Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työssä oleva hakeutua kuntoutustutkimukseen?

Vierailija
05.04.2026 |

Entisten sairauksien lisäksi kroppa hajoaa koko ajan lisää. Haluaisin tilanteeseen jossa kaikki sairaudet ja oireet huomioitaisiin, saisin diagnoosit ja oikeat hoidot. Olen jo työssä mukautetusti, joten joku ammatillinen kuntoutusselvitys ei ehkä ole oikea paikka. Mutta mikä olisi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi mennä yksityiselle ja tutkituttaa niin paljon kun omat rahat riittävät.

Vierailija
2/12 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä yksityiselle ja tutkituttaa niin paljon kun omat rahat riittävät.

Voi myös pyytää sieltä vaan lähetteen kuntoutustutkimukseen. Yhtenä perusteena on työssä selviäminen eli kyllä sen siis voi saada työssä käyväkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös pyytää sieltä vaan lähetteen kuntoutustutkimukseen. Yhtenä perusteena on työssä selviäminen eli kyllä sen siis voi saada työssä käyväkin. 

Täytyypä selvitellä. Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta, etenkin työssä käyviltä? Ap

Vierailija
4/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma pelastaa pahimmilta vaurioilta.

Vierailija
5/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto voinee vastata kysymykseesi. Kun jo olet jostain syystä mukautetussa työssä, sinulla lienee paljonkin tutkimuksia ja hoitoja taustalla.

Vierailija
6/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit hakea kuntoukseen ja kuntoutus tutkimukseen esim.kelalta voit hakea kuntoutusta. voit hakea julkiselta näitä myös koska työterveys ei kata kaikkea ja kuntoutus voi olla työnanajan etu myös.

työelämässä olevilla on joku tyky kuntoutus ja sinne voi hakea varmaan kelan kautta tarvit jotain todistuksia kyllä esimt yöterv tai  terveyskeskuslääkäriltä. hae niitä juttuja kelan sivuilta. päätös tulee viikoissa tai kuukausissa .katso lähin kuntoutuskeskus alueeltasi tai aiheen perusteella ,osa kuntouttaa monia vaivoja osa,selkää tai niveliä jne.

Vierailija
7/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa itse yksityiseltä lääkärintodistuksia. Ja niiden perusteella hae tukia tai vähennä kuormaa. Tai eläke. Tai yrittäminen. Tai oma liikkuminen.

Vierailija
8/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiin. Paljon on tutkittu aikanaan, mutta siitä kulunut vuosia. On tullut uusia oireita, jotka vaatisivat tutkimuksia ja hoitoa. Ja joita ei ole minnekään kirjattu. Ja työterveys ei auta, koska vain lakisääteinen nykyään.

En halua sairauslomalle, en osa-aikatyöhön, enkä eläkkeelle. Enkä kuntoutuksiin. Haluan kuntoutustutkimukseen, jotta kaikki oireeni huomioidaan ja että saisin asiat eteenpäin ja ennen kaikkea hoitoa. Haluan pärjätä töissä, ja välttyä niiltä sairauslomilta, ja se onnistuu vain siten että puututaan ongelmiin ajoissa. Ap

Vierailija
9/12 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vaikka olin vakituisessa työsuhteessa mutta selän takia saikulla. Kaikista tutkimuksista sain hyvät arviot ja olisin päässyt uudelleenkoulutukseen mutta en halunnut. Olin jo kevyessä toimistotyössä ja kyselin että mikä ala tulisi kyseeseen, niin eivät osanneet sanoa. Yliopistoon en enää siinä vaiheessa halunnut vaikka kykyjeni mukaan olisi ollut mahdollista.

Vierailija
10/12 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vaikka olin vakituisessa työsuhteessa mutta selän takia saikulla. Kaikista tutkimuksista sain hyvät arviot ja olisin päässyt uudelleenkoulutukseen mutta en halunnut. Olin jo kevyessä toimistotyössä ja kyselin että mikä ala tulisi kyseeseen, niin eivät osanneet sanoa. Yliopistoon en enää siinä vaiheessa halunnut vaikka kykyjeni mukaan olisi ollut mahdollista.

Harmi ettet saanut oikein apua. Minäkin pärjään nyt, mutta en ehkä kauaa. Siksi pitäisi nyt puuttua asioihin sopivalla lääkityksellä tms. Ap

Vierailija
11/12 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat ei ymmärrä ettei joku haluu saikkua. 

Vierailija
12/12 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat ei ymmärrä ettei joku haluu saikkua. 

Ihan sama. Itse haluan pärjätä töissä ja saikulle en jää ellei ole pakko. Työkyky nyt kuitenkin on heikentynyt vuoden sisällä, ja olisi järkevää huomioida se ajoissa. Ap