Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyneen naisen vastaus Heli Vaaraselle.

Vierailija
15.01.2016 |

Moikka Heli,

ajattelin kirjoittaa sulle näin suoraan kun selkeästi tunnut imuroivan kaiken tarvittavan informaatiosi täältä vauva.fi-palstalta. Tai ainakin hyvin ahkerasti surffaat, kun kykenet ihan määrittämään miten "- Monet nykyiset kolme- ja nelikymppiset äidit ovat osa vauva.fi- ja somesukupolvea." Siis toistan: Väestöliiton parisuhdeterapeutti käyttää ympäristönsä havannointiin Suomen suurinta provopalstaa. Hän määrittää vauva.fin niin tärkeäksi, meidät voi määrittää vauva.fi-sukupolveksi. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomen valtio maksaa palkkaa näkemyksistä suomalaisista parisuhteista ihmiselle, joka olettaa a)ihmisten olevan tosissaan täällä b) ihmisten ylipäätänsä käyvän täällä. Sellasta tähän alkuun. Aika hurjan tieteellisen ajattelukyvyn on selkeästi kehittänyt tuo mallina olo, taideteoksien myynti ja "kaupunkitutkimuksen tutkijakoulu."

Niin tosiaan, ajattelin ottaa sinuun sitten tätä kautta yhteyttä. Kerrot, kuinka sydäntäsärkevää on, miten suomalaiset naiset vaativat mahdottomia, vähättelevät, pilkkaavat ja hylkäävät treffikumppaneita kenkien perusteella.
Älykkäästi olet tämän vähättelyn päätellyt johtuvan "väsymyksestä." Lainaisin sanomisiasi: "Vaarasen mukaan naisen käytöksen taustalla on väsymys. Moni nainen on uupunut vaativassa työssään ja paineissa olla samaan aikaan toimelias ja jaksava äiti tai kumppani. Energiaa ei vain riitä puolisolle asti."

Nyt päästiinkin siihen ytimeen. Onko sinulle, rakas Heli Vaaranen, pätkähtänyt koskaan mieleen MIKSI naiset ovat niin väsyneitä? Aika ylimalkainen vastaus, miten "toimeliaan" äitiyden ja kumppanuuden yhdistäminen työelämään on aika rankkaa.
Tässä on teidän väestöliiton oma tutkimuksenne, mihin ihan itsekin olet päässyt kommentoimaan. http://yle.fi/uutiset/kotityot_ovat_yleisin_riidanaihe_-_ei_ainoastaan_…
Ensimmäinen riidan aihe on kotityöt, toisena on erityisesti miehillä oma aika. Väestöliiton sivuilta löytyy tutkimuksia siitä, miten kotityöt eivät vieläkään jakaannu tasaisesti, ja kuinka kotitöiden lisääntyminen vaikuttaa naisten halukkuutteen saada lapsia.

Mietiskelitkö näitä omia tutkimuksianne ennenkuin päätit pyöräyttää tuon miesasiamiesten penikset kovettavat tieteelliset kommenttisi esille?
Arvaa mitä. Olet oikeassa. Naiset ovat väsyneitä. AIVAN. HEL-VE-TIN VÄSYNEITÄ.

Arvaa mitä siitä väsymyksestä syntyy? Katkeruutta, epätyytyväisyyttä ja pahaa oloa. Tämä paha olo sitten kohdistuu johonkin. Sinun mielessäsi se kohdistuu syyttömään mieheen, joka tekee kyllä ja yrittää epätoivoisesti miellyttää, mutta ei pysy järjettömissä vaatimuksissa mukana. Toisin sanoen, nainen on väsynyt, purkaa sen syyttömään mieheen, joka jostain kumman syystä ei olekaan yhtä väsynyt.

Arvaa mitä, mä tarjoilen sulle nyt mun empiiristä tutkimusta ihan 100% ilmaiseksi. En tarvitse apurahaa tutkimukseen, ihan voin vain valottaa näin tätä mun ja kaikkien tuntemieni naisten sielunelämää. Ole hyvä!

Kerronpa tässä meidän omasta elämästä. Aamuisin tarhaan ja kouluun lapset hoitaa minä. Mies hoitaa töihin itsensä. Mies hakee lapset usein. Minä käyn kaupan kautta, hoidan ruoan ja autan läksyt. Mies ja minä kuskataan vuoron perään lasta harrastuksiin.

Kuullostaa aika tasa-arvoiselta vielä, vai mitä? Ei minulla ole mitään syytä olla väsyneempi kuin mies.
Eikö? Valotetaanpa tätä meidän arkea hieman.
Aamuisin minä herätän, puen, teen aamupalan pienemmälle, autan pesussa, autan isompaa etsimään juuri sen yhden jutun mikä on hukassa/väärin. Samalla puen, syön ja pesen itseni.
Moni varmasti sanoisi tähän, että mikset anna miehesi tehdä? NO, mäpä "annoin". Lopputulos oli se, että tarhasta on soitettu, miten lapsi on puettu väärin ja liian kevyesti. Koululaiselle ei osaa muistuttaa, mitä lappua tarvitaan mukaan, ei osaa katsoa lukujärjestystä, että heittääkö kouluun vai sinne uimahallille, ja JOS pitää lähteä sinne uimhallille, tää herra ei kykene tarkistamaan onko tytöllä kaikki tarvittava mukana. Nykyään ei haittaa, kun iso tyttö osaa jo katsoa peräänsä. Kolmosluokkalainen ei vaan oikein osaa. Lapset on vähän sellasia, ettei kaikkea muista tai osaa suunitella. Myöskin nää miehen aamuherätykset ja kouluuviemiset on ollut yhtä marmatusta, miten hänellä on kiire ja tehkää te tytöt ite. Aamut on yksinkertaisesti sysätty mulle. Kyllä, olemme riidelleet, keskustelleet, minä olen itkenyt, olen pyytänyt, mies ei yksinkertaisesti kykene tähän. Se on vaan jätetty mulle.

Toinen on ruoan laitto iltaisin. Mies kokkaa pari kertaa viikossa, minä loput. Kun minä kokkaan, se tarkoittaa sitä, että siivoan jälkeni ja keittiön ruoanlaiton jälkeen. Kun mies kokkaa, se tarkoittaa sitä, että pannut jätetään likoamaan tiskialtaaseen, pöydät pyyhkimättä ja valmistustavarat levälleen.

Läksyihin mies ei jaksa keskittyä. Hän on niin väsynyt töistä päästyään. Ei häntäkään koskaan autettu läksyissä, se on niiden duunia.

Kun lapset viedään harkkoihin, miehen kohdalla se tarkoittaa kenkien laittamista jalkaan ja autoon istumista. Minun kohdallani se tarkoittaa kamojen pakkaamista, välipalan ja veden muistamista, pyyhkeen muistamista, treenikamojen lisäksi. Kun tämä lapsen valmistanen harkkoihin sattuu hänen kohdalleen, hän ei yksinkertaisesti tee sitä. Ei vaan tee. Ja kun tullaan kotiin, märkä pyyhe jää kassiin ja puolikas banaani jätetään viemättä roskiin, vaatteita ei laiteta pesuun.

Olen hyvin "onnekas", koska mies "osallistuu" kotitöihin. Niin, osallistuu. Kotityöt on siis mun iso prokkis, koko talon puhtaanapito on minun vastuullani, ja mies sitten osallistuu tähän projektiin. Tämä ei koskaan tapahdu oma-aloitteisesti. Lentäisin varmaan perseelleni, jos tulisin kotiin ja löytäisin miehen imuroimasta "Joo, mä nyt alotin tän siivomisen kun sun vanhemmat tulee illalla." Mä hoidan valehtelematta 80% kaikesta.

Mulla on hyvä idea teille sinne Väestöliitolle, kun kovin innoissanne rustaatte tutkimuksianne. Voisitteko ystävällisesti tehdä tieteellisen tutkimuksen siitä, miten usein se on MIES joka on vetovastuussa näistä asioista:
-Joulukorttien lähetys (muutenkin sukulaisten muistaminen, kutsuihin vastaaminen ja lahjojen osto, merkkipäivien muistaminen)
-Teillä kotona niiden juhlien järjestäminen, suunnittelu ja toteutus. Sehän on ihan tunnettu fakta, että miehet ovat niitä, jotka esim. ylioppilasjuhlat toteuttavat ja stressaavat mopin varressa, miten niihin on enää vaan kaksi viikkoa ja vieläkin ikkunat pesemättä. Kun tulee vieraita, onko se mies joka hoitaa ruoat, siivouksen ja sen itse vitun vierailun sopimisen?
-Lasten lääkärit, lasten synttärit (esim. lahjat, muistaminen, kuljetus), lasten koulutapahtumat, vanhempainillat, lasten harrastuksiin liittyvät asiat, matkoille lähdettäessä lasten tavaroiden pakkaaminen

Teillä ilmeisesti on päädytty siihen, että miehet kyllä tekevät, mutta ei nyt vaan ylitarkan ja neuroottisen naisen mielestä tarpeeksi hyvin. Onko se omalla tavalla tekemistä, että jättää lapsen pukematta asiallisesti, koska antoi tytön itse valita vaatteensa? Onko se omalla tavalla tekemistä, että hutaisee imurilla, kun huomautat asiasta sanotaan "tee ite jos osaat niin hyvin"? Onko se ihan mahdoton ajatus, että miehet saattaisivat nauttia ja ottaa kaiken irti tästä ikiaikaisesti asemastaan passattavana, joten avuttomuuteen on niin kiva ja helppo heittäytyä, vedoten siihen, että mikään tehty ei kelpaa?

Nyt päästiin kakkosaiheeseen, eli omaan aikaan.
Miksi sinä, rakas Heli Vaaranen, uskot tämän olevan erityisesti miehille riidanaihe?
Uskotko sinä sitä, että naiselle on helpompaa vaan ilmoittaa ja lähteä sinne jumppaan, vai toisinpäin? Kumman sinä arvioit olevan sen, joka ottaa reippaasti harrastuksia ja juhlimisiltoja itselleen? Kumman sinä uskot olevan se, jota stereotypisesti pidetään nalkuttavana ilonpilaajana, jota kutsutaan "pirttuhirmuksi", jonka yleisesti uskotaan olevan se joka yrittää kahlita ryyppäämään rynnistävää puolisoon kotiin? Kumman sinä, rakas pieni Heli, uskot olevan se, joka vetoaa kavereilleen puhelimeen, että "en voi tulla kun toi ei päästä"? Kumpia sinä näät juhlimassa kaupungilla, miehiä vai keski-ikäisiä naisia?

Kumman sukupuolen sinä arvelet olevan se, joka on ympäri maailma taantunut toisen palvelijaksi parisuhteessa? Kumpi sukupuoli se on, jonka oletetaan uhraavan uransa ja elämänsä toisen ja perheen hyväksi? Kumpi sukupuoli se on, jota on KOKO historian käytetty syntipukkina? Kumpi sukupuoli on se, jonka liikettä syytetään joka päivä länsimaissa yhteiskunnan "rappiosta"? Kumpi sukupuoli on se, jota yleisesti pidetään joustavana ja helpompana muuttaa? Tämä näkyy esim. siinä, miten Kiinassa tätä sukupuolta on propaganda avulla ahdistettu väkisin naimisiin ja saamaan lapsia brändäämällä tämän sukupuolen edustajat "jämiksi" jos he ovat yli 27-vuotiaita?

Kumpis sukupuoli se olikaan, jota varten on oma nimitys suomalaisessa(kin) kielessä, kun he pääsevät naimisiin, mutta miehen säilyessä ennallaan? Niin, mies ja vaimo. Aika jännä. Madame et mademoiselle. Mies on vaan l´homme koko elämänsä.

Kun nainen koulutetaan kehitysmaissa, koulutat samalla koko perheen. Kun koulutat miehen, koulutat miehen. Kun naisille annettaan palkkaa näissä samoissa rutiköyhissä maissa, he käyttävät sen lasten hyvinvointiin. Miehet käyttävät itseensä. Heli, olisiko se hyvin haastavaa ja kammottavaa myöntää, että ihan oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, miehet ovat itsekkäämpiä ja holtittomimpia kuin naiset? Olisiko se niin vaikea hyväksyä ne tosiasiat, että rikokset ja sekoilu on enimmäkseen miesten heiniä, koska naisten pitää ajatella muita? Esim. rattijuopoista 90% on miehiä. Naiset vaan yksinkertaisesti ajattelevat enemmä muiden hyvinvointia, eivätkä siksi mene samalla joukolla kännissä rattiin. Olisiko se vaikea hyväksyä, että se on useimmiten mies joka ryyppää/pelaa talot ja maat? Kertooko se mielestäsi mitään, että naiset itsenäistyvät aikaisemmin, muuttavat omilleen aikasemmin, pääsevät yliopistoihin (valtava luku-urakka) enemmän kuin miehet?
Heli, mitäpä jos me kerrankin laskisimme aseemme ja vihamme naisia ja pieniä tyttöjä vastaan, ehkä ensimmäisenä sukupolvena historiassa, emmekä asettaisi heitä vastuuseen kaikesta mikä on väärin?

Katsos kun Heli, totuus tossa vuodatuksessasi on se, että naiset ovat väsyneitä. Miehet, jotka ovat totutettu pitämään itseään sinä palveltavana ja luomakunnan kruununa, jotka ovat tottuneet, että äiti hoitaa kotityöt ja järjestää elämän, loukkaantuvat verisesti kun heidän tekemisiään "kritisoidaan" (eli ihmetellään, miksi helvetissä niitä ei voi hoitaa kunnolla) ja pitävät tätä merkkinä naisen ilkeydestä, ei siitä, että heillä itsellään voisi olla parannettavaa. Useat miehet myös heittäytyvät tähän avuttomuuteen, kun ei kuitenkaan kelpaa. Tämä olotila mahdollistaa sen herkullisen marttiyryyteen heittäytymisen, jota koko tekstiti henki. Eli kyllä sä saat olla vetovastuussa, mutta silti pitää olla iloinen ja hyväntuulinen naureskelija.

Myöskin haluaisin puuttua tähän timantipalaseesi tekstissäsi:
"- Miesten tekemä vähättely ei ole minulle tuttu ilmiö.

Rakas Heli pieni, kun sulta toi internetsurffaus onnistuu, niin käyppä vilkaisemassa sellaiset sivustot kuin reddit, ylilauta, facebook, twitter, return of the kings, red pill-ideologia. Tulethan sitten kertomaan takaisin mitä ajattelet. Jos tämä ei riitä, avaa vitsikirja ja etsi siellä naisiin kohdistuvat vitsit (vaimovitseistä voi aloittaa ja anoppivitseihin lopettaa.)

Tähän loppuun haluaisin kommentoida vielä yhtä säihkyvää aivorubiinisiasi kun kysyt, onko toinen vierellä yhä kun rupsahtaa, sairastuu tai vanhenee. Tähän vastaisin parilla tutkimuksella, jos vanha klisee nuorten sihteeriensä matkaan lähtevistä keski-ikäisistä naisista ei auta:

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014092518694701_lz.shtml
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288689104193.html

Ja arvaa, kumpi sukupuoli on herkempi näkemään itsensä syyttömämpänä ja kaltoinkohdeltuna, ei kaltoinkohtelijana? Arvaa, kumpi sukupuoli se on, joka uskoo treffikumppanin kokevan hänet vastenmieliseksi kenkien vai käytöksen perusteella?

Ja vikaksi: arvaa, kumpi sukupuoli tuli vakana näyttämään artikkeliasi vähättelystä eilen, hänen lähdettyä tänään koko viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille jättäen mut sairaiden lapsien kanssa yksin? Pystytkö arvaamaan?

Hyvää perjantaita.

Kommentit (545)

Vierailija
481/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos sieltä päiväkodista soitettais sille isälle suoraan niistä vääristä vaatteista? Ei automaattisesti äidille? Koko yhteiskunnan pitäisi tulla mukaan tähän "saadaan isät osalliseksi perhe-elämään"- kamppanjaan. Jos hoidossa ja koulussakin vastuullistettais ne isät enemmän, pakotetaan ottamaan vastuuta ja ajattelemaan. Lopetetaan se hyysäys joka paikassa ja oletetaan samoja asioita, mitä äidiltä. Koko yhteiskunta tuntuu hymistelevän sille hassulle isukille, joka nyt ei vaan tajuu ja osaa, hihhih on se vaan niin hassua!

Onko kukaan muuten miettinyt miksi esim. ruotsissa isille on niin luonnollista osallistua perheen toimintaan, hoitaa lapsia jne. isät ovat "lattepappoja", ottavat sitä hoitovapaata.

Miksi ruotsalainen mies kykenee hoitamaan lapsia, tekemään ruoat, siivoamaan, näyttämään ihan sairaan hyvältä ja käymään töissä? Pienellä omalla gallupilla olen myös tullut siihen tulokseen, että ruotsalaiset miehet pettävät vähemmän.

Tiedän tuon siis faktaksi, koska olen ruotsalainen, mutta suomalaisen kanssa naimisissa, oma mieheni on tuollainen kuin ruotsalaiset miehet, mutta tiedän monien suomalaisten miesten olevan samanlaisia kuin tässä ketjussa kuvatut, ja ihmettelen miten se on mahdollista, koska suomi ja ruotsi on ihan vierekkäin.

Ajatuksia tästä?

Veikkaan, että ruotsalaiset miehet ovat feminiinisempiä. Onkohan koskaan tutkittu, onko ruotsalaismiesten ja suomalaismiesten testosteronitasolla eroja?

Ainakin ulkonäöltään ruotsalaiset miehet ovat huomattavasti, siis huomattavasti, miehekkäämpiä.

Siellä on ihan tavallista, että tavallinenkin mies on pitkä, lihaksikas, ja jykeväleukainen.

Suomalaiset miehet ovat hyvin feminiinin näköisiä verrattuna ruotsalaisiin, pieniä ja pulleita, pyöreillä kasvoilla, ja myös manboobseja näkee enemmän, eli suomalaisilla vähemmän testoa?

Vierailija
482/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on niin briljantti! :D Osuvasti kirjoitettu auki se totuus mikä naisten väsymyksessä on takana. Kai te tiedätte, että naiset kärsivät nykyaikana yhä miehiä enemmän stressistä, burn outeista ja masennuksesta?

Tutkimuksissa on todettu, että siinä missä esimiestason miehillä kortisolitasot LASKEVAT kotiin töistä palatessa, vastaavissa asemissa olevilla naisilla ne NOUSEVAT. Kas kummaa - kotona kun odottaa se 2. työ, eli lapset ja miehen passaus. Tähän päälle kotityöt. Ei voi kun nostaa hattua kaikille naisille, tsemppiä meille...

Jep. Ollaan yhä vahvasti siinä kulttuurissa, missä naiselle se kodin hoito ja lapset ovat "kunnia-asia." Kyllä me kaikki tiedetään, että kun lapsi on huonosti puettu, kasvatettu tai syötetty tai koti sotkuinen, niin ei kenenkään ensimmäinen ajatus ole "Missä sen isä oikeen on?". Miehillä nyt oikeasti on vaan paljon helpompi relata ja heitellä näitä "löysää pipoa"-kommentteja kun se syyttävä sormi ei osoita itseensä vaan vaimoon. Sitten tämä laiskuus ja välinpitämättömyys naamioidaan rentoudeksi ja naisen stressaaminen kun joutuu yksin valjaisiin liiaksi täydellisyyden tavoitteluksi...

Oikeasti, musta tuntuu, että jos moni nainen edes kokisi ettei koko perhe ja esim. kodin siisteys (eli toisin sanoen se perusarki) ole tavallaan hänen päävastuulla, olo helpottaisi. Tai, ettei edes ajateltaisi niin miten nainen on se päätekijä ja suunnittelija, ja mies sitten "osallistuu" vaan että olisi kaksi joukkueenjohtajaa. En osaa pukea sanoiksi sitä mitä tarkoitan, mutta juuri vaikka että mies oma-aloitteisesti kysyisi, että suunnitellaanko hei nyt yhdessä miten  hoidetaan joulu/ylioppilasjuhlat/ensi viikon siivousvuorot. Tai ettei se pääoletus olisi, että miestä pitää kiittää jos hän osallistuu kotitöihin, vaan se olisi itsestään selvää. Asuuhan hänkin kotona, onhan ne hänenkin lapset ja molemmat käy töissä?

Jotenkin tosta Vaarasen artikkelista, missä kiiteltiin niitä hiljaisia, ahkerina puurtavia miehiä, miten he eivät saa kiitosta tai kunniaa on kyllä oikeasti todella omituista. Naiset tekevät yhä enemmän kotitöitä. En ole eläissäni lukenut artikkelia, missä tutkija vaatii miehiltä enemmän kiitosta naisen osallistumisesta kotitöihin. Hyvin yksipuolisen ja kummallisen kuvan antaa.

Muutenkin tuntuu, että paineita vaan kasautuu. Pitää olla kaunis, hoikka, hyvä äiti, hyvä ihminen, hyvä työntekijä, hyvä vaimo, hyvä sängyssä, seksikäs muttei tyrkky, harrastaa seksiä vaikka kuinka väsyttää koska jos pihtaa niin mies menee vieraisiin (tässä gynekologi haukkuu naiset, kun pitää vaan yksinkertaisesti oppia haluamaan http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337019509.html)...

Noita vaatimuksia vaan sataa ja sataa ja sataa lisää.. Voisin melkein arvata, että jokainen tämän palstan nainen tai äiti kokee itsensä epäonnistuneeksi ihan päivittäin erinnäisistä syistä. Ei viitsitä teeskennellä, ettei tuo kuormitus vaikuttaisi naisten mielenterveyteen. Onko Vaaraselle tullut mieleen pohtia näitä?

Niin, Vaaranen kysyikin miksi hänen istunnoillaan käyneet naiset itse pyrkivät täydellisyyteen? Ja väsyvät ja kiukuttelevat. Miksi ei voi ottaa vähän rennommin. Ja ei sitten (kun ei voi kestää sotkua jne. vastauksia). Kilpailu?

Mitä tuo Vaarasen käsite täydellisyys pitää sisällään? Se pitäisi tietää, ennen kuin on järkeä vastata. Tarkoittaako se sitä, että naisen mielestä kotona ei saisi olla pölyhiukkastakaan, vai sitä, että kodin pitää olla perussiisti ilman loisia ja kurapaskaa sisällä. Vai jotain näiden väliltä. Onko se sitä, että lasten vaatteet pitää olla sävy sävyyn laitettu, vai tarkoittaako se sitä, että lapsi tarkenee puetuilla vaatteilla ulkona kovassa pakkasessa. Mitä tuolla sanalla ajetaan takaa? Sillä neuroottisia pölypallero-värikoodimammoja on oikeasti todella vähän. Tietysti jos ne kaikki hakeutuvat kyseisen terapeutin juttusille, niin ymmärrän vääristymän tavallaan, mutta eikö tuolla terapeutilla päätä pakota se, että hänen otantansa on aika vääristynyt? Onko hän jalkautunut tämän asian tiimoilta ihan tavan ihmisten pariin tekemään huomioitaan, vai tekeekö yleispäteviä päätelmiä vain vastaanottonsa pareista? Osaisiko joku kertoa?

Nyt osuit siihen ytimeen, mitä en ole osannut sanoiksi muuntaa. Koko ydinkysymyshän on se, mikä on miehen mielestä "täydellisyyden tavoittelua" ja mikä sitten on totuus siitä täydellisyyden tavoittelusta.

Normaali siisteys, hyvä ravinto, rytmi lapsiperheissä ja -ikävä kyllä- omien ryyppyreissujen vähentyminen lähes minimiin lasten saannin jälkeen nyt on normaalia elämää, ei täydellisyyden tavoittelua.

Joku mies saattaa kokea esim. kerran viikossa imuroinnin täydellisyyden tavoitteluna ja liian vaatimisena. Vaaranen on ottanut sen asenteen, että mies on varmasti tässä oikeassa.

Yleisesti ottaen joku vauva.fi:n esiinottaminen omien näkemysten tukijana on todella naurettavaa vakavasti otettavalta parisuhdeterapeutilta. Nyt kyllä vähän mietityttää nää väestöliiton "asiantuntijat."

Mikä on miesten mielestä sitä täydellisyyden tavoittelua? Olet oikeassa, tämäkin pitäisi tietää. Onko se sitä, että ei kait sitä pönttöä nyt tarvitse kuurata(paskaa on istuinrenkaassa asti ja kusta lattioilla) vai mitä? Ja kun miehilläkin on eri siisteyskäsityksiä: osa miehistä ei voi sietää epäjärjestystä, vaan kodin pitäisi olla tip top. Osalle miehistä koti on ihan siisti, vaikka känpässä haisisi paska ulko-ovelle asti ja koiran/kissan oksennukset olisi muumioituneet olkkarin nurkkaan. Ja entäs jos mies on se tarkempi osapuoli siivouksessa? Silloinhan nainen on kaikkien mielestä se kamala sottapytty, mutta päinvastaisessa tilanteessa kanala noita, joka alistaa miestä? Joku rajaus tähän pitäisi saada, että pystyisi edes hahmottamaan, mitä tämä terapeutti ja nämä miehet tarkoittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hahaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Booooooooooooooooom! Niin vain paljastui aloittaja palstan suurimmaksi miesvihaajaksi,

oveluudesta propsit. Muuten suosittelen sinulle mielenterveyspalveluiden pariin hakeutumista.

Sääli, että joku keksii tarinaa, siis valhetta ja niin moni ottaa kantaa valheeseen.

Mutta tätähän tämä anonymiteetin suojassa tapahtuva keskustelu on.

Vaarasen havainnot hukkuvat yksitäisten ja osittain valheellisten tarinoiden ja mutujen joukkoon.

PS. olkohan se "En halua, että mieheni on kolmas lapseni" -aloitus  samasta lähteestä?

Saattaa hyvinkin olla, monestihan nämä palstan vakioprovot ja miesvihaajat tekevät useita aloituksia,

ja joku niistä sitten ottaa tuulta alleen.

Mutta huolestuttavaa tosiaan on, että itsekin lähdin illalla väsyneenä juttuun ja ketjuun mukaan,

mutta vasta nyt tänään tajusin että aloitus on sen red-pill-laasanen-ylilauta-miesvihaajan näppikseltä peräisin.

Siis kaikkiko me ollaan? Minä en ainakaan tiedä mikä on red-pill, ja ylilautakin vain sanana tuttu. Silti samaa mieltä kuin ap.

Eli allekirjoitat palstan miesvihaajan tekstit?

Tiedoksesi , että tämä sama (kirjoitustyyli, hokemat, vakiofraasit) kirjoittaja on tehnyt palstalle aloituksia , joissa hän kertoo kuinka 90% miehistä tulisi lopettaa,

ja säästää valioyksilöt vain lisääntymistä varten. Olet siis siinäkin samaa mieltä hänen kanssaan?

Jep.

Kylläpä miesvihajankkaaja on tohkeissaan. Näytä viesti, jossa joku haluaa lopettaa 90 % miehistä? Kyllä tämä miesviha on nyt ihan omaa tulkintaasi. Miehiä ei kukaan vihaa, heidän toivotaan vaan olevan vastuullisia aikuisia, eikä ruikuttavia ja laiskoja poikasia. Sinun kohdallasi kukaan ei enää odota mitään. Voit siis poistua sinne red pill -maailmaasi ja pysyä siellä. Mitä sinä täällä mesoat?

Ai kun piti jo nauraa :) (Taitaa jo väsyttää tämä ketjun lukeminen. )Tai sen mitä on ehtinyt kotitöiltä lukemaan. Minäkin aloin ihmetellä, kun täällä yhtäkkiä alettiin höpötellä,että AP "paljasti itsensä" ja red-pill(?) sitä ja tätä, että mitä ihmettä? Mitä multa on jäänyt huomaamatta. Mutta se onkin vain jonkun mievihajankkajan höpinöitä. yllähän tämä AP varmasti ihan oikea väsynyt perheenäiti on, koska osaa niin osuvasti kirjoittaa. AP:n kirjoitus voisi olla melkein kenen tahansa perheenäidin kirjoittama.  Ja todellakin,ei täällä miehiä vihata, halutaan vaan,että nekin lapsiaan hoitaa ja tekee osansa yhteisistä töistä.  Kukaan mieskään ei työpaikalla suostuisi yksin tekemään kaikkia töitä. Työkaverit vaan sanois,että tee sä kun osaat paremmin, tai tekisivät työn niin huonosti,että mies joutuisi ne tekemään uudelleen. Ja jos mies valittaisi asiasta, sanottaisiin,että älä nalkuta. Miksi siis naisen pitäisi kotona kaikki työt yksin tehdä? 

Vierailija
484/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you, mutta eikös sen miehen saa yleensä ihan itse valkata? Olisin varmasti itse myös aika loppu jos oma mieheni ei kykenisi edes hoitamaan lapsia kouluun/ tarhaan tai oma-aloitteisesti ei siivoaisi keittiötä tai pesisi ikkunoita (tai palkkaisi siivoojaa, jos ei itse siihen kykene). Kysynkin siis miksi olet miehen kanssa, joka ei ole tasa-arvoinen kumppani avioliitossanne?

Vierailija
485/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos sieltä päiväkodista soitettais sille isälle suoraan niistä vääristä vaatteista? Ei automaattisesti äidille? Koko yhteiskunnan pitäisi tulla mukaan tähän "saadaan isät osalliseksi perhe-elämään"- kamppanjaan. Jos hoidossa ja koulussakin vastuullistettais ne isät enemmän, pakotetaan ottamaan vastuuta ja ajattelemaan. Lopetetaan se hyysäys joka paikassa ja oletetaan samoja asioita, mitä äidiltä. Koko yhteiskunta tuntuu hymistelevän sille hassulle isukille, joka nyt ei vaan tajuu ja osaa, hihhih on se vaan niin hassua!

Onko kukaan muuten miettinyt miksi esim. ruotsissa isille on niin luonnollista osallistua perheen toimintaan, hoitaa lapsia jne. isät ovat "lattepappoja", ottavat sitä hoitovapaata.

Miksi ruotsalainen mies kykenee hoitamaan lapsia, tekemään ruoat, siivoamaan, näyttämään ihan sairaan hyvältä ja käymään töissä? Pienellä omalla gallupilla olen myös tullut siihen tulokseen, että ruotsalaiset miehet pettävät vähemmän.

Tiedän tuon siis faktaksi, koska olen ruotsalainen, mutta suomalaisen kanssa naimisissa, oma mieheni on tuollainen kuin ruotsalaiset miehet, mutta tiedän monien suomalaisten miesten olevan samanlaisia kuin tässä ketjussa kuvatut, ja ihmettelen miten se on mahdollista, koska suomi ja ruotsi on ihan vierekkäin.

Ajatuksia tästä?

Olemme suomalainen perhe ja molemmat lapsemme ovat syntyneet Ruotsissa. Olen kiitollinen siitä. Molemmista lapsista on mies pitänyt isyyslomaa, kuopuksesta hän oli koti-isänä 9 kk, sillä sain lapsen täytettyä 6 kk uuden, vakinaisen työpaikan. Arki sujui loistavasti. Mies kyllä ymmärsi vasta silloin, että äitiysLOMA ei ole mitään lomailua, vaan työtä, ja erittäin tärkeää sellaista. Mies on kyllä alun alkaenkin (ennen lapsia) ollut ihan loistava kaikissa taloustöissä, mutta lastemme synnyttyä  hän ei taantunut lapseksi (kuten monien naisten miehet näyttävät tekevän) vaan hän on ihan tasavertainen kumppani. Olen onnellinen ja tyytyväinen vaimo, vaikka minua on monta kertaa tässäkin ketjussa jo haukuttu miesvihaajaksi. :D

Pointtina siis, että kannatan sitä, että miehet jäävät koti-isiksi pyörittämään sitä pikkulapsiarkea. He oppivat kyllä, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Naiset, mahdollistakaa se myös!

Vierailija
486/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia tästä?

Olemme suomalainen perhe ja molemmat lapsemme ovat syntyneet Ruotsissa. Olen kiitollinen siitä. Molemmista lapsista on mies pitänyt isyyslomaa, kuopuksesta hän oli koti-isänä 9 kk, sillä sain lapsen täytettyä 6 kk uuden, vakinaisen työpaikan. Arki sujui loistavasti. Mies kyllä ymmärsi vasta silloin, että äitiysLOMA ei ole mitään lomailua, vaan työtä, ja erittäin tärkeää sellaista. Mies on kyllä alun alkaenkin (ennen lapsia) ollut ihan loistava kaikissa taloustöissä, mutta lastemme synnyttyä  hän ei taantunut lapseksi (kuten monien naisten miehet näyttävät tekevän) vaan hän on ihan tasavertainen kumppani. Olen onnellinen ja tyytyväinen vaimo, vaikka minua on monta kertaa tässäkin ketjussa jo haukuttu miesvihaajaksi. :D

Pointtina siis, että kannatan sitä, että miehet jäävät koti-isiksi pyörittämään sitä pikkulapsiarkea. He oppivat kyllä, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Naiset, mahdollistakaa se myös!

Tämä on varmasti se syy, miksi ruotsalaiset miehet on niin mukana kodissa ja lastenhoidossa.

Olen myös huomannut, että ruotsalaiset miehet on tosi ylpeitä kauniista siisteistä kodeistaan, vaimostaan ja lapsistaan, ehkä sekin tekee, että ne haluaakin olla mukana kaikessa tasavertaisesti.

Luuletteko, että suomessa onnistuisi ruotsin malli? Jos miehet vain laitettaisiin pappalomalle?

Vierailija
487/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia tästä?

"Sinä tiedät tuon faktaksi"??? Onko sulla joku tutkimuslaitos? 

Vierailija
488/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se miesvihaa, jos ei jaksa siivota miehensä jälkiä vuosikymmeniä sanallakaan valittamatta?

Onko se miesvihaa, jos toivoo miehenkin osallistuvan edes joskus omien lastensa hoitoon?

Onko se miesvihaa, jos ei ole iloinen siitä, että mies on sentään kotona, vaikka ei ole siellä koskaan kahta viikkoa peräkkäin selvin päin, ei koskaan siivoa edes omia jälkiä saati sitten muuten osallistu kotitöihin ja itse räkyttää vaimonsa tekemättömistä töistä kuin vihainen koira, huomaamatta niitä jotka on tehnyt?

Eli nainen on aina uhri. Sitkeää uhrijankkausta. Sama taktiikka kuin "rasismia! rasismia!"

"Eli nainen on aina uhri." Siis vetämällä ahterista oman lempifraasin ja laittamalla eteen sanan "eli" se muuttuu kommentoitavan mielipiteeksi? Tämä juuri tekee sinusta keskustelijana niin p*skan, ettei mitään rajaa.

Mutta kyllä, tapasi keskustella on erittäin hyvä esimerkki siitä, miten JOTKUT miehet (ja jotkut naisetkin ehkä) tunkevat omat sanansa toisen suuhun ja julmistuvat sitten siitä ennennäkemättömän kiivaaseen raivoon. Typerää ja rasittavaa, sanoisinko.

:D Lue ketjua. Sadat naiset ulvovat Vaarasta vastaan ja vetoavat kärsimykseen.

Vierailija
489/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tämä sekaannus kumpuaa naisten virheoletuksesta, että mies olisi - tai miehen pitäisi olla - samanlainen kuin hän itse. Ja että hän vastaavasti on - tai hänen pitäisi olla - samanlainen kuin mies.

Rakentavampaa olisi nähdä, ettei moinen ykseys ole kannattavaa tai älykästä.

Ei kukaan oleta,että miehen pitäisi olla samanlainen kuin nainen, vaan että hän tekee oman osansa niistä saakutin kotitöistä. Ja jos nainen virheoletuksena kuvittelisi,että hänen täytyy olla samanlainen kuin mies, niin silloinhan nainen vain kuvittelisi,ettei hänen tarvitse tehdä niitä kotitöitä, koska mies.

Vierailija
490/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, koko ketju läpi luettu. Kiitos mahtavat naiset ja muutama mieskin taisi olla joukossa, -todella hyviä kirjoituksia. Älkää antako häiriköiden johdattaa keskustelua jankkaamiseksi, hajoita ja hallitse-idean yritys siellä vaan on taustalla.

Vierailija
491/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko tämä sekaannus kumpuaa naisten virheoletuksesta, että mies olisi - tai miehen pitäisi olla - samanlainen kuin hän itse. Ja että hän vastaavasti on - tai hänen pitäisi olla - samanlainen kuin mies.

Ei kukaan oleta,että miehen pitäisi olla samanlainen kuin nainen, vaan että hän tekee oman osansa niistä saakutin kotitöistä. Ja jos nainen virheoletuksena kuvittelisi,että hänen täytyy olla samanlainen kuin mies, niin silloinhan nainen vain kuvittelisi,ettei hänen tarvitse tehdä niitä kotitöitä, koska mies.

Nainen ei silti saa määrätä kotitöiden sisällöstä yksin.

Vierailija
492/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on niin briljantti! :D Osuvasti kirjoitettu auki se totuus mikä naisten väsymyksessä on takana. Kai te tiedätte, että naiset kärsivät nykyaikana yhä miehiä enemmän stressistä, burn outeista ja masennuksesta?

Tutkimuksissa on todettu, että siinä missä esimiestason miehillä kortisolitasot LASKEVAT kotiin töistä palatessa, vastaavissa asemissa olevilla naisilla ne NOUSEVAT. Kas kummaa - kotona kun odottaa se 2. työ, eli lapset ja miehen passaus. Tähän päälle kotityöt. Ei voi kun nostaa hattua kaikille naisille, tsemppiä meille...

Jep. Ollaan yhä vahvasti siinä kulttuurissa, missä naiselle se kodin hoito ja lapset ovat "kunnia-asia." Kyllä me kaikki tiedetään, että kun lapsi on huonosti puettu, kasvatettu tai syötetty tai koti sotkuinen, niin ei kenenkään ensimmäinen ajatus ole "Missä sen isä oikeen on?". Miehillä nyt oikeasti on vaan paljon helpompi relata ja heitellä näitä "löysää pipoa"-kommentteja kun se syyttävä sormi ei osoita itseensä vaan vaimoon. Sitten tämä laiskuus ja välinpitämättömyys naamioidaan rentoudeksi ja naisen stressaaminen kun joutuu yksin valjaisiin liiaksi täydellisyyden tavoitteluksi...

Oikeasti, musta tuntuu, että jos moni nainen edes kokisi ettei koko perhe ja esim. kodin siisteys (eli toisin sanoen se perusarki) ole tavallaan hänen päävastuulla, olo helpottaisi. Tai, ettei edes ajateltaisi niin miten nainen on se päätekijä ja suunnittelija, ja mies sitten "osallistuu" vaan että olisi kaksi joukkueenjohtajaa. En osaa pukea sanoiksi sitä mitä tarkoitan, mutta juuri vaikka että mies oma-aloitteisesti kysyisi, että suunnitellaanko hei nyt yhdessä miten  hoidetaan joulu/ylioppilasjuhlat/ensi viikon siivousvuorot. Tai ettei se pääoletus olisi, että miestä pitää kiittää jos hän osallistuu kotitöihin, vaan se olisi itsestään selvää. Asuuhan hänkin kotona, onhan ne hänenkin lapset ja molemmat käy töissä?

Jotenkin tosta Vaarasen artikkelista, missä kiiteltiin niitä hiljaisia, ahkerina puurtavia miehiä, miten he eivät saa kiitosta tai kunniaa on kyllä oikeasti todella omituista. Naiset tekevät yhä enemmän kotitöitä. En ole eläissäni lukenut artikkelia, missä tutkija vaatii miehiltä enemmän kiitosta naisen osallistumisesta kotitöihin. Hyvin yksipuolisen ja kummallisen kuvan antaa.

Muutenkin tuntuu, että paineita vaan kasautuu. Pitää olla kaunis, hoikka, hyvä äiti, hyvä ihminen, hyvä työntekijä, hyvä vaimo, hyvä sängyssä, seksikäs muttei tyrkky, harrastaa seksiä vaikka kuinka väsyttää koska jos pihtaa niin mies menee vieraisiin (tässä gynekologi haukkuu naiset, kun pitää vaan yksinkertaisesti oppia haluamaan http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337019509.html)...

Noita vaatimuksia vaan sataa ja sataa ja sataa lisää.. Voisin melkein arvata, että jokainen tämän palstan nainen tai äiti kokee itsensä epäonnistuneeksi ihan päivittäin erinnäisistä syistä. Ei viitsitä teeskennellä, ettei tuo kuormitus vaikuttaisi naisten mielenterveyteen. Onko Vaaraselle tullut mieleen pohtia näitä?

Niin, Vaaranen kysyikin miksi hänen istunnoillaan käyneet naiset itse pyrkivät täydellisyyteen? Ja väsyvät ja kiukuttelevat. Miksi ei voi ottaa vähän rennommin. Ja ei sitten (kun ei voi kestää sotkua jne. vastauksia). Kilpailu?

Mitä tuo Vaarasen käsite täydellisyys pitää sisällään? Se pitäisi tietää, ennen kuin on järkeä vastata. Tarkoittaako se sitä, että naisen mielestä kotona ei saisi olla pölyhiukkastakaan, vai sitä, että kodin pitää olla perussiisti ilman loisia ja kurapaskaa sisällä. Vai jotain näiden väliltä. Onko se sitä, että lasten vaatteet pitää olla sävy sävyyn laitettu, vai tarkoittaako se sitä, että lapsi tarkenee puetuilla vaatteilla ulkona kovassa pakkasessa. Mitä tuolla sanalla ajetaan takaa? Sillä neuroottisia pölypallero-värikoodimammoja on oikeasti todella vähän. Tietysti jos ne kaikki hakeutuvat kyseisen terapeutin juttusille, niin ymmärrän vääristymän tavallaan, mutta eikö tuolla terapeutilla päätä pakota se, että hänen otantansa on aika vääristynyt? Onko hän jalkautunut tämän asian tiimoilta ihan tavan ihmisten pariin tekemään huomioitaan, vai tekeekö yleispäteviä päätelmiä vain vastaanottonsa pareista? Osaisiko joku kertoa?

Nyt osuit siihen ytimeen, mitä en ole osannut sanoiksi muuntaa. Koko ydinkysymyshän on se, mikä on miehen mielestä "täydellisyyden tavoittelua" ja mikä sitten on totuus siitä täydellisyyden tavoittelusta.

Normaali siisteys, hyvä ravinto, rytmi lapsiperheissä ja -ikävä kyllä- omien ryyppyreissujen vähentyminen lähes minimiin lasten saannin jälkeen nyt on normaalia elämää, ei täydellisyyden tavoittelua.

Joku mies saattaa kokea esim. kerran viikossa imuroinnin täydellisyyden tavoitteluna ja liian vaatimisena. Vaaranen on ottanut sen asenteen, että mies on varmasti tässä oikeassa.

Yleisesti ottaen joku vauva.fi:n esiinottaminen omien näkemysten tukijana on todella naurettavaa vakavasti otettavalta parisuhdeterapeutilta. Nyt kyllä vähän mietityttää nää väestöliiton "asiantuntijat."

Mikä on miesten mielestä sitä täydellisyyden tavoittelua? Olet oikeassa, tämäkin pitäisi tietää. Onko se sitä, että ei kait sitä pönttöä nyt tarvitse kuurata(paskaa on istuinrenkaassa asti ja kusta lattioilla) vai mitä? Ja kun miehilläkin on eri siisteyskäsityksiä: osa miehistä ei voi sietää epäjärjestystä, vaan kodin pitäisi olla tip top. Osalle miehistä koti on ihan siisti, vaikka känpässä haisisi paska ulko-ovelle asti ja koiran/kissan oksennukset olisi muumioituneet olkkarin nurkkaan. Ja entäs jos mies on se tarkempi osapuoli siivouksessa? Silloinhan nainen on kaikkien mielestä se kamala sottapytty, mutta päinvastaisessa tilanteessa kanala noita, joka alistaa miestä? Joku rajaus tähän pitäisi saada, että pystyisi edes hahmottamaan, mitä tämä terapeutti ja nämä miehet tarkoittavat.

Eiköhän nuo täydellisyydet ole selvinneet niissä terapia-istunnoissa. Muutkin kuin ne siisteydet. Niitähän ollee aika paljon muitakin,: ulkonäkö ja siihen liittyvät seikat, lasten harrastukset, naisen oma ura, asumisen taso jne.

Kaikki nämä syövät naista, mikäli pyritään parhauteen.

Kuinka paljon stressaa, jos mies ei ole samalla lailla orientoitunut? Ja täytyy tuuppia vaimon haluamaan suuntaan?

Vierailija
493/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se miesvihaa, jos ei jaksa siivota miehensä jälkiä vuosikymmeniä sanallakaan valittamatta?

Onko se miesvihaa, jos toivoo miehenkin osallistuvan edes joskus omien lastensa hoitoon?

Onko se miesvihaa, jos ei ole iloinen siitä, että mies on sentään kotona, vaikka ei ole siellä koskaan kahta viikkoa peräkkäin selvin päin, ei koskaan siivoa edes omia jälkiä saati sitten muuten osallistu kotitöihin ja itse räkyttää vaimonsa tekemättömistä töistä kuin vihainen koira, huomaamatta niitä jotka on tehnyt?

Eli nainen on aina uhri. Sitkeää uhrijankkausta. Sama taktiikka kuin "rasismia! rasismia!"

"Eli nainen on aina uhri." Siis vetämällä ahterista oman lempifraasin ja laittamalla eteen sanan "eli" se muuttuu kommentoitavan mielipiteeksi? Tämä juuri tekee sinusta keskustelijana niin p*skan, ettei mitään rajaa.

Mutta kyllä, tapasi keskustella on erittäin hyvä esimerkki siitä, miten JOTKUT miehet (ja jotkut naisetkin ehkä) tunkevat omat sanansa toisen suuhun ja julmistuvat sitten siitä ennennäkemättömän kiivaaseen raivoon. Typerää ja rasittavaa, sanoisinko.

:D Lue ketjua. Sadat naiset ulvovat Vaarasta vastaan ja vetoavat kärsimykseen.

Nainen kertoo elävän elämän esimerkkejä=akka ulvoo. Mies ulisee esimerkeistä ja jankkaa miesvihaa miesvihaa sivukaupalla=tosi miehen havainnointia elämästä. Näinhän se teillä uhriutujilla menee...mutta viesvihaa!!!???!

Tämä on niin totta! Sadat naiset todellakin kertovat OMAT tarinansa. Ei ne ole mitään ulvontaa,toisin kun tämän uliuli-jankkaajan jankutukset. Hän ei kerro yhtään tarinaa omasta tosielämästä vaan jankkaa samaa virttä siitä miten "naiset uhriutuu, uliuli, naiset aina valittaa uliuli". Mutta nää naisten kertomukset on kaikki niin tuttuja. Ymmärrän täysin , mitä näissä puhutaan. Niin tutuilta kaikki kuulostaa. Ja jos huomaatte niin tässä kerjussa ei todellakaan ole miesvihaa. Naiset  puhuvat miehistään ihan asiallisesti. Ainoat epäasialliset kommentit on miehiltä. Huomaa kyllä kummatko täällä on fiksumpia.

Vierailija
494/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä naiset suuttuneet siitä, että heille kerrotiin että voivat olla miehilleen myös ystävällisiä välillä. En olis uskonut.

Onpa täällä miehet suuttuneet siitä , että heille kerrottiin että voisivat tehdä oman osuutensa välillä. En olis uskonut.

Vierailija
495/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että kun mies yrittää, niin naiselle ei kelpaa. Ja sitten nainen nalkuttaa ja vähitellen omii alueen marttyyrina itselleen, väsyy ja nalkuttaa yhä enemmän. Mies ei enää edes viitsi yrittää, nainen väsyy ja katkeroituu ja vihaa yhä enemmän ja päätyy sättimään ja nalkuttamaan yhä enemmän.

Minä ymmärsin terapeutin pointin täysin. Naisilla on liian romantisoidut käsitykset siitä, miten miehet kykenevät osallistumaan huushollaukseen. Laskekaa odotuksia, niin pärjäätte paremmin. Onhan se nyt päivän selvä, että naisella on vastuu lastenhoidosta ja arjen sujumisesta. Kannattaa hyväksyä se, ja mitoittaa omat (nykyään liian täydelliset) odotuksensa sen mukaan (lasten lukumäärä, harrastusten määrä jne.).

Mies tarvitsee miesten hommia, kehuja ja seksiä. Niin se kuulkaa on, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Tämä ei ole vitsi. Odotan kun tulette ampumaan :)

N44

Vierailija
496/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei silti saa määrätä kotitöiden sisällöstä yksin.

No nainen  ei itseasiassa valitse niiden  kotitöiden sisältöä. Ne vaan on kaikille ne samat: pyykkihuolta,ruokahuolta, siivous, lastenhoito, läksyt jne. 

Vierailija
497/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisystävällehän juurikin valitetaan mm. miehen surkeista seksitaidoista. Etenkin tyttöjen illoissa tällaisesta melko paljon on puhetta.

Mitäs, jos se ystävätär vastaa vaikka, että hän ei halua puhua tuollaisista asioista kenenkään muun kuin oman miehen kanssa?

Onko ystävyys katkolla,jos ei myötäillä kysyjää? Kun ei tueta tarpeeksi.

Mistä SINÄ sen tiedät? Oletko salakuunnellut siskojasi vai mistä?

Aikuiset naiset eivät ainakaan tuollaista harrasta, mutta nykyteineillä on paljon muitakin sellaisia juttuja, joita meidän nuoruudessa viime vuosisadalla ei ollut.

Vierailija
498/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen osaa kotityöt miestä paremmin.

Niin varmasti osaakin. Ja mistähän tämä johtuu? Siitä, että olet aina sysännyt ne kotityöt naisille, koska ne ovat ikäviä? Et ole viitsinyt opetella, koska on kivempaa rapsuttaa palleja ja pelata pleikkaa? Kodka äitisi on lellinyt sinut pilalle ja idäsi hokenut samaa mantraa: akat pysykööt lestissään hellan ja nyrkin välissä?

Naiset. Totaalinen vallankumouksen aika. Ap:lle kiitos avauksesta! Äijät vastuuseen lapsistaan, huolehtikoot omasta vastuustaan kodissa ! Piikatyö palkkatyön ohessa on loputtava!

Vierailija
499/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että kun mies yrittää, niin naiselle ei kelpaa. Ja sitten nainen nalkuttaa ja vähitellen omii alueen marttyyrina itselleen, väsyy ja nalkuttaa yhä enemmän. Mies ei enää edes viitsi yrittää, nainen väsyy ja katkeroituu ja vihaa yhä enemmän ja päätyy sättimään ja nalkuttamaan yhä enemmän.

Minä ymmärsin terapeutin pointin täysin. Naisilla on liian romantisoidut käsitykset siitä, miten miehet kykenevät osallistumaan huushollaukseen. Laskekaa odotuksia, niin pärjäätte paremmin. Onhan se nyt päivän selvä, että naisella on vastuu lastenhoidosta ja arjen sujumisesta. Kannattaa hyväksyä se, ja mitoittaa omat (nykyään liian täydelliset) odotuksensa sen mukaan (lasten lukumäärä, harrastusten määrä jne.).

Mies tarvitsee miesten hommia, kehuja ja seksiä. Niin se kuulkaa on, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Tämä ei ole vitsi. Odotan kun tulette ampumaan :)

N44

En tullut ampumaan. Mutta kannatan kotitöiden jakamista, sovitusti ja taitojen/kykyjen mukaan.

Hankitaan lisäksi kaikenlaiset helpottavat apuvälineet, jotta työnteosta tulee mukavampaa ja kevyempää.

Kaiken ei tarvitse mennä just ​ puoliksi.

Jos jostain täytyy elämisessä tinkiä, niin näyttävyydestä. Yritetään vielä tinkiä kiireestä ja ymmärretään tarpeiden ja mahdollisuuksien tasapaino. Talous tasapainossa.

Aika yleisluontoiselta tuo kyllä näyttää...

T: Mies salomailta

Vierailija
500/545 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisystävällehän juurikin valitetaan mm. miehen surkeista seksitaidoista. Etenkin tyttöjen illoissa tällaisesta melko paljon on puhetta.

Mitäs, jos se ystävätär vastaa vaikka, että hän ei halua puhua tuollaisista asioista kenenkään muun kuin oman miehen kanssa?

Onko ystävyys katkolla,jos ei myötäillä kysyjää? Kun ei tueta tarpeeksi.

Mistä SINÄ sen tiedät? Oletko salakuunnellut siskojasi vai mistä?

Aikuiset naiset eivät ainakaan tuollaista harrasta, mutta nykyteineillä on paljon muitakin sellaisia juttuja, joita meidän nuoruudessa viime vuosisadalla ei ollut.

Tunnen oikeasti pari tuollaista keski-ikäistä naista. Johtopäätökseni onkin, etteivät ole uniikkiyksilöitä höpinöissään. Niiden perusteella hieman yleistin, niin kuin palstalla on tapana...

Ketju on lukittu.