Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan mieheni vähättelyn heti kun hän lakkaa olemasta kolmas lapseni

Vierailija
15.01.2016 |

Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.

Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.

Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".

Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.

Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.

En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.

Kommentit (331)

Vierailija
321/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Erotkaa, joka iikka, niin päästäis vähän lähemmäs maailmanrauhaa!

Vierailija
322/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat nyt muutaman päivän kilpaa ulisseet kovaa kohtaloaan ja naisten julmuutta, eikä ole yksikään tainnut hetkeäkään miettiä että onko sitä koskaan edes vahingossa tultu annettua arvostelun aihetta. Voi meidän täydellisiä pikku mussukoita kun heidän on niin paha olla... 

Jos ette halua kuunnella akan nalkutusta niin tiedätte varmasti missä ulko-ovi on. Käyttäkää sitä tai ehdottakaa että akka käyttää sitä. Anteeksi nyt vaan mutta mikä helvetti siinä on että aikuiset ihmiset vaan istuvat ja antavat elämän laukata ohitse kannukset kilisten ja korkeintaa vinkuvat vauvapalstalla että nyt se akka taas sanoi pahasti. 

Tässä viime päivinä on ollut todella paljon äänessä miehiä, jotka tekevät todella paljon perheidensä eteen, mutta saavat vaimoiltaan vaan kritiikkiä ja jos eivät tätä kritiikkiä hyväksy, vaimo pistää show'n pystyyn. Mutta sinun mielestäsi tämä on vittu ulinaa! Mun mielestä pikemminkin tässä on otettu esille, miten huonosti monia enemmän tai vähemmän puolustuskyvyttömiä miehiä kohdellaan parisuhteissaan. Sinuna kysyisin itseltäni, että miksei minulla riitä empatiaa näkemään tätä puolta?

Puolustuskyvyttömiä... Miehet ovat siis jonkinlaisia kädettömiä ja jalattomia vauveleita joille ei saa korottaa ääntään tai niille tulee paha mieli? 

Monet naiset eivät kykene ymmärtämään miksi se ennen niin pystyvä ja aikaansava mies taantuu lapseksi parisuhteen edetessä. Miehet ovat tarjonneet syyksi naisten komentelua ja siitä seurannutta alistumista. Siis: nainen ärähtää ja mieheltä menee heti peukalo suuhun ja pissat pöksyyn. 

Joko tämä palsta on täysin irti todellisuudesta tai sitten minä olen. En tiedä kumpi olisi pahempaa

Tällä tavallako suhtaudut myös siihen, jos jotain ihmistä kiusataan työpaikalla? Juuri tuolla tavalla narsistit oikeuttavat toimintansa, että oma vika kun et puolustaudu. Sulla on jotenkin epäinhimillinen suhtautuminen miehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat nyt muutaman päivän kilpaa ulisseet kovaa kohtaloaan ja naisten julmuutta, eikä ole yksikään tainnut hetkeäkään miettiä että onko sitä koskaan edes vahingossa tultu annettua arvostelun aihetta. Voi meidän täydellisiä pikku mussukoita kun heidän on niin paha olla... 

Jos ette halua kuunnella akan nalkutusta niin tiedätte varmasti missä ulko-ovi on. Käyttäkää sitä tai ehdottakaa että akka käyttää sitä. Anteeksi nyt vaan mutta mikä helvetti siinä on että aikuiset ihmiset vaan istuvat ja antavat elämän laukata ohitse kannukset kilisten ja korkeintaa vinkuvat vauvapalstalla että nyt se akka taas sanoi pahasti. 

Tässä viime päivinä on ollut todella paljon äänessä miehiä, jotka tekevät todella paljon perheidensä eteen, mutta saavat vaimoiltaan vaan kritiikkiä ja jos eivät tätä kritiikkiä hyväksy, vaimo pistää show'n pystyyn. Mutta sinun mielestäsi tämä on vittu ulinaa! Mun mielestä pikemminkin tässä on otettu esille, miten huonosti monia enemmän tai vähemmän puolustuskyvyttömiä miehiä kohdellaan parisuhteissaan. Sinuna kysyisin itseltäni, että miksei minulla riitä empatiaa näkemään tätä puolta?

Puolustuskyvyttömiä... Miehet ovat siis jonkinlaisia kädettömiä ja jalattomia vauveleita joille ei saa korottaa ääntään tai niille tulee paha mieli? 

Monet naiset eivät kykene ymmärtämään miksi se ennen niin pystyvä ja aikaansava mies taantuu lapseksi parisuhteen edetessä. Miehet ovat tarjonneet syyksi naisten komentelua ja siitä seurannutta alistumista. Siis: nainen ärähtää ja mieheltä menee heti peukalo suuhun ja pissat pöksyyn. 

Joko tämä palsta on täysin irti todellisuudesta tai sitten minä olen. En tiedä kumpi olisi pahempaa

Sä et osaa nähdä miehiä yksilöinä, joilla voi olla hyvä tai huono itsetunto siinä missä naisillakin. Villi arvaus: sä sympatiseeraat kyllä sellaisia NAISIA, jotka tuntevat itsensä voimattomaksi tyrannimiehen komennossa?

Vierailija
324/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavallako suhtaudut myös siihen, jos jotain ihmistä kiusataan työpaikalla? Juuri tuolla tavalla narsistit oikeuttavat toimintansa, että oma vika kun et puolustaudu. Sulla on jotenkin epäinhimillinen suhtautuminen miehiin.

Okei, siis sinun mielestäsi kaikki naiset ovat manipuloivia narsisteja, ja miehet heidän avuttomia uhrejaan? 

Nyt kyllä on paljastunut niin mittava salaliitto että oksat pois!

Vierailija
325/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, siis sinun mielestäsi kaikki naiset ovat manipuloivia narsisteja, ja miehet heidän avuttomia uhrejaan? 

Nyt kyllä on paljastunut niin mittava salaliitto että oksat pois!

Missä mä olen puhunut kaikista naisista? Nyt se luetun ymmärtäminen!

Vierailija
326/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku psykopaattihoro valittaa ja koittaa puolustella käytöstään.

Vierailija
327/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Kyllä kunnioitus pitää ansaita, ei sen kuulu tulla kuin manulle illallinen.

Mun tehtävä ei oikein ole arvioida sitä onko kunnioitus ansaittava vai tarvitaako siihen jotakin muuta...

Mutta jos parisuhde perustuu kunnioituksen sijasta vähättelyyn ja arvoisteluun se mielestäni kannattaa enemmin lopettaa kuin jatkaa turhaan vähättelyä joka ei taatusti johda mihinkään hyvään... ei ainakaan kunnioitukseen.

Vierailija
328/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat äidit yrittävät lastensa vuoksi muuttaa tilannetta, eivätkä lähde heti. Ilmeisesti mielestäsi se on turhaa? Uhriutumista?

Ongelmien ratkaisu ei ole turhaa. Yritykset toisinaan on turhia ja jos keinot ei toimi niitä kannattaa muuttaa. En tosiaan näe että vähättelystä, arvostelusta, nalkuttamisesta tai uhriutumisesta olisi mitään hyötyä.

Vierailija
329/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se EI ole vaimon tehtävä vaan...

Nalkuttaminen ja vähättely sen sijaan on vaimon tehtävä vaikka se johtaisi huonommin tuloksiin kuin kunnioittaminen ja arvostelu?

Vaimon tulee kunnioittaa ja kehua miestä, vaikka mies ei piittaa ja kunnioita vaimoa edes sen vertaa, ettei näännytä vaimoa työtaakan alle itse sohvalla makoillen?

Kyllä kunnioitus on se perusta mihin ainakin oma parisuhteeni pohjaa, jos sitä ei ole on ihan turha jatkaa parisuhdettakaan.

Niin, jos mies ei kunnioita sinua, vaan pitää sinua ilmaisena lasten- ja kodinhoitokoneena on syytä nostaa kytkintä ilman mitään yritystä, että miehen saisi ymmärtämään, ettei sellainen peli käy ja että hänen on osallistuttava tasapuolisesta?

Useimmat äidit yrittävät lastensa vuoksi muuttaa tilannetta, eivätkä lähde heti. Ilmeisesti mielestäsi se on turhaa? Uhriutumista?

Kunnioitus on tärkeää, mutta uhriutuminen on väärin, itsekästä ja opportunistista, puhutaan krokotiilin kyynelistä. Miehen ja naisen eroja pitää kunnioittaa, ei tehdä miehestä mieleistään kuvaa tai vaatia miestä käyttäytymään mieleisellään tavalla, muuttumaan koko ihmisenä toiseksi.

Tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta. Se voi olla myös täydentävyyttä ja harmonisuutta. Kunnioitukset ja kiittämiset kuuluvat tietenkin molemmille osapuolille, kuten myös epäitsekkyys ja uskollisuus.

Vierailija
330/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP!

'Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".'

Niin siis SINÄ halusit juhlia synttäreitä ja SINÄ et muistanut itse ostaa vaahtoa ja nyt olet harmissasi kun miehesi ei korjannut SINUN virhettäsi.

'Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.'

Siis teistä kumpikaan ei tiennyt mikä autossa on vikana, mutta joku sinun työpaikalla sattui tietämään tai arvaamaan oikein mikä oli vaikana ja nyt miehesi toimi mielestäsi tyhmästi kun ei uskonut työkaveriasi? Lähtökohtaisesti koskaan ei kannattaisi uskoa mitään työkavereita vaan viedä se auto aina huoltoon ja antaa ammattilaisten kertoa mikä siinä on vikana. Eli juuri niin kuin miehesi teki.

'Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.'

Tai sitten miehelle ei tullut kylmä vaan hän toi lapset kotiin koska sitä itsensä satuttanutta olisi harmittanut jos hän olisi joutunut hengailemaan siellä kentän vieressä loukkaantuneena kylmässä ilmassa. Minun mielestä ainakin olisi aika huono vanhempi jos ei olisi tuonut kotiin, eli miehesi toimi aivan oikein.

'Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan.'

Tai luultavasti yhtään mitään ei tosiaan mennyt vikaan ja miehessä ei näytä olevan mitään muuta ongelmaa kuin että hänellä on vittumainen nalkuttava vaimo.

Vierailija
331/331 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli-mummo kirjoitti:

VMP!

'Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".'

Niin siis SINÄ halusit juhlia synttäreitä ja SINÄ et muistanut itse ostaa vaahtoa ja nyt olet harmissasi kun miehesi ei korjannut SINUN virhettäsi.

'Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.'

Siis teistä kumpikaan ei tiennyt mikä autossa on vikana, mutta joku sinun työpaikalla sattui tietämään tai arvaamaan oikein mikä oli vaikana ja nyt miehesi toimi mielestäsi tyhmästi kun ei uskonut työkaveriasi? Lähtökohtaisesti koskaan ei kannattaisi uskoa mitään työkavereita vaan viedä se auto aina huoltoon ja antaa ammattilaisten kertoa mikä siinä on vikana. Eli juuri niin kuin miehesi teki.

'Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.'

Tai sitten miehelle ei tullut kylmä vaan hän toi lapset kotiin koska sitä itsensä satuttanutta olisi harmittanut jos hän olisi joutunut hengailemaan siellä kentän vieressä loukkaantuneena kylmässä ilmassa. Minun mielestä ainakin olisi aika huono vanhempi jos ei olisi tuonut kotiin, eli miehesi toimi aivan oikein.

'Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan.'

Tai luultavasti yhtään mitään ei tosiaan mennyt vikaan ja miehessä ei näytä olevan mitään muuta ongelmaa kuin että hänellä on vittumainen nalkuttava vaimo.

Oikeesti, lopeta jo. Hanki apua. Tää on vaan keskustelupalsta. Sun ongelmat tarvii jotain ammattiapua kun pitää nähdä paska mies sankarina ikeen alla ja suuttua kun jotkut pitää synttäreitä lapsilleen 'väkisin'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä