Häpeän jotenkin uuden miehen nimeä
En ikinä sano miehen nimeä kenellekään, yritän kiertää tilanteet. Jotenkin hänen nimensä on niin typerän kuuloinen mielestäni. Eikä ole siis kyse mistään ihmeellisestä nimestä, normaali suomalainen nimi, mutta huonolla tavalla vanhanaikainen.. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Pääsittekö yli?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Risto?
Sehän on kyllä kiva nimi.
Matti Urpo Uuno Mikko Tahvo Tapio Tapani Veli Aatu Aimo Pentti Mauri Niilo Heikki Väinö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Taneli. En tiedä onko olemassa pahempaa, ehkä joku Tahvo tai Yrjö? Tuo -li tekee miehen nimestä aika typerän. Se on sellainen pääte, joka lisää asiaan söpöyttä ja lapsenomaisuutta. Vaikka joku tytteli, paituli, pippeli jne. Ei sovi miehelle nimeksi millään.
Taneli on ihana nimi! Oon jopa miettinyt, että jos ikinä poikalasta saan niin nimeän hänet Taneliksi.
Kiitos, mutta en usko että tästä nimestä voi seurata mitään hyvää pojan elämään. Jos itse saan lapsia, niin vaadin kyllä niille tavalliset nimet. Toki häpeän itseäni aika kokonaisvaltaisesti ja se on sitten aiheuttanut korostunutta nimihäpeää. Varmaan useimmat Tanelit ovat tyytyväisiä elämäänsä ja siten ehkä myös nimeensä.
t: Taneli
Vierailija kirjoitti:
Matti Urpo Uuno Mikko Tahvo Tapio Tapani Veli Aatu Aimo Pentti Mauri Niilo Heikki Väinö?
Ei mikään näistä mutta samaa tasoa.. Mä en ikinä sanoisi miehelleni että häpeän hänen nimeään, koska hän on ihana ihminen, mutta enpä ole häntä tainnut koskaan kutsua vielä nimeltä.. En vain pysty!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Olen mies tyhmällä nimellä, enkä vielä 32-vuotiaanakaan ole tottunut siihen. Kyllä tämä läpi elämän hävettänee. Sinäkin saatat hävetä miehesi nimeä koko elämäsi, jos olet häpeilemiseen taipuvainen.
Nimen saa vaihtaa eikä se ole kovin vaikeaakaan. Ota käyttöön mieleisesi lempinimi tai virallinen toinen nimesi, jos pelkäät lähipiirin reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
No hei, mun miehen nimi on Keijo :)
ja sukunimikin sellainen mistä vitsin saa väännettyä. Moni aina sanoo että vitsi mikä keijo kun tarkoitetaan vähän tyhmää.
Ikinä kuullutkaan? Keijohan on ihan tavallinen (keski-ikäisen) nimi.
Jorma = Jore, Jone, Jokke, Jolle, Jomi, Jomppa, Jopi
Yrjö = Ykä, Ykke, Ypi
Kysy mieheltä, mikä lempinimi hänelle sopisi ja käytä sitä. Voit käyttää toisten kuullen muitakin lempinimiä, sinähän ne keksit.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehelläni on kamalan kuuloinen sukunimi, ruma ja junttimainen (tyyliä Mönkkönen). En mielelläni sano nimeä kenellekään enkä totisesti aio ottaa omaksi sukunimeksi, jos menemme naimisiin... kunpa vielä saisin mahdolliset tulevat lapset "pelastettua" kys. nimeltä ja annettua heille omani. Se voi kyllä olla vaikeaa, koska miehen koko suku (mies mukaan lukien) on ylpeä nimestään ja haluaa nimelle jatkajia.
Mönkkönenhän ois just hieno nimi. Oma sukunimeni on yksi Suomen yleisimmistä, alkaa P:llä ja sen niminen huumoriohjelmakin on telkussa pyörinyt. Ei pitäisi olla hankalaa päätellä.
Minusta rakkaiden ihmisten nimet ovat aina kivoja. En voi olla ainut, joka tuntee näin?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Taneli. En tiedä onko olemassa pahempaa, ehkä joku Tahvo tai Yrjö? Tuo -li tekee miehen nimestä aika typerän. Se on sellainen pääte, joka lisää asiaan söpöyttä ja lapsenomaisuutta. Vaikka joku tytteli, paituli, pippeli jne. Ei sovi miehelle nimeksi millään.
