Häpeän jotenkin uuden miehen nimeä
En ikinä sano miehen nimeä kenellekään, yritän kiertää tilanteet. Jotenkin hänen nimensä on niin typerän kuuloinen mielestäni. Eikä ole siis kyse mistään ihmeellisestä nimestä, normaali suomalainen nimi, mutta huonolla tavalla vanhanaikainen.. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Pääsittekö yli?
Kommentit (58)
sano kaikille, että se on ahmed, muhammed tms uusi muotinimi
Jorma? Yrjö?
Jos ei ole kumpikaan yllämainituista, niin suotta häpeät.
Mulla oli nuorena samanmoinen ongelma enkä edelleenkään pidä nimestä. Ei ole siis nykyinen.
Minun miehelläni on kamalan kuuloinen sukunimi, ruma ja junttimainen (tyyliä Mönkkönen). En mielelläni sano nimeä kenellekään enkä totisesti aio ottaa omaksi sukunimeksi, jos menemme naimisiin... kunpa vielä saisin mahdolliset tulevat lapset "pelastettua" kys. nimeltä ja annettua heille omani. Se voi kyllä olla vaikeaa, koska miehen koko suku (mies mukaan lukien) on ylpeä nimestään ja haluaa nimelle jatkajia.
Ei nimi miestä pahenna.... vaimitesoli....
Musta kauhein kuulemani sukunimi on Tölli :) Kukkiva tölli, hihihiihiii
Pitääkö mun sitten vaan alkaa pakottaa itseäni sanomaan sitä nimeä? Vai millä pääsen tästä?
Vierailija kirjoitti:
Jorma? Yrjö?
Jos ei ole kumpikaan yllämainituista, niin suotta häpeät.
Mieheni nimi on toinen noista 😊
Mikä se on? Taavetti? Urpo? Tahvo? Millä kirjaimella alkaa, niin voidaan arvailla?
Sulo, Uolevi, Unto jne, saisin sivun täyteen jos alkaisin luettelemaan kaikki Jormat tähän.
No sanot Jokke tai Ykä, niin se on siinä.
Muassa nolotti nimi Aarne, voi luoja.
Itsekkin pidin mieheni nimeä "nolona" ennen, mutta nyt 16 vuotta myöhemmin se on yksi parhaista tietämistäni nimistä enkä voisi edes kuvitella häntä muun nimisenä.
Vierailija kirjoitti:
Sulo, Uolevi, Unto jne, saisin sivun täyteen jos alkaisin luettelemaan kaikki Jormat tähän.
Mun mielestä nämät on ihania nimiä :D
Ala käyttää jotain lempinimeä, siis jotain, jonka miehesi hyväksyy.
Isäni nimi ahdisti minua nuoruudessa, mutta ei onneksi enää.