Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutteko ostamaan 'väärän' kokoiset ja lestiset kengät? Ei voi tuntea itseään nk hyvin pukeutuneeksi. Kamala tämä tehdasvalmistekenkien ma

Vierailija
02.09.2024 |

Joudutteko ostamaan 'väärän' kokoiset ja lestiset kengät? Ei voi tuntea itseään nk hyvin pukeutuneeksi. Kamala tämä tehdasvalmistekenkien maailma! Mikä koko ja mikä pitäisi olla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu. Sovitaan kenkiä ja jos ei löydy sopivaa, menen seuraavaan kauppaan ja jatkan tätä kunnes löytyy sopivat.

Vierailija
2/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu, koska en suostu. Mutta en sitten ihan aina löydä kenkiä ensi yrittämällä, eikä ne juuri koskaan ole alle kahden sadan euron hintaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä saa etsiä, mutta en tyydy kuin oikean kokoisiin. Viime kesänä löysin nettikaupasta leveälestiset OrtoMed kengät alle viidelläkympillä, mutta yleensä ei onnista niin halvalla.

Vierailija
4/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä aina. Ei ole tarpeeksi valikoimaa sen kokoisissa kengissä, mitkä tarvitsen.

Vierailija
5/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Saksassa on yksi kauppa, josta löytyy oikean kokoisia kenkiä. Tarvitsisin mittatilauskengät.  Kaupoista ei vaan löydy. Jalka on leveä ja korkea. Ehkä jostain Aasiasta saisi halvemmalla kengät.

Vierailija
6/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko aloittaja hiukan taustoittaa ongelmaansa?

Vierailija
7/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä sopivan kokoisia kenkiä, mutta harmitta kun kapeat ja sirot ei sovi, olisi kiva näyttää juhlavalta joskus

Vierailija
8/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulle on siunaantunut näin erikoinen koipi. En voi koskaan käyttää esim. korkkareita.

Vierailija
9/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä vääränkokoisia kenkiä. Tulee huono olo. Ilta pilalla, eikä ole hauskaa. Mielummin sitten mummokengät.

Vierailija
10/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä jalan muoto muuttuu. Nivelsiteet löystyy ja jalka leviää. Silmämääräisesti halvimmat on yleensä kapeakärkisiä nuorten kenkiä, joiden ei tarkoitetakaan kestävän kauaa. Katso missä on pyöreä kärki. Voit myös googlata leveä lesti tai wide fit. Vanhenevilla naisilla voi tulla vaivaisenluita ym. Silloin tukipohjallisen voi laittaa halpaankin kenkään.

Vierailija
11/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kengät miesten mallistosta! Miesten kengissä on leveämpi lesti normimitoituksessakin. Miesten kengät alkavat yleensä koosta 37, ja poikienkin puolelta saattaa löytyä.

Vierailija
12/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina saman merkin sneakerseja, ainoat jotka on tarpeeksi leveät. Muuten joutuisin ottamaan ihan liian pitkät kengät, jotta leveys riittää. Yksiäkään ns parempia kenkiä en ole löytänyt vuosiin, saatikka sandaaleja tms kesäkenkiä. Järjetöntä että 2 uloitteisille (pituus JA leveys) jaloille koot on vain pituuden mukaan! 

Vierailija
13/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joudun ostamaan vähintään 38 numeron kengät vaikka jalkani pituus on kokoa 37. Jalkapöytäni on korkea ja jalan "kärki" varpaita kohden levenee. 

Ostan tanskalaisen Duckfeet kengän tyyppisiä kenkiä, mutta niitä on mahdoton löytää kenkäkaupoista, koska niissä myydään vain kapeakärkisiä kenkiä.

Tämä ongelma on ollut jo vuosia. Kesällä se ei haittaa, kun voin käyttää tarrallisia urheilusandaaleja. Niissä koon voi säätää jalkaan sopivaksi.

Kaiken lisäksi, minulla on todella kaunis pieni jalka. Ei vaivasen luita, liikavarpaita tai vasaravarpaita. Tämä on kyllä vaatinut paljon vaivaa.

Vierailija
14/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän yleensä sopivan kokoisia kenkiä, mutta harmitta kun kapeat ja sirot ei sovi, olisi kiva näyttää juhlavalta joskus

Kapeat ja sirot kengät ovat minusta luonnottomina rumat.

Vierailija
15/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joudun ostamaan vähintään 38 numeron kengät vaikka jalkani pituus on kokoa 37. Jalkapöytäni on korkea ja jalan "kärki" varpaita kohden levenee. 

Ostan tanskalaisen Duckfeet kengän tyyppisiä kenkiä, mutta niitä on mahdoton löytää kenkäkaupoista, koska niissä myydään vain kapeakärkisiä kenkiä.

Tämä ongelma on ollut jo vuosia. Kesällä se ei haittaa, kun voin käyttää tarrallisia urheilusandaaleja. Niissä koon voi säätää jalkaan sopivaksi.

Kaiken lisäksi, minulla on todella kaunis pieni jalka. Ei vaivasen luita, liikavarpaita tai vasaravarpaita. Tämä on kyllä vaatinut paljon vaivaa.

Lenkkaripuolella tullut noita "wide toe-box" tyyppisiä kenkiä viime vuosina tarjolla, pelastanut kyllä omat jalat kun on tuollainen leveä (ja myös korkea, mikä asettaa omat rajoituksensa malleille myös) jalka itselläkin. Se perinteinen suippeneva lenkkari ei kyllä varmaan ole hyväksi oikein kenellekään, jos totta puhutaan, mutta joillain sentään on ns. kreikkalaistyyppinen jalan muoto joka vähän paremmin noihin istuu. 

Vierailija
16/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko aloittaja hiukan taustoittaa ongelmaansa?

Jalkaterän pituus 36 ja leveys ehkä 36 1/2 ehkä joskus 37. Oikea kengänkoko 3 1/2 tai 36 1/2. Puolikkaita numeroita ei valmisteta enää. 37 kengissä aina väärä lesti minulle. Jotta eivät puristaisi joudun ostamaan 38 jolloin kärjessä paljon tyhjää tilaa ja kengät näyttävät liian suurilta ja pukeutuminen näyttää rumalta. 

Korkokengissä SAATAN joskus löytää sopivammat mutta ne on sitten vaan ne kengät eli minkä pukeutumisen kanssa niitä käytän jää epäselväksi kun en ole niitä jotka 'aikoo' pärjätä vain yksillä kengillä.

Lenkkikengät kauhistus. Kaikki väärää lestiä. Nyt ostin 38 numeroiset jotka onneksi kangasta joka antaa periksi. Sain verenpurkauman neljään varpaankynteen ja nyt olen ilman kynsiäkin. Kävin jalkahoitajalla ja hän haukkui minut pystyyn että johtuu vääränlaisista kengistä. Mutta mitä teen kun mun jaloille ei ole sopivia kenkiä. Arkeen hyväksyn noi liian isot kengät eikä minulla ole esim jotain vaivasenluita tai muita semmoisia muutoksia. Ja olen jo eläkeiässä. Asiaa ei paranna se että mulla on jonkin verran lättäjalka. 

Nyt kun olen tässä eläkeiässä niin pitäisi löytää talvikengät joihin voi kiinnittää liukuesteet. Niitä ei voikaan kiinnittää mihin kenkiin tahansa ja niitäkään ei ole kenkieni kokoon sopivia. Eivät sitten pysy paikalla. Kaikenlaista ongelmaa!

Vierailija
17/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla kokoero leveyden ja pituuden välillä on kaksi kokoa (38 vs 40) joten tuollainen puolen koon ero kuulostaa vielä todella pieneltä 🤣. 

T. Se aina sneakerseja käyttävä

Vierailija
18/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 35 ja sitä ei juurikaan enää valmisteta. Ei hirveän kivaa ole liian isoja kenkiä käyttää. Lasten kenkien lesti on liian kapea.  Pitää vain tunkea siten pohjallisia isompaan kokoon, mutta ei se ole sama asia kuin sopivan kokoiset kengät.

Vierailija
19/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutari voi korjata kenkiä, esim ommella kiilan takasaumaan, jos asiakas ei löydä tarpeeksi leveitä kenkiä.

Vierailija
20/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutari voi korjata kenkiä, esim ommella kiilan takasaumaan, jos asiakas ei löydä tarpeeksi leveitä kenkiä.

Ja miten se kiila tekee kengistä leveämmät? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme