Miksi auton pitäminen tulee juuri sinulle edullisemmaksi?
Miksi on halvempaa omistaa auto ja kulkea sillä, kuin käyttää busseja ja takseja?
Kommentit (38)
Taksissa ei voi panna. Tai ehkä voi, mutten aio kokeilla.
Julkisia ei ole ja jos taksi maksaisi esim 2€/km niin siihen menisi vuodessa 100 000€
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä panna, sua pannaan.
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyisen idioottivastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä panna, sua pannaan.
Ja toinenkin idiootti löytyi saman tien.
Eipä kannata töissä käydä taksilla, kun matkaa on 40 km/suunta.
En pääse mökille kuin omalla autolla tai taksilla. Taksikyydit tulisivat järjettömän kalliiksi, eikä taksi kuljettaisi tarvittavia remonttitavaroita ym. sälää. Eli käytännössä oma auto on pakko olla. Kaupungissa en autoa tarvitse.
Lasken hinnan myös omalle ajalle.
Eipä ole täällä busseja näkynyt, taksi työpaikalle yhteen suuntaan maksaa noin 70 euroa. Eli 140€/pväx20pväx10kk=28000€/vuosi.
Mun auto maksoi kymppitonnin, ja jos laskee vaikka satasella bensaa/viikko, niin se on vaan 4000 ja risat vuodessa.... siihen tonni vskuutuksia ja autoveroa. Ja pari tonnia korjsuksiin, niin silti jään voiton puolelle.
Kun tulee kuntarajan ylityksiä ja muuta, niin taksitaksa on kova, vaikkei kilometrejä ole huomasti. Tiedän, koska olen kokeillut.
Jokapäivä taksilla ajelu tulee melko kalliiksi. Töihin täältä pääsee hyvin huonosti julkisilla.
Onko ap sulle työssäkäyvän duunarin elämä miten tuttua?
Auton pitäminen on minulle mukavuus asia. Pärjäisin ilmankin ja tulisi halvemmaksi. Työmatka on lyhyt (3 km) ja sen pääsee kävellen, pyörällä/bussilla. Näin teen usein vaikka on se auto. Kaupassa käynti auton kanssa on helpompaa ja tehdään enemmän pikkumatkoja/ retkeillään kuin ilman autoa. Äiti asuu kyllä noin 4h:n päässä, sinne ei pääse helposti bussilla ja hän tarvii välillä apua.
Säästää hermoja paljon kun ei ole kiinni aikatauluissa eikä tarvitse sietää veemäisiä kanssamatkustajia
En ole koskaan miettinyt autoni tai autoiluni kustannuksia.
Miksi sen pitäisi olla halvenpaa kun kulkea julkisilla?
Kyllähän se auto vie paljon rahaa, mutta vanhana ja nivelrikkoisena bussit ja metrot eivät vaan enää onnistu. Ilman autoa olen kodin vanki.
Ei tietenkään tule auton pitäminen edullisemmaksi. Mutta maksan helppoudesta. Kukaan ei örise tai häiriköi. Aina löytyy istumapaikka. Voin lähteä töihin tai asioille aikatauluihin tutustumatta ja ilman että molemmissa päissä tarvitsee kävellä. Lasten päiväkotiin viennit ja noudot sujuvat vähemmällä härdäämisellä ja nopeammin. Sukuloinnit sujuvat ilman auton vuokraamisesta aiheutuvaa vaivaa noutoineen ja palautuksineen.
Työpaikalle on 75 km ja olen tarkastanut, että edes teoriassa sinne ei pääse julkisilla. Ei ole rautatieasemaa, ei mene bussia. Joten auto tuottaa minulle palkan miinus 500 euroa, joka menee dieseliin.
Aika kalliiksi tulisi ajella joka aamu taksilla töihin ja takaisin, kun matkaa on 30km. Julkisia ei tuonne tehtaalle kulje.