Mitä kasvissyöjät syövät, kun on oikein kova nälkä?
Olen sekasyöjä, mutta syön hyvin harvoin lihaa. Ajauduin kasvisruokaan itsekseen pikkuhiljaa. Ongelmani on se, että aina kerran kuussa mulla on pohjaton nälkä. Menee helposti kilo ruokaa kerralla ja parin tunnin kuluttua pitää taas syödä jotain. Yleensä ratkaisen tämän hakemalla satsin kebabia. Sitten helpottaa ja on hyvä olla. Onko jotain oikein täyttävää kasvisruokaa, jolla voisin sammuttaa ton nälän? Nytkin heräsin vatsa kipeänä nälästä, vaikka söin illalla neljä pötköä kimbapia.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Pavut ovat todella täyttävää ruokaa.
Omnivoritkin syövät papuja etenkin lihaisen pataruoan osana.
Kunnon intialainen kookoscurry täyttää, vähä liikaaki .
Kikhernecurry on niin täyttävää, että se pitää näköjään lihansyöjäheteronkin kylläisenä pari vuorokautta. Ainakin mun tekemänä. Sairaan hyvää, joten tulee syötyä paljon...
Dahl riisillä ja naanleivällä (senkin toi tehdä vegaanisena) on yksi takuuvarma mättöruoka, jos nyt niin voi sanoa. Kasvihampurilaisia papupihvillä olen tehnyt silloin tällöin, ja ne kyllä kelpaa. Siinähän määräävänä tekijänä on se, kuinka isoja ne hampurilaissämpylät ja pihvit on. Vegejuustoa ei käytetä, ihan tavallista "hampurilaisjuustoa" tai kermajuustoa. Hampurilaisten kanssa vielä ranskalaisia, niin luulis muutaman hampurilaisen jälkeen olevan maha täysi (itselleni riittää yksi, jossa on välissä maustekurkkua, salaattia, tomaattiviipale, majoneesia, ketsuppia...) Hampurilaiset on myös nopeita, jos on pihvejä valmiiksi pakastimessa.
Aloittajan nälkä lienee jo laantunut kuitenkin.
No jos kebabannos on ollut se juttu, niin tilaa vegevaihtoehto, eli vöner kermaperunoilla jostain kebabmestasta.
Mä syön aina viikko kerrallaan suunnittelemani ohjelman mukaan, enkä poikkea siitä olipa pieni nälkä tai kova nälkä. Tai siis voin syödä vähemmän jos on pieni nälkä ja enemmän jos on kova nälkä, mutta en osta tai tee jotain erityistä jos on kova nälkä. Jos mulla vaikka on kova nälkä lounaalla ja mun suunniteltu ateria on kevyt linssikeitto, niin syön sen kanssa yhden leipäviipaleen sijaan muutaman, eleplant-rasvalla päällystettynä, laitan keiton päälle kreikkalaistyyppistä soijajogurttia ja auringonkukansiemeniä tai pähkinöitä. Näin saa proteiinia ja rasvaa myös siihen ruokaan.
Mä olen aikanaan laihduttanut pahimmillaan 120 kilosta nykyiseen 58 kiloon, ja ehkä sen peruja on niin, että mä en voi antaa mieliteoille tai nälille kauheasti periksi, tai pian ollaan taas luisussa kohti sitä entistä painoa. Täytyy tasapainoilla, miettiä että jos oikeasti on nälkä eikä pelkkä mieliteko, vähän voi syötyjä kaloreita lisätä seuraavalle aterialle, mutta ei niin että nyt sitten joku megapizzamättö tms.