Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko erottaa työntekijän raskauden takia?

M44
20.01.2016 |

Palkkasin tässä n. 8kk sitten erään nuorehkon vasta valmistuneen naisen meille. Hän meni sitten pistämään itsensä paksuksi oltuaan vain pari kuukautta töissä ja nyt kuudennella kuukaudella jo hirveän paljon pois töistä "raskauspahoinvoinnin" vuoksi. Osaako joku asioista tietävä kertoa, voinko antaa tälle naiselle potkut joutumatta ongelmiin?

Pienyrittäjänä alalla johon globaalit talouden ailahtelut vaikuttavat suuresti minulla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaistä henkilöä firmassa.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä82 kirjoitti:

Ainoa todella tasa-arvoinen vaihtoehto olisi sellainen, missä valtio maksaisi kaikille samansuuruista äitiys- tai isyysrahaa, eikä yrityksille koituisi mitään ylimääräisiä kustannuksia naisten raskauksista.

Samalla päästäisiin eroon siitä järjettömästä eriarvoisuudesta, missä työssä olleelle äidille maksetaan huomattavasti suurempaa korvausta äitinä olemisesta, kuin opiskellessa tai muuten työttömänä raskaaksi tulleelle äidille. Äitiyden tulee olla samanarvoista aiemmista tuloista riippumatta. Kelan maksama ansiosidonnainen vanhempainraha on järjetön keksintö.

t. kahden lapsen keskituloinen isä

Ahaa, susta "tasa-arvoa" pitää vain olla eri äitien kesken. Entäs isien ja äitien välinen tasa-arvo?

Tais unohtua sulta ihan kokonaan. Lastesi äiti kärsii urallaan silti lapsienne synnyttämisestä ja hoitamisesta, mutta sinä pääsisit isukkina kuin koira veräjästä? Juuuh.

Vierailija
102/103 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti naisten on pakko laskelmoida lastentekoaika ihan taloudellisista syistä. Jos ei ole työpaikkaa kun olet raskaana, elät äippälomalla pienellä tuella ja ei ole työpaikkaa johon palata, vaan täytyy aloittaa taas alusta.

Elämä on edelleen niin raakaa peliä, että välillä on pakko tehdä päätöksiä täysin itsekkäästi. Muuten jäisi elämä elämättä ja lapset tekemättä. Kaikilla ei ole omaisuutta, perintöjä tai suurituloista miestä joka maksaa viulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Lisäksi sijaisuuksia saa tekemään lähinnä vastavalmistuneita tai vielä opiskelevia, tai mahdollisesti jo pidempään työttömänä olleita.

Niin, pidempään työttömänä olleet on tosiaan tarkoitettu syrjäytettäväksi loppuiäkseen. Sellainen sopii myös hyvin yhteen hallituksen tavoitteen kanssa, että työuria haluttaisiin pidentää...

En tiedä mihin ovat tarkoitettu, mutta jos olen palkannut kovan luokan osaajan niin en minä silloin sitä vilttiketjun jäähdyttelijää halua. Tai no, minä en koskaan palkkaisi nuorta naista ensimmäiseksi työntekijäkseni juuri tästä syystä, eli en joutuisi tuohon tilanteeseen. Ikävää, mutta näin se ikävä kyllä menee. On todella riskialtista pienyrittäjälle tuollainen rekrytointi.