Miten ihmiset jaksavat käydä töissä 1500 eur nettopalkalla?
Eihän siinä oikeesti ole mitään järkeä. Siitä pois vielä lounaat ja työmatkat, niin eihän siitä jää mitään käteen!
Kommentit (145)
On se aika ankeeta, jos ainoa ilo ja luksus on lounasruokalassa syöminen, kun painaa pitkää päivää paskaliksalla ja muuhun ei jää rahaa eikä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on tehdä paskaduunia paskapalkalla. Työpäivän päätyttyä voi kehua itseään, että minulla on sentään työpaikka ja pidän Suomen hyvinvaltiota pystyssä. Kyllähän se lohduttaa, kun käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.
Jokaisella suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella ja saada parempi elintaso. Esim mä, lukenut lääkäriksi aika pienellä opintolainalla. Jos kaikki paskapalkkaiset lopettaisi duuninsa niin ainakaan enempää elatusta ei tippuisi koska ne paksapalkkaisetkaan ei maksaisi veroja vaan hakisi tukia ja se on matemaattinen ongelma (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla). Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan niin rahat loppuu. Mulle sama, mulla on töitä myös muualla maailmasa monipuolisen kielitaidon takia. Kaivatte omaa ojaanne.
Lääkiksen aloituspaikkojen määrän voisi aluksi vaikkapa triplata, niin silloin voisi rehellisesti opiskella itselleen paremman elintason. Miksikhän näin ei kuitenkaan tehdä? Halutaan manipuloida olemassaoleville lekureille parempi elintaso, jotta voi vittuilla pitkän matikan ällällä ja oman ojan kaivamisella.
Lääkiksen aloituspaikkojen määrän valvominen on hyvin järkevää. Jossain vaiheessa, olen satavarma, että hyvin nopeasti, jos aloituspaikkoja lisätään sisään pääsee ja myös valmistuu väkeä, joiden ei alkuunkaan pitäisi olla lääkäreitä. Silloin hoitovirheiden yms. määrä kasvaa, ja sittenhän kaikilla onkin kivaa.
OT. Onhan niitä valelääkäreitä nyttenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko peruspäiväraha jotain 500e ? Miten SILLÄ sitten pärjää?? Suomessa ruoka ja lääkkeet ( tai siis ihan kaikki) niin kalliita.
Minä - työtön, lapseton, avoliitossa puolison omistamassa asunnossa - saan kuukaudessa hieman runsaan 500 €/kk ilman asumislisää. Että siinä ne hurjat tulot, joilla kuulemma työttömät elelevät herroiksi ja samanlaista luksuselämää kuin joku pari tonnia tienaava keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on tehdä paskaduunia paskapalkalla. Työpäivän päätyttyä voi kehua itseään, että minulla on sentään työpaikka ja pidän Suomen hyvinvaltiota pystyssä. Kyllähän se lohduttaa, kun käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.
Jokaisella suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella ja saada parempi elintaso. Esim mä, lukenut lääkäriksi aika pienellä opintolainalla. Jos kaikki paskapalkkaiset lopettaisi duuninsa niin ainakaan enempää elatusta ei tippuisi koska ne paksapalkkaisetkaan ei maksaisi veroja vaan hakisi tukia ja se on matemaattinen ongelma (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla). Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan niin rahat loppuu. Mulle sama, mulla on töitä myös muualla maailmasa monipuolisen kielitaidon takia. Kaivatte omaa ojaanne.
Lääkiksen aloituspaikkojen määrän voisi aluksi vaikkapa triplata, niin silloin voisi rehellisesti opiskella itselleen paremman elintason. Miksikhän näin ei kuitenkaan tehdä? Halutaan manipuloida olemassaoleville lekureille parempi elintaso, jotta voi vittuilla pitkän matikan ällällä ja oman ojan kaivamisella.
Lääkiksen aloituspaikkojen määrän valvominen on hyvin järkevää. Jossain vaiheessa, olen satavarma, että hyvin nopeasti, jos aloituspaikkoja lisätään sisään pääsee ja myös valmistuu väkeä, joiden ei alkuunkaan pitäisi olla lääkäreitä. Silloin hoitovirheiden yms. määrä kasvaa, ja sittenhän kaikilla onkin kivaa.
Totta - ja juuri siksi on naiivia väittää, että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet lähteä opiskelemaan mitä tahansa korkeakoulututkintoa ja vain kävellä sellaisiin töihin, joista saa kunnon palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta - ja juuri siksi on naiivia väittää, että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet lähteä opiskelemaan mitä tahansa korkeakoulututkintoa ja vain kävellä sellaisiin töihin, joista saa kunnon palkan.
Lääkäreiden kouluttaminen maksaa myös hiukka enemmän kuin lähihoitajan, joten myös sen vuoksi aloituspaikkoja on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä oikeesti ole mitään järkeä. Siitä pois vielä lounaat ja työmatkat, niin eihän siitä jää mitään käteen!
Miten niin ei oo järkeä? Pitäisisikö kaikkien alkaa vaan pummeilemaan? Mistä se raha sitten tulisi? Uskotko että raha sosiaalitukien maksamiseen kasvaa puussa?
En usko että raha kasvaa missään. Mutta pankissa tietokoneella sitä kyllä voi luoda tyhjästä. Näppäilee vaan numeroita tilille. Arvo perustuu jo olemassa olevan rahan arvoon. Mitä järkeä tukea tätä taloussysteemiä joka on käytännössä todettu monta kertaa toimimattomaksi. Miksi hyvivointiyhteiskunnassa rahalla pitäisi olla mitään tekemistä normaalien ihmisten majoitukseen liittyen? Meillä on resurssit ruokkia kaikki suomalaiset, meillä on resurssit majoittaa kaikki suomalaiset, meillä on resurssit kehittää suomesta maailman kehittynein valtio ja lopettaa fossiilisten polttoaineiden käyttö, meillä on resurssit saada kaikille suomalaisille puhdasta vettä (jopa paskan huuhtomiseen), meillä on resurssit tehdä vaatteita ja muovia selluloosasta joka mahdollistaisi muovista ja puuvillasta luopumisen.... Lista jatkuu lähes loputtomiin... Jos meillä on resurssit kaikkeen miksi emme tee niin? KOSKA MEILLÄ EI OLE "VARAA"!!! Onko tässä mitään järkeä? kysyn vaan.
Leppoisa 30h/viikko -työ, on se ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain vielä pienempää palkkaa kun olin työllistettynä ja tunsin eläväni ihan herroiksi verrattuna tukiin.Kaikki on suhteellista!
Hyvin jaksaa kun työpäiviä viikossa noin kaksi, ja päivistä, jolloin ei töitä, saan soviteltua ansiosidonnaista. Kuukaudessa tulee käteen nettona n 1200€. Paljon vapaa-aikaa, jolloin voin tehdä mitä haluan. Lisäksi kiva työyhteisö parina päivänä viikossa!
Mukava kaksio keskisuuren kaupungin keskustassa sossu maksaa lääkkeet+lääkärikulut+sähkölaskut ja olen saanut harkinnanvaraista tukea mm.pesukoneen ostoon ja talvivaatteisiin.Tähän vielä päälle se 485,5e/kk
En juo enkä polta joka kuukausi jää säästöön 100-200 euroa millä voi sitten ostaa tietokone/telkkari/imuri mitä näitä nyt hajoaa aina välillä.
Tuttava tekee siivojan duunia 40/h viikossa ja hänellä jää käteen pari sataa enemmän mitä itsellä/kk
En tosiaan tajua, miksi joku tuollaiseen lähtisi vapaaehtoisesti. En minä ainakaan koe tarvitsevani mitään muuta turhaa materiaa.
raha haisee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei oo järkeä? Pitäisisikö kaikkien alkaa vaan pummeilemaan? Mistä se raha sitten tulisi? Uskotko että raha sosiaalitukien maksamiseen kasvaa puussa?
En usko että raha kasvaa missään. Mutta pankissa tietokoneella sitä kyllä voi luoda tyhjästä. Näppäilee vaan numeroita tilille. Arvo perustuu jo olemassa olevan rahan arvoon. Mitä järkeä tukea tätä taloussysteemiä joka on käytännössä todettu monta kertaa toimimattomaksi. Miksi hyvivointiyhteiskunnassa rahalla pitäisi olla mitään tekemistä normaalien ihmisten majoitukseen liittyen? Meillä on resurssit ruokkia kaikki suomalaiset, meillä on resurssit majoittaa kaikki suomalaiset, meillä on resurssit kehittää suomesta maailman kehittynein valtio ja lopettaa fossiilisten polttoaineiden käyttö, meillä on resurssit saada kaikille suomalaisille puhdasta vettä (jopa paskan huuhtomiseen), meillä on resurssit tehdä vaatteita ja muovia selluloosasta joka mahdollistaisi muovista ja puuvillasta luopumisen.... Lista jatkuu lähes loputtomiin... Jos meillä on resurssit kaikkeen miksi emme tee niin? KOSKA MEILLÄ EI OLE "VARAA"!!! Onko tässä mitään järkeä? kysyn vaan.
Näin on! Ja jos pelleillään ja pidetään pystyssä tätä puijaus/huijaussysteemiä, niin silloinkin se pummi käyttää suuren/suurimman osan tuloistaan yhteiskunnan kannalta tärkeisiin asioihin: asumiseen, ruokaan, liikenteeseen. Se koroillaaneläjä ties monennessako polvessa laittaa rahat ökyautoihin, ökyristeilyihin, ökyasumiseen ulkomailla, merkityksettömiin luksustuotteisiin, spekulointiin rahamarkkinoilla, rahan toisarvoiseen kierrättämiseen taloussektorilla ja, mikä tärkeintä, nollien kerryttämiseen pankkitilillä.
Vierailija kirjoitti:
Koska iso osa (ei suinkaan kaikki) on vaan niin hiton laiskoja. Työtä ei kannata tehdä. Mä en tajua et missä tilanteessa ei muka kannattaisi tehdä. Vaikka saisin 50 euroa vähemmän kuussa palkkaa työtä tekemällä kuin sossun tukia saamalla niin menisin töihin.
Joo joo työ vapauttaa. Tollasten orjamentaaliteetin omaavien takia niitä paskaduuneja onkin. Aina löytyy joku joka on valmis tekeen halvemmalla. Sun oman arvon tuntemuksen takia ihmiset tekemään hommia kädestä suuhun. Neuvostoliitossa ja Pohjois-Koreassa niitä työn sankareita leivottiin.
Koska ilman töissä käymistä tulisi 380 e/kk käteen?
Ei lääkärin työ mikään erityisen hyväpalkkainen ole. Ja kyllä, ainahan voitte perustaa yrityksen osaamisella, hyvällä liikeidealla ja pitkäjänteisyydellä. Opiskellessa voi miettiä millä palkalla pärjää ellei yrittäjyys kiinnosta - eihän se ainakaan laiskoille sovi. Ihan oma syy jos käytynä on vain elämäm koulu.
Tienaan kuusta riippuen n. 1 300 - 1 900 €/kk nettona. Maisterin paperit löytyy ja niiden avulla voisi (ehkä) löytyä päivätöitä n. 2 500 - 3 500 €/kk nettopalkalla, mutta ei kiinnosta hakea niihin. 4 vuotta alalla riitti ennen kuin sain tarpeekseni. Pidän tästä "paskaduunista", jonka aloitin aikoinani opintojen ohella. Vaikka tuntipalkkani on alle puolet pienempi kuin "omalla alallani", teen mieluummin tätä koska töissä on melkein aina kivaa, nautin keikkatyöläisen vapaudesta enkä kaipaa elämääni mitään luksusta. Tietysti kunnon auto, kesämökki yms. olisi kivoja nekin, mutta onko ne sen arvoisia että käyttää 8 tuntia päivässä vastenmieliseen työhön? Mielestäni ei ole.
Suunnilleen toi 1500 jää kuukaudessa käteen verojen jälkeen. Saan alani parasta tessin mukaista palkkaa, saanut jo monta vuotta. Kyllä sillä ihan kivasti elää itseasiassa. Kaiken pystyn ostamaan mitä haluan ja matkustelemaan ja omistan asunnon Helsingistä hyvältä alueelta ja auton (velaksi toki).
Lääkiksen aloituspaikkojen määrän voisi aluksi vaikkapa
Totta - ja juuri siksi on naiivia väittää, että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet lähteä opiskelemaan mitä tahansa korkeakoulututkintoa ja vain kävellä sellaisiin töihin, joista saa kunnon palkan. [/quote]
Jos olet riittävän HYVÄ ja olet ahkeroinut menestyksesi eteen niin SINÄ menestyt ja joku muu jää koulutuspaikan ulkopuolelle. T. Ekalla kerralla oikikseen päässyt
Onko peruspäiväraha jotain 500e ? Miten SILLÄ sitten pärjää?? Suomessa ruoka ja lääkkeet ( tai siis ihan kaikki) niin kalliita.