Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili tuli tili meni

Vierailija
15.01.2016 |

Olen kai niitä onnekkaita jotka saavat palkkaa. Näpytin laskut verkkopankkiin odottamaan tilipäivää. No, yöllä tili tuli ja menikin siinä samalla.
Ruokaan ja muuhun jäi 450€
Onneksi lapsilisät tulevat vielä tässä kuussa. Bussikortit ovat pakolliset ja ruokaan budjetoitu 70€/ vk
Tiedänpähän taas miksi kohta menen töihin.
Yh

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törsää vähemmän.

Joo. Tulot ja menot on tietenkin sopeutettava. Eipä minun palkallani juuri törsätä. Pakolliset peruskulut on hoidettava kuitenkin, eikö ?

Lisäksi lapset harrastavat ja harrastuksetkin maksavat.

ap

Muuta havelmmalle vuokralle ja kilpailuta pakolliset menot edullisemmaksi.

Aika moni pienituloinen on sumplinut kaikki viimeisen päälle. Silloin ärsyttää, kun kaiken tietävät tulee antamaan neuvoja, jotka käytännössä ei edes onnistu.

Vierailija
42/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa vaiheessa tilipäivänä lähti tililtä kaikki rahat niin, että ei voinut nostaa automaatilta edes jäätelörahaa. Pelastus oli se, että oli muitakin tilejä, joilla oli sen verran nostovaraa, että sekin kuukausi elettiin.

Joko sinä olet hieman huono saattamaan ajatuksiasi julki tai sitten vaan yksinkertainen. Menenkin heti avaamaan muita tilejä, ettei rahat loput....

Saat korkoa joka tilistä ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada asumistukea 2000 euron bruttotuloilla? Mä saan ansiosidonnaista noin 1600 bruttona ja asumistuki on noin 330.

Montako teitä on perheessä. Itselläni on samat tulot ja yksi lapsi. Asumistukea tulee n. 60 euroa.

Vierailija
44/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari on haukkunut nykyistä hallitusta tässsä ketjussa? Mitenköhän hallituksen päätökset näkyvät perheenne taloudessa?

Vierailija
45/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari on haukkunut nykyistä hallitusta tässsä ketjussa? Mitenköhän hallituksen päätökset näkyvät perheenne taloudessa?

Ai miten näkyy? Etkö lue lehtiä?

Vierailija
46/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talous on heikoilla, jos laskut pitää maksaa tilipäivänä

Suosittelen jakamaan laskut kk kohden

siirtämään sen verran ja vähän yli rahaa laskutilille. Ei tule yllätyksiä ja aina jää rahaa. Laskut voi mennä eräpäivänä

Yritän kaikin keinoin ymmärtää tämän ohjeen mutten kykene siihen. Jos rahaa on käytettävissä x euroa, niin on ihan sama kuinka päin asian järjestelee, lopputulos on sama.

Jos rahaa tulee tilipäivänä vaikka 1500, josta maksaa laskut 1000€, elämiseen jää 500€. Mistä se laskutilille siirrettävä raha tulee? Eli miten ap pääsee neuvomaasi rytmiin?

Lasketaan koko vuoden laskut yhteen + vähän extraa. Jaetaan se kuukausien lukumäärällä eli 12. Saadaan summa jonka verran keskimäärin menee laskuihin joka kuukausi. Siirretään joka palkasta se summa laskunmaksutilille. Sitten kun laskuja tulee, maksetaan ne tältä tililtä. Kun tulee kuukausi jolloin ei ole vakuutus tms. harvoin tulevaa laskua, tilille jää rahaa. Ja kun harvinaisempi lasku tulee, tilillä on rahat odottelemassa valmiina.

Bonuksena joka tilistä jää sama summa käytettäväksi ruokaan ja muihin menoihin joka kuukausi, eikä tarvi arpoa paljonko tässä kuussa on käytettävissä.

Jos ne harvoin tulevat isot laskut tulee kun systeemiä aloittaa, tilin rahat eivät aluksi riitä. Eli se pitää huomioida!

Vierailija
47/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eipä tullut tämän kuun laskut mitenkään "yllätyksenä" mutta niin vaan niiden yhteenlaskettu summa ylitti palkan nettomäärän. Mitään ylimääräistä siinä ei ole, mutta tulee auto ja sähkö plus lapsen harrastus, sekä liiton maksut - normaalin vuokran ja puhelinlaskujen lisäksi.

Onneksi olen saanut lyhennettyä visaa, saan iltatöistä palkan ja lapsilisät ei todellakaan mene millekään sijoitustilille, ellei arkea voi sijoitukseksi sanoa.

Vierailija
48/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt lehdissä miten nykyhallituksen päätökset vaikuttaa Teidän perheeseen?

Voisiko joku arvostelijoista selventää?

Vierailija
49/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siirtämään sen verran ja vähän yli rahaa laskutilille. Ei tule yllätyksiä ja aina jää rahaa. Laskut voi mennä eräpäivänä

Onpa outo logiikka. Sama raha käytössä ihan sama koska laskut maksaa. Helpompaa on kontrolloida menoja, kun kaikki maksaa kerralla kerran kuussa.

Vierailija
50/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän kaikin keinoin ymmärtää tämän ohjeen mutten kykene siihen. Jos rahaa on käytettävissä x euroa, niin on ihan sama kuinka päin asian järjestelee, lopputulos on sama.

Jos rahaa tulee tilipäivänä vaikka 1500, josta maksaa laskut 1000€, elämiseen jää 500€. Mistä se laskutilille siirrettävä raha tulee? Eli miten ap pääsee neuvomaasi rytmiin?

Lasketaan koko vuoden laskut yhteen + vähän extraa. Jaetaan se kuukausien lukumäärällä eli 12. Saadaan summa jonka verran keskimäärin menee laskuihin joka kuukausi. Siirretään joka palkasta se summa laskunmaksutilille. Sitten kun laskuja tulee, maksetaan ne tältä tililtä. Kun tulee kuukausi jolloin ei ole vakuutus tms. harvoin tulevaa laskua, tilille jää rahaa. Ja kun harvinaisempi lasku tulee, tilillä on rahat odottelemassa valmiina.

Bonuksena joka tilistä jää sama summa käytettäväksi ruokaan ja muihin menoihin joka kuukausi, eikä tarvi arpoa paljonko tässä kuussa on käytettävissä.

Jos ne harvoin tulevat isot laskut tulee kun systeemiä aloittaa, tilin rahat eivät aluksi riitä. Eli se pitää huomioida!

Onpa turhaa rahan siirtoa eri tileille. Eikös normaali kakkostili olisi järkevämpi ylimääräisille menoille? Eli joka tilistä vähän säästöön yllättäville menoille. Käyttötilistä suoraan laskut ja kuun lopussa säästöön se mitä ei ole kulutettu

Vierailija
51/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ap kaikki menot. Mun tili oli 1750 e ja ihan ok pärjätään. Meillä näin:

Päivähoito 283

Iltapäiväkerho 60

Mun osuus asuntolainasta 350

Aamulehti 28

Puhelinlasku 18

Nyt tuli vielä liiton vuosimaksu 136 e

Tilistä jäi vielä ihan hyvin, lisäksi kohta tulee lapsilisä 200 e. Autoa mulla ei ole, bussikortti vuodeksi maksoi 300 e mutta sen maksoin jo lokakuussa.

Mua kiinnostaa missä päin Suomea bussilippu vuodeksi 300?

Ihanan halpa:). Terveisin seutulipun ostaja, työmatka Hki -Espoo

Vierailija
52/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, sama tilanne. Ja olen tosi tarkan markan tyttö. Exeliin joka päivä kaikki menot, jotka vedetty jo minimiin. Ihan kiltisti 40-50 tuntia viikossa töissä, mutta juoksevat kulut ovat järjettömiä, vesimaksut nostettiin just 32/e henkilö. Ei pysty kyllä enää yhtään pienempään muuttamaan. Noh, elellään vaatimattomasti, sopii onneksi luonteelle. Kunhan muksut saa siistit vaatteet ja sen yhden harrastuksen, olen tyytyväinen:)

Vierailija
53/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada asumistukea 2000 euron bruttotuloilla? Mä saan ansiosidonnaista noin 1600 bruttona ja asumistuki on noin 330.

Montako teitä on perheessä. Itselläni on samat tulot ja yksi lapsi. Asumistukea tulee n. 60 euroa.

Mulla on kaksi lasta, vuokra 740 ja saan asumistukea sen 330 euroa.

Vierailija
54/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, nyt ei ihan avaudu tää kommentti. Mitä merkitystä sillä, että maksaako kaiken yhtenä päivänä vai pitkin kuuta jos palkka on joka kuukausi sama? Olen blondi oikeastikin, mutta...

Vierailija
56/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis netto 1420 ja vuokra 500 = 920. Tähän lisätään lapsilisät ja elatusmaksut/-tuki. Me matkustellaan ulkomaillakin, vaikka elämiseen ei jää yhtään enempää.

Vierailija
57/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis netto 1420 ja vuokra 500 = 920. Tähän lisätään lapsilisät ja elatusmaksut/-tuki. Me matkustellaan ulkomaillakin, vaikka elämiseen ei jää yhtään enempää.

Kyllä mekin on käyty ulkomailla ja ihan minun palkastani maksettu se. Tosin lomarahat avittivat.

En tosiaan saa tukia, sillä tienaan kuitenkin ihan kohtuullisesti. Minulla on mielekäs työ josta nautin -opettaminen, sekä omiakin halpoja harrastuksia. Lasten harrastukset telkevät ison loven budjettiini. Ja se kirpaisee etenkin näin tammikuussa kun kaikki maksut tulevat samaan aikaan kevätkaudelta.

Yksinhuoltaja tosiaan vastaa kaikesta yksin ja vakuutukset, sähkö, Puhelin, netti, vesi, vuokra. Ruoka, harrastukset, vaatetus, liikenne, hygienia, taskurahat, kaikki lankeaa vain sille yhdelle huoltajalle. Mutta eipä silti, oma on ollut valintani enkä valita. Totesin vaan että tili tuli tili meni.

ap

Vierailija
58/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoito 283

Iltapäiväkerho 60

Aamulehti 28

Puhelinlasku 18

Tilistä jäi vielä ihan hyvin, lisäksi kohta tulee lapsilisä 200 e. Autoa mulla ei ole, bussikortti vuodeksi maksoi 300 e mutta sen maksoin jo lokakuussa.

Kuukausikortti lpr esimerkiksi 35€, alle 12 vuotiaat 25€

Vierailija
59/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoito 283

Iltapäiväkerho 60

Aamulehti 28

Puhelinlasku 18

Siis 35€/kk esim. Lpr

35x12= 420

Vierailija
60/74 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kallistuu, mutta palkat pienenee. Ostovoima kutistuu eikä keskiluokalla ole kohta enää varaa mihinkään, saati jollain yksinhuoltajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan