Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyneen naisen vastaus Heli Vaaraselle.

Vierailija
15.01.2016 |

Moikka Heli,

ajattelin kirjoittaa sulle näin suoraan kun selkeästi tunnut imuroivan kaiken tarvittavan informaatiosi täältä vauva.fi-palstalta. Tai ainakin hyvin ahkerasti surffaat, kun kykenet ihan määrittämään miten "- Monet nykyiset kolme- ja nelikymppiset äidit ovat osa vauva.fi- ja somesukupolvea." Siis toistan: Väestöliiton parisuhdeterapeutti käyttää ympäristönsä havannointiin Suomen suurinta provopalstaa. Hän määrittää vauva.fin niin tärkeäksi, meidät voi määrittää vauva.fi-sukupolveksi. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomen valtio maksaa palkkaa näkemyksistä suomalaisista parisuhteista ihmiselle, joka olettaa a)ihmisten olevan tosissaan täällä b) ihmisten ylipäätänsä käyvän täällä. Sellasta tähän alkuun. Aika hurjan tieteellisen ajattelukyvyn on selkeästi kehittänyt tuo mallina olo, taideteoksien myynti ja "kaupunkitutkimuksen tutkijakoulu."

Niin tosiaan, ajattelin ottaa sinuun sitten tätä kautta yhteyttä. Kerrot, kuinka sydäntäsärkevää on, miten suomalaiset naiset vaativat mahdottomia, vähättelevät, pilkkaavat ja hylkäävät treffikumppaneita kenkien perusteella.
Älykkäästi olet tämän vähättelyn päätellyt johtuvan "väsymyksestä." Lainaisin sanomisiasi: "Vaarasen mukaan naisen käytöksen taustalla on väsymys. Moni nainen on uupunut vaativassa työssään ja paineissa olla samaan aikaan toimelias ja jaksava äiti tai kumppani. Energiaa ei vain riitä puolisolle asti."

Nyt päästiinkin siihen ytimeen. Onko sinulle, rakas Heli Vaaranen, pätkähtänyt koskaan mieleen MIKSI naiset ovat niin väsyneitä? Aika ylimalkainen vastaus, miten "toimeliaan" äitiyden ja kumppanuuden yhdistäminen työelämään on aika rankkaa.
Tässä on teidän väestöliiton oma tutkimuksenne, mihin ihan itsekin olet päässyt kommentoimaan. http://yle.fi/uutiset/kotityot_ovat_yleisin_riidanaihe_-_ei_ainoastaan_…
Ensimmäinen riidan aihe on kotityöt, toisena on erityisesti miehillä oma aika. Väestöliiton sivuilta löytyy tutkimuksia siitä, miten kotityöt eivät vieläkään jakaannu tasaisesti, ja kuinka kotitöiden lisääntyminen vaikuttaa naisten halukkuutteen saada lapsia.

Mietiskelitkö näitä omia tutkimuksianne ennenkuin päätit pyöräyttää tuon miesasiamiesten penikset kovettavat tieteelliset kommenttisi esille?
Arvaa mitä. Olet oikeassa. Naiset ovat väsyneitä. AIVAN. HEL-VE-TIN VÄSYNEITÄ.

Arvaa mitä siitä väsymyksestä syntyy? Katkeruutta, epätyytyväisyyttä ja pahaa oloa. Tämä paha olo sitten kohdistuu johonkin. Sinun mielessäsi se kohdistuu syyttömään mieheen, joka tekee kyllä ja yrittää epätoivoisesti miellyttää, mutta ei pysy järjettömissä vaatimuksissa mukana. Toisin sanoen, nainen on väsynyt, purkaa sen syyttömään mieheen, joka jostain kumman syystä ei olekaan yhtä väsynyt.

Arvaa mitä, mä tarjoilen sulle nyt mun empiiristä tutkimusta ihan 100% ilmaiseksi. En tarvitse apurahaa tutkimukseen, ihan voin vain valottaa näin tätä mun ja kaikkien tuntemieni naisten sielunelämää. Ole hyvä!

Kerronpa tässä meidän omasta elämästä. Aamuisin tarhaan ja kouluun lapset hoitaa minä. Mies hoitaa töihin itsensä. Mies hakee lapset usein. Minä käyn kaupan kautta, hoidan ruoan ja autan läksyt. Mies ja minä kuskataan vuoron perään lasta harrastuksiin.

Kuullostaa aika tasa-arvoiselta vielä, vai mitä? Ei minulla ole mitään syytä olla väsyneempi kuin mies.
Eikö? Valotetaanpa tätä meidän arkea hieman.
Aamuisin minä herätän, puen, teen aamupalan pienemmälle, autan pesussa, autan isompaa etsimään juuri sen yhden jutun mikä on hukassa/väärin. Samalla puen, syön ja pesen itseni.
Moni varmasti sanoisi tähän, että mikset anna miehesi tehdä? NO, mäpä "annoin". Lopputulos oli se, että tarhasta on soitettu, miten lapsi on puettu väärin ja liian kevyesti. Koululaiselle ei osaa muistuttaa, mitä lappua tarvitaan mukaan, ei osaa katsoa lukujärjestystä, että heittääkö kouluun vai sinne uimahallille, ja JOS pitää lähteä sinne uimhallille, tää herra ei kykene tarkistamaan onko tytöllä kaikki tarvittava mukana. Nykyään ei haittaa, kun iso tyttö osaa jo katsoa peräänsä. Kolmosluokkalainen ei vaan oikein osaa. Lapset on vähän sellasia, ettei kaikkea muista tai osaa suunitella. Myöskin nää miehen aamuherätykset ja kouluuviemiset on ollut yhtä marmatusta, miten hänellä on kiire ja tehkää te tytöt ite. Aamut on yksinkertaisesti sysätty mulle. Kyllä, olemme riidelleet, keskustelleet, minä olen itkenyt, olen pyytänyt, mies ei yksinkertaisesti kykene tähän. Se on vaan jätetty mulle.

Toinen on ruoan laitto iltaisin. Mies kokkaa pari kertaa viikossa, minä loput. Kun minä kokkaan, se tarkoittaa sitä, että siivoan jälkeni ja keittiön ruoanlaiton jälkeen. Kun mies kokkaa, se tarkoittaa sitä, että pannut jätetään likoamaan tiskialtaaseen, pöydät pyyhkimättä ja valmistustavarat levälleen.

Läksyihin mies ei jaksa keskittyä. Hän on niin väsynyt töistä päästyään. Ei häntäkään koskaan autettu läksyissä, se on niiden duunia.

Kun lapset viedään harkkoihin, miehen kohdalla se tarkoittaa kenkien laittamista jalkaan ja autoon istumista. Minun kohdallani se tarkoittaa kamojen pakkaamista, välipalan ja veden muistamista, pyyhkeen muistamista, treenikamojen lisäksi. Kun tämä lapsen valmistanen harkkoihin sattuu hänen kohdalleen, hän ei yksinkertaisesti tee sitä. Ei vaan tee. Ja kun tullaan kotiin, märkä pyyhe jää kassiin ja puolikas banaani jätetään viemättä roskiin, vaatteita ei laiteta pesuun.

Olen hyvin "onnekas", koska mies "osallistuu" kotitöihin. Niin, osallistuu. Kotityöt on siis mun iso prokkis, koko talon puhtaanapito on minun vastuullani, ja mies sitten osallistuu tähän projektiin. Tämä ei koskaan tapahdu oma-aloitteisesti. Lentäisin varmaan perseelleni, jos tulisin kotiin ja löytäisin miehen imuroimasta "Joo, mä nyt alotin tän siivomisen kun sun vanhemmat tulee illalla." Mä hoidan valehtelematta 80% kaikesta.

Mulla on hyvä idea teille sinne Väestöliitolle, kun kovin innoissanne rustaatte tutkimuksianne. Voisitteko ystävällisesti tehdä tieteellisen tutkimuksen siitä, miten usein se on MIES joka on vetovastuussa näistä asioista:
-Joulukorttien lähetys (muutenkin sukulaisten muistaminen, kutsuihin vastaaminen ja lahjojen osto, merkkipäivien muistaminen)
-Teillä kotona niiden juhlien järjestäminen, suunnittelu ja toteutus. Sehän on ihan tunnettu fakta, että miehet ovat niitä, jotka esim. ylioppilasjuhlat toteuttavat ja stressaavat mopin varressa, miten niihin on enää vaan kaksi viikkoa ja vieläkin ikkunat pesemättä. Kun tulee vieraita, onko se mies joka hoitaa ruoat, siivouksen ja sen itse vitun vierailun sopimisen?
-Lasten lääkärit, lasten synttärit (esim. lahjat, muistaminen, kuljetus), lasten koulutapahtumat, vanhempainillat, lasten harrastuksiin liittyvät asiat, matkoille lähdettäessä lasten tavaroiden pakkaaminen

Teillä ilmeisesti on päädytty siihen, että miehet kyllä tekevät, mutta ei nyt vaan ylitarkan ja neuroottisen naisen mielestä tarpeeksi hyvin. Onko se omalla tavalla tekemistä, että jättää lapsen pukematta asiallisesti, koska antoi tytön itse valita vaatteensa? Onko se omalla tavalla tekemistä, että hutaisee imurilla, kun huomautat asiasta sanotaan "tee ite jos osaat niin hyvin"? Onko se ihan mahdoton ajatus, että miehet saattaisivat nauttia ja ottaa kaiken irti tästä ikiaikaisesti asemastaan passattavana, joten avuttomuuteen on niin kiva ja helppo heittäytyä, vedoten siihen, että mikään tehty ei kelpaa?

Nyt päästiin kakkosaiheeseen, eli omaan aikaan.
Miksi sinä, rakas Heli Vaaranen, uskot tämän olevan erityisesti miehille riidanaihe?
Uskotko sinä sitä, että naiselle on helpompaa vaan ilmoittaa ja lähteä sinne jumppaan, vai toisinpäin? Kumman sinä arvioit olevan sen, joka ottaa reippaasti harrastuksia ja juhlimisiltoja itselleen? Kumman sinä uskot olevan se, jota stereotypisesti pidetään nalkuttavana ilonpilaajana, jota kutsutaan "pirttuhirmuksi", jonka yleisesti uskotaan olevan se joka yrittää kahlita ryyppäämään rynnistävää puolisoon kotiin? Kumman sinä, rakas pieni Heli, uskot olevan se, joka vetoaa kavereilleen puhelimeen, että "en voi tulla kun toi ei päästä"? Kumpia sinä näät juhlimassa kaupungilla, miehiä vai keski-ikäisiä naisia?

Kumman sukupuolen sinä arvelet olevan se, joka on ympäri maailma taantunut toisen palvelijaksi parisuhteessa? Kumpi sukupuoli se on, jonka oletetaan uhraavan uransa ja elämänsä toisen ja perheen hyväksi? Kumpi sukupuoli se on, jota on KOKO historian käytetty syntipukkina? Kumpi sukupuoli on se, jonka liikettä syytetään joka päivä länsimaissa yhteiskunnan "rappiosta"? Kumpi sukupuoli on se, jota yleisesti pidetään joustavana ja helpompana muuttaa? Tämä näkyy esim. siinä, miten Kiinassa tätä sukupuolta on propaganda avulla ahdistettu väkisin naimisiin ja saamaan lapsia brändäämällä tämän sukupuolen edustajat "jämiksi" jos he ovat yli 27-vuotiaita?

Kumpis sukupuoli se olikaan, jota varten on oma nimitys suomalaisessa(kin) kielessä, kun he pääsevät naimisiin, mutta miehen säilyessä ennallaan? Niin, mies ja vaimo. Aika jännä. Madame et mademoiselle. Mies on vaan l´homme koko elämänsä.

Kun nainen koulutetaan kehitysmaissa, koulutat samalla koko perheen. Kun koulutat miehen, koulutat miehen. Kun naisille annettaan palkkaa näissä samoissa rutiköyhissä maissa, he käyttävät sen lasten hyvinvointiin. Miehet käyttävät itseensä. Heli, olisiko se hyvin haastavaa ja kammottavaa myöntää, että ihan oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, miehet ovat itsekkäämpiä ja holtittomimpia kuin naiset? Olisiko se niin vaikea hyväksyä ne tosiasiat, että rikokset ja sekoilu on enimmäkseen miesten heiniä, koska naisten pitää ajatella muita? Esim. rattijuopoista 90% on miehiä. Naiset vaan yksinkertaisesti ajattelevat enemmä muiden hyvinvointia, eivätkä siksi mene samalla joukolla kännissä rattiin. Olisiko se vaikea hyväksyä, että se on useimmiten mies joka ryyppää/pelaa talot ja maat? Kertooko se mielestäsi mitään, että naiset itsenäistyvät aikaisemmin, muuttavat omilleen aikasemmin, pääsevät yliopistoihin (valtava luku-urakka) enemmän kuin miehet?
Heli, mitäpä jos me kerrankin laskisimme aseemme ja vihamme naisia ja pieniä tyttöjä vastaan, ehkä ensimmäisenä sukupolvena historiassa, emmekä asettaisi heitä vastuuseen kaikesta mikä on väärin?

Katsos kun Heli, totuus tossa vuodatuksessasi on se, että naiset ovat väsyneitä. Miehet, jotka ovat totutettu pitämään itseään sinä palveltavana ja luomakunnan kruununa, jotka ovat tottuneet, että äiti hoitaa kotityöt ja järjestää elämän, loukkaantuvat verisesti kun heidän tekemisiään "kritisoidaan" (eli ihmetellään, miksi helvetissä niitä ei voi hoitaa kunnolla) ja pitävät tätä merkkinä naisen ilkeydestä, ei siitä, että heillä itsellään voisi olla parannettavaa. Useat miehet myös heittäytyvät tähän avuttomuuteen, kun ei kuitenkaan kelpaa. Tämä olotila mahdollistaa sen herkullisen marttiyryyteen heittäytymisen, jota koko tekstiti henki. Eli kyllä sä saat olla vetovastuussa, mutta silti pitää olla iloinen ja hyväntuulinen naureskelija.

Myöskin haluaisin puuttua tähän timantipalaseesi tekstissäsi:
"- Miesten tekemä vähättely ei ole minulle tuttu ilmiö.

Rakas Heli pieni, kun sulta toi internetsurffaus onnistuu, niin käyppä vilkaisemassa sellaiset sivustot kuin reddit, ylilauta, facebook, twitter, return of the kings, red pill-ideologia. Tulethan sitten kertomaan takaisin mitä ajattelet. Jos tämä ei riitä, avaa vitsikirja ja etsi siellä naisiin kohdistuvat vitsit (vaimovitseistä voi aloittaa ja anoppivitseihin lopettaa.)

Tähän loppuun haluaisin kommentoida vielä yhtä säihkyvää aivorubiinisiasi kun kysyt, onko toinen vierellä yhä kun rupsahtaa, sairastuu tai vanhenee. Tähän vastaisin parilla tutkimuksella, jos vanha klisee nuorten sihteeriensä matkaan lähtevistä keski-ikäisistä naisista ei auta:

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014092518694701_lz.shtml
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288689104193.html

Ja arvaa, kumpi sukupuoli on herkempi näkemään itsensä syyttömämpänä ja kaltoinkohdeltuna, ei kaltoinkohtelijana? Arvaa, kumpi sukupuoli se on, joka uskoo treffikumppanin kokevan hänet vastenmieliseksi kenkien vai käytöksen perusteella?

Ja vikaksi: arvaa, kumpi sukupuoli tuli vakana näyttämään artikkeliasi vähättelystä eilen, hänen lähdettyä tänään koko viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille jättäen mut sairaiden lapsien kanssa yksin? Pystytkö arvaamaan?

Hyvää perjantaita.

Kommentit (545)

Vierailija
161/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitä, että tehdään miehen kanssa tasan yhtä paljon kotitöitä. Kumpikin laittoi yhteiseen kassaan yhtä paljon rahaa. Kumpikin hoiti oman autonsa. Kotityöt oli ainoa homma, joka olisi pitänyt jakaa.

Lopputulos. Meillä oli vuosia kotona kaaos, kummankin tavarat levällään. Molemmilla yhtä paljon kaappitilaa. Mies täytti olohuoneen kahdella vaaterekillä, joissa vain hänen vaatteitaan ja marisi, kun mulla liikaa tavaraa...

Tiskivuori oli aina. Hoidin omat tiskit, mutta jos mies käytti astiaa,siihen jäi. Kunnes ei enää ollut puhtaita.

Hoidin omat pyykkini. Mies kasasi työhuoneen nurkkaan likaisista sukista ja kalsareista keon, jonka pesi vasta kun oli pakko.

Ruokaa tein, jos oli nälkä. Harvoin oli, kun lounas ja pari voileipää illalla riitti mulle.

Kavereita tapasin kahviloissa ym, sikolättiin ei voinut kutsua.

Annoin olla. En jäkättänyt mistään, en myöskään miehen menoista.

Lopputulos. Mies marmatti koko ajan. Että miksi meillä on kaaos. Miksei ole ruoka valmiina ja minä odottamassa kotona, kun hän tulee. Miksei ole hänen vaatteet puhtaina ja silitettyinä kaapissa. Miksen pese ikkunoita jne. Sanoin, että heti kun sinä alat siistiksi, niin minäkin. Mies ilmoitti, että mullahan on paremmin aikaa tehdä näitä juttuja. Ja kyllä hän pitää kodin siistinä sitten, jos minäkin. Joopajoo.

Sitten itse kyllästyin. Siivosin kodin ja pidin kaiken kuosissa. Mutta eihän siitä mitään tullut. Edelleen mies jätti roinansa minne sattuu, kalsarit lattialle, vauhtiviivat pönttöön, käytetyt astiat olohuoneen pöydälle. Jos sanoin asiasta, olin kamala nalkuttaja. Kyllä nyt vähän epäsiisteyttä pitää sietää!

Ei oikeasti ole kiva käyttää aikaansa siihen, että päivittäin kulkee aikuisen ihmisen perässä siivoamaan jälkiä.

Vierailija
162/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pitää itseään marttyyriuhrisankarina jos joutuu olemaan oman perheensä pyyhitään. Ei naisilla ole mitään suhteellisuudentajua oman, usein aika mitättömän, panoksensa ja odottamassa ylistyksen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei ole nytkään myöntänyt että joo, ei tule osallistuttua tarpeeksi kotitöihin .

Vahva on miesten rintama, mutta ei saavutetuista eduista helpolla luovuta.

Myönnän että monet miehet osallistuvat naisten mielestä liian vähän kotitöihin. Tyytyväinen?

En ole tyytyväinen.

Odotan aitoa itsekritiikkiä.

Tuskin kannattaa istua koko päivää koneella osottamassa.

Vierailija
164/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä miehen vastine alkuperäiselle katkeroituneelle naiselle, joka selkeästi tekee itsestään omassa päässään martyyria.

Kuka meillä hoitaa lapset kouluun joka ikinen aamu -mies

Kuka tekee ruoat 80 prosenttisesti -mies

Kuka hoitaa lapset pääasiassa harrastuksiinsa (ja huolehtii välineet) - mies (ja lapset)

Kuka käy lasten vanhempainillat, lääkärit yms 80 prosenttisesti -mies

Kuka pitää 350m2 talon ja 2200m2 pihan kunnossa - mies

Kuka pitää talouden autot ja moottoripyörät kunnossa -mies

Kuka hoitaa tiskit 80 prosenttisesti - nainen

Kuka hoitaa pyykit 90 prosenttisesti -nainen

Kuka käy omissa harrastuksissaan - molemmat

Kuka imuroi ja siivoaa - molemmat

Keneltä tulee yleensä aloite siivoamiseen - mieheltä

Kuka hoitaa juhlat, lomamatkat yms -mies

Kenelle nalkutetaan jos kerran kuukaudessa käy kavereiden kanssa kaljalla -miehelle

Kuka kannustaa toista lähtemään kavereiden kanssa -mies

Luulen, että "työnjakoja" on yhtä paljon kuin parisuhteita, mutta yhteistä oikeastaan kaikissa tuntemissani avioliitoissa on NAISEN NALKUTTAMINEN. Se on vaan tosiasia, että tekee mies mitä vaan ja miten vaan, niin koskaan ei ole hyvä..kyllä siinä on jotain naiseen sisäänrakennettua, joka aktivoituu muutaman avioliittossa eletyn vuoden jälkeen.

Vierailija
165/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä miesten turhanpäiväisyydestä tauotta ja loputtomasti avautuja muuten yksi ja sama henkilö vai onko näitä kahjoja enemmänkin? Se että sinä valitsit puolisosi huonosti etkä osaa elää valintasi kanssa ei tarkoita että kaikki muut tekivät saman virheen.

Vierailija
166/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka, ap täällä.

Haluaisin kommentoida, että keskustelu on mennyt juuri niin kuin oletin.

1.​Kotityöt ja tehtävät, jotka lähes aina jää naisten vastuulle, on mitätöity turhaksi nalkuttamiseksi (koska sitä ei tarvitse tehdä itse, mutta silti yhteiskunta pyöriäkseen nyt vaan vaatii niitä siirtymäriittejä ja muiden huomioimista eli sosiaalista elämää). ​Tää mitätöinti, oli sitten kyseessä siivous tai äidin synttärien muistaminen, johtaa luonnollisesi siihen, että tämän tehtävän suorittaminen ​ei ansaitse kiitosta ​eli nainen on typerä, kun nipottaa turhista ja erityisesti ​nuttura kireällä oleva nalkuttaja ​jos vaatii miestä tekemään osuutensa. Tämän lopputulos on se, että nainen on takakireä ämmä ja mies se rento hauska tyyppi.

2. ​Keskustelu kiertää samaa naurettavaa kehää, missä ​naisten väsymystä tai pahaa oloa tai tekemää työtä ei kiitetä/ja  tai huomioida, koska ei suostuta myöntämään, että miehissä voisi olla oikeasti jotain vikana. Tai että maailmanlaajuisesti on oikeasti olemassa asetelma, missä toinen on se luomakunnan kruunu ja toisen asema on passaava orja. ​Kun tätä asemaa tarjotaan sille ihmiselle, jota ei tippaakaan kiinnostaisi olla se orja, pidetään siihen muutosta vaatimisen olevan "epänaisellista".

3. ​Ei suostuta myöntämään, että kyllä, se on usein naiset ja tytöt joiden odotetaan taipuvan/joustavan/muuttavan käytöstään (tämä on brändätty jo ihan foliohattuiluksi ja feministiulinaksi.) Arvatkaa mitä, se on totuus. Puhdas totuus. Naiset ovat pingotettu mitä naurettavimpiin ruuminnollisiin ja henkisiin koitoksiin sen ajan henkeen sopivaksi. Ei ollut muuten miehiä, joiden jalat murskattiin ja typistettiin, joille tungettiin korsetti jne. . Siksihän Vaaranen osoitti sanansa naisille: muuttukkaa mukavemmiksi. EI miehille: alkakaa jakamaan vastuuta. miksi? ​Koska miehet eivät suostu miettimään käytöstään tai potemaan samanlaista syyllisyyttä osuudestaan. Toi näkyy jo treffiesimerkissään: kun mies torjutaan "huonojen kenkien vuoksi", haukutaan nirsot typerät haihattelijasinkkunaiset, EI harkita edes sitä, että entä jos mies on niin käsittämättömän epäviehättävä ja kykenemätön sosiaalisen kontaktiin, joka herättäisi miehen mielenkiinnon? Koska sinkkunaisille kyllä tarjotaan laihdutusta ja rumuutta ja vittumaisuutta syytä sinkkuutteen. Juurin tämän takia esim. ​naisten "nirsous" ​on yleinen ns. totuus ja ​"kilttien miesten" kaltoinkohtelu.​ Ne kiltit miehet eivät ikinä ole oikeasti kilttejä. He eivät vain kykene näkemään tätä faktaa.

4. On hypätty jo riemastuttaviin paska-argumentteihin, kuten miesten keksitöihin tai sotimisiin.  Siis suomalaisilta nykyajan pullamiehiltä. Oikeasti, mitä jos hylättäisiin noi.

ap lähtee nukkumaan. Sitä ennen haluaisin painottaa, että ​huomaatteko paljonko RAIVOA ja vihaa se synnyttää, kun naiset kertovat elämiensä  epäkohdista tai kokemastaan kohtelusta? Ajatellaan, että nämä asiat ovat joko vähäpätöistä mussutusta tai muuten vain typerää. ​Vieläkö ihmettelette, miksi naisia ammuttiin kun vaaditiin äänioikeutta? Vieläkö ihmettelette, että feminismi on kirosana?

1. Elämää ei tarvitse suorittaa liikaa, se saattaa stressata. Nainen ansaitsee kiitosta edellyttäen että nainenkin kiittää, kunnioittaa ja palvelee miestä. Ei ketään huvita kiittää ja auttaa sellaista, joka on pahantuulinen tai jotain muuta vastaavaa.

2. Kuninkaan ja orjan osa kuulostaa dramatisoidulta. Taistelet tuulimyllyjä vastaan jos hylkäät sukupuoliroolisi.

3. On hullunkurista motkottaa miehelle kengistä tai vaatteista. Se ei pitäisi olla tärkeintä. Naiset ovat luoneet ulkonäkömaailman itselleen, miehille se ei ole ollut aikoihin yhtä tärkeää.

Väität, että onnellisuus on epämukavuuden puuttumista: typistetyt jalat ovat sinusta varmaan verrattavissa esimerkiksi korkkareihin. Kaikki naiset eivät ole samaa mieltä kanssasi.

4. Tässä yleistät kaikki suomalaiset miehet kielteisesti.

Vierailija
167/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä kirjoitti:

Tässä miehen vastine alkuperäiselle katkeroituneelle naiselle, joka selkeästi tekee itsestään omassa päässään martyyria.

Kuka hoitaa lapset pääasiassa harrastuksiinsa (ja huolehtii välineet) - mies (ja lapset)

Kenelle nalkutetaan jos kerran kuukaudessa käy kavereiden kanssa kaljalla -miehelle

Luulen, että "työnjakoja" on yhtä paljon kuin parisuhteita, mutta yhteistä oikeastaan kaikissa tuntemissani avioliitoissa on NAISEN NALKUTTAMINEN. Se on vaan tosiasia, että tekee mies mitä vaan ja miten vaan, niin koskaan ei ole hyvä..kyllä siinä on jotain naiseen sisäänrakennettua, joka aktivoituu muutaman avioliittossa eletyn vuoden jälkeen.

En muista vaimoni nalkuttaneen ikinä.

Vierailija
168/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun naiset yrittävät sinnikkäästi muuttaa miestä mieleisekseen.

Kertokaa miehet selvästi ennen ensimmäisen lapsen hankintaa, että ette aio sitten hoitaa niitä lapsia ettekä tehdä kotitöitä.

Sanokaa se moneen kertaan ja selvästi aina uudestaan ja uudestaan.

Koska nainen on niin tyhmä otus että se kuvittelee miehen ilman muuta osallistuvan kun kerran niitä lapsia haluaa.

Tehkää selväksi että vaikka haluatte perheen, ette silti halua hoitaa kaikkia niitä tylsiä kotitöitä ja lasten hoitamisia.

Ei tule sitten yllätyksenä naiselle.

Kertokaa naisille myös, että ette halua kustantaa lapsen menoja. Entiseen aikaan miesten parempaa palkkaa perusteltiin sillä, että palkalla piti elättää perhe, kun naisen palkan oletettiin menevän vain omiin menoihin. Eihän naimisissa olevia naisia voitu palkata valtion virkoihin, ja yksinhuoltajaäitejä " ei ollut".

Kertokaa naisille, että ette halua kustantaa lapsenne koulunkäyntiä ettekä ajokorttia, vaan haluatte käyttää omat rahanne itse. No, ehkä sentään auton voi hankkia ... se kun on miesten hommaa.

Minä lakkaan vähättelemästä miestäni heti kun hän alkaa käyttäytyä kuin Mies, eikä suorastaan kilpaile siitä, kumpi meistä on se huonoa huonompi.

Vierailija
169/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä kirjoitti:

Niin. Mieshän ei koskaan nalkuta.

Kun tietoisesti en sanonut mitään negatiivista mistään miehelle. Ja mies marisi minulle ja totesin, että ei ole kivaa, kun ei itse tee mitään myöskään. Niin mies aina siihen, että hän vaan kysyy. Että onko väärin kysyä.

Miehen nalkutus ja raivohuuto ei ole sitä, mitä nainen luulee eli nalkutusta ja huutoa. Vaan kysymistä.

Vierailija
170/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin kommentti 181 kyllä kertoi lopulta sen että pysykää naiset sinkkuina tai ainakin lapsettomina.

Ei yhteen miehen kanssa, seksiä voi harrastaa silloin kun itseä huvittaa, kyllä siihen mies löytyy.

Vierailija
171/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette noin kädettömiä idiootteja naineet ja tehneet niiden kanssa lapsia, niin voi voi voi.

Erohan tuossa ennemmin tai myöhemmin tulee.

Ehdotan, että kädettömän miehen vaimo varaa itselleen ainakin kahden viikon ulkomaanmatkan. (Tietysti edellyttää että nuorin lapsi on vähintään kaksivuotias.) Jättää siis koko huushollin miehen hoitoon. Luulisi tyhmänkin miehen parissa viikossa jotain oppivan. Jos tämä ei auta, toistetaan hoitotoimenpiden muutaman kuukauden kuluttua. Jos mies ei millään opi niin sitten erotaan.

Ja sitä naista en ymmärrä yhtään hiukkaa, joka toteaa miehensä muuttuneen idiootiksi jo ensimmäisen lapsen jälkeen, ja menee vielä tekemään lisää lapsia.

Luojan kiitos eksäni (jonka kanssa sain lapset ja kasvatin ne aikuisiksi) ei ollut noin tyhmä kuin näköjään täällä monen miehet. Eikä nykyinenkään mieheni (jonka kanssa hoidan lapsenlapsia). Onkohan mulla vain erinomaisen hyvä tuuri? No ei. Kun minä olen järkevä ja katson kenen kanssa kotiani ryhdyn jakamaan. Ei sitä nyt ihan jokaikistä innostunutta karvanaamaa kannata kotiinsa viedä, ja vaikka veisikin, niin siinä vaiheessa kun idioottimies alkaa pystyttää hammasharjaansa kylppärin nurkkaan, sen voi heittää harjoineen pihalle koko ukon.

Vierailija
172/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka, ap täällä.

Haluaisin kommentoida, että keskustelu on mennyt juuri niin kuin oletin.

1.​Kotityöt ja tehtävät, jotka lähes aina jää naisten vastuulle, on mitätöity turhaksi nalkuttamiseksi (koska sitä ei tarvitse tehdä itse, mutta silti yhteiskunta pyöriäkseen nyt vaan vaatii niitä siirtymäriittejä ja muiden huomioimista eli sosiaalista elämää). ​Tää mitätöinti, oli sitten kyseessä siivous tai äidin synttärien muistaminen, johtaa luonnollisesi siihen, että tämän tehtävän suorittaminen ​ei ansaitse kiitosta ​eli nainen on typerä, kun nipottaa turhista ja erityisesti ​nuttura kireällä oleva nalkuttaja ​jos vaatii miestä tekemään osuutensa. Tämän lopputulos on se, että nainen on takakireä ämmä ja mies se rento hauska tyyppi.

2. ​Keskustelu kiertää samaa naurettavaa kehää, missä ​naisten väsymystä tai pahaa oloa tai tekemää työtä ei kiitetä/ja  tai huomioida, koska ei suostuta myöntämään, että miehissä voisi olla oikeasti jotain vikana. Tai että maailmanlaajuisesti on oikeasti olemassa asetelma, missä toinen on se luomakunnan kruunu ja toisen asema on passaava orja. ​Kun tätä asemaa tarjotaan sille ihmiselle, jota ei tippaakaan kiinnostaisi olla se orja, pidetään siihen muutosta vaatimisen olevan "epänaisellista".

3. ​Ei suostuta myöntämään, että kyllä, se on usein naiset ja tytöt joiden odotetaan taipuvan/joustavan/muuttavan käytöstään (tämä on brändätty jo ihan foliohattuiluksi ja feministiulinaksi.) Arvatkaa mitä, se on totuus. Puhdas totuus. Naiset ovat pingotettu mitä naurettavimpiin ruuminnollisiin ja henkisiin koitoksiin sen ajan henkeen sopivaksi. Ei ollut muuten miehiä, joiden jalat murskattiin ja typistettiin, joille tungettiin korsetti jne. . Siksihän Vaaranen osoitti sanansa naisille: muuttukkaa mukavemmiksi. EI miehille: alkakaa jakamaan vastuuta. miksi? ​Koska miehet eivät suostu miettimään käytöstään tai potemaan samanlaista syyllisyyttä osuudestaan. Toi näkyy jo treffiesimerkissään: kun mies torjutaan "huonojen kenkien vuoksi", haukutaan nirsot typerät haihattelijasinkkunaiset, EI harkita edes sitä, että entä jos mies on niin käsittämättömän epäviehättävä ja kykenemätön sosiaalisen kontaktiin, joka herättäisi miehen mielenkiinnon? Koska sinkkunaisille kyllä tarjotaan laihdutusta ja rumuutta ja vittumaisuutta syytä sinkkuutteen. Juurin tämän takia esim. ​naisten "nirsous" ​on yleinen ns. totuus ja ​"kilttien miesten" kaltoinkohtelu.​ Ne kiltit miehet eivät ikinä ole oikeasti kilttejä. He eivät vain kykene näkemään tätä faktaa.

4. On hypätty jo riemastuttaviin paska-argumentteihin, kuten miesten keksitöihin tai sotimisiin.  Siis suomalaisilta nykyajan pullamiehiltä. Oikeasti, mitä jos hylättäisiin noi.

ap lähtee nukkumaan. Sitä ennen haluaisin painottaa, että ​huomaatteko paljonko RAIVOA ja vihaa se synnyttää, kun naiset kertovat elämiensä  epäkohdista tai kokemastaan kohtelusta? Ajatellaan, että nämä asiat ovat joko vähäpätöistä mussutusta tai muuten vain typerää. ​Vieläkö ihmettelette, miksi naisia ammuttiin kun vaaditiin äänioikeutta? Vieläkö ihmettelette, että feminismi on kirosana?

1. Elämää ei tarvitse suorittaa liikaa, se saattaa stressata. Nainen ansaitsee kiitosta edellyttäen että nainenkin kiittää, kunnioittaa ja palvelee miestä. Ei ketään huvita kiittää ja auttaa sellaista, joka on pahantuulinen tai jotain muuta vastaavaa.

2. Kuninkaan ja orjan osa kuulostaa dramatisoidulta. Taistelet tuulimyllyjä vastaan jos hylkäät sukupuoliroolisi.

3. On hullunkurista motkottaa miehelle kengistä tai vaatteista. Se ei pitäisi olla tärkeintä. Naiset ovat luoneet ulkonäkömaailman itselleen, miehille se ei ole ollut aikoihin yhtä tärkeää.

Väität, että onnellisuus on epämukavuuden puuttumista: typistetyt jalat ovat sinusta varmaan verrattavissa esimerkiksi korkkareihin. Kaikki naiset eivät ole samaa mieltä kanssasi.

4. Tässä yleistät kaikki suomalaiset miehet kielteisesti.

1. Tarkoittanet samaa kuin minun mieheni sillä, että ei tarvitse kiittää eikä kunnioittaa sellaisen vuoksi, joka kuuluu itsestään selvästi naiselle. Niin kuin kotitöistä.

2. Sukupuolirooleja on yritetty vääntää maailman sivu, mutta maailma muuttuu, Eskoseni! Minä arvostan suuresti kivikauden miestä, joka toi hyvää lihaa perheelleen, mutta edellytän arvostusta myös sille naiselle, joka keräilemällä ja kasvattamalla hankki sen ns. jokapäiväisen leivän.

3. En ymmärrä tuota kengistä ja vaatteista motkottamista muuten, mutta aionpa heti tänä aamuna motkottaa eräälle perheenjäsenelle tuohon sohvan selkänojalle paiskatusta ulkovaatteesta. Kun mies edes joskus laittaisi likaiset vaatteensa pyykkikoriin eikä motkottaisi minulle siitä, että joku vaate ei ole puhtaana ( ilmestynyt kaappiin).

4. Mistä luulet johtuvan, että niin moni meistä yleistää omat empiiriset havainnot koskemaan kaikkia? Aiheesta "yleistys" voisimme virittää akateemisemman keskustelun niin metodologisessa kuin sosiologisessa kehyksessä.

Vierailija
173/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän?

Miehet eivät yritä muuttaa naista mieleisekseen vaan luulevat , että kaikki naiset haluavat vain palvella miestään ja nauttivat kotitöiden tekemisestä. Mulla meni 10 vuotta ennen kuin ymmärsin tämän oman miehen kohdalla, ja toinen 10 vuotta ennen kuin uskoin, että se on aivan totta.

Mies ei käsitä vieläkään, että eivät kaikki naiset ole niin kuin hänen äitinsä (synt. 1920-luvulla), jolla ei elämässään ollut mitään tärkeämpää kuin miesten hyvinvointi.

Mieheni luulee tosissaan, että ihan minä vaan ilkeyttäni ja kiusalla olen olevinani näin "feministi" että en ole iloinen, kun saan siivota hänen jälkiään.

Mistä syystä luulisit minulla olevan syytä muuttaa sellaista miestä, joka on aamulla taivastiesmissä, kun minun pitäisi lähteä tärkeälle työmatkalle ja lapset keskenään kotona?

Vierailija
174/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia tästä ketjusta:

1) Ap on itse valinnut miehensä ja päättänyt lapsilukunsa. Kuten joku sanoikin, tosi tärkeää olisi ennen avioitumista/lisääntymistä keskustella kotitöistä yms. todella tarkasti.

2) Jos nainen, tässä tapauksessa Vaaranen, sanoo julkisesti jotakin, joka ei ole sopusoinnussa virallisen "suomalainen nainen on uhri" - ajattelun kanssa, häntä syytetään miesten kosiskelusta. Tietyt feministinaiset eivät todellakaan suvaitse muuta totuutta kuin omansa.

3) Kotityöt on tärkeä jakaa tasan, mutta nainen ei voi yksin asettaa standardeja (pienestä boheemiudesta ei kukaan tee lasu-ilmoitusta tai tule vatsatautia).

4) Naisten "paineet" ovat hyvin paljon naisten itsensä asettamia, vaikka näin ei saisi sanoa.

5) Kiitos sille kommentoijalle, joka sanoi, ettei Naisunioni vai mikä onkaan todellakaan edusta kaikkia feministejä. Olen nainen, joka ennen kutsui itseään feministiksi, nyt vaan tasa-arvoihmiseksi. En halua tulla yhdistetyksi Unionin tai vaikkapa Tiina Rosenbergin feminismiin.

Vierailija
175/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viimeisin kommentti 181 kyllä kertoi lopulta sen että pysykää naiset sinkkuina tai ainakin lapsettomina.

Ei yhteen miehen kanssa, seksiä voi harrastaa silloin kun itseä huvittaa, kyllä siihen mies löytyy.

Tällä elämänfilosofialla olen elänyt koko aikuiselämäni. Voin kyllä suositella muillekin. Mitä enemmän miesten juttuja kuuntelee ja niiden touhuja katselee, niin voi sanoa, että kaikenlaiset romanttiset haihatukset tasa-arvoisesta toimivasta suhteesta ovat kadonneet. Harmi, ettei voi muuttaa itseään ihan 100% aseksuaaliksi, jotta kontaktit miehiin voisi katkaista kokonaan. Toisaalta kun miettii, niin ainakaan suomalainen mies ei niin vaikuttava rakastaja ole (hyvä kun viitsii naista edes millään tavalla koskettaa), etteikö samantien voisi tyytyä vaikka omaan käteenkin, tai vaihtoehtoisesti dildoon. Miehet voivat mun puolesta hankkia akkansa Thaimaasta, tai sitten vaikka ostaa seksibotin (mulle aivan sama). 

Vierailija
176/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha väittää että nainen on vaatimuksineen liian tarkka. Minä olen se boheemimpi osapuoli. Meillä nousee kyllä riita pystyyn kun minä en ole työviikon ohessa ennättänyt siistiä kotia. Mies osaa tämä heittäydyn kädettömäksi jutun. "Kun mua ei huvita imuroida mattoja ni kyllähän sä sitten imuroit" "imuroi ite kun ei kelpaa etten imuroi ku yhdestä kohti per huone". Sitten odotetaan että toinen siivoaa, koska on kiva asua siistissä. On ihana rueta illalla nukkumaan puhtaisiin lakanoihin ja aamulla ottaa puhtaat vaatteet kaapista. Se vaan kun ne pitää jonkun toisen tehdä ja pestä. Ihan turhaa vinkumista. Se ettei sua arvosteta saattaa oikeasti johtua jostain muusta, kun siitä jota syytät.

Mä joskus mietin miksi elän parisuhteessa, mutta sitten totean että rakastan tuota kuitenkin.

Vierailija
177/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno hieno hieno avaus AP. uskomatonta että siitä saadaan näin paljon pilkunviilausta aikaiseksi?!?! Koska Hesari kirjoittaa aiheesta "Mies, kasva aikuiseksi", "Mies, vaimosi ei ole äitisi", jne.

Minunkin eksäni syyllisti minua siitä kun "sinä et ole enää niin kiva ja hymyilevä kuin silloin ennen" (kun tapasimme) kun mä keskustelin siitä että "miten suhteesta saisi tasa-arvoisemman työmäärän ja vastuun suhteen" (olin väsynyt).

Kyllä, tuli ero. Kyllä, minun on niin paljon helpompi olla nykyään ja hymyilen ja olen rento nainen kenelle satun haluamaan, mutta palvelijaa minusta ei enää tule.

Vierailija
178/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän?

Miehet eivät yritä muuttaa naista mieleisekseen vaan luulevat , että kaikki naiset haluavat vain palvella miestään ja nauttivat kotitöiden tekemisestä. Mulla meni 10 vuotta ennen kuin ymmärsin tämän oman miehen kohdalla, ja toinen 10 vuotta ennen kuin uskoin, että se on aivan totta.

Mies ei käsitä vieläkään, että eivät kaikki naiset ole niin kuin hänen äitinsä (synt. 1920-luvulla), jolla ei elämässään ollut mitään tärkeämpää kuin miesten hyvinvointi.

Mieheni luulee tosissaan, että ihan minä vaan ilkeyttäni ja kiusalla olen olevinani näin "feministi" että en ole iloinen, kun saan siivota hänen jälkiään.

Mistä syystä luulisit minulla olevan syytä muuttaa sellaista miestä, joka on aamulla taivastiesmissä, kun minun pitäisi lähteä tärkeälle työmatkalle ja lapset keskenään kotona?

Miksi minustakin tuntuu, että miehet etsii usein naisesta äidinkorviketta ? Sitten se jännitys ja seksi halutaan hakea muualta.

Miten usein sitä kuulee, että kun mun äiti tekee niin ja leipoo ja sitä ja tätä.

Vierailija
179/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama mamma avautuu täällä niin kuin jota kuta kiinnostaisi. :D

Mua kiinnostaa! Ap varsinkin on loistava kirjoittaja ja yleissivistys mieletön! Ihailen!

Silti nainen päätyy hellan ääreen, vaikka älyllinen kapasiteetti olisi mikä. Kun on hyvä veli kerhot ja miehet pitävät toistensa puolta aina, sorrettu sukupuoli myös pitää sen vahvimman puolta, jolla on kaikki tuet ja verkostot, jos aikoo pärjätä meisvaltaisella tai millä vain alalla, ja koska nainen on se pääasiallinen kasvattaja ja se ei vaadi siltä erilaiselta sukupuolelta sitä mitä se vaatii samalta. Muutenkin lasten oikeudet vain lisääntyvöt koko ajan ja kaikki vastuu kääntyy lopulta sille naiselle.

Älkää perustako perheitä. Älkää tehkö lapsia. Please. maailma on jo ylikansoitettu.

KAIKKI tutkimukset tukevat sitä, että naisen mahdollisuudet olla vaativassa akateemisessa  työssä johtoasemassa loppuvat heti, kun lapsia on ainakaan yhden yli. Joillakin on koko suku, molempien isovanhemmat ym tukena ja suvussa lapsia vähän.

Suurella osalla ei.

Vierailija
180/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, että kirjoitit tästä tärkeästä aiheesta. Jokainen fiksu mieskin on kanssasi samaa mieltä. Sitten taas ne ei niin fiksut miehet pitävät sinua femakkolehmänä, joka tekee miehen elämästä helvettiä tyrannillaan. Jonkun ne asiat pitää kuitenkin hoitaa. Meidänkin suhteessa se olen minä. Mies kyllä maksaa laskut (yhteiseltä tililtä, mainitsen vain ennen kuin joku "lompakkoloinen"-kommentoija pääsee vauhtiin), mutta joudun muistuttamaan niistä useaan kertaa. Helpompi olisi melkein antaa vain periksi ja hoitaa kaikki itse. Mies kokee jostain syystä oikeudekseen levätä sohvalla ainakin tunnin työpäivän jälkeen. Eikö hän ymmärrä, että minulla ei ole koskaan mahdollisuutta samaan luksukseen, koska lapset ovat nälkäisiä ja koira pitää viedä lenkille? Helpottaisi elämää jo huomattavasti, jos mies joskus veisi sen niin haluamansa koiran ulos. Joskus tuntuu siltä, etten ole enää nainen, en ihminen. Olen robotti. Esimerkkipäivä töiden jälkeen: Riisun lasten ulkovaatteet, käsken viemään alkkarit ja aluspaidat pyykkikoriin, alan laittamaan ruokaa (päivän ruuan olen ennalta suunnitellut ja siihen tarvittavat ainekset hankkint jo hyvissä ajoin) ja samalla juttelen lapsille, miten päivä on mennyt, siivoan keittiötä samalla, kun kokkaan, ruoka on porisemassa/uunissa, laitan pyykit koneeseen ja koneen pyörimään, tässä välissä vien koiran n. 20 min lenkille, tulen takaisin kotiin ja annan lapsille ja koiralle ruokaa, ruuan jälkeen lapset katsovat vähän aikaa tv:tä, sitten on läksyjen aika, läksyjen teko vie n. 30 min - 1h, sitten alkaa lasten harrastuksiin/kavereille kuskaaminen, pitää huolehtia, että lapsilla on kaikki tarvittava mukana (ap:n mainitsemat pyyhkeet, juomapullot, välipalat.... Jos mennään synttäreille, pitää olla lahja.), lasten ollessa harrastamassa vien koiran kunnon lenkille (1-2h), sitten alkaakin lasten kotiutus: Harrastuksista hakeminen, likaisten vaatteiden pesu, lasten pesu, iltapalaa nassuun, huomisen aikataulun tarkistus, lapset vähän kerrassaan nukkumaan... Koko tämän ajan mies saattaa maata aivan samassa asennossa sohvalla.

Ketju on lukittu.