Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kertoi kuinka hänen ekaluokkalaistaan kiusataan jo

Vierailija
15.08.2026 |

Siitä se lähtee ja voi kestää 9 vuotta. Omasta kokemuksesta tiedän.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yritettiin kiusata mutta pidin puoliani. Kun annoin samalla mitalla takas,niin ne kiusaajat juoksi itkien pois. 

Vierailija
2/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitää puuttua heti. Jos kiusaamista on koulussa, pitää ottaa yhteys opettajaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeaa, kiusaajalapset ovat noloja.

Vierailija
4/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen pitää puuttua heti. Jos kiusaamista on koulussa, pitää ottaa yhteys opettajaan.

Ei se välttämättä mitään auta. Mulla tiesi opettajat, rehtori, koulutoimenjohtaja jopa niiden lasten vanhemmat.  Muutto on ainoa joka voi auttaa.ap

Vierailija
5/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen voi vielä lopettaa, kiusatun stigma vaikuttaa koko loppuelämän. Älkää jättäkö lastanne yksin vaan olkaa aikuisia.

Vierailija
6/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat hirviöitä toisilleen. Jo lapset.

Vierailija
7/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä mitään auta. Mulla tiesi opettajat, rehtori, koulutoimenjohtaja jopa niiden lasten vanhemmat.  Muutto on ainoa joka voi auttaa.ap

Ei siihen auta mikään muu kuin se, että kiusattu alkaa puolustaa itseään. Tämän takia on erittäin tärkeää huolehtia siitä, ettei lapsi kasva araksi kynnysmatoksi.

Vierailija
8/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää katkaista heti. Sellainen saarnapuhe koko luokan edessä että vaikka ketään ei puhuteltaisi nimeltä niin kiusaajat tietää menettävänsä kasvonsa koko luokan edessä jos jatkavat typeryyksiään. Luokkahengen ja yhteishengen ylläpitäminen on yksi opettajan ja koulun tärkeimmistä tehtävistä. Ketään ei jätetä yksin eikä kiusaajille anneta toiminnalleen mitään sijaa. Näin on jämpti. Tulipahan räntti :D 

Vierailija
9/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiusattiin?

Vierailija
10/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiusattiin?

Olin todella ujo ja hiljainen. Ja oli pieni kyläkoulu ja vanhempani olivat ainoita jotka olivat eläkkeellä, vieläpä mielenterveyssyistä ja sen tiesi kaikki. Oltiin lisäksi köyhiä.ap

Vierailija
11/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ykkösluokkaiset vielä edes tiedä mitä kiusaaminen on :D Se on ihan normaalia että lapset nahistelee. Siitähän se opettelu vasta lähtee liikenteesee kun ne lapset alkaa tajuamaan että ne ei ookkaa kaiken napa vaan sielä 30 muutakin. 

Vierailija
12/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisesta pitää luoda häpeäkulttuuri Suomeen. On häpeällistä käyttäytyä kuin simpanssi.

Vierailija
13/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiusattiin?

Olin todella ujo ja hiljainen. Ja oli pieni kyläkoulu ja vanhempani olivat ainoita jotka olivat eläkkeellä, vieläpä mielenterveyssyistä ja sen tiesi kaikki. Oltiin lisäksi köyhiä.ap

Auts. Pikkupaikkakunnat ovat todella pahoja paikkoja lapselle kasvaa, erityisesti jos on minkäänlaista poikkeavuutta muista kyläläisistä. Olen sellaisesta itsekin kotoisin, enkä toivoisi pientä kyläkoulua edes pahimman vihamiehen lapselle kouluksi.

Omat lapset ovat isossa kaupungissa koulussa, eikä edes lievästi motorisesti vammaista lasta kiusata yhtään. Maaseudulla taatusti olisi pää vessanpöntössä.

Vierailija
14/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua yritettiin kiusata mutta pidin puoliani. Kun annoin samalla mitalla takas,niin ne kiusaajat juoksi itkien pois. 

Eli esim. 120 cm laiha tyttö voi tuosta vaan piestä itseään isomman teinipojan?

Vierailija
15/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus

Vierailija
16/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää katkaista heti. Sellainen saarnapuhe koko luokan edessä että vaikka ketään ei puhuteltaisi nimeltä niin kiusaajat tietää menettävänsä kasvonsa koko luokan edessä jos jatkavat typeryyksiään. Luokkahengen ja yhteishengen ylläpitäminen on yksi opettajan ja koulun tärkeimmistä tehtävistä. Ketään ei jätetä yksin eikä kiusaajille anneta toiminnalleen mitään sijaa. Näin on jämpti. Tulipahan räntti :D 

Oma äidinkielen opettajani kehui luokan häirikköpoikia, että heillä on hyvä mielikuvitus kun keksivät kaikenlaisia pilkkanimiä muista oppilaista. Se oli kuulemma hienoa sanaleikittelyä. 

(Helsinki 80-luvulla)

Vierailija
17/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä muut sanoi koulussa lehmä tytöksi   Kauheinta kun erityislasta  kiusasi opettaja ja jopa rehtori arvosteli Tyttö oli ujo ja hiljainen. Tyttö halusi kuolla kun oli niin vaikeaa koulussa..  Saatiin lapsi toiseen kouluun.,siellä meni kaikki hyvin. Opettaja ja avustajat teki työn , että  lapsi sai luottamuksen aikuisiin ja sai myös rohkeutta puhua uudestaan.Pelkäämättä, että kiusataan. 

Vierailija
18/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiusattiin?

Auts. Pikkupaikkakunnat ovat todella pahoja paikkoja lapselle kasvaa, erityisesti jos on minkäänlaista poikkeavuutta muista kyläläisistä. Olen sellaisesta itsekin kotoisin, enkä toivoisi pientä kyläkoulua edes pahimman vihamiehen lapselle kouluksi.

Omat lapset ovat isossa kaupungissa koulussa, eikä edes lievästi motorisesti vammaista lasta kiusata yhtään. Maaseudulla taatusti olisi pää vessanpöntössä.

Joo, mutta mun vanhemmat olisivat voineet muuttaa. Eivät vaan halunneet vaikka se olisi ollut helppoa, kun ei ollut töitäkään.ap

Vierailija
19/19 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli esim. 120 cm laiha tyttö voi tuosta vaan piestä itseään isomman teinipojan?

Lisäksi kaikki kiusaaminen ei ole fyysistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi