Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain kiusataan koko elämän läpi

Vierailija
18.01.2016 |

Itse olen tälläinen ja taas ilmeisesti työpaikkakiusattu. Mitkä syyt johtaa siihen että jopa aikuiset kiusaa?

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan, koska kiusaajilla on päässä vikaa!

Jokaisella on oikeus väkivallattomaan elämään.

Vttuako kiusaaja hieroo väkisin sitä väkivaltaa toisen elämään?

Oisko kyseessä pska luonne

Lopeta se pskan tuputtaminen muiden elämään,

kiusaajan naamaa pitäis hieroo koiranpaskaa vasten...

On sen verran oksettavia nämä jutut tässäkin keskustelussa

Vierailija
142/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun toivoa että se kiusaajakin kohtaa kiusaajansa jos kerran on ok kiusata heikompaa. Kaikille löytyy voittaja kunhan aikansa odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kiusata!

Vierailija
144/158 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko puolustus, odottavat valmista että joku muu uhrautuisi heidän puolesta, tai eivät yksinkertaisesti ymmärrä että muut valmentautuvat koko ajan tilanteisiin jotta eivät tulisi nokituksi. 

Vierailija
145/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on härkitty vuodesta 1992 alkaen eli 7 luokalta alkaen sit sai olla 2v rauhassa..Ammattikoulussa alkoi uudestaan ja armeijassa myös...nykyään tavoitteena olla omissa oloissaan kaikessa rauhasaa niin väkisin meinaa tulla härkkijöitä,eilen vasta muuttanut naapuri huuteli parvekkeeltaan "jonka olen nähnyt 1 kerran: ja tänään kun tulin kaupasta niin samassa kerroksessa asuva huuteli parvekkeeltaan "jota en ole koskaan edes nähnyt aiemmin:..viime viikolla kaupan pakaste altaalla joku meinasi kimppuun hyökätä,karju pää punaisena...Tiedä.sitten johtuuko tämä asuinalueestani vai onko ihmiset jotenkin seonnut..Olen tässä asunut yli 20v ja kuukausittain saa kuulla huutelua jne kaiken ikäisiltä miehiltä ja naisilta...

Vierailija
146/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni on härkitty vuodesta 1992 alkaen eli 7 luokalta alkaen sit sai olla 2v rauhassa..Ammattikoulussa alkoi uudestaan ja armeijassa myös...nykyään tavoitteena olla omissa oloissaan kaikessa rauhasaa niin väkisin meinaa tulla härkkijöitä,eilen vasta muuttanut naapuri huuteli parvekkeeltaan "jonka olen nähnyt 1 kerran: ja tänään kun tulin kaupasta niin samassa kerroksessa asuva huuteli parvekkeeltaan "jota en ole koskaan edes nähnyt aiemmin:..viime viikolla kaupan pakaste altaalla joku meinasi kimppuun hyökätä,karju pää punaisena...Tiedä.sitten johtuuko tämä asuinalueestani vai onko ihmiset jotenkin seonnut..Olen tässä asunut yli 20v ja kuukausittain saa kuulla huutelua jne kaiken ikäisiltä miehiltä ja naisilta...

Se on sillä lailla ongelmaisten asuinaluetta, ainoita keinoja saada voimaantumisen tunnetta vähäksi aikaa. Hyväntuulisen näköistä sakkia. Rupeaisitko katselemaan toista paikkakuntaa, jossa on toisentyyppisiä ihmisiä? Tuskin näiden seurasta muutkaan nauttii.

Vierailija
147/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä kesto-kiusatut ovat ammattiuhreja. Tavallinen ihminen ei ole moksiskaan niistä asioista jotka tämä kesto-kiusattu ylianalysoimalla kääntää kiusaamiseksi. Tai sitten taustalla on huonot sosiaaliset taidot, syytetään muita syrjinnästä samalla kun itse vältellään kontaktia muihin.

Kiusaaja bongattu! Olet hyvä esimerkki kiusaajasta, joka kääntää kaiken kiusatun syyksi. Ja tuollaisella kommentilla oli noin paljon peukkuja laitettu. Ei tarvitse ihmetellä miksi kiusattuja on nykyään niin paljon.

Vierailija
148/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja hakee aina sosiaalista hyväksyntää ja valtaa. Ja usein onnistuukin siinä.

Mutta keneltä? Multa ei ainakaan tipu.

Vierailija
149/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiusataan? Olet sydämeltäsi ylpeä. Siksi.

Vierailija
150/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana kirjoitti:

Totuus on se että heikkoja ja puollustuskyvyttömiä kiusataan vahvempi näkee nämä heikot. Helppoina uhreina

Mutta kun totuus on monesti se, että nämä kiusaajat ovat usein niitä heikompia yksilöitä. Jos kiusaajalla olisi rautainen itsetunto ja mieli ei hänen tarvitsisi kiusata muita.

Vierailija
151/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiusattu on yleensä niin heikko ihminen eikä koskaan puolusta itseään. Sitten kiusaajat nauttivat heikomman ihmisen kiusaamisesta. Kiusaaminen loppuu vasta sitten kun kiusattu oikeasti oppii puolustautumaan, tarvittaessa fyysistä väkivaltaa käyttäen.

Mitenkäs ne mamman pikku peesaripojat ja -tytöt oikein mahtavat puolustautua? Näkiskin luonnossa.

Vierailija
152/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja hakee aina sosiaalista hyväksyntää ja valtaa. Ja usein onnistuukin siinä.

Mutta keneltä? Multa ei ainakaan tipu.

Astetta typerämmiltä ihmisiltä, niitä kutsutaan lampaiksi.

Vierailija
153/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat edellisessä elämässään olleet kiusaajia itse. Nyt karma tasoittaa. Seuraavassa elämässä sitten puhtaalta pöydältä - toki edellyttäen että on oppinut jotakin.

Älä nyt v#ttu viitsi. Oletko itse kiusaaja ja oikeutat tekemisesi tällä`? Noh, ainakin seuraavassa elämässä sitten saat kärsiä ihan kunnolla.

Ei se välttämättä ole ihan älytön ajatus. Ja jos olisin kiusaaja, ansaitsisin seuraavassa elämässä sen uhrin paikan. On sarja elämiä, tämä on yksi ja edellinen vaikuttaa jälkimmäiseen. Minua on kiusattu kovasti, joten en pitäisi ihmeenä jos olisin ollut hirviö edellisessä elämässäni. Nyt olen oppinut läksyni. 

Älkää näihin harhaoppeihin uskoko. Sielunvihollista kutsutaan myös Kiusaajaksi, valheopit ovat sen puolen heiniä.

Vierailija
154/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä kesto-kiusatut ovat ammattiuhreja. Tavallinen ihminen ei ole moksiskaan niistä asioista jotka tämä kesto-kiusattu ylianalysoimalla kääntää kiusaamiseksi. Tai sitten taustalla on huonot sosiaaliset taidot, syytetään muita syrjinnästä samalla kun itse vältellään kontaktia muihin.

Kiusaaja bongattu! Olet hyvä esimerkki kiusaajasta, joka kääntää kaiken kiusatun syyksi. Ja tuollaisella kommentilla oli noin paljon peukkuja laitettu. Ei tarvitse ihmetellä miksi kiusattuja on nykyään niin paljon.

Kukaan ei jaksa ikuista valittajaa, kun mikään ei ole hyvin, eikä kivasti... Hänet aletaan jättämään pikku hiljaa ulkopuolelle paikka kuin paikka.

Eikä semmoista ajattele kiusaamisena. Ajattelee vaan, ettei mun tarvii olla tuollaisen valittajan kanssa, kun oma psyyke ei kestä. Ihmiset ovat ehkä enemmän mukavuuden haluisia. Kiire työelämässä ja haluaa saada hommat tehtyä, että kukaan valittaa ja nillittää korvan juuressa.

Tuon olen muutamissa työpaikoissa havainnut. Itse olen kiertävä työntekijä. Enkä silleen edes sosialisoi vakkarityöntekijöiden kanssa. Käyn tekemässä työt, ehkä muutaman sanan sanon ja sitten lähden pois. Tauoilla kuitenkin huomaa hierarkian ja kuka kenenkin kanssa liikkuu ja miten liikkuu.

Vierailija
155/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat henkisesti surkimuksia, joten he yrittävät pönkittää heikkoa egoaan ja ehkä piilotella heikkolahjaisuuttaan tms. huonoja puolia muita alistamalla muita.

Valitettavasti turhan iso osa tästä kansasta on henkisesti jopa sairaita, ei ole paljoa ihmisyydestä jäljellä tässä maassa, pelkkää tylytystä vaan jokapuolella. Hyvin harvalla on sellainen lahja tai taito käsitellä ihmisiä ihmisinä eikä kuten työelämässä, pelkkänä kulueränä jos et ole tarpeeksi tuottava tuotannontekijä :/

Vierailija
156/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä vastaisin takaisin? Onko esimerkkejä?

Ap

Sanot rumasti takaisin, kiroilet ja naurat pilkallisesti. Äänessä pitää olla jämäkkyyttä ja volyymia että olet uskottava. Odota tilaisuutta (se tulee kyllä) kun kiusaajasi mokaa ja naurat sille isoon ääneen makeasti. Sillä minä olen saanut kiusaajan nolostumaan ja lopettamaan.

Vierailija
157/158 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta kasvaa kiusaaja jos hän näkee kiusaamista ja varsinkin silloin ku aikuiset eivät puutu siihen mitenkään. Silloin lapsi luulee, että kiusaaminen on ihan ok tai että se on leikkiä vain. Voi olla, että kiusaaja puolustautuu jo etukäteen kiusaamalla jotain välttyäkseen itse kiusaamiselta.

Varmasti tapauksia on monenlaisia niin kuin myös käsityksiä siitä mikä koetaan kiusaamisena.

Yllättävintä ja todella lapsellista minusta on se, että vielä monet aikuisetkin hyväksyvät tai lähtevät mukaan jonkun kiusaamiseen.

Vierailija
158/158 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiusattu on yleensä niin heikko ihminen eikä koskaan puolusta itseään. Sitten kiusaajat nauttivat heikomman ihmisen kiusaamisesta. Kiusaaminen loppuu vasta sitten kun kiusattu oikeasti oppii puolustautumaan, tarvittaessa fyysistä väkivaltaa käyttäen.

Mut jos ei halua joutua lusimaan?