Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvissyöjät syövät, kun on oikein kova nälkä?

Vierailija
14.01.2016 |

Olen sekasyöjä, mutta syön hyvin harvoin lihaa. Ajauduin kasvisruokaan itsekseen pikkuhiljaa. Ongelmani on se, että aina kerran kuussa mulla on pohjaton nälkä. Menee helposti kilo ruokaa kerralla ja parin tunnin kuluttua pitää taas syödä jotain. Yleensä ratkaisen tämän hakemalla satsin kebabia. Sitten helpottaa ja on hyvä olla. Onko jotain oikein täyttävää kasvisruokaa, jolla voisin sammuttaa ton nälän? Nytkin heräsin vatsa kipeänä nälästä, vaikka söin illalla neljä pötköä kimbapia.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun lihansyöjää yhtäkkiä muka kiinnostaa jonkun vitamiinin ekologisuus...

Onko joku testannut tällaista reseptiä? :)

http://yrttipurkki.blogspot.fi/2012/02/vegaanin-hot-wings.html

Vierailija
102/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut tuota tutkimusta joka totesi veganismin lisäävän ympäristötuhoa? Miten elät itsesi kanssa, kaltaistesi takia täältä kuolee vielä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ruokaa nälkään. Jos on joku darra-aamun mättöhetki kyseessä, syön yleensä pizzaa tai falafelia. Mmmmm voisi tilata nytkin!

Vierailija
104/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli nälästä ja aivot kertovat teille raukoille jotka ette ole vieläkään opetellut niitä käyttämään että nyt tarvitsette ravintoa, mutta suurempi kysymys on miksi? Jos kerran ette käytä aivojanne mikä on ravintonne tarkoitus paskantaminen vai? No joidenkin mielestä se on rentouttavaa olen kuullut heidän nauttivan siitä.

Sun kirjoitustyyli on kyllä niin sekava, että ruokavaliosi ei taida aivoja oikein riittävästi ruokkia ainakaan...

Vierailija
105/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on alapeukku? Vihan osoitus? Onneksi olkoon valinnasta ja sen näyttämisestä. Olet varmaankin ylpeä vihastasi?

Ei se ole vihan osoitus vaan vain osoitus siitä että on kommentin kanssa eri mieltä.

Vierailija
106/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli nälästä ja aivot kertovat teille raukoille jotka ette ole vieläkään opetellut niitä käyttämään että nyt tarvitsette ravintoa, mutta suurempi kysymys on miksi? Jos kerran ette käytä aivojanne mikä on ravintonne tarkoitus paskantaminen vai? No joidenkin mielestä se on rentouttavaa olen kuullut heidän nauttivan siitä.

Sun kirjoitustyyli on kyllä niin sekava, että ruokavaliosi ei taida aivoja oikein riittävästi ruokkia ainakaan...

:D :D Tämä sama kasvissyöntivastustaja tunkeutuu jokaiseen vege-ketjuun raivoamaan makkararasva suupielistään valuen.

Vierailija
107/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ei tarvitse enää. Sain tietää että jos ei hanki lapsia voi vegaanien ajatusmaailmassa tehdä ihan mitä vaan. Seuraavaksi ajattelin heittää vanhat autonöljyt ja suodattimet metsään kun käyn vaihtamassa öljyt. Ja sitten päristelen kauppaan moottoria huudattaen, ostamaan joka lihaa mitä löytyy. Ja kaikenaikaa voin taputtaa itseäni selkään miten hyvä ympäristönsuojelija olen koska käytän kumia! Aivan loistavaa, kiitos! :D

Vierailija
108/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D Tämä sama kasvissyöntivastustaja tunkeutuu jokaiseen vege-ketjuun raivoamaan makkararasva suupielistään valuen.

No mutta onhan aika huvittavaa seurata samat vegekiemurtelut joka kerta :D

Vierailija
109/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos esim. kikherneet ja vastaava ei pidä nälkää (40% protskua), niin suosittelen lämmöllä mittauttamaan erinäisiä vitamiineja, mm. B12. Puutostilat aiheuttaa jatkuvaa näläntunnetta ja tuollainen lihanhotkiminen voisi viitata sinne suuntaan. Mulla oli jatkuva nälkä kun keliakia oli hoitamatta... Mutta mä ainakin syön falafelia, kasvisburgeria jne.

Hyvä pointti, mitäs kasvista pitäisi syödä että saa tuota B12 vitamiinia?

Tulipa hiljaista...

Varmasti jokainen vege tietää, että jos on vegaani, niin B12 pitää ottaa purkista. Tätä on niin paljon toitotettu joka paikassa, että siitä tuskin kukaan on tietämätön. Lakto-ovon saati ap:n kaltaisen sekasyöjän joka vaan syö paljon kasvisruokaa, ei asiasta tarvi huolehtia. (Sitten on toki erikseen imeytymishäiriöt, esim. hapoton maha voi tehdä sen ettei B12 imeydy vaikka vetäisi kuinka lihaakin).

Yleisimmin tuo näläntunne liittyy kyllä ihan muuhun kuin B12-puutteeseen. Tavallisia ovat esim.

- proteiinin puute ruokavaliossa

- hormonaalinen nälkä viikko ennen kuukautisvuotoa - tätä esiintyy ruokavaliosta huolimatta monella

- joillakin rasvankin puute, jos yritetään elää superterveellisesti, kypsennys pelkällä höyryttämisellä tms.

Eikö purkkitavara nyt ole aika epäekologista? Huolestuttaa muutenkin uusi tutkimustieto kun ympäristö on lähellä sydäntä, esimerkiksi:

"The Cranfield University study found that switching from British-bred beef and lamb to meat substitutes imported from abroad such as tofu and Quorn would increase the amount of land cultivated, raising the risk of forests being destroyed. Production methods for meat substitutes can be energy intensive and the final products tend to be highly processed, the report, which was commissioned by the environmental group WWF, found."

Jotenkin ihan naurettavaa miettiä joidenkin pikku pillereiden kohdalla ekologisuutta. Kai sinä sitten mietit sitä siinäkin jos lääkäri määrää sinulle lääkkeen, että ei, en voi, purkkitavara on epäekologista! 

Noiden lihankorvikkeiden kanssa toki asiaa voi kannattaakin miettiä, varsinkin jos niitä kuluttaa paljon. Itse en kyllä mieti, minua ei ole koskaan nuo ympäristöasiat kiinnostaneet ollenkaan, syystä että olen tehnyt jo suurimman mahdollisen ympäristöteon jättämällä lisääntymättä. Tämän loppuelämäni sitten voin elää vailla huolta ympäristöstä, tietäen katkaisseeni länsimaisten kuluttajien ketjun oman sukuhaarani osalta tähän.

Eli koska et lisäänny niin saat tuhota kaikkea niin paljon kuin mahdollista. Loistavaa. Minullakaan ei ole lapsia, arvaa lähteekö pikkasen karitsaa tänään ostoskoriin, menköön loppu vaikka roskiin! :D

Näin minä ajattelen tosiaan. Vaikka minä eläisin tosi tuhlailevastikin, niin silti olen lopulta maapallolle lisääntymättömänä edullisempi kuin joku joka tuottaa jälkeensä vaikka 2 uutta kuluttajaa, jotka ehkä tuottavat lisää kuluttajia, ja nämä taas lisää. 

Se on hassua että usein velat on ekoihmisiä - minä taas toisinpäin, eli koska mulla ei ole jälkeläisiä niin toisaalta ei tarvi välittää siitä millainen maailma jälkeeni jää (vieraista ihmisistä en välitä) ja toisaalta joka tapauksessa ympäristölle on hyvä teko olla lisääntymättä, paljon parempi kuin mikään muu. Minä elän elämäni vailla huolta huomisesta, nauttien kaikesta siitä hyvästä mitä maailma tarjoaa.

Vierailija
110/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä on kiva riidellä, vaikka aihe jonka luulette tuntevanne on yksityiskohdiltaan täysin pimennossa teille kyse ei ole lihasta vastaan kasvikset vaan siitä mitä ravinto-aineita saatte ruuastanne eli monipuolisuudesta.

Opettele välimerkkien käyttö, niin tekstistäsi tulee ymmärrettävämpää. Nyt tuon voi käsittää monella tavalla.

Opettele kommentoimaan tuota ei voi käsittää minään argumenttina pelkästään heikon mielen pakenemisenä oikeasta keskustelusta miksi et halua oppia asoita vaan jankkaat joistakin välimerkeistä jotka eivät nyt edes ole aiheena.

Se ei ollut argumentti vaan vinkki sivuhuomautuksena. En voi argumentoida viestiisi, koska viestin voi käsittää monella tapaa. Joten en edes tiedä, mitä halusit sanoa. Kokeilepa itse lukea viesti eri tauotuksin, niin huomaat. En voi sanoa mielipidettäni, kun en tiedä sinun kantaa asiaan.

Vierailija
111/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole näkää kun syöt hermostuksissasi etkö halua oppia itsestäsi asioita ai niin tappelu on tärkeämpää.

Kenelle tämä viesti on tarkoitettu?

Vierailija
112/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kebabia vastaava on falafel, aivan taatusti vie nälän. Itselläni ei tosin mitään tuollaisia supernälkiä koskaan ole, mutta falafel on ainesosiltaan ja valmistustavaltaan aika jymäkkää tavaraa. 

Tätä mä en ikinä ymmärrä. Falafel ei ole kebabia vastaava tuote, eikä tarvii ollakaan.

Falafel tehdään kikherneistä ja mausteista(persilja, seesam, harissa ja tahini), niin miten niistä saa jymäkkää? Jos läträä öljyn kanssa juu, mutta hyvä falafel ei tarvitse uppopaistoa onnistuakseen. Onneksi karvakädet ovat myös sen hoksanneet.

Itse teen seitanista "kebabbia" se toimii ulkonäöltä ja rakenteeltaankin paremmin kuin falafel. On sillä huijattu lihansyöjiäkin, kunhan saa mausteet kohdilleen.

Vierailija
113/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on alapeukku? Vihan osoitus? Onneksi olkoon valinnasta ja sen näyttämisestä. Olet varmaankin ylpeä vihastasi?

Ei se ole vihan osoitus vaan vain osoitus siitä että on kommentin kanssa eri mieltä.

Jos se olisi kommentti olisi siinä jokin vastaus. Pelkkä alapeukku kuvastaa vain vihaa toista vastaan ei kommenttia. Aivan sama miten sen itsellesi selittelet

Vierailija
114/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä on kiva riidellä, vaikka aihe jonka luulette tuntevanne on yksityiskohdiltaan täysin pimennossa teille kyse ei ole lihasta vastaan kasvikset vaan siitä mitä ravinto-aineita saatte ruuastanne eli monipuolisuudesta.

Opettele välimerkkien käyttö, niin tekstistäsi tulee ymmärrettävämpää. Nyt tuon voi käsittää monella tavalla.

Opettele kommentoimaan tuota ei voi käsittää minään argumenttina pelkästään heikon mielen pakenemisenä oikeasta keskustelusta miksi et halua oppia asoita vaan jankkaat joistakin välimerkeistä jotka eivät nyt edes ole aiheena.

Se ei ollut argumentti vaan vinkki sivuhuomautuksena. En voi argumentoida viestiisi, koska viestin voi käsittää monella tapaa. Joten en edes tiedä, mitä halusit sanoa. Kokeilepa itse lukea viesti eri tauotuksin, niin huomaat. En voi sanoa mielipidettäni, kun en tiedä sinun kantaa asiaan.

Eli ei liittynyt aiheeseen ja oli siis sinusta olennainen paskanjauhanta tähän ketjuun no hyvä voi hyvin.

Vierailija
115/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.k-ruoka.fi/reseptit/vuohenjuusto-tomaattipizza/

Voitaisiiko palata ketjun aiheeseen ja laitella reseptejä.

Vierailija
117/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei liittynyt aiheeseen ja oli siis sinusta olennainen paskanjauhanta tähän ketjuun no hyvä voi hyvin.

Ei liittynyt aiheeseen. Eikä ollut sinunkaan viestisi kovin informatiivinen. Haluan vain edistää keskustelua ja siksi neuvon sinua käyttämään välimerkkejä. Ilman välimerkkejä et voi luoda ymmärrettävää tekstiä, joten kukaan muu ei voi keskustella kanssasi. Toki voit itseksesi höpistä, jos siltä tuntuu.

Vierailija
118/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos esim. kikherneet ja vastaava ei pidä nälkää (40% protskua), niin suosittelen lämmöllä mittauttamaan erinäisiä vitamiineja, mm. B12. Puutostilat aiheuttaa jatkuvaa näläntunnetta ja tuollainen lihanhotkiminen voisi viitata sinne suuntaan. Mulla oli jatkuva nälkä kun keliakia oli hoitamatta... Mutta mä ainakin syön falafelia, kasvisburgeria jne.

Hyvä pointti, mitäs kasvista pitäisi syödä että saa tuota B12 vitamiinia?

Kirjoitin tuon äskeisen. En päivystä palstalla, joten vastaan sit nyt. B12-vitamiinia saa eläinkunnantuotteista, vegaanit syö sen purkista (esim Betolvex). On kuitenkin sairauksia, joissa ko. vitamiini ei imeydy vaikka vetäisit naamaan mitä. Esim. pernisiöösi anemia. Sairastan sitä ite ja saan loppuiän piikkejä. Kun en saanut, saatoin syödä esim 6 munaa / päivä (munassa on b12:sta eniten maksan jälkeen) ja arvot lääkärin mukaan tasoa "ihan hirveet". Söin tuon lisäksi b12-nappeja. Mä olen ehkä herkkä näiden kanssa, mutta toi sairaus on oikeasti inhottava.

Vierailija
119/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liittynyt aiheeseen. Eikä ollut sinunkaan viestisi kovin informatiivinen. Haluan vain edistää keskustelua ja siksi neuvon sinua käyttämään välimerkkejä. Ilman välimerkkejä et voi luoda ymmärrettävää tekstiä, joten kukaan muu ei voi keskustella kanssasi. Toki voit itseksesi höpistä, jos siltä tuntuu.

Lopettappa nyt tuo tyhjänpäiväinen kirjoittelusi kun se  ei kuulu aiheeseen ollnekaan kiitos!

Vierailija
120/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylpeytensä.

Tämä nauratti :D

Ja pipoa löysemmälle, kivempia nämä ketjut kun joku heittää jotain nokkelaa kaiken tosikkomaisen "Ruokaa ne syövät" väliin.

Ai toi kommentti oli poistettu. On menny huumorintajuttomaksi tää touhu!  terv. kasvisyöjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi