Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joitain kiusataan koko elämän läpi

Vierailija
18.01.2016 |

Itse olen tälläinen ja taas ilmeisesti työpaikkakiusattu. Mitkä syyt johtaa siihen että jopa aikuiset kiusaa?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski? Vinoleuka? Nörtti? Muuten ruma? Puhevika? Vammainen? Haisee paskalta (=läski)? Ujo? Tyhmä? Rumat vaatteet?

Noi syyt nyt ainakin tuli äkkiseltään mieleen että milänkälaisia itse kiusaan. On toki varmasti muitakin ärsyttäviä piirteitä jotka syyksi kelpaavat.

Sut pitäis tappaa, olet ihmiskuonaa.

Vierailija
102/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väkivalta lopettaa vittuilun, rakkaat kanssakiusatut

Tämä on enemmän kuin totta. Välttämättä väkivaltaa ei tarvita, mutta on hyvä oppia psyykkaamaan itsensä kohtaamaan p*skiaiset mielikuvaharjoittelulla.

Itselläni on muutama suosikkiväkivaltafantasia, joita etukäteen ajattelemalla pystyn kohtaamaan kenet tahansa. Käytännössä siis muutan mielessäni oman roolini ja se näkyy myös olemuksessani.

Olen myös suositellut vastaavien ajattelumallien opettelua eräälle ystävälleni, joka on kertonut, että on joutunut useammalla työpaikallaan kiusatun rooliin.

Uijui. Huomenna heti kokeiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät onneksi vaihtavat usein työpaikkaa, mutta toki kerrotaan muualla, jos jossain työpaikassa joku on sanonut jotain ilkeästi.

Vierailija
104/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun se on sun oma syy" 

T: Kiusaaja

Vierailija
105/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat edellisessä elämässään olleet kiusaajia itse. Nyt karma tasoittaa. Seuraavassa elämässä sitten puhtaalta pöydältä - toki edellyttäen että on oppinut jotakin.

Älä nyt v#ttu viitsi. Oletko itse kiusaaja ja oikeutat tekemisesi tällä`? Noh, ainakin seuraavassa elämässä sitten saat kärsiä ihan kunnolla.

Vierailija
106/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kun se on sun oma syy" 

T: Kiusaaja

Ja sun aviomies ihmettelee, kun kaikki kertoo sille, että ilkeilet työpaikalla ja sitten aviomies jättää sut ja asunto menee myyntiin ja joudut muuttamaan vuokralle, koska sun rahat ei riitä enää omistusasuntoon.

Nykyään ihmiset kyllä kehtaa mennä kysymään miehiltä, että miksi sun vaimo on töissä niin ilkeä.

Vierailija
107/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat itsetuhoisia ja sen takia kiusaavat.

Vierailija
108/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat edellisessä elämässään olleet kiusaajia itse. Nyt karma tasoittaa. Seuraavassa elämässä sitten puhtaalta pöydältä - toki edellyttäen että on oppinut jotakin.

Älä nyt v#ttu viitsi. Oletko itse kiusaaja ja oikeutat tekemisesi tällä`? Noh, ainakin seuraavassa elämässä sitten saat kärsiä ihan kunnolla.

Ei se välttämättä ole ihan älytön ajatus. Ja jos olisin kiusaaja, ansaitsisin seuraavassa elämässä sen uhrin paikan. On sarja elämiä, tämä on yksi ja edellinen vaikuttaa jälkimmäiseen. Minua on kiusattu kovasti, joten en pitäisi ihmeenä jos olisin ollut hirviö edellisessä elämässäni. Nyt olen oppinut läksyni. 

Vierailija
109/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole ihan älytön ajatus. Ja jos olisin kiusaaja, ansaitsisin seuraavassa elämässä sen uhrin paikan. On sarja elämiä, tämä on yksi ja edellinen vaikuttaa jälkimmäiseen. Minua on kiusattu kovasti, joten en pitäisi ihmeenä jos olisin ollut hirviö edellisessä elämässäni. Nyt olen oppinut läksyni. 

Mutta esimerkiksi itsemurha sotkee karman, sitä ei pidä tehdä koska tie ei ole käyty loppuun. On pyrittävä balanssiin, tasapainoon, mutta ymmärrettävä syyt taustalla.

Vierailija
110/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat vaan niin ärsyttäviä, että saavat aikaan suuressa osassa kiusaamisvietin. Tälläkin palstalla on monia kiusaamisketjuja, kuten tänään ilmestynyt Satu Taiveaho tai pidempiaikasia Saara Aalto, Aki ja Rita. Nämä ovat niin ärsyttäviä henkilöitä, että jopa moderaattorit sallivat kiusaamisen.

Vierailija
111/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja on sairaalloinen loinen ja verenimijä joka elää toisen ihmisen elämästä. Ei tunne normaaleja rajoja että toiseen ei kosketa eikä puututa. Paha otus, ruma, ilkeä, ivallinen. Hänestä ei oikeasti tykkää kukaan mutta sitä ei näytetä koska kaikki tietää hänen likaisuutensa ja halunsa tuhota.

Vierailija
112/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kiusaharrastuksella on koskaan päässyt paitsi jämähtämään elämässään vielä pahemmin? Keltanokat luulevat varmaan, kun "eivät katso näitä ohjelmia".

Vierailija
113/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta olemasta heikko uhri!

Nämä kiusaajan saata nat haistavat heikkouden kuin saalistavat hait veren ja käyvät kimppuun.

Iske takaisin mahdollisimman kovaa ja arvaamatta, lyö ilman armoa ja sääliä.

Juonittele, pelaa ihmispaska paikkaan missä ei ole silminnäkijöitä ja iske.

Vierailija
114/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen ei varmaan ole ollut mitään "syytä" alun perin. Mutta se voi vaikuttaa kohteeseen siten, että tulee araksi ja herkistyy kiusaamiselle. Tässä voi sitten tapahtua kaksi asiaa, jompi kumpi tai molemmat: 1) kiusaamiseen taipuvaiset ihmiset huomaavat arkuuden ja herkkyyden ja käyvät innolla päälle, 2) kiusattu alkaa nähdä kiusaamista sielläkin, missä sitä ei ole, koska uskoo muiden aina vihaavan häntä ja tulkitsee pienen hyväntahtoisen leikinlaskunkin kiusaamiseksi.

Nämä ovat mun omia pohdintoja vain, jotka perustuvat siihen, mitä olen elämäni varrella nähnyt. Itse en ole joutunut pahemmin kiusatuksi enkä ainakaan tietääkseni ole kiusannut ketään. Kerran olen ollut luokassa, jossa erästä poikaa kiusattiin sanallisesti, lievästi tosin, enemmän sellaista pientä naljailua, koska poika suuttui helposti ja se oli muiden mielestä hauskaa. Mieleni teki puuttua asiaan, mutta en voinut, koska se olisi vain pahentanut tilannetta, koska olin luokan ainoa tyttö. Uskon, että kiusaaminen olisi siitä vain yltynyt.

Vierailija
115/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin tekopyhiä kommentteja. Suurin osa tuomitsee kiusaamisen, mutta lähes kaikki silti kiusaa. Ihmeellistä.

Vierailija
116/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaako aikuiset ihmiset oikeasti toisiaan? Missä tälläisiä työpaikkoja on? En ole nähnyt kiusaamista viimeksi kuin yläasteella. Yhden kerran en saanut yliopistokavereilta kutsua illanistujaisiin. Kai senkin voisi tulkita kiusaamiseksi. Tottakai se harmitti ja sain myöhemmin jotain selittelyjä ja pahoitteluja asiasta. Työelämässä ei tälläisiä kiusausjuttuja ole kyllä koskaan tullut vastaan.

Kyllä valitettavasti kiusaa. Itse on tullut tällaista todistettua terveydenhuoltoalalla sekä päiväkodissa.

Vierailija
117/158 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ettekö te huumoria ymmärrä? 

Kysyy kiusaaja ja vierittää kaiken vastuun kuulijalle paskoista vitseistään.

Vierailija
118/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ilmoitan kaikista kiusaajista työpaikon pomolle. Siitäs saatte kiusaajat.Lisäksi olen kaunis nainen niin pomo varmasti uskoo minua kun vähän hymyilen hänelle.

Vierailija
119/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaamaton etten edes tajunnut sitä kiusaamiseksi. Kai siinä omaakin syytä oli kun ei mennyt reippaasti mukaan.

Vierailija
120/158 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski? Vinoleuka? Nörtti? Muuten ruma? Puhevika? Vammainen? Haisee paskalta (=läski)? Ujo? Tyhmä? Rumat vaatteet?

Noi syyt nyt ainakin tuli äkkiseltään mieleen että milänkälaisia itse kiusaan. On toki varmasti muitakin ärsyttäviä piirteitä jotka syyksi kelpaavat.

Tahdon nähdä sut että tiedän mistä sua kiusaan.