Asiakkaita pyydetään näyttämään kassit kassalla - näin perustelee kauppias
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011382105.html
"Yleensä asiakkaat suhtautuvat pyyntöön hyvin, mutta eivät aina. Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."
Kommentit (509)
Miksi tästä pitää tehdä numero? Ei tuon pitäisi olla ongelma muille kuin varkaille.
Joissain Euroopan metropoleissa (esim. Roomassa) kauppaan ei saa edes viedä reppua tai omaa kassia.
Joo, no minua on yhden ainoan kerran pyydetty näyttämään kassi, enkä toista kertaa siihen kauppaan mene.
Ei tarvitse edes pyytää, ostoskassin nostan aina liukuhihnalle tarkistettavaksi. Suurin osa myyjistä ei edes vilkaise sisälle, jotkut katsoo, yksi ääliö jäi pyörittämään lääkepakkausta huuli pyöreänä. Sanoin että apteekin tuote, ei löydy teidän hyllystä ja kuitti on paketin alla.
Vierailija kirjoitti:
Setämies ilahtuu tuosta pyynnöstä
No just meinasin kysyä että onko joku näyttänyt jo ihan oikeat kassit?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä pitää tehdä numero? Ei tuon pitäisi olla ongelma muille kuin varkaille.
Joissain Euroopan metropoleissa (esim. Roomassa) kauppaan ei saa edes viedä reppua tai omaa kassia.
Luulen, että karkottavat enemmän rehellisiä asiakkaita kuin vähentävät varastelua tuolla käytännöllä. Mutta kauppiaan oma valinta. Kilpailjat ottavat mielellään nuo asiakkaat vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta tehdään kehitysmaata 😞
mitä horiset
"Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."
Ymmärrän hyvin. Minulla on ikämiehenä jo roikkuvat kassit, enkä tykkäisi niitä kassaneidille esitellä. Nolottaa. Toista se oli nuorempana.
Pitääkö nostaa hameen helmaa myös?
Hahah, taidan ripustaa feikkipallit roikkumaan sepaluksesta (olen nainen, niin oikeita ei ole) ja käydä ko. kaupassa. Tulee näyttö automaattisesti, ilman pyyntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että karkottavat enemmän rehellisiä asiakkaita kuin vähentävät varastelua tuolla käytännöllä. Mutta kauppiaan oma valinta. Kilpailjat ottavat mielellään nuo asiakkaat vastaan.
Minä taas luulen Roomassa käyneenä, että siellä ei juuri mihinkään kauppaan pääse omien kassien/reppujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas luulen Roomassa käyneenä, että siellä ei juuri mihinkään kauppaan pääse omien kassien/reppujen kanssa.
Suomessa suomalaiset tavat ja niistä pidetään kiinni.
En mene kauppaan asioille minkään kassin kanssa paitsi jos sieltä ei löydy säilytyslokeroita. Tyhjän pakkauskassin vilautan aina että tyhjä ja jos jotain muita nyssyköitä on esim. apteekin pussi niin nostan sen hihnalle pyytämättä että myyjä halutessaan voi kurkata mitä siellä on - ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hahah, taidan ripustaa feikkipallit roikkumaan sepaluksesta (olen nainen, niin oikeita ei ole) ja käydä ko. kaupassa. Tulee näyttö automaattisesti, ilman pyyntöjä.
Lähikaupassamme on kyltti, jossa lukee "pyydämme asiakkaita näyttämään kassit pyytämättä". Siis pyydetään pyytämättä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten siellä käytännössä tehdään, kun haluaa samalla reissulla käydä monessa kaupassa?
Eiköhän varkaat hoida varustelun sitten eri tavalla. En kyllä näyttäisi läökkeitäni, edes Burana kassalle. Tai aukaisi selässä olevaa reppuani. Saisi at näyttää videolta kohdan, missä reppuun jotain kaupassa tungen.
Vierailija kirjoitti:
En mene kauppaan asioille minkään kassin kanssa paitsi jos sieltä ei löydy säilytyslokeroita. Tyhjän pakkauskassin vilautan aina että tyhjä ja jos jotain muita nyssyköitä on esim. apteekin pussi niin nostan sen hihnalle pyytämättä että myyjä halutessaan voi kurkata mitä siellä on - ei ole ongelmaa.
Menen aina repun kanssa kauppaan ja yhden ainoan kerran on pyydetty avaamaan reppu. Ilmeisesti olen rehellisen näköinen.
40v+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämies ilahtuu tuosta pyynnöstä
🤣🤣🤣
Olipa hauska juttu. Miehillä se jaksaa vaan olla muna ja kivekset aina mielessä.
Näytin kassit kun kauppias pyysi, nyt on porttikielto koko k-markettiin.
En kävisi kaupassa, jossa asiakkaaseen suhtaudutaan varkaana.