Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain kiusataan koko elämän läpi

Vierailija
18.01.2016 |

Itse olen tälläinen ja taas ilmeisesti työpaikkakiusattu. Mitkä syyt johtaa siihen että jopa aikuiset kiusaa?

Kommentit (158)

121/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se että heikkoja ja puollustuskyvyttömiä kiusataan vahvempi näkee nämä heikot. Helppoina uhreina

Vierailija
122/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en uskolla mennä työelämään. Olen luonteeltani herkkä, hiljainen ja ujo. tuntuu että mut otetaan silmätikuksi. Se on ihan kamalaa. Aina kyllä pidän omat puoleni mutta silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana kirjoitti:

Totuus on se että heikkoja ja puollustuskyvyttömiä kiusataan vahvempi näkee nämä heikot. Helppoina uhreina

Kiusaajahan se heikko on siinä jos pitää omia ongelmia purkaa viattomaan

Vierailija
124/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuus ja herkkyys. Jos näyttää siltä, että kiusaaminen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Kiusatulle voi muodostua kiusatun identiteetti. Alkaa odottaa kiusaamista lähes joka paikassa. On vaikea odottaa muilta tasavertaista kohtelua.

Erilaisuus voi olla positiivista kateutta herättävää. Kauneus, rikkaus ja menestys nyt esimerkiksi. Tai sitten poikkeava piirre, köyhyys tai jokin heikkous voi laukaista kiusaamisen.

Vierailija
125/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja hakee aina sosiaalista hyväksyntää ja valtaa. Ja usein onnistuukin siinä.

126/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot yliajettavat joutuvat kiusatuiksi.

Vierailija
127/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat edellisessä elämässään olleet kiusaajia itse. Nyt karma tasoittaa. Seuraavassa elämässä sitten puhtaalta pöydältä - toki edellyttäen että on oppinut jotakin.

Älä nyt v#ttu viitsi. Oletko itse kiusaaja ja oikeutat tekemisesi tällä`? Noh, ainakin seuraavassa elämässä sitten saat kärsiä ihan kunnolla.

+ mistähän tämä karmantasoittaja tietää kiusaamiensa edelliset elämät? Eikö karma tällä logiikalla seuraa häntä seuraavaan elämään, jossa hän vuorostaan puhdistelee pöytää? Jospa jätettäisiin pöytien pyyhintä jokaiselle itselleen, eikä leikittäisi oikeudentoteuttajaa. Eri

Vierailija
128/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kana kirjoitti:

Kiusaajahan se heikko on siinä jos pitää omia ongelmia purkaa viattomaan

Sillä ei ole mitään väliä kiusatulle, kun elämä on murusina. Välttämättä ei koskaan toivu kiusaamisesta. Pahimmassa tapauksessa jää lopuksi elämää ulos yhteiskunnasta.

Vierailija
129/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän media voisi nyt kysyä kahdelta näkyvältä kiusaajalta: Stubbilta ja Haavistolta. Pojat on aina poikia...

Vierailija
130/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sillälailla jännä, että vaikutan kai jotenkin heikolta ja herkältä, koska mua aletaan aina heti ensimmäisten viikkojen aikana nälviä. En siis puhu juuri kellekään mutta olen ystävällinen ,mutta ihmiset näkee varmaan tämän uhkana. Mutta sittenkun he huomaavat, että en anna tästä vittujakaan ja teen vain omaa työtäni, niin lopettavat heti. Jos sortuu sille kiusaamiselle, niin sitten he jatkuvat. 

Vierailija
131/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä tiedän, että kateudesta naiset vain kiusaavat. En minä voi sille kuin nauraa. Miehet eivät sitten koskaan kiusaa. Onpa ihme :D

Vierailija
132/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä tiedän, että kateudesta naiset vain kiusaavat. En minä voi sille kuin nauraa. Miehet eivät sitten koskaan kiusaa. Onpa ihme :D

Tiedän vain olevani helvetin kaunis ja uhkaava jos joku nainen kiusaa.

Vierailija
133/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jäänyt lopullisesti ulos yhteiskunnasta kiusaamisen takia. Ala-asteella oli pientä kiusaamista ja äityi pahaksi sanalliseksi yläasteella. Olen kuullut kaikki haukkumasanat. Lopulta sulkeuduin niin, että en enää puhunut mitään koulussa. Iltaisin itkin ja mietin, että koitan vain kestää. Mielenterveys nyrjähti lopullisesti.

Muutamaan otteeseen olen koittanut olla töissä. Sielläkin tuli kiusaamista. Nettikiusaaminen räjähti käsiin.

Nyt sitten elän marginaalissa. Olen yhteiskunnassa osallistumatta. Minulla on kiusatun identiteetti.

Tavallaan odotan ilkeilyä kaikilta ihmisiltä. On vaikea olla isommassa porukassa.

Vierailija
134/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on kiusattu siksi, koska olen läjtöisin lestadiolaisperheestä. Ensin se oli syynä koulukiusaamiseen, kun aloin varovaiseksi ihmisten kanssa minut nähtiin outona. Kun olin reipas, sanottiin mitä se nyt yrittää. Kun en meikannut, kiusattiin, kun meikkasin kiusattiin... Ihan sama mitä tein, se kiusatun leima oli otsassani ilmeisesti. Minua oli hyväksyttävämpää kiusata ja jättää porukan ulkopuolelle, koska sille ol myös opettajien ja aikuisten hiljainen hyväksyntä... Lestadiolaisuus esti minua osallistumasta diskoon, kuuntelemasta musiikkia, käymällä iltaisin kylillä, hengailemasta kavereiden kanssa. Joten olin se outo tyyppi jolle ei kehitttynyt lapsena ja nuorena opeteltavia sosiaalisia taitoja.

Kaikki tuo jätti jälkensä ja koen edelleen juurettomuutta enkä osaa hankkia ystäviä. Tuttuja ja kavereita kyllä on paljon, mutta minua varmaan pidetään jotenkin etäisenä ja outona koska pelkään tulevani taas satutetuksi...

Vierailija
135/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jäänyt lopullisesti ulos yhteiskunnasta kiusaamisen takia. Ala-asteella oli pientä kiusaamista ja äityi pahaksi sanalliseksi yläasteella. Olen kuullut kaikki haukkumasanat. Lopulta sulkeuduin niin, että en enää puhunut mitään koulussa. Iltaisin itkin ja mietin, että koitan vain kestää. Mielenterveys nyrjähti lopullisesti.

Muutamaan otteeseen olen koittanut olla töissä. Sielläkin tuli kiusaamista. Nettikiusaaminen räjähti käsiin.

Nyt sitten elän marginaalissa. Olen yhteiskunnassa osallistumatta. Minulla on kiusatun identiteetti.

Tavallaan odotan ilkeilyä kaikilta ihmisiltä. On vaikea olla isommassa porukassa.

Olen ratkaissut asian niin, että olen vähän tekemisissä ihmisten kanssa. Olen vain niiden kanssa tekemisissä, jotka koen mukaviksi.

En käy palkkatöissä. Yhteiskunnan silmissä olen tuottamaton yksilö.

Olen jättäytynyt irralliseksi kaikesta.

Lohduttava ajatus on, että sillä ei ole lopulta mitään väliä, mitä täällä elämässä tekee.

Vierailija
136/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen tuo miljardien kulut yhteiskunnalle vuosittain. Miettäkää sitä, kun kiusaatte jonkun ulos yhteiskunnasta. Te sen lopulta maksatte. Kiusaajat ovat yleensä menestyneitä elämässä.

Vierailija
137/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen tuo miljardien kulut yhteiskunnalle vuosittain. Miettäkää sitä, kun kiusaatte jonkun ulos yhteiskunnasta. Te sen lopulta maksatte. Kiusaajat ovat yleensä menestyneitä elämässä.

Tää on muuten noloa, koska musta tuntuu että just ne kiusaajat on niitä jotka haukkuvat täälläkin työttömiä. Ei tajua, että he ovat itse sen kaiken takana.

Vierailija
138/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse olen juuri ja juuri rajoilla vajoanko näkymättömyyteen. Ihan viimeiset voimat menossa ja oikeastaan älyttömän hyvä tuuri ainoastaan pelastaisi tunneälykkään ja tasapainoisen työyhteisön jäseneksi. En jaksa uskoa sellaisen löytymiseen tällä koulutustasollani.

Vierailija
139/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he antavat sen tapahtua.

Vierailija
140/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten noloa, koska musta tuntuu että just ne kiusaajat on niitä jotka haukkuvat täälläkin työttömiä. Ei tajua, että he ovat itse sen kaiken takana.

Ja nyt näiden kiusaajien puolue haluaa pressaksikin koulukiusaajataustaisen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi