Väsyneen naisen vastaus Heli Vaaraselle.
Moikka Heli,
ajattelin kirjoittaa sulle näin suoraan kun selkeästi tunnut imuroivan kaiken tarvittavan informaatiosi täältä vauva.fi-palstalta. Tai ainakin hyvin ahkerasti surffaat, kun kykenet ihan määrittämään miten "- Monet nykyiset kolme- ja nelikymppiset äidit ovat osa vauva.fi- ja somesukupolvea." Siis toistan: Väestöliiton parisuhdeterapeutti käyttää ympäristönsä havannointiin Suomen suurinta provopalstaa. Hän määrittää vauva.fin niin tärkeäksi, meidät voi määrittää vauva.fi-sukupolveksi. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomen valtio maksaa palkkaa näkemyksistä suomalaisista parisuhteista ihmiselle, joka olettaa a)ihmisten olevan tosissaan täällä b) ihmisten ylipäätänsä käyvän täällä. Sellasta tähän alkuun. Aika hurjan tieteellisen ajattelukyvyn on selkeästi kehittänyt tuo mallina olo, taideteoksien myynti ja "kaupunkitutkimuksen tutkijakoulu."
Niin tosiaan, ajattelin ottaa sinuun sitten tätä kautta yhteyttä. Kerrot, kuinka sydäntäsärkevää on, miten suomalaiset naiset vaativat mahdottomia, vähättelevät, pilkkaavat ja hylkäävät treffikumppaneita kenkien perusteella.
Älykkäästi olet tämän vähättelyn päätellyt johtuvan "väsymyksestä." Lainaisin sanomisiasi: "Vaarasen mukaan naisen käytöksen taustalla on väsymys. Moni nainen on uupunut vaativassa työssään ja paineissa olla samaan aikaan toimelias ja jaksava äiti tai kumppani. Energiaa ei vain riitä puolisolle asti."
Nyt päästiinkin siihen ytimeen. Onko sinulle, rakas Heli Vaaranen, pätkähtänyt koskaan mieleen MIKSI naiset ovat niin väsyneitä? Aika ylimalkainen vastaus, miten "toimeliaan" äitiyden ja kumppanuuden yhdistäminen työelämään on aika rankkaa.
Tässä on teidän väestöliiton oma tutkimuksenne, mihin ihan itsekin olet päässyt kommentoimaan. http://yle.fi/uutiset/kotityot_ovat_yleisin_riidanaihe_-_ei_ainoastaan_…
Ensimmäinen riidan aihe on kotityöt, toisena on erityisesti miehillä oma aika. Väestöliiton sivuilta löytyy tutkimuksia siitä, miten kotityöt eivät vieläkään jakaannu tasaisesti, ja kuinka kotitöiden lisääntyminen vaikuttaa naisten halukkuutteen saada lapsia.
Mietiskelitkö näitä omia tutkimuksianne ennenkuin päätit pyöräyttää tuon miesasiamiesten penikset kovettavat tieteelliset kommenttisi esille?
Arvaa mitä. Olet oikeassa. Naiset ovat väsyneitä. AIVAN. HEL-VE-TIN VÄSYNEITÄ.
Arvaa mitä siitä väsymyksestä syntyy? Katkeruutta, epätyytyväisyyttä ja pahaa oloa. Tämä paha olo sitten kohdistuu johonkin. Sinun mielessäsi se kohdistuu syyttömään mieheen, joka tekee kyllä ja yrittää epätoivoisesti miellyttää, mutta ei pysy järjettömissä vaatimuksissa mukana. Toisin sanoen, nainen on väsynyt, purkaa sen syyttömään mieheen, joka jostain kumman syystä ei olekaan yhtä väsynyt.
Arvaa mitä, mä tarjoilen sulle nyt mun empiiristä tutkimusta ihan 100% ilmaiseksi. En tarvitse apurahaa tutkimukseen, ihan voin vain valottaa näin tätä mun ja kaikkien tuntemieni naisten sielunelämää. Ole hyvä!
Kerronpa tässä meidän omasta elämästä. Aamuisin tarhaan ja kouluun lapset hoitaa minä. Mies hoitaa töihin itsensä. Mies hakee lapset usein. Minä käyn kaupan kautta, hoidan ruoan ja autan läksyt. Mies ja minä kuskataan vuoron perään lasta harrastuksiin.
Kuullostaa aika tasa-arvoiselta vielä, vai mitä? Ei minulla ole mitään syytä olla väsyneempi kuin mies.
Eikö? Valotetaanpa tätä meidän arkea hieman.
Aamuisin minä herätän, puen, teen aamupalan pienemmälle, autan pesussa, autan isompaa etsimään juuri sen yhden jutun mikä on hukassa/väärin. Samalla puen, syön ja pesen itseni.
Moni varmasti sanoisi tähän, että mikset anna miehesi tehdä? NO, mäpä "annoin". Lopputulos oli se, että tarhasta on soitettu, miten lapsi on puettu väärin ja liian kevyesti. Koululaiselle ei osaa muistuttaa, mitä lappua tarvitaan mukaan, ei osaa katsoa lukujärjestystä, että heittääkö kouluun vai sinne uimahallille, ja JOS pitää lähteä sinne uimhallille, tää herra ei kykene tarkistamaan onko tytöllä kaikki tarvittava mukana. Nykyään ei haittaa, kun iso tyttö osaa jo katsoa peräänsä. Kolmosluokkalainen ei vaan oikein osaa. Lapset on vähän sellasia, ettei kaikkea muista tai osaa suunitella. Myöskin nää miehen aamuherätykset ja kouluuviemiset on ollut yhtä marmatusta, miten hänellä on kiire ja tehkää te tytöt ite. Aamut on yksinkertaisesti sysätty mulle. Kyllä, olemme riidelleet, keskustelleet, minä olen itkenyt, olen pyytänyt, mies ei yksinkertaisesti kykene tähän. Se on vaan jätetty mulle.
Toinen on ruoan laitto iltaisin. Mies kokkaa pari kertaa viikossa, minä loput. Kun minä kokkaan, se tarkoittaa sitä, että siivoan jälkeni ja keittiön ruoanlaiton jälkeen. Kun mies kokkaa, se tarkoittaa sitä, että pannut jätetään likoamaan tiskialtaaseen, pöydät pyyhkimättä ja valmistustavarat levälleen.
Läksyihin mies ei jaksa keskittyä. Hän on niin väsynyt töistä päästyään. Ei häntäkään koskaan autettu läksyissä, se on niiden duunia.
Kun lapset viedään harkkoihin, miehen kohdalla se tarkoittaa kenkien laittamista jalkaan ja autoon istumista. Minun kohdallani se tarkoittaa kamojen pakkaamista, välipalan ja veden muistamista, pyyhkeen muistamista, treenikamojen lisäksi. Kun tämä lapsen valmistanen harkkoihin sattuu hänen kohdalleen, hän ei yksinkertaisesti tee sitä. Ei vaan tee. Ja kun tullaan kotiin, märkä pyyhe jää kassiin ja puolikas banaani jätetään viemättä roskiin, vaatteita ei laiteta pesuun.
Olen hyvin "onnekas", koska mies "osallistuu" kotitöihin. Niin, osallistuu. Kotityöt on siis mun iso prokkis, koko talon puhtaanapito on minun vastuullani, ja mies sitten osallistuu tähän projektiin. Tämä ei koskaan tapahdu oma-aloitteisesti. Lentäisin varmaan perseelleni, jos tulisin kotiin ja löytäisin miehen imuroimasta "Joo, mä nyt alotin tän siivomisen kun sun vanhemmat tulee illalla." Mä hoidan valehtelematta 80% kaikesta.
Mulla on hyvä idea teille sinne Väestöliitolle, kun kovin innoissanne rustaatte tutkimuksianne. Voisitteko ystävällisesti tehdä tieteellisen tutkimuksen siitä, miten usein se on MIES joka on vetovastuussa näistä asioista:
-Joulukorttien lähetys (muutenkin sukulaisten muistaminen, kutsuihin vastaaminen ja lahjojen osto, merkkipäivien muistaminen)
-Teillä kotona niiden juhlien järjestäminen, suunnittelu ja toteutus. Sehän on ihan tunnettu fakta, että miehet ovat niitä, jotka esim. ylioppilasjuhlat toteuttavat ja stressaavat mopin varressa, miten niihin on enää vaan kaksi viikkoa ja vieläkin ikkunat pesemättä. Kun tulee vieraita, onko se mies joka hoitaa ruoat, siivouksen ja sen itse vitun vierailun sopimisen?
-Lasten lääkärit, lasten synttärit (esim. lahjat, muistaminen, kuljetus), lasten koulutapahtumat, vanhempainillat, lasten harrastuksiin liittyvät asiat, matkoille lähdettäessä lasten tavaroiden pakkaaminen
Teillä ilmeisesti on päädytty siihen, että miehet kyllä tekevät, mutta ei nyt vaan ylitarkan ja neuroottisen naisen mielestä tarpeeksi hyvin. Onko se omalla tavalla tekemistä, että jättää lapsen pukematta asiallisesti, koska antoi tytön itse valita vaatteensa? Onko se omalla tavalla tekemistä, että hutaisee imurilla, kun huomautat asiasta sanotaan "tee ite jos osaat niin hyvin"? Onko se ihan mahdoton ajatus, että miehet saattaisivat nauttia ja ottaa kaiken irti tästä ikiaikaisesti asemastaan passattavana, joten avuttomuuteen on niin kiva ja helppo heittäytyä, vedoten siihen, että mikään tehty ei kelpaa?
Nyt päästiin kakkosaiheeseen, eli omaan aikaan.
Miksi sinä, rakas Heli Vaaranen, uskot tämän olevan erityisesti miehille riidanaihe?
Uskotko sinä sitä, että naiselle on helpompaa vaan ilmoittaa ja lähteä sinne jumppaan, vai toisinpäin? Kumman sinä arvioit olevan sen, joka ottaa reippaasti harrastuksia ja juhlimisiltoja itselleen? Kumman sinä uskot olevan se, jota stereotypisesti pidetään nalkuttavana ilonpilaajana, jota kutsutaan "pirttuhirmuksi", jonka yleisesti uskotaan olevan se joka yrittää kahlita ryyppäämään rynnistävää puolisoon kotiin? Kumman sinä, rakas pieni Heli, uskot olevan se, joka vetoaa kavereilleen puhelimeen, että "en voi tulla kun toi ei päästä"? Kumpia sinä näät juhlimassa kaupungilla, miehiä vai keski-ikäisiä naisia?
Kumman sukupuolen sinä arvelet olevan se, joka on ympäri maailma taantunut toisen palvelijaksi parisuhteessa? Kumpi sukupuoli se on, jonka oletetaan uhraavan uransa ja elämänsä toisen ja perheen hyväksi? Kumpi sukupuoli se on, jota on KOKO historian käytetty syntipukkina? Kumpi sukupuoli on se, jonka liikettä syytetään joka päivä länsimaissa yhteiskunnan "rappiosta"? Kumpi sukupuoli on se, jota yleisesti pidetään joustavana ja helpompana muuttaa? Tämä näkyy esim. siinä, miten Kiinassa tätä sukupuolta on propaganda avulla ahdistettu väkisin naimisiin ja saamaan lapsia brändäämällä tämän sukupuolen edustajat "jämiksi" jos he ovat yli 27-vuotiaita?
Kumpis sukupuoli se olikaan, jota varten on oma nimitys suomalaisessa(kin) kielessä, kun he pääsevät naimisiin, mutta miehen säilyessä ennallaan? Niin, mies ja vaimo. Aika jännä. Madame et mademoiselle. Mies on vaan l´homme koko elämänsä.
Kun nainen koulutetaan kehitysmaissa, koulutat samalla koko perheen. Kun koulutat miehen, koulutat miehen. Kun naisille annettaan palkkaa näissä samoissa rutiköyhissä maissa, he käyttävät sen lasten hyvinvointiin. Miehet käyttävät itseensä. Heli, olisiko se hyvin haastavaa ja kammottavaa myöntää, että ihan oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, miehet ovat itsekkäämpiä ja holtittomimpia kuin naiset? Olisiko se niin vaikea hyväksyä ne tosiasiat, että rikokset ja sekoilu on enimmäkseen miesten heiniä, koska naisten pitää ajatella muita? Esim. rattijuopoista 90% on miehiä. Naiset vaan yksinkertaisesti ajattelevat enemmä muiden hyvinvointia, eivätkä siksi mene samalla joukolla kännissä rattiin. Olisiko se vaikea hyväksyä, että se on useimmiten mies joka ryyppää/pelaa talot ja maat? Kertooko se mielestäsi mitään, että naiset itsenäistyvät aikaisemmin, muuttavat omilleen aikasemmin, pääsevät yliopistoihin (valtava luku-urakka) enemmän kuin miehet?
Heli, mitäpä jos me kerrankin laskisimme aseemme ja vihamme naisia ja pieniä tyttöjä vastaan, ehkä ensimmäisenä sukupolvena historiassa, emmekä asettaisi heitä vastuuseen kaikesta mikä on väärin?
Katsos kun Heli, totuus tossa vuodatuksessasi on se, että naiset ovat väsyneitä. Miehet, jotka ovat totutettu pitämään itseään sinä palveltavana ja luomakunnan kruununa, jotka ovat tottuneet, että äiti hoitaa kotityöt ja järjestää elämän, loukkaantuvat verisesti kun heidän tekemisiään "kritisoidaan" (eli ihmetellään, miksi helvetissä niitä ei voi hoitaa kunnolla) ja pitävät tätä merkkinä naisen ilkeydestä, ei siitä, että heillä itsellään voisi olla parannettavaa. Useat miehet myös heittäytyvät tähän avuttomuuteen, kun ei kuitenkaan kelpaa. Tämä olotila mahdollistaa sen herkullisen marttiyryyteen heittäytymisen, jota koko tekstiti henki. Eli kyllä sä saat olla vetovastuussa, mutta silti pitää olla iloinen ja hyväntuulinen naureskelija.
Myöskin haluaisin puuttua tähän timantipalaseesi tekstissäsi:
"- Miesten tekemä vähättely ei ole minulle tuttu ilmiö.
Rakas Heli pieni, kun sulta toi internetsurffaus onnistuu, niin käyppä vilkaisemassa sellaiset sivustot kuin reddit, ylilauta, facebook, twitter, return of the kings, red pill-ideologia. Tulethan sitten kertomaan takaisin mitä ajattelet. Jos tämä ei riitä, avaa vitsikirja ja etsi siellä naisiin kohdistuvat vitsit (vaimovitseistä voi aloittaa ja anoppivitseihin lopettaa.)
Tähän loppuun haluaisin kommentoida vielä yhtä säihkyvää aivorubiinisiasi kun kysyt, onko toinen vierellä yhä kun rupsahtaa, sairastuu tai vanhenee. Tähän vastaisin parilla tutkimuksella, jos vanha klisee nuorten sihteeriensä matkaan lähtevistä keski-ikäisistä naisista ei auta:
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014092518694701_lz.shtml
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288689104193.html
Ja arvaa, kumpi sukupuoli on herkempi näkemään itsensä syyttömämpänä ja kaltoinkohdeltuna, ei kaltoinkohtelijana? Arvaa, kumpi sukupuoli se on, joka uskoo treffikumppanin kokevan hänet vastenmieliseksi kenkien vai käytöksen perusteella?
Ja vikaksi: arvaa, kumpi sukupuoli tuli vakana näyttämään artikkeliasi vähättelystä eilen, hänen lähdettyä tänään koko viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille jättäen mut sairaiden lapsien kanssa yksin? Pystytkö arvaamaan?
Hyvää perjantaita.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teidän kannata naiset vaan asua keskenään kommuunissa, kun kakki miehet on niin paskoja. Ja tietysti vice versa. Toisaalta olisi mukavaa nähdä kummassa kommuunissa valitsisi parempi ilmapiiri.
Mulla on ainakin ihan normaali mies, joka on aikuinen.
Mutta jos on yhtään tutustunut miesasiamiehiin tarkemmin, niin tietää kyllä, miksi tämän heli vaarasen jutut on täysin naurettavia. Nolasi itsensä ihan täysin.
Ap ei snaijaa että kunnon sosiologi ei koskaan kumarra porvareita eikä heidän piikojaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten synttärit , lasten lahjat ja joulukortit. Ihanaa uhritumista perheen asioiden eteen. Törkeä mies sinulla.
Isoisoäitisi lähti suoraan saunasta synnyttämästä lehmiä lypsämään tai rikkakasveja kitkemään, mutta sinulle uupumus tulee jo joulukorteista. Nuo törkeät piittaamattomat miehet ovat keksineet ne kotityötkin sinulle,
ilman miehiä kukaan nainen ei koskaan imuroisi tai pesisi pyykkiä?
Joo niin teki, isoäitini synnytti kuusi lasta ja hoiti heidät ja kodin TÄYSIN yksin.
Kerro mulle yksikin syy, miksi haluaisin taantua hänen tasolleen enkä vaatia mieheltäni isompaa panostamista? Ja joo kyllä, toi on yleinen kommentti. Kun nainen sanoo, että joko hän hoitaa joulukortit tai ne ei tule hoidetuksi lainkaan, se on uhriutumista ja vanne on kireällä. Sitä EI voitaisi harkita, että se mies alkaisi tekemään niitä joulukortteja kanssa, koska se nyt vaan on asia joka pitää tehdä.
Joo minunkin isoäiti synnytti ja hoiti lapset ja kodin, lapsia tosin oli vain kolme. Pappa puolestaan eräänäkin talvena hiihti joka sunnuntai 80km työmaalle tietä rakentamaan ja perjantaiyönä takaisin että ehtisi myös vähän lapsia nähdä. Myöhemmin ajeli pitkää päivää postikuskina ja teki sivutöinään niin metsätöitä, raksahommia, talkkarin hommia kuin maatöitäkin. Jotta mummilla ja lapsilla olisi katto päällä ja voita leivän päälle. Ajat oli silloin vähän toiset. Pointtisi?
Ärsyttää ja pahasti ihmiset jotka vertaa isoäitejä ja nykyajan äitejä. Vanhaan aikaan kun se saamarin pullataikina piti vääntää niin se lapsi itki yksin, ei aikaa eikä käsiä ollut enempää, se lapsi tai vauva vaan odotti ja itki. Kun lapsi itkee nykyään jätetään kesken se mitä ollaan tekemässä, ennen ei jätetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näistäkin vastauksista näkee , ketä täällä väheksytään. Kaikki naisten tekemät hommat näyttävät joillekin olevan ihan huuhaata jotka voi jättää tekemättäkin. Kuten lasten asiallinen pukeminen sääolosuhteen huomioon ottaen. Mitä sillä nyt on niin väliä mitä sillä piltillä on päällä. Vaikka uikkari pakkasella. Se halus sen ite laittaa. Siivous kaikista eniten,ei tarvii siivota tai jos siivoakin niin kerran vuodessa vähän imurilla sinnepäin hutaista. Ja kuka niitä puhtaita vaatteita tarvii, ei niitä pyykkejä tarvii pestä. Ja jos peseekin,ei niitä ainakaan minnekkään kaappiin tarvii viedä.Kuhan jonnekin runttaa. Ruokaankaan ei kannata paukkuja uhrata. Syödään kaupan pitsaa ja muita eineksiä. Mitä sitä mitään kotitöitä tekemään . Turhaa tressiä . Ja typerintä on läheisten huomioiminen. Järjestää nyt juhlia. Kyllä se lapsi ripille ja ylioppilaaksi pääsee vaikkei juhlia pidäkkään. Turhaa vaivaa vaan. Tuntuu monelle olevan kaikki naisten tekemät työt ihan toisarvoisia. No mikäs. Pyörisi se elämä kai niinkin.Ainakin miesten mielestä, kun ei millään niin väliä ole. Vähän sinnepäin. Ai niin, lasten läksyt unohtui. Ei niitä tarvii kotona neuvoa läksyjen teossa, koulu on sitä varten. Ja parasta on kun lapset oppii jo 1v omatoimisiksi,ettei isukki suotta rasitu lapsen hoidosta ja tekeehän se seitten ne kotityöt isänsäkin puolesta. ( monella täällä on ollut neuvo,että pistä lapset tekemään. No miksei se mies voi? Aikuinen ihminen)
Hei, jaxuhali.
Miehesikö ei tee yhtään mitään? Siis yhtään mitään?
Jos sinun miehesi on tuollainen , niin sehän kertoo vain siitä että SINÄ olet tehnyt huonon miesvalinnan.
Kummasti kuitenkin tässäkin keskustelussa te yleistätte kaikki miehet samaan muottiin.
No ei tuo ollut minun elämästä, vaan kooste täällä vastanneiden (miesten?) ihmisten kirjoituksista. Laiska minunkin mies on ollut, sitä en kiellä ja tuo,että se olisi teetättänyt kaikki työnsä lapsilla on kyllä meidän elämästä. Muu ei. Meillä mies oli tarkka kodin siisteydestä, vaikka ei sen eteen itse mitään tehnytkään.Kommentoi kyllä jos jokin tuoli oli suursiivouksen jälkeen vähän vinossa;).Mutta täällä varsinkin miehet on sitä mieltä,että ei tarvii siivota ja jos siivoa,ei ainakaan tarvii siivota hyvin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RAKAS AP - kiitos että kirjoitit tämän loistavan palautteen Vaaraselle. Voiko asiaamme enää paremmin ilmaista? Vannoin itselleni että teen vastineen, huolimatta siitä että omaa aikaa ei 1v hoidolta ja palkkatöiltä jää. KIITOS💛.
-There is a special place in Hell for Women who don't support each other-And theres special place in hell for women who don't support their men. Tämä löytyy ihan sieltä isosta kirjasta.
Saattaa olla, nämä tuskin on ristiriidassa (paitsi perusmiesmäisessä mustavalkoisessa yltiökilpailullisessa maailmassa)? Heli Vaarasen avautuminen Hesarissakin vaan OLI naivi, epärehellinen ja miesasiamiehiä väärin perustein kosiskeleva. Aina vain erikoisemmaksi asian tekee se, että Heli Vaaranen on NAINEN, jota toissapäivään saakka pidin fiksuna asiantuntijana.
No ainakin se vitun luuseri akka menetti uskottavuutensa täysin.
Olisi lukenut vähän tarkemmin miesasiamiesten juttuja ennen kuin pyllisti rasvatun pyllynsä niille.
Lue vaikka we hunted the mammothia, return of kings, red pill redditista jne.
Lue mitä miesasiamiehet oikeasti touhuaa, mitä on dread game, miksi raiskaus ja pedofilia pitää niiden mielestä laillistaa jne. katsotaan sitten ammottaako sun anaali vielä lassukoille.
Sano , että sinulla ei ole lapsia, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RAKAS AP - kiitos että kirjoitit tämän loistavan palautteen Vaaraselle. Voiko asiaamme enää paremmin ilmaista? Vannoin itselleni että teen vastineen, huolimatta siitä että omaa aikaa ei 1v hoidolta ja palkkatöiltä jää. KIITOS💛.
-There is a special place in Hell for Women who don't support each other-And theres special place in hell for women who don't support their men. Tämä löytyy ihan sieltä isosta kirjasta.
Isolla kirjalla viittaat kai raamattuun? Juu, ketkäs ovatkaan sen kirjan muokanneet... Ei ainakaan naiset.
Ketkä tässä maailmassa on taistelleet ja vuodattaneet vertaan, jotta te naiset saisitte elää ja nalkuttaa = miehet.
Ketkä ovat keksineet lähes kaikki merkittävät keksinnöt, jotta sinä voit täällä päästää yläpäästäsi tuhnuja? = miehet.
Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin, mutta pelkään että se olisi sama kuin puhuisin seinille tai torakalle.
Helvetti, kehtaat vielä haukkua torakaksi. Ootko sä aivokuollut idiotti ajattelut, että ketä vastaan te miehet oikein taistelle? Kenen verta vuodatatte?
Kumpaa sukupuolta ne ryöstäjät, raiskaajat, kotiin murtautuvat olet, johon tarvitaan teidän suojelua?
Ja oikeasti, toi merkittävät keksinnöt on suurinta paskaa, mitä maa päällään kantaa. Naisia ei päästetty yliopistoihin ja kun päästettiin, naisten nimet ja työ on häivytetty historiasta. AINA. Tämä on totuus. Myöskin jotkut keksinnöt ei liity millään tavalla siihen, miksi sinun tavallisen duunarin ei tarvitse osallistua kotitöihin. Niitä merkittäviä keskijöitä kun on niin helvetin harvassa, sulla ei oo minkään valtakunnan oikeutta lähteä keksinnöillä ratsastamaan luistaaksesi normaalista vastuuskannosta. Samoin sodissa et ole taistellut. Joten mitäpä jos noi kaksi maailman naurettavinta ja typerintä argumenttia haudattaisiin NYT, kiitos?
Mutta täällä mä vaan ratsastan ja korkealla. Ei ole ollut mitään naisten töitä mitä hävittää ellei seiska lehden pläräämistä lasketa.
Mies on taistellut teidän vuoksi, jotta teillä olisi maata missä asua, ruokavarantoja mitä syödä ja teidän on vain pitänyt valmistaa ne kattilassa, mutta tästäkin on saatu hirveä show naisen taholta. Mies on suojannut naista parhaansa mukaan miehittäjiltä ja ryövärijoukoilta, jotka ovat tulleet varastamaan ja raiskaamaan silti te nalkutatte. Enkä minä itsestäni puhukkaan vaan miehistä ja heidän urotöistä. Tässähän sen näkee, nimittäin kiitollisuuden. Ei turhaan naisen asema ole ollut mitä on ollut, kaikki suuret mielet ja kirjat ovat tieneet mitä tapahtuu jos antaa naiselle sormen, noh se vie koko käden ja nalkuttaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teidän kannata naiset vaan asua keskenään kommuunissa, kun kakki miehet on niin paskoja. Ja tietysti vice versa. Toisaalta olisi mukavaa nähdä kummassa kommuunissa valitsisi parempi ilmapiiri.
Kyllä mukavien ja aikuismaisten miesten kanssa on mukava elää. Tiedätkös, sellaisten jotka pesevät pyykkiä vuorollaan, imuroivat oma-aloitteisesti, osaavat pukea ja hoitaa lapsia ja haluavat tehdä sen, ovat kiinnostuneita lastensa asioista ja tunne-elämästä sekä suhteista, eli lapsi ei ole vain se vitun ärsyttävä huutava penska. Osaavat laittaa ruokaa ja järjestellä asiansa. Tällaisten miesten kanssa on ihan mahtava elää :)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mukavien ja aikuismaisten miesten kanssa on mukava elää. Tiedätkös, sellaisten jotka pesevät pyykkiä vuorollaan, imuroivat oma-aloitteisesti, osaavat pukea ja hoitaa lapsia ja haluavat tehdä sen, ovat kiinnostuneita lastensa asioista ja tunne-elämästä sekä suhteista, eli lapsi ei ole vain se vitun ärsyttävä huutava penska. Osaavat laittaa ruokaa ja järjestellä asiansa. Tällaisten miesten kanssa on ihan mahtava elää :)!
Asut siis toisen naisen kanssa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla kirjalla viittaat kai raamattuun? Juu, ketkäs ovatkaan sen kirjan muokanneet... Ei ainakaan naiset.
Ketkä tässä maailmassa on taistelleet ja vuodattaneet vertaan, jotta te naiset saisitte elää ja nalkuttaa = miehet.
Ketkä ovat keksineet lähes kaikki merkittävät keksinnöt, jotta sinä voit täällä päästää yläpäästäsi tuhnuja? = miehet.
Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin, mutta pelkään että se olisi sama kuin puhuisin seinille tai torakalle.
Helvetti, kehtaat vielä haukkua torakaksi. Ootko sä aivokuollut idiotti ajattelut, että ketä vastaan te miehet oikein taistelle? Kenen verta vuodatatte?
Kumpaa sukupuolta ne ryöstäjät, raiskaajat, kotiin murtautuvat olet, johon tarvitaan teidän suojelua?
Ja oikeasti, toi merkittävät keksinnöt on suurinta paskaa, mitä maa päällään kantaa. Naisia ei päästetty yliopistoihin ja kun päästettiin, naisten nimet ja työ on häivytetty historiasta. AINA. Tämä on totuus. Myöskin jotkut keksinnöt ei liity millään tavalla siihen, miksi sinun tavallisen duunarin ei tarvitse osallistua kotitöihin. Niitä merkittäviä keskijöitä kun on niin helvetin harvassa, sulla ei oo minkään valtakunnan oikeutta lähteä keksinnöillä ratsastamaan luistaaksesi normaalista vastuuskannosta. Samoin sodissa et ole taistellut. Joten mitäpä jos noi kaksi maailman naurettavinta ja typerintä argumenttia haudattaisiin NYT, kiitos?
Mutta täällä mä vaan ratsastan ja korkealla. Ei ole ollut mitään naisten töitä mitä hävittää ellei seiska lehden pläräämistä lasketa.
Mies on taistellut teidän vuoksi, jotta teillä olisi maata missä asua, ruokavarantoja mitä syödä ja teidän on vain pitänyt valmistaa ne kattilassa, mutta tästäkin on saatu hirveä show naisen taholta. Mies on suojannut naista parhaansa mukaan miehittäjiltä ja ryövärijoukoilta, jotka ovat tulleet varastamaan ja raiskaamaan silti te nalkutatte. Enkä minä itsestäni puhukkaan vaan miehistä ja heidän urotöistä. Tässähän sen näkee, nimittäin kiitollisuuden. Ei turhaan naisen asema ole ollut mitä on ollut, kaikki suuret mielet ja kirjat ovat tieneet mitä tapahtuu jos antaa naiselle sormen, noh se vie koko käden ja nalkuttaa päälle.
Ette te ole taistelleet naisten tähden, vaan siksi, että joku muu mies jossain muualla on ihan tyhmä ja pullistelee liikaa. Me naiset emme ole työntäneet teitä tantereelle ja usuttaneet tappamaan toinen toisianne, olette tehneet sen ihan itse - naisten vastusteluista huolimatta. Kun pitäö pullistella ja machoilla ja purkaa vähän paineita - ja näyttää sille toiselle äijälle jossain, että vittu meille ei pullistella siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut siis toisen naisen kanssa??
:'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat kunnian noista miesten teoista, ota kunnia myös Hitleristä, Stalinista, Maosta, Pol Potista ja heidän teoistaan... Olisikohan siinä jo 100 miljoonaa kuollutta?
Missä miehen hyvät teot näkyvät siellä myös pahan miehen teot kurkistavat. En hyväksy näiden hullujen miesten tekoja, kuitenkin heidän hirmu teot lopetti toiset miehet, jotka uhrasivat henkensä hyvyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näistäkin vastauksista näkee , ketä täällä väheksytään. Kaikki naisten tekemät hommat näyttävät joillekin olevan ihan huuhaata jotka voi jättää tekemättäkin. Kuten lasten asiallinen pukeminen sääolosuhteen huomioon ottaen. Mitä sillä nyt on niin väliä mitä sillä piltillä on päällä. Vaikka uikkari pakkasella. Se halus sen ite laittaa. Siivous kaikista eniten,ei tarvii siivota tai jos siivoakin niin kerran vuodessa vähän imurilla sinnepäin hutaista. Ja kuka niitä puhtaita vaatteita tarvii, ei niitä pyykkejä tarvii pestä. Ja jos peseekin,ei niitä ainakaan minnekkään kaappiin tarvii viedä.Kuhan jonnekin runttaa. Ruokaankaan ei kannata paukkuja uhrata. Syödään kaupan pitsaa ja muita eineksiä. Mitä sitä mitään kotitöitä tekemään . Turhaa tressiä . Ja typerintä on läheisten huomioiminen. Järjestää nyt juhlia. Kyllä se lapsi ripille ja ylioppilaaksi pääsee vaikkei juhlia pidäkkään. Turhaa vaivaa vaan. Tuntuu monelle olevan kaikki naisten tekemät työt ihan toisarvoisia. No mikäs. Pyörisi se elämä kai niinkin.Ainakin miesten mielestä, kun ei millään niin väliä ole. Vähän sinnepäin. Ai niin, lasten läksyt unohtui. Ei niitä tarvii kotona neuvoa läksyjen teossa, koulu on sitä varten. Ja parasta on kun lapset oppii jo 1v omatoimisiksi,ettei isukki suotta rasitu lapsen hoidosta ja tekeehän se seitten ne kotityöt isänsäkin puolesta. ( monella täällä on ollut neuvo,että pistä lapset tekemään. No miksei se mies voi? Aikuinen ihminen)
Hei, jaxuhali.
Jos sinun miehesi on tuollainen , niin sehän kertoo vain siitä että SINÄ olet tehnyt huonon miesvalinnan.
Kummasti kuitenkin tässäkin keskustelussa te yleistätte kaikki miehet samaan muottiin.
No ei tuo ollut minun elämästä, vaan kooste täällä vastanneiden (miesten?) ihmisten kirjoituksista. Laiska minunkin mies on ollut, sitä en kiellä ja tuo,että se olisi teetättänyt kaikki työnsä lapsilla on kyllä meidän elämästä. Muu ei. Meillä mies oli tarkka kodin siisteydestä, vaikka ei sen eteen itse mitään tehnytkään.Kommentoi kyllä jos jokin tuoli oli suursiivouksen jälkeen vähän vinossa;).Mutta täällä varsinkin miehet on sitä mieltä,että ei tarvii siivota ja jos siivoa,ei ainakaan tarvii siivota hyvin jne.
Yksipuoliset marttyyriuhritarinat ovat siis ehdottomasti totta ja näin sen on oltava?
Minkälaisia vastauksia mahtaisimme saada, jos jokaisen ketjuun kirjoittaneen naisen miehet pääsisivät kommentoimaan ketjuun naistensa kirjoittamista "parisuhdepyörityksen" kertomuksista tällä palstalla.
Vastaukset saattaisivat olla aika mielenkiintoista luettavaa.
Älä siis ihan oikeasti aikuinen ihminen yleistä tai ainakaan usko kaikkea kritiikittä mitä netistä luet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumankekka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te ole taistelleet naisten tähden, vaan siksi, että joku muu mies jossain muualla on ihan tyhmä ja pullistelee liikaa. Me naiset emme ole työntäneet teitä tantereelle ja usuttaneet tappamaan toinen toisianne, olette tehneet sen ihan itse - naisten vastusteluista huolimatta. Kun pitäö pullistella ja machoilla ja purkaa vähän paineita - ja näyttää sille toiselle äijälle jossain, että vittu meille ei pullistella siellä!
Naiset ovat menettäneet poikansa, isänsä ja omat miehensä (sen lisäksi naisia on sodissa kidutettu, raiskattu, silvottu ja murhattu) miesten idioottijuttujen takia kautta maailmanhistorian ja lassukat vielä luulevat, että naiset ovat niitä sotia halunneet, kuinka sekaisin voi olla, kysyn vain.
Yhteenvetona ketjusta; keskiverto mies ja nainen haluavat pääsääntöisesti elämältään täysin erillaisia asioita. Nainen haluaa perheen ja perheen arkeen osallistuvan miehen, mies haluaa juoda kaljaa, pelata pleikkaria ja nussia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ja pahasti ihmiset jotka vertaa isoäitejä ja nykyajan äitejä. Vanhaan aikaan kun se saamarin pullataikina piti vääntää niin se lapsi itki yksin, ei aikaa eikä käsiä ollut enempää, se lapsi tai vauva vaan odotti ja itki. Kun lapsi itkee nykyään jätetään kesken se mitä ollaan tekemässä, ennen ei jätetty.
Just tämä. Ei ennen lapsia hoidettu. Tai jos tuuri kävi,asui samassa huushollissa mummo joka katsoi lasten perään kun äiti oli navetalla,pyykillä, pellolla ja milloin missäkin. Tai lapset hoitivat toisiaan jo muutaman vuoden ikäisinä. 5vuotias oli jo hyvä katsomaan nuorempien perään. Vaatteita ei ollut, niin eipä ollut paljoa pyykkiäkään. Turhia tavaroita ei ollut kun ei oikein niitä tarpeellisiakaan. Astioita muutama,eipä päässyt tiskivuoria syntymään. Ja moni vanhempi nainen on kertonut, miten ei päässyt kouluun, kun piti jäädä äidin avuksi kotiin. Pojat oli jo 10v renkeinä ja tytöt 7v pikkupiikoina kaitsemassa toisten lapsia. Naiset oli koko päivän pyykillä ja lapset pyöri jaloissa tai juomassa lipeää, kun ei kukaan ehtinyt perään katsoa. Ei se herkkua ole ollut ja kyllä ne on valittaneet. Töissäni olen kuullut paljon vanhojen naisten tarinoita,eikä ne ole olleet sitä mieltä,että ennen oli paremmin. Kyllä ne sanoo,ettei kenellekään sellaista kohtaloa soisi , mikä monella naisella on silloin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, jaxuhali.
Yksipuoliset marttyyriuhritarinat ovat siis ehdottomasti totta ja näin sen on oltava?
Minkälaisia vastauksia mahtaisimme saada, jos jokaisen ketjuun kirjoittaneen naisen miehet pääsisivät kommentoimaan ketjuun naistensa kirjoittamista "parisuhdepyörityksen" kertomuksista tällä palstalla.
Vastaukset saattaisivat olla aika mielenkiintoista luettavaa.
Älä siis ihan oikeasti aikuinen ihminen yleistä tai ainakaan usko kaikkea kritiikittä mitä netistä luet.
Aah, tästä pääsimmekin siihen, että miesten tarinat on aina vähintään 100% totta ja naisten 100% paskaa, koska äitimyytti ja marttyyrikruunu ja muuta ulinaa :). Miehet kertovat vain tosijuttuja!
Joku on ketjussa sekaisin Helistä.