Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksavat käydä töissä 1500 eur nettopalkalla?

Vierailija
20.01.2016 |

Eihän siinä oikeesti ole mitään järkeä. Siitä pois vielä lounaat ja työmatkat, niin eihän siitä jää mitään käteen!

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on tehdä paskaduunia paskapalkalla. Työpäivän päätyttyä voi kehua itseään, että minulla on sentään työpaikka ja pidän Suomen hyvinvaltiota pystyssä. Kyllähän se lohduttaa, kun käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.

Jokaisella suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella ja saada parempi elintaso. Esim mä, lukenut lääkäriksi aika pienellä opintolainalla. Jos kaikki paskapalkkaiset lopettaisi duuninsa niin ainakaan enempää elatusta ei tippuisi koska ne paksapalkkaisetkaan ei maksaisi veroja vaan hakisi tukia ja se on matemaattinen ongelma (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla). Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan niin rahat loppuu. Mulle sama, mulla on töitä myös muualla  maailmasa monipuolisen kielitaidon takia. Kaivatte omaa ojaanne.

Kaikki eivät voi olla korkeasti koulutettuja. Se johtaisi inflaatioon koulutuksen arvostuksessa ja siihen, että meillä olisi DI-tason siivoojia ja tohtorit ajaisivat rekkaa. Loppujen lopuksi ihmisen älykkyys ei riittäisi tuottamaan riittävän korkeaa tiedettä, jotta eroja koulutustasolla voitaisiin mitata.

Ole sinäkin vain tyytyväinen asemaasi ja ymmärrä olla hissukseen aiheesta?

Musta siivojat on ok. Esim sairaalat ei pärjäisi ennen siivouksia vaan me hukuttaisi *askaan. Mun mies on matalapalkka-alainen, ajaa roska-autoa. Ei tässä ole kyse siitä et kaikkien pitäisi opiskella hulluna jne vaan siit että jokainen ihminen kantaa oman kortensa kekoon yhteiskuntaan josta myös jotain haluaa. Ja olisi kiva että ne jotka oikeasti tahtovat tehdä töitä saisivat enemmän palkkaa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin jäädä kotiin.

Vierailija
62/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 46 sanoi myös matikan taitajana Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan, niin rahat loppuu:D

Niinhan se on. Lyö ensin miinusta kassaan ja laita sen jälkeen plussaa, miinukselle jäät. En oo setä jota lainaat mutta en nyt ymmärrä pointtia. -10 + 2 on kuitenkin -8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo olisi jo iso raha ja tuolla eläisi loistavasti! Enimmillään olen saanut kuussa 1200e/kk nettona ja sekin on ihan riittävä summa.

Siis miten on mahdollista, että enimmillään aikuinen on tienannut 1200e/kk? Oletko terve, työkykyinen? En mäkään ole opiskellut peruskoulun jälkeen kuin lukion ja AMK:ssa 3,5v ja tienaan edes sen 2400e/kk. Jätitkö sä opintosi peruskouluun?!?

Vierailija
64/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää vaan siellä töissä älkääkä tämmösiä miettikö työ on pyhä asia :D

terv. himassa makaileva sossupummi erilaisten tukien määrä 1,1k/kk eikä hävetä yhtään.

fiksut pääsee vähemmällä

Vierailija
65/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää te vaan niitä mikroruokianne työpaikalla ja pitäkää Suomea pystyssä.Mä lähen pitemmäks aikaa sinne, missä aurinko paistaa! Adios.

Vierailija
66/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 46. Niinhän se on etkö ymmärrä sarkasmia.

Vierailija
67/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 46 sanoi myös matikan taitajana Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan, niin rahat loppuu:D

Niin, miten sä saat siitä kassaan plussaa?

Vierailija
68/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 46. Niinhän se on etkö ymmärrä sarkasmia.

No en nyt ymmärtänyt. Ei täällä vauva-palstalla aina tiedä :D Täällä kuitenkin iso osa on esim sitä mieltä et maksaa melkein yhtä paljon veroja kuin mä koska kelan rahoista menee 20% veroja. Tosin tienaan kai enemmän JOPA  terveyskeskuslääkärin palkalla kuussa lisineen kuin joku saa kelalta mutta silti, ei se matikkakaan tunnu monilla olevan hallussa.

Vierailija
69/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisilla on aina se mentaliteetti,että hyvä kun tuonkin verran saan aina voi säästää kuluisssa. Parempaan ei edes haluta pyrkiä, vaan ollaan tyytyväisiä, vaikka mitään ei jäisi käteen?

Vierailija
70/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisilla on aina se mentaliteetti,että hyvä kun tuonkin verran saan aina voi säästää kuluisssa. Parempaan ei edes haluta pyrkiä, vaan ollaan tyytyväisiä, vaikka mitään ei jäisi käteen?

Koska iso osa (ei suinkaan kaikki) on vaan niin hiton laiskoja. Työtä ei kannata tehdä. Mä en tajua et missä tilanteessa ei muka kannattaisi tehdä. Vaikka saisin 50 euroa vähemmän kuussa palkkaa työtä tekemällä kuin sossun tukia saamalla niin menisin töihin.

Vierailija
71/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä olekaan järkeä mutta irtisanoutuakaan ei voi. 1300e käteen kuussa, työmatkoineen 11 tuntiset päivät. Ajattelin silloin, että kunhan jotain saa ettei tarvitse kotona maata. No ei tarvi ei.. Tietty työ on pyhä asia eikä siitä saisi valittaa edes..

Tämä! 

Minua sapettaa yksi asia: on ihan ok nurista ja marista työoloista, surkutella ja voivotella, kun palkkaa pienennetään, eikä pomo arvosta (mistä toki saakin marista!). Sitten, kun pitäisi oikeasti nousta sieltä valituksen keskeltä vaikka toimimaan ja tekemään jotakin sen eteen, ettei joka ikinen päivä olisi pitkien päivien puurtamista liian pienellä palkalla, ollaan "onnellisia", kun eihän sillä vapaa-ajalla nyt oikeastaan mitään tekisi, ja onneksi nyt saa mennä edes johonkin. Vaikka se jokin ei elätä, tai se elättää suhteettoman huonosti siihen nähden, kuinka ison osan päivästä sille kurjuudelle uhraa aikaa ja vaivaa.

Etenkin, jos joku muu kehtaa valittaa - tai jopa lakkoilla asian eteen - alkaa messuaminen, että minä kuule väännän tuhat kertaa enemmän työtunteja tuhat kertaa pienemmällä palkalla, ja silti minä jaksan valittamatta! Että kyllä kuule kaikkien työläisten pitäisi painaa pienellä tuntipalkalla töitä, kun minäkin se kuule vain jaksan! 

Minusta se, että ihmiset "vain suostuvat" tekemään töitä millä hinnalla hyvänsä, tarkoittaa ennen pitkää sitä, että nämä ihmiset vähentävät kulutusta merkittävästi - osa-aikainen alle kympin tuntipalkalla tekevä työläinen ei rakenna omakotitaloa, ei sisusta ja remontoi, ja todennäköisesti ruokakaupassakin ostaa jotakin muuta kuin sitä tyyristä, mutta kenties kotimaista ja laadukasta ruokaa --> raha ei kierrä, vaan korkeintaan kertyy käyttämättöminä säästötileille, rikkaimmilla jonnekin ihan muualle kuin Suomen hyödyksi.

Ja kyllä minusta on asiallista kyseenalaistaa, millaisesta työmäärästä on ok maksaa palkkana jotakin tonnin luokkaa, tai vähän päälle. Minusta olisi hienoa, että etenkin matalapalkka-alojen edustajat vaatisivat, että heidän työpanokselleen annettaisiin asiankuuluvaa arvostusta, palkkaa ja mieluusti jopa inhimilliset työolot sen sijaan, että vähennetään palkkaa ja kasataan työvastuita kohtuuttomasti. Miksi siis asettua itse matalapalkkaisena sitä vastaan, että asioihin saataisiin muutosta? 

Vierailija
72/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska iso osa (ei suinkaan kaikki) on vaan niin hiton laiskoja. Työtä ei kannata tehdä. Mä en tajua et missä tilanteessa ei muka kannattaisi tehdä. Vaikka saisin 50 euroa vähemmän kuussa palkkaa työtä tekemällä kuin sossun tukia saamalla niin menisin töihin.

Ja lisäys että koska töitä tekemällä voi päästä eteenpäin, saada parempia työpaikkoja ja mahdollisuuksia ja täydentää cv:tä. Itse työnantajana ainakin arvostan kaikkea työkokemusta ja katson aika kieroon jos cv näyttää aikuisella ihmisellä tyhjää vain sen takia ettei työtä kannata otaa vastaan vaan nostella tukia.

Vierailija
73/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä olekaan järkeä mutta irtisanoutuakaan ei voi. 1300e käteen kuussa, työmatkoineen 11 tuntiset päivät. Ajattelin silloin, että kunhan jotain saa ettei tarvitse kotona maata. No ei tarvi ei.. Tietty työ on pyhä asia eikä siitä saisi valittaa edes..

Tämä! 

Minua sapettaa yksi asia: on ihan ok nurista ja marista työoloista, surkutella ja voivotella, kun palkkaa pienennetään, eikä pomo arvosta (mistä toki saakin marista!). Sitten, kun pitäisi oikeasti nousta sieltä valituksen keskeltä vaikka toimimaan ja tekemään jotakin sen eteen, ettei joka ikinen päivä olisi pitkien päivien puurtamista liian pienellä palkalla, ollaan "onnellisia", kun eihän sillä vapaa-ajalla nyt oikeastaan mitään tekisi, ja onneksi nyt saa mennä edes johonkin. Vaikka se jokin ei elätä, tai se elättää suhteettoman huonosti siihen nähden, kuinka ison osan päivästä sille kurjuudelle uhraa aikaa ja vaivaa.

Etenkin, jos joku muu kehtaa valittaa - tai jopa lakkoilla asian eteen - alkaa messuaminen, että minä kuule väännän tuhat kertaa enemmän työtunteja tuhat kertaa pienemmällä palkalla, ja silti minä jaksan valittamatta! Että kyllä kuule kaikkien työläisten pitäisi painaa pienellä tuntipalkalla töitä, kun minäkin se kuule vain jaksan! 

Minusta se, että ihmiset "vain suostuvat" tekemään töitä millä hinnalla hyvänsä, tarkoittaa ennen pitkää sitä, että nämä ihmiset vähentävät kulutusta merkittävästi - osa-aikainen alle kympin tuntipalkalla tekevä työläinen ei rakenna omakotitaloa, ei sisusta ja remontoi, ja todennäköisesti ruokakaupassakin ostaa jotakin muuta kuin sitä tyyristä, mutta kenties kotimaista ja laadukasta ruokaa --> raha ei kierrä, vaan korkeintaan kertyy käyttämättöminä säästötileille, rikkaimmilla jonnekin ihan muualle kuin Suomen hyödyksi.

Ja kyllä minusta on asiallista kyseenalaistaa, millaisesta työmäärästä on ok maksaa palkkana jotakin tonnin luokkaa, tai vähän päälle. Minusta olisi hienoa, että etenkin matalapalkka-alojen edustajat vaatisivat, että heidän työpanokselleen annettaisiin asiankuuluvaa arvostusta, palkkaa ja mieluusti jopa inhimilliset työolot sen sijaan, että vähennetään palkkaa ja kasataan työvastuita kohtuuttomasti. Miksi siis asettua itse matalapalkkaisena sitä vastaan, että asioihin saataisiin muutosta? 

Tästä taas työnantajana pääsen siihen että ei ole rahaa maksaa parempaa palkkaa. Mikä  isoksi osaksi johtuu suomen kovasta verotuksesta. Mikä taas isoksi osaksi johtuu suomen liian korkeista  sosiaalituista.

Vierailija
74/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis kyllä työn on tarkoitus hyödyttää myös tekijäänsä. Ei se ole mikään "hyvää hyvyyttä" tehtävä palvelus työnantajalle, eikä mikään aikuisten päiväkoti. Se ei ole edes mikään "korsi kekoon yhteisen hyvän puolesta", koska se tienattu raha ei oikeasti mene kunnolla kiertoon, ja sen lisäksi ehkä joutuu vielä nostamaan silti yhteiskunnan tukia. Se on työtä, jonne myydään omaa osaamista, tietotaitoa ja aikaa sopivaa korvausta vastaan - ja jos se korvaus ei nosta sitä taloudellista statusta virallista työttömyyttä korkealle, miksi uhrata esimerkiksi kalliita euroja bensakuluihin, että pääsee suorittamaan tällaista työtä?

Vierailija
75/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin!!! Epäinhimillisiinkiin työsuhteisiin tyydytään, kunhan vain on työtä ja saa enemmän kun peruspvrahaa! Näin Suomi nousuun.

Vierailija
76/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Tästä taas työnantajana pääsen siihen että ei ole rahaa maksaa parempaa palkkaa. Mikä  isoksi osaksi johtuu suomen kovasta verotuksesta. Mikä taas isoksi osaksi johtuu suomen liian korkeista  sosiaalituista.

Ja myös siitä, että sinun työntekijöilläsi ei ole varaa kuluttaa palveluita, joita sinä myyt. Sitähän se käytännössä on, kun työntekijöiden palkkoja ajetaan alas.

Vierailija
77/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on tehdä paskaduunia paskapalkalla. Työpäivän päätyttyä voi kehua itseään, että minulla on sentään työpaikka ja pidän Suomen hyvinvaltiota pystyssä. Kyllähän se lohduttaa, kun käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.

Jokaisella suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella ja saada parempi elintaso. Esim mä, lukenut lääkäriksi aika pienellä opintolainalla. Jos kaikki paskapalkkaiset lopettaisi duuninsa niin ainakaan enempää elatusta ei tippuisi koska ne paksapalkkaisetkaan ei maksaisi veroja vaan hakisi tukia ja se on matemaattinen ongelma (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla). Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan niin rahat loppuu. Mulle sama, mulla on töitä myös muualla  maailmasa monipuolisen kielitaidon takia. Kaivatte omaa ojaanne.

Mulla on pitkästä matikasta L, ja laaja-alainen maisterin tutkinto lisäksi (sis. mm. matematiikkaa), joten saanen väittää jotakin.

Ensiksi se on paskapuhetta että kaikilla on mahdollisuus opiskelemalla hankkia parempi elintaso. Kaikilla ei ensinnäkään yrityksestä huolimatta riitä älli mihin tahansa koulutuspaikkaan. Toiseksi niitä työpaikkoja koulutetuille ei ole rajattomasti. Tarvitaan tekijöitä myös hommiin, joissa ei ole kummoinenkaan koulutus välttämätön.

Ja ihan yhtä arvokasta työtä tekevät. Sietäisivät palkkaerot olla pienemmät tässä maassa. Itse koin, että kouluttautuminen on etuoikeus, kun sain vuosikausia yhteiskunnan kustannuksella opiskella mielenkiintoisia asioita. Ei minulle sen päälle työnteosta tarvitsisi maksaa sen enempää kuin perhepäivähoitajalle tai roskakuskille.

Minulle sopisi mainiosti yhteiskunta, jossa kaikista töistä saa saman palkan. Silloin koulutusta vaativiin tehtäviin hakeutuisivat vain ne, joita kiinnostaa se työn sisältö itsessään. Eivät rahanhimoiset. No, ehkä paskapyllyjen ja kuolavanojen pyyhkimisestä voisi maksaa jotain likaisen työn lisää.

Vierailija
78/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan vain puolet tuosta. 1500 euroa olisi ruhtinaallista.

Vierailija
79/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Ja myös siitä, että sinun työntekijöilläsi ei ole varaa kuluttaa palveluita, joita sinä myyt. Sitähän se käytännössä on, kun työntekijöiden palkkoja ajetaan alas.

Näh, fiksu yrittäjä tuottaa palveluita osinkosijoittajille. Niillä kyllä riittää massia. Silloin ei haittaa, vaikka sossuntuilla kapeaa leipäänsä jatkavalla osa-aikaduunarilla ei liikenisikään rahaa kuluttamiseen.

Vierailija
80/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin virkkeesi paljasti tyhmyytesi laaja-alainen maisteri (en ole aikaisemmin kuullutkaan, vaikka itsekin olen akateeminen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan