Mies ilmoitti: Pahoittelen että ilmoitan sinulle näin
tämä suhteemme on loppu, en aio tulla enää kotiin- haen tavarani viikonloppuna.
Olen aivan järkyttynyt - tuli ihan puskista- olen koko päivä tuijottanut vain tyhjää. Mitä mä teen lapset 1,5v ja 6v - joka kyselee missä isi. Mulla ei ole ketään hyvää ystävääkään enää- koko aika on mennyt lasten kanssa. Siis tää ei voi olla totta. Onko jotain auttavaa puhelinta johon vois soittaa...
Kommentit (93)
Nyt pidät taloudellisesti puoliasi. Ota selvää oikeuksistasi, et anna sille penniäkään ylimääräistä. Päinvastoin, hyödynnä nyt sen syyllisyydentunnetta ja koeta saada enemmänkin kuin oma osasi. Muista, että lasten kanssa elämä yksin ei tosiaankaan tule halvaksi.
Tarvitset nyt jonkun, joka auttaa. Vanhemmat? Miehen vanhemmat? Ihan kuka tahansa. Varoitan jo etukäteen, että tulet pettymään kaiken maailman kriisipuhelimiin. Niissä "auttavat" todella epäempaattiset tai itse omista ja muiden asioista pihalla olevat hymistelijät. Valitettavasti näin on, puhun kokemuksesta.
Terveyskeskukseen aika, jotta saat jotakin lääkettä pahimpaan hätään. Mielen turruttaminen on järkevää silloin, kun on todellinen tuska päällä. Älä häpeä käyttää tätä apua, se oikeasti toimii.
OIkeesti, jos jättäjä olisi ollut nainen ja kertomassa täällä kuinka aikoo jättää miehen tekstiviestillä niin johan täällä olisi jumalaton kannustus että "oikein sille paskakasalle" ja merkeistähän olisi pitänyt tietää.
Ei jatkoon kommenttien osalta.
Voimia ja jaksamista sinulle. Älä ota idioottien viestejä tässä ketjussa henkilökohtaisesti vaan keskity hyviin. Uskalla pyytää apua ja olla rehellinen tilanteestasi, äläkä koita selvitä yksin.
Ota rauhallinen miettimistauko, ettet tee hätiköityjä ratkaisuja.
Miehellä on selvästi toinen nainen ja ollut jo pitkään. Hänellä on unelma alkaa helpompi elämä muualla, lapsiperhe-elämä on osoittautunut raskaaksi.
Nyt sinun pitää ehdottomasti ainakin pitää kiinni siitä, että lapset saavat säilyttää isän elämässään. Ilmoitat miehelle rauhallisesti ja itsestäänselvästi, että haluat viikko-viikko-systeemin. Mies siis saa jatkossa toimia yksinhuoltajaisänä tai uusperheen isänä lapsille. Sinä saat vastaavasti joka toinen viikko omaa aikaa ja mahdollisuuden koota itsesi ja elämän takaisin raiteilleen ja vaikka löytää uudenkin miehen vielä ajan mittaan.
Selvitä asianajajalta, miten omaisuus ja taloudelliset järjestelyt hoidetaan. Vaikka olisi avioehto, niin jos olet ollut kotiäiti ja hoitanut lapsia ja kotia miehen puolesta, olet oikeutettu saamaan siitä korvauksen, sillä olet uhrannut oman urasi ja tienaamismahdollisuutesi miehen hyväksi.
Älä suostu silottelemaan miehen tekoa sukulaisille ja tuttaville. Hän varmasti pyytää sinua olemaan kertomatta erosta tarkempaa, ettei joutuisi itse huonoon valoon. Älä tee sitä. Kerrot kaiken rehellisesti läheisillesi ja miten mies eron toteutti.
Todella itsekeskeinen ja vastuuton epäkypsä mies. Yritä jaksaa, voimia ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyhdät siltä pennilleen oman osuutesi. Ei mitään armoa. Ja jos olet muuten ollut lasten kanssa kotona niin muista laskuttaa osituksessa menetetyt eläkkeet niiltä vuosilta.
Ehkä vähän lohtua sinulle edes siitä.
Etkä päästä sitä hakemaan tavaroitaan! Sehän voi viedä mitä vaan, kun olet nyt herkässä tlassa. Sanot, että ensin katsotaan, mikä kuuluu lakisääteisesti kummallekin!
Eipä AP voi kauheasti estellä toista hakemasta omia tavaroitaan.
Mulle kävi vähän noin. Vaadi, että lapset puolet ajasta isällään, muuten et jaksa. OIkeesti.
Kun mies tulee hakemaan tavaroita, lähde yksin pois. Jätät lapset miehen kanssa. Ilmoita tekstarilla, että palaat joskus.
Siinähän miettii jättääkö lapset yksin kotiin. Jos jättää, sossuille ilmoitus miehestä.
Ole iloinen, että edes ilmoitti. Mun vaimo ei edes ilmoittanut vaan vain häipyi.
Sen verran oli infonnut, että poliisi ei edes etsinyt kun tiesi missä hän on.
Oli järkännyt salaa muuton toiseen kaupunkiin ja vain häipyi. Firman sisäinen toimipisteen muutto ja vuokra-asunto. Ei edes ilmoittanut vanhemmilleen missä on kuin vasta puolen vuoden päästä.
Minusta se oli väkivaltaa pahimmillaan minua ja lapsia kohtaan.
Viikko-viikko-systeemi on järkevin. Kyllä mies pystyy huolehtimaan lapsistaan, kasvaa siihen pakon edessä kuten naisetkin. Se on lasten etu saada elää myös isän kanssa. Lisäksi voit ohimennen mainita, että viikko-viikko-systeemin etu on, että miehen ei tarvitse maksaa elareita, kun kumpikin huolehtii lapsista yhtä paljon. Tämä saa miehen uuden suhteen nopeasti väljähtymään ja kuka ties mies jopa haluaisi perua eronsa jonkun ajan päästä. Sinä saat aikaa koota itsesi ja levätä ja keskittyä myöskin omaan elämääsi. Ei ole sun eikä lasten edun mukaista alkaa nyt uhriutua ja päästää miestä kuin koira veräjästä ryhtymällä yksinhuoltajaäidiksi kokonaan. Miehen pitää kantaa nimenomaan arjesta vastuuta ja kasvaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ota rauhallinen miettimistauko, ettet tee hätiköityjä ratkaisuja.
Miehellä on selvästi toinen nainen ja ollut jo pitkään. Hänellä on unelma alkaa helpompi elämä muualla, lapsiperhe-elämä on osoittautunut raskaaksi.
Nyt sinun pitää ehdottomasti ainakin pitää kiinni siitä, että lapset saavat säilyttää isän elämässään. Ilmoitat miehelle rauhallisesti ja itsestäänselvästi, että haluat viikko-viikko-systeemin. Mies siis saa jatkossa toimia yksinhuoltajaisänä tai uusperheen isänä lapsille. Sinä saat vastaavasti joka toinen viikko omaa aikaa ja mahdollisuuden koota itsesi ja elämän takaisin raiteilleen ja vaikka löytää uudenkin miehen vielä ajan mittaan.
Selvitä asianajajalta, miten omaisuus ja taloudelliset järjestelyt hoidetaan. Vaikka olisi avioehto, niin jos olet ollut kotiäiti ja hoitanut lapsia ja kotia miehen puolesta, olet oikeutettu saamaan siitä korvauksen, sillä olet uhrannut oman urasi ja tienaamismahdollisuutesi miehen hyväksi.
Älä suostu silottelemaan miehen tekoa sukulaisille ja tuttaville. Hän varmasti pyytää sinua olemaan kertomatta erosta tarkempaa, ettei joutuisi itse huonoon valoon. Älä tee sitä. Kerrot kaiken rehellisesti läheisillesi ja miten mies eron toteutti.
Todella itsekeskeinen ja vastuuton epäkypsä mies. Yritä jaksaa, voimia ap!
Meinaatko, että onnistuu noin vain ilmoittamalla, jos mies on kypsynyt perhe-elämään? Voihan sitä aina vaatia, mutta ei pakottaa..
Vierailija kirjoitti:
Kun mies tulee hakemaan tavaroita, lähde yksin pois. Jätät lapset miehen kanssa. Ilmoita tekstarilla, että palaat joskus.
Siinähän miettii jättääkö lapset yksin kotiin. Jos jättää, sossuille ilmoitus miehestä.
Kuulostat juuri sellaiselta naiselta, joita halveksun. Jotka käytävät lapsiaan aseena avioerossa. Kyllä, katkera saa olla, mutta miksi pitää kostaa lapsille? Hehän tuossa kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä miesmaku sulla.
Ja sä oot todella mukava ihminen kun tommosia kirjottelet. Varmaan tuntuis mukavalta kun sulla olis hätä ja ihmiset vähättelis/haukkuis/naurais? Ei kannata kommentoida jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.
AP:lle tsemppiä, kyllä sä selviit! Sit kun alkushokki on ohi niin miten olis joku tukiryhmä tms. jossa voi tutustua muihin samassa tilanteissa olleisiin/oleviin?
Vaikka nyt tuntuisi siltä, että ei ole ystäviä, ota kuitenkin rohkeasti yhteyttä johonkin ihmiseen, jonka kanssa aiemmin synkkasi hyvin. Johonkin, jolle oli helppo puhua. Kun ollaan tosiystäviä, ei haittaa vaikka pari vuotta olisi mennyt fb-päivitysten voimalla. Voimia!
Ap - arvasinkin saavani epäasiallisia kommentteja. Myönnän että en joka päi jaksa laittautua ja meikata.
Olen menossa neuvolaan iltapäivällä, sanoi puhelimessa että voitais ajatella kunnallista perhehoitajaa avuksi-jotta saisin nukuttua ja selviteltyä asiota. Itse oon väsynyt, lapsetkin kiukuttelivat- en kyl oo paras äiti nyt.
Onneksi meillä on mukava neuvolan th. lupasi selvitellä päivähoitohakemuksia yms.Tuloja ei oikein paljon ole, sossuunko ? Vai pitääkö miehen edes maksaa laskut ( sähkö, vesi) en mä kotihoidon tuella yms. selviä. On mä tyhmä- mulla ei ole edes nettipankkia, mies hoitanut kaikki ne. ...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä miesmaku sulla.
Odotas kun vastaava sattuu kohdallesi. Vai eikö voi sattua, koska sinulla on oikeanlainen maku ja osaat tehdä aina oikeat valinnat elämässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Toinen nainen- mitäs olet nalkuttanut ja et ole panostanut ulkonäköösi- elämä antaa ja ottaa, kukin saa ansaitsemansa mukaan. Jojoman
Muistathan itse hädän ja elämäntuskan oman "neuvosi" koskien sitä, että "kukin saa ansaitsemansa mukaan".
Kysy siltä että kuka hoitaa lapset tästä eteenpäin, mihin ne annetaan, koska jos isä ei hoida lapsiaan niin ei hoida sitten äitikään. Että äitikin kerää vkonloppuna tavaransa ja lähtee. Tekstarilla tietenkin kysyt, ei kasvotusten. Mistä noita ihmisroskia sikiää...
Ei mies varmasti niin julma ole, että haluaa lastensa näkevän nälkää ja istuvan pimeässä. Ota ihan rauhallisesti, keskustele neuvolassa, ystävien kanssa ja kun siltä tuntuu myös miehen kanssa. Vähintään mies voi antaa sinulle vastauksia.
Nyt voi olla todella vaikeaa, asuinalueesta riippuen, saada järkevää päivähoitopaikkaa. Seuraavan kerran oikeastaan elokuun alussa. Ja ennen kuin tiedät missä asut ja missä mies asuu, on tietysti aika vaikea hakea päivähoitopaikkaa. Positiivisena puolena taas nyt on hyvä aika alkaa etsiä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä että kuka hoitaa lapset tästä eteenpäin, mihin ne annetaan, koska jos isä ei hoida lapsiaan niin ei hoida sitten äitikään. Että äitikin kerää vkonloppuna tavaransa ja lähtee. Tekstarilla tietenkin kysyt, ei kasvotusten. Mistä noita ihmisroskia sikiää...
Näin juuri. Tee ap näin. Minä tekisin.
Siis oikeasti? Mikä unelmaisä lapsilla, sääliksi käy pieniä.