Häpeän jotenkin uuden miehen nimeä
En ikinä sano miehen nimeä kenellekään, yritän kiertää tilanteet. Jotenkin hänen nimensä on niin typerän kuuloinen mielestäni. Eikä ole siis kyse mistään ihmeellisestä nimestä, normaali suomalainen nimi, mutta huonolla tavalla vanhanaikainen.. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Pääsittekö yli?
Kommentit (58)
Yhden säädön toinen nimi oli Uolevi ja se kulki suvussa. En olis voinut tehdä lapsia hänen kanssaan, koska mun lapsesta ei tulis Uolevia millään..
Häpeä on ap:eelle henkilökohtainen ongelma. Ei tuo kerro muuta kuin sinusta itsestäsi, ei miehestä tai hänen nimestään tosiasiassa, toisin kuin ehkä saatat kuvitella
toista se olisi jos olisi joku mukava terroristinimi, sitä voisi ylpeänä esitellä junttipiireissä itiksen neukkukuutioissa.
Mullaki avokilla "vanhusten nimi", vaikka hän on vasta 21v :) Ei häiritse yhtään, kylläkin välillä kun mainitsen avokin nimen ensimmäistä kertaa saatetaan vaivihkaa kysäistä "niin minkäs ikäinen se oikein on...?"
Ei se nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä. vai mites se nyt menikään...
Ymmärrän. Olen mies tyhmällä nimellä, enkä vielä 32-vuotiaanakaan ole tottunut siihen. Kyllä tämä läpi elämän hävettänee. Sinäkin saatat hävetä miehesi nimeä koko elämäsi, jos olet häpeilemiseen taipuvainen.
Mut kumpi se nyt on, Jorma vai Yrjö?
Ei nimi miestä pahenna. Mieheni on Väyrynen ja veljeni kysy seurustelumme alussa: Onko Väyrynen oikeesti Väyrynen?
kerro ap ensin oma nimesi? Sulla taitaa olla pahemman luokan itsetunto-ongelma
No hei, mun miehen nimi on Keijo :)
ja sukunimikin sellainen mistä vitsin saa väännettyä. Moni aina sanoo että vitsi mikä keijo kun tarkoitetaan vähän tyhmää.
Mut jos se on Jorma, niin kysy jos sitä vois rueta kutsuu vaikka Joreksi.
Minä olen Taneli. En tiedä onko olemassa pahempaa, ehkä joku Tahvo tai Yrjö? Tuo -li tekee miehen nimestä aika typerän. Se on sellainen pääte, joka lisää asiaan söpöyttä ja lapsenomaisuutta. Vaikka joku tytteli, paituli, pippeli jne. Ei sovi miehelle nimeksi millään.
Jooo-oo. Mulla on isältä peritty erikoinen ulkomainen sukunimi. Siinä se pelottava nimi tököttää mun ulko-ovessa ja rappukäytävämme rasisti repii ovestani pois kaikki joulukoristeet ja raaputtelee pois "Ei mainoksia" -tarrani ja pudottelee postilaatikosta roskia.
Että olis melkein helpompi olla nimeltä Jorma tässä ahdasmielisten maassa.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Olen mies tyhmällä nimellä, enkä vielä 32-vuotiaanakaan ole tottunut siihen. Kyllä tämä läpi elämän hävettänee. Sinäkin saatat hävetä miehesi nimeä koko elämäsi, jos olet häpeilemiseen taipuvainen.
Mikä estää sinua vaihtamasta etunimeäsi tai ottamasta käyttöön toista nimeäsi?
pentti pentti..työnnä vielä sentti ja niin edelleen......!!!! ugh.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Taneli. En tiedä onko olemassa pahempaa, ehkä joku Tahvo tai Yrjö? Tuo -li tekee miehen nimestä aika typerän. Se on sellainen pääte, joka lisää asiaan söpöyttä ja lapsenomaisuutta. Vaikka joku tytteli, paituli, pippeli jne. Ei sovi miehelle nimeksi millään.
Taneli on ihana nimi! Oon jopa miettinyt, että jos ikinä poikalasta saan niin nimeän hänet Taneliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua vaihtamasta etunimeäsi tai ottamasta käyttöön toista nimeäsi?
En halua loukata vanhempiani ja viestittää ihmisille häpeäväni omaa nimeäni. Se on aika vässykkää. Kaverit myös jatkaisivat vanhan nimen käyttöä vittuillakseen ja sitten se hävettäisi entistä enemmän jne.
Mä taasen häpeän mun naiseni nimeä. Ursula :(
Aa ok. No sano Jokke vaan. Tai Jone.