En ole KOSKAAN ajatellut noin, enkä vieläkään saa sitä mielentilaa, vaikka tiedänkin mitä tarkoitat. Hyvä nimi se on! :)
No mä kyllä tajuan sua Aapee. Mieheni nimi esiintyy useimmin sketseissä, kuin että siihen törmäisi oikeasti elämässä. Hänen sukunimensä on harvinainen ja myönnän kyllä, että sekin on vähän vitsikäs. Koko nimi voisi melkein olla kuin joku Aku Ankan hahmon nimi. Aina kun sen sanon, se aiheuttaa hilpeyttä; nimi on siis tyyliin Pertsa Pöntilä. Ha ha he he.
Mieheni ei ole lapsuudessaan kokenut kiusaamista nimestään ja suhtautuu siihen täysin neutraalisti.
Lapsillemme kuitenkin halusin ( mieheni suostumuksella toki ) minun ruotsalaishenkisen, mutta silti Suomessakin kovin tavallisen sukunimeni, koska en halunnut lasteni tulevan joutumaan minkään sketsihahmo-naureskelun kohteeksi.
Eikä, mikä teitä vaivaa? Ihan tosissaan, kenenkään ei tarvi nimeään hävetä! Ykskään tässä mainittu ei ole paha, ja muutenkin nää hölmöjä kuvaavat vaihtuu koko ajan. Tänään pop, huomenna nolo. Aikuiset ihmiset!
Mun miehellä on myös semmoinen vanhahtava nimi. Nimen perusteella miestäni luullaan silmälasipäiseksi insinööriksi ja sitten kun tapaavat "yrjön" niin tuleekin vastaan komea pitkätukkainen basisti. Ei nimi miestä pahenna!
Tuima kirjoitti:
No mä kyllä tajuan sua Aapee. Mieheni nimi esiintyy useimmin sketseissä, kuin että siihen törmäisi oikeasti elämässä. Hänen sukunimensä on harvinainen ja myönnän kyllä, että sekin on vähän vitsikäs. Koko nimi voisi melkein olla kuin joku Aku Ankan hahmon nimi. Aina kun sen sanon, se aiheuttaa hilpeyttä; nimi on siis tyyliin Pertsa Pöntilä. Ha ha he he.
Mieheni ei ole lapsuudessaan kokenut kiusaamista nimestään ja suhtautuu siihen täysin neutraalisti.
Lapsillemme kuitenkin halusin ( mieheni suostumuksella toki ) minun ruotsalaishenkisen, mutta silti Suomessakin kovin tavallisen sukunimeni, koska en halunnut lasteni tulevan joutumaan minkään sketsihahmo-naureskelun kohteeksi.
Ihanaa kun joku ymmärtää! En koeolevani mikään huono ihminen vaikka häpeän hänen nimeään, en esim ikinä ajattelisi että se vaikka olisi suhteemme este. Onneksi sukunimi on sentään minusta ihan kiva :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulo, Uolevi, Unto jne, saisin sivun täyteen jos alkaisin luettelemaan kaikki Jormat tähän.
Poikani (7v.) luokalla on pari Sulo-poikaa, myös naapurissani asuu Sulo-niminen taapero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei, mun miehen nimi on Keijo :)
ja sukunimikin sellainen mistä vitsin saa väännettyä. Moni aina sanoo että vitsi mikä keijo kun tarkoitetaan vähän tyhmää.
Ikinä kuullutkaan? Keijohan on ihan tavallinen (keski-ikäisen) nimi.
Mieheni ei ole keski-ikäinen, tämän takia hän varmaan vähän häpeääkin nimeään, koska on vasta kolmekymppinen, lähempänä kuitenkin neljääkymppiä kuin kolmeakymppiä
Miksi kukaan haluaa nimetä lapsensa Yrjöksi...
No itselläni on kyllä niin ruma sukunimi, että ei pahemmin ole varaa arvostella
jos on yrjö niin kutsu vaikka ykäksi. Jorma on niin suomalainen nimi ettei sen miehekkäämpää ja suomalaisempaa nimeä olekaan. Naurettavaa hävetä KUMPPANIN nimeä... mahtaa hänestäkin tuntua mukavalta.