yhdessä jos pitää :D on niin WT TOUHUA

Vierailija
73/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko olla noin lapsellinen? Puhun ihan perustarpeiden tyydyttämisestä, enkä näistä korkeimmista arvoista.

Vierailija
74/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne taustat tarkalleen teille kuuluu? Miksi ei voi vastata vain kysymyksiin asiallisesti, vaan aletaan hokemaan vaikka mitä henkilökohtaisuuksia ja todella loukkaavia asioita. Ja miten niin "jo uusi suhde".. Mikä on raja, jolloin on sopivaa uudelle suhteelle ja elämälle.. Kuka sen määrittelee..

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, jos ap olisikin leski. Tällainen viesti olisi minusta kyllä loukkaava, kuin myös monet muutkin tässä ketjussa. Liian henkilökohtaisuuksiin meneviä. Kukaan ei tiedä ihmisten taustoja ja silti kivitetään ihan satasella.

Vierailija kirjoitti:

No tässähän yritetään juuri selvittää niitä taustoja jolloin voimme vastata apn kysymyksiin ja pohdintoihin. Eiköhän ap itse tuonut oman perheensä tilanteen tänne palstalle ja ihan mielellään on siitä kertonutkin avoimesti. Jokainen kertokoon omasta elämästään niin paljon kuin itse haluaa. Ja ei kai leskeys ole mikään tabu tai kauheus, kun on jo uusi suhde ja vauvakin tulossa.

Vierailija
75/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap anna lapsesi adoptioon.

Ei kukaan halua noin huonoista materiaaleista väännettyä kersaa.

Vierailija
76/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai saat asumislisää?

En saa asumislisää, koska taloudessa asuu lapsia. Kuulun asumistuen piiriin ja sitä ei myönnetty, koska mieheni bruttotulot vaikuttavat.

ap

Vierailija
77/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai saat asumislisää?

En saa asumislisää, koska taloudessa asuu lapsia. Kuulun asumistuen piiriin ja sitä ei myönnetty, koska mieheni bruttotulot vaikuttavat.

ap

Paljonko on miehesi bruttotulot?

Vierailija
79/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ne elarit laskisivat niin samassa paskassa ap rämpii ja hinnan maksaa lapset. Lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään omia narsistsia tarpeita yhtään välittämättä millaisen elämän lapset ansaitsevat ja ovat oikeutettuja!

Vierailija
80/225 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatkaa aika hyvissä ajoin lastenvalvojalle. Joissakin kunnissa niihin on jopa 9kk odotusaika uusissa sopimuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi