Mies ilmoitti: Pahoittelen että ilmoitan sinulle näin
tämä suhteemme on loppu, en aio tulla enää kotiin- haen tavarani viikonloppuna.
Olen aivan järkyttynyt - tuli ihan puskista- olen koko päivä tuijottanut vain tyhjää. Mitä mä teen lapset 1,5v ja 6v - joka kyselee missä isi. Mulla ei ole ketään hyvää ystävääkään enää- koko aika on mennyt lasten kanssa. Siis tää ei voi olla totta. Onko jotain auttavaa puhelinta johon vois soittaa...
Kommentit (93)
Miten ap menee? Joko on tarina eron takaa selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies tulee hakemaan tavaroita, lähde yksin pois. Jätät lapset miehen kanssa. Ilmoita tekstarilla, että palaat joskus.
Siinähän miettii jättääkö lapset yksin kotiin. Jos jättää, sossuille ilmoitus miehestä.Kuulostat juuri sellaiselta naiselta, joita halveksun. Jotka käytävät lapsiaan aseena avioerossa. Kyllä, katkera saa olla, mutta miksi pitää kostaa lapsille? Hehän tuossa kärsivät.
MITEN yhteinen aika oman isän kanssa on "kostamista"?
Nyt rauhoitti ja vastaat miehelle,että hän ei voi noin vain hakea yhteisen kotimme irtoamista eikä myöskään luopua yksipuolisella ilmoituksella yhteisen taloutemme taloudellisista velvoitteista.Maksut pitää hoitaa ja osallistua lasten esitykseen niin kauan kuin ositus ja elatusvelvollisuuteen liittyvät asiat on sovittu virallista tietä ja sopimukset juridisesti vahvistettu.Ota heti yhteyttä oikeusaputoimistoon,mielellään jo heti huomenna.
Vaikka olet kuinka sekaisin,hanki juristi!!!
Vierailija kirjoitti:
OIkeesti, jos jättäjä olisi ollut nainen ja kertomassa täällä kuinka aikoo jättää miehen tekstiviestillä niin johan täällä olisi jumalaton kannustus että "oikein sille paskakasalle" ja merkeistähän olisi pitänyt tietää.
Ei jatkoon kommenttien osalta.
Ja pask*n marjat täältä tukea saisi jos nainen viestillä ilmoittaisi hylkäävänsä lapset noin vain. Eli voit lopettaa heti tuo miehiä sorsitaan asenne. Teko on tyli ja törkeää jättää noin vain lapsensa. Oli nainen tai mies.
Teko oli siis töykeä... Hiton automaattikorjaaja... :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies tulee hakemaan tavaroita, lähde yksin pois. Jätät lapset miehen kanssa. Ilmoita tekstarilla, että palaat joskus.
Siinähän miettii jättääkö lapset yksin kotiin. Jos jättää, sossuille ilmoitus miehestä.Kuulostat juuri sellaiselta naiselta, joita halveksun. Jotka käytävät lapsiaan aseena avioerossa. Kyllä, katkera saa olla, mutta miksi pitää kostaa lapsille? Hehän tuossa kärsivät.
En käytä lapsia aseena. Miksi mies voi ilmoittaa, että lähtee ja nainen jää lasten kanssa? Ei nainen voi lähteä, koska on lapset. Hänen pitää jaksaa ja pyörittää arkea vaikka on Romahtamaisillaan.
Kärsivätkö lapset, kun ovat isänsä kanssa?
Ehkä mieskin ymmärtää, ettei kyse ole vain vaimosta.
Puolisosta voi ottaa eron, mutta lapsista täytyy huolehtia jossakin muodossa, jos ovat hänen omiaan.
Voimia ap. Mun ystävälle kävi juuri noin, muutama viikko sitten. Kaiken piti olla hyvin ja mies oli kertonut muutamaa päivää aikaisemmin rakastavansa ikuisesti.
Oli tavannut "elämänsä rakkauden" työmatkalle ja halusi jättää kaiken arkielämän taakseen, 12-vuoden avioliiton.
Mikä näitä ihmisiä vaivaa???
Vierailija kirjoitti:
Ap - arvasinkin saavani epäasiallisia kommentteja. Myönnän että en joka päi jaksa laittautua ja meikata.
Olen menossa neuvolaan iltapäivällä, sanoi puhelimessa että voitais ajatella kunnallista perhehoitajaa avuksi-jotta saisin nukuttua ja selviteltyä asiota. Itse oon väsynyt, lapsetkin kiukuttelivat- en kyl oo paras äiti nyt.
Onneksi meillä on mukava neuvolan th. lupasi selvitellä päivähoitohakemuksia yms.Tuloja ei oikein paljon ole, sossuunko ? Vai pitääkö miehen edes maksaa laskut ( sähkö, vesi) en mä kotihoidon tuella yms. selviä. On mä tyhmä- mulla ei ole edes nettipankkia, mies hoitanut kaikki ne. ...
Kuinka holhottava typerys voi ihminen olla? No, ehkä opit hoitamaan asiasi kuin aikuinen tai sitten etsin jonkun vahvan miehen pelastamaan sinut. Olet säälittävä, vaan et säälin arvoinen. "En pysty elämään ilman miestä, mitä teen?" Hukkaan mennyt evoluutio sinussakin.
Sun kokonaisuuden kannalta on olennaista,oletteko avioliitossa tai onkonavoliitto kestänyt yli 5 v (lakiuudistus,hyvä sulle).Miehellä voi olla elatusvelvollisuus lasten lisäksi myös sinuun itseesi.Pidä puolesi.Jos et osaa hoitaa asioita,tarvitset asianajajan HETI!Jos sulla ei ole pankkitunnuksia edes,mene konttoriin ja pyydä tiliotteet ainakin vuodelta.Mies on saattanut siirtää varoja pois yhteisestä tililtä.Nyt lapset pariksi päiväksi hoitoon ja alat selvittämään asioita.Ei kannata viivytellä.
Jos teillä on oma asunto/talo,oisko helpompi sulle lähteä ja vaatia mies maksamaan sut ulos.Menisit vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Siis ilmoittiko tekstiviestillä? Helvetin niljake jos teki niin. Otan osaa. Nyt tuntuu hirveältä, mutta pidä mielessä se että tämä on silti uuden elämän alku. Ja sinä ja lapset selviätte tästä kyllä.
Tarina on kuin minun tarinani, mutta lapset olivat eri iässä.
Rakastuin palavasti facebookissa saksattareen ja päätin kolmenkympin kriisissä pakata vain tärkeimmät ja lähteä. En kadu. Lapset ja ex oli virhe.
Nyt minulla on hieno mercedes ja upea nainen joka arvostaa minua. Hän ei valita tai vaadi. Riittää kun käyn töissä ja näytän hyvältä, kuten aina teenkin. Vaihdoin myös nimeni.
Mun vaimolla ei ollut edes toista miestä. Perhe elämässä vaan ei ollut sitä "Glamoria" jota hän halusi. Joutu pyykkaamaan jne.
Sain kenkää jonkusen vuoden jälkeen yteissä kun en enää 3 lapsen yhna pystynyt venymään ulkomaanmatkoihin ja tekemään enemmän kun oli kiire. En ole kuin perkeleen katkera tuolle ex vaimolle, miten hän saikaan minut ja omat lapsensa ahdinkoon.
m41 [/quote]
Just. Ja minkähänlaista se oli kun olit kotona? Olitko kotona oikeasti perheesi kanssa vaiko tulitko hotelliin missä palvelijatar pesee pyykkisi, silittää uudet kuteet mukaan, hemmottelee sut piloille ja sitten taas lähdet, tullaksesi taas samanlailla vuodesta toiseen etkä edes älyä mikä meni pieleen? N42
Vierailija kirjoitti:
Nyhdät siltä pennilleen oman osuutesi. Ei mitään armoa. Ja jos olet muuten ollut lasten kanssa kotona niin muista laskuttaa osituksessa menetetyt eläkkeet niiltä vuosilta.
Ehkä vähän lohtua sinulle edes siitä.
Älä nyt tunge omaa narsismiasi muille.
Vierailija kirjoitti:
Joo sillä on joku toinen katottuna, kukaan mies ei yhtäkkiä lähde suhteesta jos ei ole jotain muuta jossain. Munaton jätkä tosiaan kun ei uskalla edes henkilökohtasesti keskustella tai edes kertoa asiasta. Otan osaa ap, voimia kovasti! Kyllä sä selviät!
Älä nyt kuvittele että sinun tuntemasi spurgut ovat yhtä kuin kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein vastaavassa tilanteessa (meillä oli neljä poikaa ikähaarukalla 6-14v) niin että en alkanutkaan uhriksi. Olen se kovapäinen osapuoli meistä. Mies oli siis minulle mitään kertomatta kyllästynyt perhe-elämään ja halusi eron. Ei ollut uutta vakkarityttistä sillä vaan jotain yhden yön juttuja.
Mä sanoin sitten että ok, erotaan vain, en mä noin paskan miehen kanssa haluaisikaan elää. MUTTA sä otat kaikki neljä poikaa mukaasi, mä olen etä-äiti ja otan pojat vain joka toinen viikonloppu luokseni. Maksan sulle elarit myös mutta muuten en osallistu. Meni miehellä vellit housuun 😀
Mies kysyi että etkö anokaan mua takaisin? Sanoin että en, en mä tuollaista miestä kaipaa. Sanoin myös että koita etsiä sellainen tyttis jolla ei ole kovin paljon omia lapsia niin kaikki rahasi ei mene nälkäisten lasten ruokkimiseen. Mies mietti pari viikkoa ja pyysi että en ottaisi eroa ja että oikeastaan hän rakastaakin minua ja lapsia ja haluaa että asutaan yhdessä. Että sellainen herätys.
Voi kamala, miten surullinen suhde teillä :-(
Onnettomat yhdessä kun ei muutakaan ole tarjolla, no näitähän löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen, että edes ilmoitti. Mun vaimo ei edes ilmoittanut vaan vain häipyi.
Sen verran oli infonnut, että poliisi ei edes etsinyt kun tiesi missä hän on.
Oli järkännyt salaa muuton toiseen kaupunkiin ja vain häipyi. Firman sisäinen toimipisteen muutto ja vuokra-asunto. Ei edes ilmoittanut vanhemmilleen missä on kuin vasta puolen vuoden päästä.Minusta se oli väkivaltaa pahimmillaan minua ja lapsia kohtaan.
Otan osaa bro! Minulle kävi aikoinaan niin, että vaimoke oli häipynyt asunnostamme 6,5 vuoden avoliiton jälkeen viikon ulkomaanmatkani aikana. Oli kaikessa hiljaisuudessa hommannut rakastajansa avustuksella uuden asunnon ja vienyt vaatteidensa lisäksi osan huonekaluista (kaikki itseasiassa minun maksamiani, mutta sillä nyt ei niin väliä). Oli aika vinkeä paluu kotiin ihmettelemään puolityhjää kämppää. Yhdessä ottamamme kissa oli ovella vastassa. "Rakastajansa" lemppasi pihalle uuteen asuntoon asetuttuaan. Tiedän, koska toinen mies otti minuun yhteyttä ja kertoi koko jutun saadessaan itsekin monoa saman tien. Ovela nainen. Kukin eläköön parhaaksi katsomallaan tavalla. Tosin olisi ollut "ihan ok" edes ilmoittaa muuttoaikeista. Onneksi meillä ei ollut yhteisiä lapsia.
Mun vaimolla ei ollut edes toista miestä. Perhe elämässä vaan ei ollut sitä "Glamoria" jota hän halusi. Joutu pyykkaamaan jne.
Sain kenkää jonkusen vuoden jälkeen yteissä kun en enää 3 lapsen yhna pystynyt venymään ulkomaanmatkoihin ja tekemään enemmän kun oli kiire. En ole kuin perkeleen katkera tuolle ex vaimolle, miten hän saikaan minut ja omat lapsensa ahdinkoon.m41
Siis jouduit erossa kokemaan sen ihan tavallisen naisen erokokemuksen, vai luuletko, että yh-naiset yhtään paremmin pystyy töissä venymään? Naiselle vaan sanottaisiin, että kai tajusit lapset tehdessäsi, että voit joutua ne yksin hoitamaan ja päälle syyllistettäisiin huonosta miesvalinnasata?
M41! Ehkä eron jälkeen tajusit, mistä ex-vaimosi oli joutunut perhe-elämän vuoksi luopumaan. Ja toisaalta mahdollistanut sulle juuri tämän, niin kauan kun hoiti kotinne ja lapsenne sinun tehdessä uraa!
Nimim. Reissumiehen katkeroitumassa oleva vaimo
Nyt peilattiin kyllä omaa-asemaa mun tilanteeseen.
En tehnyt matkoja paljon. Yleensä 1 viikon matka vuodessa, kerran oli kaksi.
Minä hoisin kaikki poikien harrastukset, kun hän ei mikään taksikuski ollut.
Minulla ei ollut ennen omaa aikaa ollenkaan.
Ex vaimoni kävi töissä 3 kertaa viikossa ja hoiti taloudessamme pyykin, siivouksen.
m41
Toivottavasti APn tilanne on selkeytynyt yhtään mitenkään. Minä olin puolivuotta vaimon katoamisen jälkeen ihan kuutamolla. Tosin en edes tiennyt onko kuollut vai mitä. Poliisi vain sanoi, että tietää missä, muttei kerro. Epäreilu ero koittelee voimakkaasti mielenterveyttä
M41! Ehkä eron jälkeen tajusit, mistä ex-vaimosi oli joutunut perhe-elämän vuoksi luopumaan. Ja toisaalta mahdollistanut sulle juuri tämän, niin kauan kun hoiti kotinne ja lapsenne sinun tehdessä uraa!
Nimim. Reissumiehen katkeroitumassa oleva vaimo