Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan mieheni vähättelyn heti kun hän lakkaa olemasta kolmas lapseni

Vierailija
15.01.2016 |

Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.

Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.

Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".

Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.

Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.

En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.

Kommentit (331)

Vierailija
201/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Nolottaisi olla tuollainen avuttoman pikkupojan kanssa yhdessä. Mulla on miehekäs mies, vaikka ikääkin sillä on vasta 24v. 

Sun miehellä on monta vuotta aikaa taantua, tulen kysymään fiiliksiä sitten 15 vuoden päästä. Nyt hän on vielä nuori JA innokas. Keski- ikäisenä ei ole enää... niin.. nuori EIKÄ innokas.

Vierailija
202/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei huvita niin moni asia, että tarvitsisit kokopäiväisen holhoojan...

Siivoja kysymyksestä sitten teit melkoisia johtapäätöksiä. Jos pätelmät olisi mennyt edes vähän sinne päin olisin voin kuvitella sinua melkoiseksi selvännäkijäksi, mutta kun ei niin päätelmäni kyllä on ihan jotakin muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osa miehistä on kypsiä ja ottavat vastuun elämästään ja perheestään, mutta osa on kyllä selvästi jäänyt aikuistumatta. Minusta se näkyy näissä kommenteissa, eikä minusta ole normaalia, että aikuinen ihminen tarvitsee ikään kuin "äidin" ohjeita siitä, missä hänen vaatteensa ovat. Kai nyt kuitenkin perheen toiselta aikuiselta voi odottaa, että hän osallistuu kotitöihin ja lastensa vanhemmuuteen?

Mutta silti minusta tässä keskustelussa yleistetään liikaa. On varmasti myös vastuuttomia naisia. Ja suuri osa miehistä taas on ihan kunnollisia.

Vierailija
204/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei huvita siivota kotona. Okei. Tämä tarkoittaa sitä, että jonkun pitää tehdä se puolestasi. Kyllä ihmiselle on ihan fyysisestikin epäterveellistä elää likaisessa, pölyisessä kämpässä.

Miksi siivousta ei voisi puolestani (tai puolestasi) tehdä joku muu? Onko auto osattava huoltaa itse jos se on huollon tarpeessa vai voiko sen hoitaa puolestasi joku toinen esim. huoltoliike?

Toki siivouksen voi joku toinen hoitaa maksusta, mutta lapsia ei voi hoitaa ja kasvattaa, kun isiä nyt ei vaan kiinnosta kuin vähän istahtaa alas lasten kanssa ja ehkä auttaa läksyissä. Ne lapset kaipaavat ihan sitä oman vanhemman huomiota, aikaa ja rakkautta, ei hoitajan. Sinä et tuolla istahdus-asenteellasi tule saamaan lapsia itsellesi, sillä raha ei merkkaa lastenvalvojien mittakaavassa, vaan kiinnostus lasten asioihin, aika, panostus ja rakkaus.

Vierailija
205/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit peräti seurustella lastesi kanssa hetken ja auttaa läksyissä, siis ennen kuin siirryt sohvalla kaljoittelemaan? Kuulostat niin totaaliurpolta, että ihmettelen, miksi joku on kanssasi lapsia pukannut. Toivon kuitenkin, että alat elää vähän vastuullisempaa elämää lastesi tähden. Lapset tarvitsevat aikuisen, joka pitää huolta arjen askareista, eikä makaa sohvalla kaljaa juoden.

Minusta on älykkäämpää syntyä elämään nauttimaan elämästä kuin näkemään tuskaa ja vaivaa. Minusta lapset tarvitsevat isän joka rakastaa ja välittää heistä. Ei lapset tarvitse mitään siivoojaa tai tyyppiä joka tekee heidän elämästään tuskaa.

Oma vaimoni on onneksi niin varakas että hän kykenee kustantamaan siivoojat ja hoitajat jos en koti-isyydeltäni kerkeä kaikkea tekemään. Vapaalla ajalla harrasta kirjoittamista. Haaveilen kirjailijan urasta. Se on toki aika lapsellista, mutta vaimoni mielestä minulla on hyvä olla harrastus kun en ole työnteosta kiinnostunut. Kaljan juonti antaa minulle luovan olon ja olen muutenkin rennompi enkä huuda pää punaisena pienistä. Olen todella playboy ja tiedän sen. Olen onnekkaassa tilanteessa. En silti koe olevani mitenkään velkaa. Olenhan ihana ja hyvännäköinen mies ja isä. Rakkaus on tärkeintä.

Minusta sinulla on perusasioissa korjattavaa. Ei se elämän onni tule siististä kodista vaan siististä asenteesta. Ole siististi Cool.

Vierailija
206/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei huvita siivota kotona. Okei. Tämä tarkoittaa sitä, että jonkun pitää tehdä se puolestasi. Kyllä ihmiselle on ihan fyysisestikin epäterveellistä elää likaisessa, pölyisessä kämpässä.

Miksi siivousta ei voisi puolestani (tai puolestasi) tehdä joku muu? Onko auto osattava huoltaa itse jos se on huollon tarpeessa vai voiko sen hoitaa puolestasi joku toinen esim. huoltoliike?

Toki siivouksen voi joku toinen hoitaa maksusta, mutta lapsia ei voi hoitaa ja kasvattaa, kun isiä nyt ei vaan kiinnosta kuin vähän istahtaa alas lasten kanssa ja ehkä auttaa läksyissä. Ne lapset kaipaavat ihan sitä oman vanhemman huomiota, aikaa ja rakkautta, ei hoitajan. Sinä et tuolla istahdus-asenteellasi tule saamaan lapsia itsellesi, sillä raha ei merkkaa lastenvalvojien mittakaavassa, vaan kiinnostus lasten asioihin, aika, panostus ja rakkaus.

Jatka toki päätelmiäsi... enmmän ne kertovat sinusta kuin minusta...

Vierailija
207/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti osa miehistä on kypsiä ja ottavat vastuun elämästään ja perheestään, mutta osa on kyllä selvästi jäänyt aikuistumatta. Minusta se näkyy näissä kommenteissa, eikä minusta ole normaalia, että aikuinen ihminen tarvitsee ikään kuin "äidin" ohjeita siitä, missä hänen vaatteensa ovat. Kai nyt kuitenkin perheen toiselta aikuiselta voi odottaa, että hän osallistuu kotitöihin ja lastensa vanhemmuuteen?

Mutta silti minusta tässä keskustelussa yleistetään liikaa. On varmasti myös vastuuttomia naisia. Ja suuri osa miehistä taas on ihan kunnollisia.

Miesvihapalstalla kaikki naisten yksipuoliset kertomukset ovat 100% totuus?

Värikynää, liioittelua ja  provoamista ei harrasteta?

Ihan oikeasti, jos tuollainen mies johon viittasit, olisi oikeasti jollain palstamammalla,

niin aika reppanan naisen täytyy olla kyseessä , jos tuo olisi totta. Naisen joka kelpuuttaa minkä tahansa miehen kunhan saa lapsia , siittäjän ja lompakon.

Tai mies on sitten ihan oikeasti kehitysvammainen. Eikä sekään muuttaisi tilannetta.

Vierailija
208/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin erikoinen ketju etten tiedä mitä sanoa. Ihan normaali mies, noiden asioiden takiako häntä pitäisi vähätellä?

Pukeutumisjutusta tuli mieleen että meilllä tilanne menee aina niin, että juurikin 5min ennen lähtöä saan huudot siitä että makaan bokserisillani sängyllä. Tämän jälkeen makoilen vielä vähän aikaa, rauhallisesti puen päälle ja valmistaudun. Noihin menee yhteensä 3 minuuttia. Tämän jälkeen sitten odottelen vielä valmistautuvaa naista seuraavat 15 minuuttia vaatteet päällä ja valmiina

Itse en tiedä yhtään lapsiperhettä, missä mies vastaisi lasten pukemisesta juhliin ja lahjan hankkimisesta. Miehelle kuuluu vain oma pukeutuminen ja meillä se menee niin että puoli tuntia ennen ystävän häihin lähtöä aletaan tarkistaa onko puku puhdas vai olisiko pitänyt viedä pesulaan ja onko paras kauluspaita a) silittynyt itsestään ja b) ei ole oudosti kutistunut kauluksesta sitten viime juhlien. Luojan onni, että meillä ei ole lapsia. Nyt istun yksin odottamassa autossa lähtöä tai hikoilen laitettuna juhlavaatteissani silittämässä sitä miehen paitaa viime tingassa. Minun miehelläni on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta esim ajantaju ja sellaisiin yllätyksiin kuin padan silittämiseen varautuminen ei kuulu niihin.

Siis miksi paita pitää silittää?

Eikö sitä voi viedä silitettäväksi jonnekin?

T: Toinen mies

Voihan sitä, jos on ennakoiva ja viitseliäs. Jokainen saa rahansa ja aikansa käyttää mihin haluaa, vaikka pesulan käyttöön (itseasiassa suosittelen lakanoita pestäväksi sellaisessa!)

Missäs käyt silittämässä, kun töihin/juhliin meno on 30 min päästä? 

Vierailija
209/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia jos ette halua että teistä tulee äitejä ja isiä.

Vierailija
210/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin erikoinen ketju etten tiedä mitä sanoa. Ihan normaali mies, noiden asioiden takiako häntä pitäisi vähätellä?

Pukeutumisjutusta tuli mieleen että meilllä tilanne menee aina niin, että juurikin 5min ennen lähtöä saan huudot siitä että makaan bokserisillani sängyllä. Tämän jälkeen makoilen vielä vähän aikaa, rauhallisesti puen päälle ja valmistaudun. Noihin menee yhteensä 3 minuuttia. Tämän jälkeen sitten odottelen vielä valmistautuvaa naista seuraavat 15 minuuttia vaatteet päällä ja valmiina

Itse en tiedä yhtään lapsiperhettä, missä mies vastaisi lasten pukemisesta juhliin ja lahjan hankkimisesta. Miehelle kuuluu vain oma pukeutuminen ja meillä se menee niin että puoli tuntia ennen ystävän häihin lähtöä aletaan tarkistaa onko puku puhdas vai olisiko pitänyt viedä pesulaan ja onko paras kauluspaita a) silittynyt itsestään ja b) ei ole oudosti kutistunut kauluksesta sitten viime juhlien. Luojan onni, että meillä ei ole lapsia. Nyt istun yksin odottamassa autossa lähtöä tai hikoilen laitettuna juhlavaatteissani silittämässä sitä miehen paitaa viime tingassa. Minun miehelläni on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta esim ajantaju ja sellaisiin yllätyksiin kuin padan silittämiseen varautuminen ei kuulu niihin.

Siis miksi paita pitää silittää?

Eikö sitä voi viedä silitettäväksi jonnekin?

T: Toinen mies

Toki voi. Sekin vain pitäisi ennakoida samoin kuin puvun pesetyskin. Ei taida meidän nurkilla olla sellaista kiinalaista pesulaa missä saisi viidessä minuutissa paidan silitettyä.

Vierailija
211/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä, jos on ennakoiva ja viitseliäs. Jokainen saa rahansa ja aikansa käyttää mihin haluaa, vaikka pesulan käyttöön (itseasiassa suosittelen lakanoita pestäväksi sellaisessa!)

Missäs käyt silittämässä, kun töihin/juhliin meno on 30 min päästä? 

En silittäisi. Olen luopunut siitä totaalisesti. Saa olla rypyssä. Ei maailma kaadu niistä rypyistä paidassa. Niin vitun pikkumainen ei voi olla että maailma kaatuu siitä että paidassa on ryppyjä :D

Vaimoa se toki voi haitata mutta silittäköön sitten paidan jos se häntä häiritsee.

Vierailija
212/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä eri ihminen, kuin tuo jolle valitit toisesta päätelmästä. Kyllä se minusta kertoo sinusta jotain, jos useammalle ihmiselle tulee kirjoituksistasi sellainen fiilis, että olet hanakka ulkoistamaan asioita ja istahtelemaan hetkeksi lastesi kanssa. Voin olla väärässäkin, mutta kannattaisi miettiä, miten asian esittää, sillä tuollaisen kuvan tuosta kirjoituksestasi todellakin sai.

Vierailija
213/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä eri ihminen, kuin tuo jolle valitit toisesta päätelmästä. Kyllä se minusta kertoo sinusta jotain, jos useammalle ihmiselle tulee kirjoituksistasi sellainen fiilis, että olet hanakka ulkoistamaan asioita ja istahtelemaan hetkeksi lastesi kanssa. Voin olla väärässäkin, mutta kannattaisi miettiä, miten asian esittää, sillä tuollaisen kuvan tuosta kirjoituksestasi todellakin sai.

Eri ihmiset tosiaan tuppaa näihin ketjuihin vastaamaan ja itse en ole kyllä kirjoittanut mitään istumisesta en edes lapsista.

Vierailija
214/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisetkaan pärjää työelämässä mitä tulee vaativiin johtotason tehtäviin. Antakaa aikaa niin miehet oppii lastenhoitajiksi ja naiset työelämän johtajiksi.

Financial Times: Naisten johtamat yritykset merkittävästi kannattavampia

http://www.hs.fi/m/talous/a1449376395298

Vierailija
215/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisetkaan pärjää työelämässä mitä tulee vaativiin johtotason tehtäviin. Antakaa aikaa niin miehet oppii lastenhoitajiksi ja naiset työelämän johtajiksi.

Suomessa naisia ei juuri johtajan pesteissä näy, joten jenkkilehden uutisella ei ole mitään korrelaatiota tässä asiassa. Suomalainen nainen on vastuunpakoilija, joka osaa kyllä etuuksia ja oikeuksia penätä,

Päteminen tapahtuu kotona niko-petterin paidan väristä riitelemällä ja naisporukoissa miehiä haukkumalla.

Vierailija
216/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun naiset alkavat myös itse perustamaan niitä kasvuyrityksiä, eivätkä vain istu valmiiksi katettuun pöytään.

Sinänsä minulla ei ole epäilystäkään etteivätkö naiset pärjäisi yritysten johdossa siinä kuin miehetkin ja kuten tuossakin jutussa sanottiin, heterogeenisempi hallitus on varmasti yritykselle etu verrattuna papparaisten sikarikerhoihin.

Vierailija
217/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilaudalla puhutaan, että tulivat trollaamaan tähän ketjuun. Voitte siis suosiolla jättää vastaamatta noille kotona asuville äidilleen runkaaville luusereille. :)

Vierailija
218/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahaa!!  Katopa rouva miten teini tytöt tuolla pakkasessa pukeutuu. Miten te gimmat selviätte hengissä lisääntymisikään, niin että teillä on vielä sisuskalut on elossa. Perse ja napakorut vilkkuu vielä nollakeleillä.

Converseilla ja nilkkasukilla kipitellään jossain juoksu piukkiksissaviidentoista sentin hangessa.

Isiensä pukemia tyttöjä varmaan...

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asiasta voisi puhua niin, että se ei saattaisi ap:n miestä huonoon valoon.

Mä en oikein tiedä miksi asiasta pitäisi puhua ainakaan julkisesti mitään. Jos mies ei osannut pukea lasta samalla tavalla kuin mitä olisin halunnut kerron hänelle miten olisin its e toiminut ja asia on käsitelty. Ei tulisi mieleenkään avautua jälkeenpäin av palstalla tai vaikka ystävälle kuinka idiootti mies on kun hän ei ymmärrä mitä lapselle olisi kuulunut pukea. Samaa odotan myös puolisoltani.

Ei kyse ole tuossa tapauksessa mistään naisen haluamista vaatteista, vaan se kuuluu maalaisjärkeen ja siihen loogiseen ajatteluun pukea oma lapsi sellaisiin vaatteisiin, ettei lapsi palellu pakkasilla ensimmäisen viiden minuutin aikana! Herranjestas, tarkenisitko sinä syysvaatteilla ja ohuilla hanskoilla sekä kumppareilla lähes 30 asteen pakkasessa? Jos et, miksi puet lapsesi niin, että se on jopa vaarallista! Ei kyse ole mustisistä värikoodeista, vaan normaalista pukeutumisesta: shotsit ja muut ovat kesävaatteita, talvella laitetaan vähintään samantyyliset vaatteet päälle, missä itse aikuinen tarkenisi puoli tuntia/tunnin helposti. Ei tämä ole mitään salatiedettä, tai insinöörin matikkaa. Miten te miehet selviätte hengissä aikuisiksi asti, jos ette muka osaa pukeutua sään vaatimalla tavalla! Ja totta hitossa samat säännöt pätee teidän lapseen, siihen pieneen ihmiseen. Ei se ole mikään hylkeenpoikanen 100% rasvavarauksella, vaan tarvitsee TALVIVAATTEET talvella päälle! Miten tämä voi olla niin vaikea asia?!

Vierailija
219/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa keskeverto työssä käyvälle miehelle tulisi huomattavasti halvemmaksi käyttää ulkoistettuja palveluja kaikissa kodin asioissa.

Akat pihalle mäkättämään ja hieroja ja siivooja kerran viikossa tilalle jää vielä 500e kuussa käteen.

Ja Suomi nousuun kun raha pannaan kiertämään oikeisiin osoitteisiin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markku21 kirjoitti:

Ettekö te miehet tajua että naisten nalkutus kodin sotkuisuudesta ja tekemättömistä kotitöistä on vain tekosyytä ja syvemmällä jossain. Ette vain pane tarpeeksi kovaa niitä vaimojanne. Minä tiedän tämän. Pääsin juuri armeijasta ja olen kova poika panemaan.

T: Markku 21v

Armeijan pojat tietää kaiken aina tykimmin.

Minäkin tiesin joskus. enää en oikein tiedä mistä tuulee, kun voisin jopa vannoa että kyse ei ole siitä mitä minä en tee vaan ihan jostain muusta.

Ovi on tuossa suunnassa jos ei kiinnosta olla perhettä. Luulen että nalkuttava nainen ei yksinkertaisesti jaksa ja kykene perhe-elämään. Sääli lasten kannalta. Jos ei jaksa jotain asiaa niin ei sitä tarvitse tehdä tai syyllistää muita sen oman väsymyksen varjolla. Voi olla että muutkin on väsyneitä.

Joku jo kirjoitti että miksi pitää tehdä perheen sisälle helvetti maanpäälle?

Mistä se kumpuaa?

Tuolla on ovi jos haluaa lähteä. Takaisin ei ole tulemista. Kyllä minä pärjään lasten kanssa. Palkkaan vaikka siivoojan ja hoitajan.

He-Man

Niin eli palkkaat vain uuden "vaimon" itsellesi. Entä jos opettelisit tekemään itse, ilman että passuutat toista? Mitäs jos vaikkai ihan itse hoitaisit niitä lapsiasi ja kotiasi? Olisko mitään?

Vierailija
220/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä vaikeus siinä sitten sinulle on??  Noilla ajoilla voisit tehdä pestä lakana pyykin ja kuurata vessat kerran päivässä ja silti sinulla jää vielä aikaa tämän palstan seuraamiseen ja käsittämättömiin avautumisiin

Vierailija kirjoitti:

Kokkinatunkiolla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta lapsia ei voi kasvattaa kaljanhuuruisessa kodissa, joka kuhisee villakoiria. Ovatko kriteerit muka liian korkealla, jos pyyhitään pölyt, imuroidaan ja vaihdetaan lakanat kerran viikossa? Tiskejä ei jätetä päiväkausiksi lojumaan vaan tiskataan samana päivänä? Pyykkiä pestään sitä mukaa, kun pyykkikori täyttyy (eli meillä melkein joka päivä)? En halua edes kuvitella, miltä oma kotisi näyttää... Kaljatölkkejä ja pizzalootia ympäri kämppää. Puhumattakaan wc:stä. Jaksatko sitäkään pestä arjen ympärillä vai kiusaatko itseäsi sen verran, että putsaat pahimmat kakkatahrat? Tietysti ei viikonloppuisin. Koska se on levon aikaa. Eli kaljoitteluakaa.

Lakanat vaihdetaan kerran kuussa. Tajuatko miten vettä tuhlaantuu jos joka viikko pesee lakanat???

Meillä käy siivooja. Siivoaa kahdesti kuussa ja minä siivoan päällisin puolin kerran viikossa. Kaikki on ihan hyvin. Pönttö on välillä aika paskanen mutta ei se sen toimintakykyä heikennä.

Nainen maksaa siivoojan koska käy töissä tällähetkellä. Laitoin pienen unille äsken ja ihmettelen miksi teet elämästäsi ja miehesi elämästä helvettiä?

Luot helvetin maan päälle. Eli hell on earth.

Kaljoittelu alkaa klo 21 kun lapset on saatu unille. Siihen ei ole kenelläkään valtaa. Vaimo voi osallistua jos haluaa. Yleensä ottaa muutaman eikä ulise kuten "eräät". Illalla saa sitten seksiä jos haluaa. En tyrkytä.

Runkkaan mielelläni jos ei seksi kelpaa. Jos kaljoittelen aikaisemmin niin se on siivouskalja tai ruuantekokalja.

En tee mieheni elämästä helvettiä, mutta kuulostaa siltä, että saatat tehdä oman lapsesi elämästä helvettiä tuolla kaljoittelulla. Mielestäni ei ole ok vaihtaa lakanoita vain kerran kuukaudessa eikä se, että wc-pönttö on kakassa. Eivätkö nämä ole ihan perusasioita? Viekö liikaa aikaa kuurata pönttö pari kertaa viikossa (vie n. 2 min.) ja vaihtaa lakanat kerran viikossa (vie n. vartin)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän