Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä minä ja lapset olemme hänen "vieraitaan"

Vierailija
16.01.2016 |

Asumme siis yhdessä, mutta miehen käsityksen mukaan minä ja lapset olemme hänen vieraitaan, sillä hän omistaa asunnon. Siispä hänen sanansa aina painaa kaikessa eniten, mikä näkyy esim. huonekaluhankinnoissa (mitään ei saa ostaa ilman todella tarkkoja neuvotteluja ja hän mielellään päättää ostettavat huonekalut, vaikka itse maksaisin ne). Televisiosta ei saa kukaan muu katsella mitään, ellei satu haluamaan saman tv-ohjelman katsomista kuin mitä hän katselee. Suihkussakäynteihin ja pesulla käyntiin pitää kysyä mieheltä lupa aina, ts. jos vaikka oon aamulla menossa töihin, saan liiankin monesti anella, että pääsen vaikkapa vain viiden minuutin suihkuun. Samoin lapsia hän ei välttämättä anna aina kylvettää, jos hän on sitä mieltä, että se on tarpeetonta. Nykyään mies jopa itsekin sanoo myös pienelle lapsellekin, että "tämä on minun talo ja minä päätän - sinun pitää totella". Minua kohtaan hän on ollut tuollainen melkein yhtä kauan kuin olen asunut hänen luonaan. Miehen mielestä käytäntö on ihan normaali, kun kuulemma heidän lapsuudenperheessään oli sama juttu. Mutta onko tämä normaalia?!? T. Eräs, jonka lapsuudenperheessä koti oli kaikkien perheenjäsenten yhteinen ja "oma"

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoohan todella moni biologinenkin vanhempi lapselleen, että omistaa kodin ja saa siellä määrätä eli lapsen pitää siivota oma huoneensa/olla ihmisiksi/täyttää tiskikone, koska vanhempi maksaa asumisen.

Enkä ihan oikeasti ymmärrä sitä, että jos se mies sen kodin omistaa, niin miksi naisella olisi oikeus tehdä sille mitä tahtoo. Ostakoot oman kämpän, jos tahtoo sisustaa.

Hihhih. Ne laittoi kyllä hynttyyt yhteen...

Vierailija
62/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP välitä noista idiooteista, jotka haluavat vain pahoittaa mielesi. Hyvä, että olet saanut asioita eteenpäin, koeta myös puhua avoimemmin esimerkiksi hyvien ystäviesi kanssa tilanteestasi, ei sinun ole pakko kerralla kaikkea kertoa. Ja ota yhteyttä noihin tahoihin, oikeusapuun yms., joita aiemmissa vastauksissa on neuvottu. Muuta ensi alkuun pois ja hoida tärkeimmät asiat ensin pois, voit miettiä myöhemmin omaisuuden jakoa yms. Tärkeintä on, että pääset etäämmäs miehestäsi ja saat tilaa järjestää oman ja lasten elämän kuntoon.

Tällä palstalla on paljon idioottia porukkaa, joka ei ymmärrä, että jos kurjia tai pahoja asioita ei ole itselle sattunut, ei se tarkoita ettei niin voi käydä jollekin muulle. Monet omatkin aloitukseni täällä on huudeltu provoksi. Onneksi joukossa on myös rohkaisevaa ja asiallista kirjoittajaa, jotka oikeasti haluavat auttaa. Joillekin on vaikea ymmärtää, että tuollaisiin asioihin ja tilanteisiin vain ajautuu pikkuhiljaa lähes huomaamattaan, varsinkin kun saa jatkuvasti kuulla olevansa hullu yms, ja tämän vuoksi ei enää näe selkeästi mikä on parisuhteessa normaalia ja mikä ei, sillä usko ajatella itse ja luottaa omiin mielipiteisiinsä on lytätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Ovatko lapset miehen siittämiä? Olipa niin tai näin, jätä se käppänä hyvän sään vallitessa. Kai se mies myös kysyy luvan, kun se halua maata kanssasi? Eikö? Pane kintut ristiin ja sano, että ei ilman lupaa. Mutta hanki itsellesi ja lapsillesi kiireen kaupalla oma asunto. Ja jos asutte Porvoossa, niin voi voi.

Vierailija
64/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa tuosta systeemistänne myös miehen sukulaisille vielä ennen poismuuttoanne. Eipä sitten pääse mies uhriutumaan ja mustamaalaamaan jälkikäteen.

Olen itse asiassa kertonutkin, mutta mieheni on erittäin ovela ja älykäskin. Hän sai kuitattua kaikki mun puheeni roskaksi hänen vanhempiensa silmissä sanomalla, että olen "hullu" ja "laiska vaimo", kun siis yritän epätoivoisesti vaatia häntä tekemään edes jotain kotitöitä. "Hulluuteni" aiheutuu siitä, kun pelkään miestäni jonkin verran, sillä mies on ollut minua kohtaan väkivaltainen. Miehen lapsuudenperhe on ollut erittäin väkivaltainen, joten miehen isä ymmärtää kyllä, jos "nalkuttavaa akkaa" vähän "kopautetaan" (=lyödään nyrkillä päähän ja hampaat kurkkuun, kuten appi on kuulemma tehnyt useita kertoja anopille vuosikymmenten saatossa).

Olen myös herkempi ja olen joskus itkeskellyt keskinäisiä riitojamme ja epäreiluja käytäntöjämme ollessamme anoppilassa (toki mies hälytti appivanhemmat siihen viereen ihmettelemään sen sijaan että olisi pitänyt ne asiat meidän välisenä siinä vierashuoneessa), kun olimme siellä käymässä ja miehen vanhemmat pitävät mua oudon hermoheikkona, sillä heidän mielestään "itkeminen on turhaa".

Se koko perhekuvio heillä on oikeasti aivan sairas ja oon itse vain normaalilla tavalla empaattinen ja herkkä. Olen kuitenkin ihan kouluttautunut, töissä ja muuten normaali (kiva, kun tässäkin tulee sellainen olo, että pitää selitellä asiaa) :(. Mutta siis miehen vanhemmat eivät pidä minua tai mielipiteitäni minään. Olen heidän mielestään outo, hullu kaupunkilaispelle ja ituviherhihhuli, vaikka siis oon ihan tavallinen ikäiseni eteläsuomalainen. :) T. AP

Tiedän omakohtaisesti että tuollaiseen täysin alisteiseen asemaan voi ajautua narsistin kanssa huomaamattaan, jos uskoo kaikenlaiset lupaukset ja puheet, jotka myöhemmin osoittautuvat tyhjiksi sopimuksiksi ja lupauksiksi. Asiat hämärtynyt kun koko ajan syyllistetään ja jos elää jotenkin umenossa tuollaisessa perheessä. Muuta pois ja joidenkin kuukausien jälkeen asia alkaa näyttää selvemmältä ja huomaat miten olisi pitänyt lähteä jo aiemmin.

Äläkä ihmeessä allekirjoita mitään ositusta tai irtaimen omaisuuden jakoa tms. jossa luovut sinulle kuuluvasta puolesta omaisuudesta. Muuta pois ja hoida ositus myöhemmin asianajan kanssa kun olet asianajan kanssa riittävästi ehtinyt keskustella. Julkisen oikeusaputoimiston kauttakin saa apua jos vähävarainen. Pahoinpitelyistä kannattaa käydä lääkärissä ja dokumentoida ne.

Vierailija
65/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole uhri. Lähde välittömästi pois, mies kuulostaa niin hullulta, että saattaa oikeasti vaikka tappaa teidät kaikki! Kai haluat suojella lapsiasi?

Vierailija
66/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls-ilmoituksen paikka. Henkistä väkivaltaa ja lapset kasvaa tuohon paskaan.

Vierailija
67/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat ja kala alkaa haista kolmessa päivässä. Teidän on jo korkea aika lähteä nurkista omaan kotiinne.

Jep, mutta ap ei olekaan terve. Myös hänellä on isot ongelmat elämän hallinnassa ja kaikessa. Ei kukaan normaali ihminen suostuisi ikinä tuollaiseen. Mutta tylsä trollihan tämä on, aika kivasti eteenpäin viety tosin. Ihmetyttää vain sen aloittajan mielenterveys...

Hmm, perustele hieman lisää väitettäsi. Mikä ongelma mun mielenterveydessäni on? Vai onko niin, että mun vaikeudet kestää tuollaista miestä on jotenkin outo juttu ja mun siis pitäisi vain kiltimmin sietää miestäni tai muuten olen jotenkin outo? Olen yleensä sisukas ja sitkeä, mutta en vissiin tarpeeksi sisukas, jos tulen joskus surulliseksi mieheni käytöksestä, jolloin mies pääsee syyttämään mua "hulluksi", kun itkettää ja tekee mieli mennä nukkumaan vähän aiemmin. Eli siis olenko sittenkin oikeasti hullu ja sen vuoksi mua siis saa kohdella huonosti ja myös syyllistää täällä palstalla? Mulla ei ole mitään ns. mielenterveystaustaa, mutta en minäkään jaksa ala-arvoista kohtelua vuosikausia. Mitä mun ois pitänyt tehdä, jos siis olisin mielestäsi ns. täysjärkinen? 

Olen vain yrittänyt pitää liiton kasassa, vaikka pahalta tuntuukin. Ja miehen sukulaiset ovat täysin mieheni puolella, vaikka he tietävätkin hänen tietyistä pimeistä puolistaan -- miehen sukulaisille kun on ihan normaalia käyttää ns. oman käden oikeuksia vaimoonsa, joten he ymmärtävät miestäni. Omituisesti anoppikin syyllistää minua lähinnä, vaikka häntä itseään on pahoinpidelty ja alistettu rankasti vuosikaudet. Omille sukulaisilleni tai kavereilleni en ole kertonut juuri mitään vaikeuksistamme ja ne vähät kertomani jutut ovat hyvin siloiteltuja versioita, sillä en vain kehtaa livenä kertoa moisia juttuja kenellekään. T. AP

NO HERRANJUMALA! Etkö nyt käsitä että sen takia sulla viiraa päässä kun kestät tuollaista vuodesta toiseen!!!! Kaikki normaalit naiset (tai miehetkin) olisivat ottaneet lapset kainaloon ja lähteneet jo aikoja sitten! JA sinä vielä mietit että jospa et lähdekään, etkä kehtaa omille sukulaisille kertoa totuutta? MIksi helvetissä et??? Ne on sun puolella, ne on sun sukulaisia ja ystäviä, normaaleja ihmisiä, jätä nyt jo hullu ukko ja sen hullu suku kokonaan, tai lapsistasikin tulee yhtä hulluja!!!

Vierailija
68/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin itse turvaan ja ero vireille. Osituksen ehtii kyllä. Tavaroita saa lisää ja uusia, niitä ei nyt kannata surra.

Älä kuitenkaan luovu oikeuksistasi. Sinulle kuuluu avio-oikeuden mukainen osa tuosta ihanasta asunnosta. Jos lastenkin takia pidä puolesi.

Vierailija
69/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoohan todella moni biologinenkin vanhempi lapselleen, että omistaa kodin ja saa siellä määrätä eli lapsen pitää siivota oma huoneensa/olla ihmisiksi/täyttää tiskikone, koska vanhempi maksaa asumisen.

Enkä ihan oikeasti ymmärrä sitä, että jos se mies sen kodin omistaa, niin miksi naisella olisi oikeus tehdä sille mitä tahtoo. Ostakoot oman kämpän, jos tahtoo sisustaa.

Tähän mennessä 11 alapeukkua, joten nyt varmaan kerrotte, mitä väärää on siinä, että omistaja määrää omaisuudestaan? Ei ap:n olisi tarvinnut muuttaa miehen luokse, hän olisi voinut asua muualla. Koska hän kuitenkin muutti eikä kaikesta päätellen maksa eurokaan omasta tai lastensa asumisesta, niin seksikö oikeuttaa hänet määräämään miehen kodissa?

Se on nyt naisen ja lastenkin koti, kun nainen on sinne miehen suostumuksella muuttanut. On kovan luokan henkistä väkivaltaa kieltää niinkin normaali arkiteko kuin peseytyminen.

Ja nainen ei maksa euroakaan kotiin liittyvistä kuluista vaan olettaa, että mies kustantaa hänelle kaiken? Nainen lotraa suihkussa 30 min joka päivä ja ihmettelee, että onpa tässä iso vesilasku.

Ehkö mies ei tajunnut, että yhteenmuutto oli naiselle pelkästään hyötynäkökohtiin perustuva toimi. Sai ilmaisen kämpän itselleen ja lapsilleen ja oletti, että määräysoikeus miehen omaisuuteen tulee samantien.

Tällaisista tulee aina mieleen, että mitä se mies sitten odotti?

Kun nainen muuttaa asumaan hänen kanssaan, niin hän edelleen määrää kaikesta, koska omistaa asunnon?

Vierailija
70/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Avioliitossa olemme ja avioehtoa ei ole, mutta kuulemma pääsen suunnilleen hengestäni, jos vaadin ositusta. Tosin en ole varma, kuinka tosissaan mies kommenttinsa kanssa on. T. AP"

Tässä kohtaa provo alkoi kusta.

Vierailija
71/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannella eurolla saa jo uuden pesutornin

Vierailija
72/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa! :D Mielestäni aloitus oli hauska! Tuohan olisi hauska tilanne, voisi elää kuin pellossa, odottaa passaamista, ei tarvitsisi tehdä mitään, kun ehkä hieman autella jossakin pöydän kattamisessa, ei tarvitsisi ostaa ruokaa jne. ja kyläilyn voisi lopettaa kun ei enää ole kivaa. Talo elää tavallaan ja vieraat käypi ajallaan. Ottaisin tilanteesta kaikki irti ja pelaisin samoilla säännöillä kun mieskin, samaa ajatusta noudattaen.

Mies myös tässä tapauksessa haluaa, että teen valtaosan kotitöistä sekä hoidan lapset lähes kokonaan, sillä miehen mielestä pääsen niin halvalla, kun maksamaani vastiketta ja muita kuluja verrataan markkinavuokraan. Ts. mies vertaa maksamaani summaa alueen markkinahintaisiin vuokriin ja häntä kuulemma harmittaa se, kun pääsen liian halvalla. Avioliitossa olemme ja avioehtoa ei ole, mutta kuulemma pääsen suunnilleen hengestäni, jos vaadin ositusta. Tosin en ole varma, kuinka tosissaan mies kommenttinsa kanssa on. T. AP

Totta kai vaadit ositusta. Nauhoitat salaa tuollaiset puheet jos niitä heittelee sulle. Tuollaiset kusipäät vain louskuttavat muutenkin leukojaan, mutta eivät uskalla tosipaikan tulle toteuttaa kovia ukaasejaan.

Tiedän, koska isäni on juuri tuollainen minäminä-kitsastelija. Ja oikea nynny mitä uhkausten toteuttamiseen tulee.

Vierailija
73/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuuloinen yhdistelmä sairasta pihiyttä, ahneutta, alistavuutta, vallankäyttöä ja hyväksikäyttöä AP:n mieheltä. Äkkiä pois, oma koti, ero käyntiin. Täysin perusteltua ja oikein. Ja todellakin tulee vaatia ositus, niin kuin kuuluu, turvallisen matkan päästä.

Vierailija
74/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan turvakotiinkin pääsee jos mies kovin uhkaavasti käyttäytyy. Eli ei tarvitse odotella omaan asuntoon muuttamista.

Vierailija
75/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oleellinen on jo sanottu, miten ap:n tulisi nyt edetä. Komppaan edellisiä vastaajia: Äkkiä omaan kotiin sieltä miehen luota kyläilemästä, ero vireille ja ositusta voi miettiä sitten vasta mieluusti vaikkapa sen oikeusavustajan kanssa.

Kiinnostaisi tietää, miten olet alunperinkään päätynyt naimisiin ja hankkimaan lapsia tuollaisen painajaismiehen kanssa? Ilmeisesti tuo sairas käytös on hiipinyt esiin vähitellen ja puolihuomaamatta vakiintunut "normiksi"?

Vierailija
76/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sieltä pitää päästä pois. Ethän sinä edes saa tuosta suhteesta mitään, edes seksiä. Sitten nyljet sen jätkän täydellisesti osituksilla ja ruokoilla. 

Vierailija
77/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä 11 alapeukkua, joten nyt varmaan kerrotte, mitä väärää on siinä, että omistaja määrää omaisuudestaan? Ei ap:n olisi tarvinnut muuttaa miehen luokse, hän olisi voinut asua muualla. Koska hän kuitenkin muutti eikä kaikesta päätellen maksa eurokaan omasta tai lastensa asumisesta, niin seksikö oikeuttaa hänet määräämään miehen kodissa?

Miehen kanssa yhteistuumin sovimme, että muutan hänen luokseen. Maksan myös hänen koko vastikkeensa ja meillä ei ole ollut noin kahteen vuoteen sitä seksiäkään, sillä miehellä on "haluttomuusongelmia" tms. Maksan myös puolet muista kuluista. Viime aikoina mies on pyytänyt mua "lunastamaan" joitain sellaisia huonekaluja, joita hän itse on ainoastaan ostanut, ts. olen ostanut parilla satasella ruokapöydän ja vastaavasti muutamalla satasella vaatekaapin jne. Viimeisimpänä juttuna hän on yrittänyt saada mua "lunastamaan" hänen ostaman pesutornin, sillä kuulemma kulutan sitä niin paljon pesemällä yhteisiä pyykkejämme, että häntä harmittaa. Mies itse kuittailee minulle iästäni ja siitä, että olen liian vanha (35+) ja kulahtanut hänelle (olen hieman häntä nuorempi); veikkaan kuitenkin, että sellainen nuori ja nätimpi ei hänen käytöstään sulattaisi myöskään. Ero on suunnitteilla ja olen mieheltä salaa hommannut jo asunnonkin. T. AP

Hyvä ap. nyt olet jo pitkällä. Rohkeasti vain eteenpäin ja tee se itsesi ja lasten tähden.

Jos epäröit, lue uudestaan ja uudestaan mitä me naiset olemme kommentoineet.

Vertaistukea saat myös Naistenlinja.fi

Yksi ovi kun sulkeutuu, toinen avautuu tai puun takana on aina toinen puu. Tsemppiä sinulle.

Kommenteista päätellen, miehelläsi on vakava persoonallisuus häiriö. Vie itsesi ja lapsesi turvaan. Käytännön asiat voit hoitaa myöhemmin, kun perusasiat ovat kunnossa. Älä epäröi ottaa yhteyttä viranomaisiin, sukulaisiin tai ystäviisi, sillä uskon myös heidän olevan tukenasi nyt vaikeana aikana. Tsemppiä.

Vierailija
78/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tuollaisessa suhteessa olis päivääkään. Nyt pikaisesti haet itsellesi ja lapsille asunnon. Sen jälkeen haet ulkopuolisen suorittamaan osituksen. Menee kaikki virallisesti. Totta sulle osa asunnosta kuuluu, kun olet elämisen kustannuksiin osallistunut.

Vierailija
79/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap lisää siitä uudesta asunnostasi. Millainen se on? Koska pääset muuttamaan? Miten toteutat muuton?

Vierailija
80/91 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi