Voinko erottaa työntekijän raskauden takia?
Palkkasin tässä n. 8kk sitten erään nuorehkon vasta valmistuneen naisen meille. Hän meni sitten pistämään itsensä paksuksi oltuaan vain pari kuukautta töissä ja nyt kuudennella kuukaudella jo hirveän paljon pois töistä "raskauspahoinvoinnin" vuoksi. Osaako joku asioista tietävä kertoa, voinko antaa tälle naiselle potkut joutumatta ongelmiin?
Pienyrittäjänä alalla johon globaalit talouden ailahtelut vaikuttavat suuresti minulla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaistä henkilöä firmassa.
Kommentit (103)
Ala savustaa nainen ulos muilla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele. Tulee kalliiksi. Asiallinen syykin pitää olla erittäin aukottomasti näytetty ja perusteltu, muuten voidaan katsoa johtuvan raskaudesta.
Taloudelliset syyt -ja se siitä.
Herkullinen provo, onnittelen. Nyt siirryn lukemaan, miten mammat raivoavat tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitäpä luulet? Pölö.
HALUAISIN että voisin antaa potkut laiskottelevalle työntekijälle, mutta LUULEN että suomen sääntöyhteiskunnassa minun pitää yrittäjänä kantaa tämän naisen työpanos harteillani.
Ainakin opin sen, etten enää koskaan palkkaa nuorta naista.
AP
Olen vasta opiskelija ja opiskelu on vaativaa (DI), mutta vielä rankemmaksi sen tekee, että juuri näiden muijien takia tiedän jo valmiiksi ettei kukaan minua halua palkata kun vaivoin vihdoin valmistun :((
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä kyllä pienyrittäjälle, voi koko homma kaatua siihen, että työntekijä tulee paksuksi.
Miksi se olisi työnantajan homma maksaa palkkaa jollekkin, joka ei ole töissä? Tätä en tajua. Miksei voi olla niin, että työntekijälle turvattava se työpaikka, että pääsee takaisin vaikka sijainen joudutaankin hommaamaan ja tämä äiti saisi jostain muualta rahansa.
Niin jos tekisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HALUAISIN että voisin antaa potkut laiskottelevalle työntekijälle, mutta LUULEN että suomen sääntöyhteiskunnassa minun pitää yrittäjänä kantaa tämän naisen työpanos harteillani.
AP
Olen vasta opiskelija ja opiskelu on vaativaa (DI), mutta vielä rankemmaksi sen tekee, että juuri näiden muijien takia tiedän jo valmiiksi ettei kukaan minua halua palkata kun vaivoin vihdoin valmistun :((
Raskaus on vain tekosyy. Naiset kelpaavat hyvin työpaikan sihteereiksi yms. yliopistokoulutuksella. Kunnon töihin palkataan tuleva hyväveli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Raskaus on vain tekosyy. Naiset kelpaavat hyvin työpaikan sihteereiksi yms. yliopistokoulutuksella. Kunnon töihin palkataan tuleva hyväveli.
Ok. Vaikka palkkaaja olisi nainen.
Minulla itselläni on pieni yritys ja kysyn jo työhaastattelussa lisääntymisikäisiltä naisilta ovatko ne mahoja vai suostuvatko sterilisaatioon. Niillä ehdoilla voin palkata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni on pieni yritys ja kysyn jo työhaastattelussa lisääntymisikäisiltä naisilta ovatko ne mahoja vai suostuvatko sterilisaatioon. Niillä ehdoilla voin palkata.
Oikein!
N23
Kiva yrittää työllistyä kohta, kun on nainen parhaassa lastenteko iässä. Pitääkö otsaan kirjoittaa, että haluan töitä enkä lapsia..
Nuoria naisia ei suositella palkattaviksi, koska käyttävät työnantajaa hyväksi. Jos työtön saa lapsen, niin on hän automaattisesti laiska sossupummi! Joku logiikka tähänkin! Päättäkää milloin saa lapset tehdä.
"Suomen vuosittain synnyttävästä 60 000 äidistä vain alle puolet saa palkallista äitiyslomaa. Suurimman osan lapsen hoitokuluista maksaa silloinkin Kela."
http://yle.fi/uutiset/aitiyslomien_kuluja_yrityksille_liioitellaan/5343…
Vierailija kirjoitti:
Nuoria naisia ei suositella palkattaviksi, koska käyttävät työnantajaa hyväksi. Jos työtön saa lapsen, niin on hän automaattisesti laiska sossupummi! Joku logiikka tähänkin! Päättäkää milloin saa lapset tehdä.
Tarviiko tehdä? Tietääkseni maapallolla alkaa olla pula kaikesta muusta paitsi ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko tehdä? Tietääkseni maapallolla alkaa olla pula kaikesta muusta paitsi ihmisistä.
Voi jumalauta kun osaatkin olla idiootti, taito se on tuokin. Koita nyt päättää, haluatko sinä että joku pyyhkii perseesi kun olet vanha. Jos suomimamma ei synnytä, niin mokkakikkeli siivoaa sn perseesi. Siinäpä ne on teille tolloille vaihtiehdot, ei muuta kuin valtsemaan, mäntit
Asiaan on helppo ratkaisu! Kaikilta miehiltä pallit veks niin ei tule häiritseviä raskauksia 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta kun osaatkin olla idiootti, taito se on tuokin. Koita nyt päättää, haluatko sinä että joku pyyhkii perseesi kun olet vanha. Jos suomimamma ei synnytä, niin mokkakikkeli siivoaa sn perseesi. Siinäpä ne on teille tolloille vaihtiehdot, ei muuta kuin valtsemaan, mäntit
Voi jumalauta kun osaatkin olla idiootti, taito se on tuokin. Taisi osua heikkoon kohtaan. Ei minua kiinnosta vaikka olisimme viimeinen sukupolvi elossa. Mutta sinä se mäntti haluat hukkua paskaan. Joko "mokkakikkeli" siivoa sen perseesi tai sitten oma pershedelmäsi yrittää, vaikkei siihen kaiken paskan keskellä enää pystykään. Siinäpä ne on teille tolloille vaihtoehdot, ei muuta kuin valtsemaan, mäntit!
Juha Sipilähän lupasi jonkun summan, olikohan 10 000 euroa niille yrityksille, joiden työntekijä jää äitiyslomalle tukemaan äitiyslomista aiheutuvia kustannuksia, joita Kela ei korvaa. Äitiysloma-ajan palkanhan saa kuitenkin haettua Kelalta takaisin, samaten kai lomakorvauksetkin. Kannattaa ottaa lainsäändännöllisistä asioista selvää, soita vaikka Kelaan niin neuvovat kuinka toimia hakemusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kikkelilläkö se sen perseen siivoaa, vai miksi sen kikkelin väri on jollain tapaa oleellinen tieto?
Entäs jos lopetat vaan yrityksen ja perustat uuden heti perään?