Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvissyöjät syövät, kun on oikein kova nälkä?

Vierailija
14.01.2016 |

Olen sekasyöjä, mutta syön hyvin harvoin lihaa. Ajauduin kasvisruokaan itsekseen pikkuhiljaa. Ongelmani on se, että aina kerran kuussa mulla on pohjaton nälkä. Menee helposti kilo ruokaa kerralla ja parin tunnin kuluttua pitää taas syödä jotain. Yleensä ratkaisen tämän hakemalla satsin kebabia. Sitten helpottaa ja on hyvä olla. Onko jotain oikein täyttävää kasvisruokaa, jolla voisin sammuttaa ton nälän? Nytkin heräsin vatsa kipeänä nälästä, vaikka söin illalla neljä pötköä kimbapia.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin ravinnossa ei liha vastaan kasvis ole mitenkään merkityksellistä. Itse asiassa se osoittaa vain heikon ymmärryksenne aiheesta.

Minä en ymmärtänyt tästä kommentista mitään.

Muistinkohan ottaa hermovitamiini B:t?

kasvissyöjä

Miksi et halua sitten ymmärtää ja oppia?? Aivan ensin kun oppisit että kun et ymmärrä, niin kysyt mitä et ymmärrä vai eikö luonne anna periksi? 

Kyse ei ole lihasta eikä kasviksista vaan ravinnosta ravinto on sitä mitä ruumiimme tarvitsee ja pyytää meiltä kun emme itse osaa valita oikein oman hyvinvointimme kannalta. Aivosi ohjailevat sinua etkä sinä luullessasi paljoa(hitusen) sillä b vitamiinilla itse vaikuta mitä kehosi vaatii.

Ei älä kerro en halua oppia vaan riidellä aiheesta liha vastaan kasvis olet hönööö ööö oikeeestii!

Vierailija
62/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kyllä lihaa mutta sanon vaan ihmisille olevani vege. On kiva päästä pätemään.

Ai, mielenkiintoista. Kun olet tottunut aiheesta keskustelija, niin saisinko sulta hyvät vastaukset seuraaviin peruskysymyksiin.

1. Luuletsä olevasi jotenkin parempi ihminen?

2. Miten sä voit tietää että sen tuotantoeläimen elämä on kärsimystä? Jos se vaikka nauttii elämästään?

3. Onko sillä väliä, että sen eläimen syö, kun se kumminkin joskus kuolee?

4. Mistä sä tiedät ettei se sun porkkanakin tunne kipua?

5. Entäs ne nälkää näkevät Afrikan lapset?

6. Entäs Suomen kodittomat kissat?

7. Mitä järkee?

Itse olen kasvissyöjä, mutta salaan asiaa viimeiseen saakka. Ihan kun en vaan jaksa.

Ihme kysymyksiä. Vegeyshän on vaan ihan paras tapa päästä tuomitsemaan ja syyllistämään ihmisiä jos on vaikka itsellä huono päivä.

Kyllä mä olen ihan oikeasti kuullut nuo kaikki. Tosin nykyään on jankutus vähentynyt merkittävästi, kun olen oppinut valehtelemaan "mikset sä syö lihaa" -kysymykseen että mulla on kihti.

Eli ilmeisesti kasvissyönti sallitaan, jos se tapahtuu olosuhteiden pakosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius onkin tosi haastavaa. Kasvissyöjänäkin voi elää, varsinkin ellei kaihda maitotuotteita täysin. Omaan ruokavaliooni kuuluvat kananmunat ja joitakin maitotuotteita, esim. juusto ja jogurtti.

No jaa, ei vegaanius ole haastavaa. Aika helppoa, kun sen oppii. Tottakai vaatii opettelua ensin, mutta kun uusi ruokavalio menee selkärankaan, osaa taikoa täyttävää ruokaa käden käänteessä.

Soija, härkäpapu, tofu, seitan, rasvat ovat tärkeitä, kasvikermat...aivan takuulla lähtee nälkä, vaikka olis käyny salilla kyykkäämässä 50 kg:llä sarjoja ja tehnyt penkin päälle. Asennekysymys.

En tarkoittanut haastavalla sitä, ettei osaisi itse valmistaa ruokia, vaan sitä että "maailmassa" on haastavaa elää ihan vegaanina. On oltava tietoinen valinnoistaan nahkavaatteista ja liivatteesta alkaen ja etsittävä ravintolat, jotka valmistavat vegaaniruokia. En itse ole muutenkaan aatteellinen kasvissyöjä, kyse on makuasioista ja siinä sivussa tulevat ekologiset ja eettiset hyödyt.

Voi olla, että haasteellisuuden kokemus liittyy jotenkin persoonallisuuteen? Tapaan kokea asioita? Nimittäin minä en ole kokenut vegaaniutta haastavana alun jälkeen. Kun tajusin, että ravintoloihin voi soittaa etukäteen ja kysyä, saako vegaanisia vaihtoehtoja ja useissa ravintoloissa osataan soveltaa, jos ei pysty soittamaan etukäteen. Ei tämä musta tunnu yhtään hankalalta, kun ottaa selvää. Monet ravintolat ovat lisäksi ottaneet ihan vegaani-annoksia listoilleen :).

Vierailija
64/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius onkin tosi haastavaa. Kasvissyöjänäkin voi elää, varsinkin ellei kaihda maitotuotteita täysin. Omaan ruokavaliooni kuuluvat kananmunat ja joitakin maitotuotteita, esim. juusto ja jogurtti.

No jaa, ei vegaanius ole haastavaa. Aika helppoa, kun sen oppii. Tottakai vaatii opettelua ensin, mutta kun uusi ruokavalio menee selkärankaan, osaa taikoa täyttävää ruokaa käden käänteessä.

Soija, härkäpapu, tofu, seitan, rasvat ovat tärkeitä, kasvikermat...aivan takuulla lähtee nälkä, vaikka olis käyny salilla kyykkäämässä 50 kg:llä sarjoja ja tehnyt penkin päälle. Asennekysymys.

En tarkoittanut haastavalla sitä, ettei osaisi itse valmistaa ruokia, vaan sitä että "maailmassa" on haastavaa elää ihan vegaanina. On oltava tietoinen valinnoistaan nahkavaatteista ja liivatteesta alkaen ja etsittävä ravintolat, jotka valmistavat vegaaniruokia. En itse ole muutenkaan aatteellinen kasvissyöjä, kyse on makuasioista ja siinä sivussa tulevat ekologiset ja eettiset hyödyt.

Voi olla, että haasteellisuuden kokemus liittyy jotenkin persoonallisuuteen? Tapaan kokea asioita? Nimittäin minä en ole kokenut vegaaniutta haastavana alun jälkeen. Kun tajusin, että ravintoloihin voi soittaa etukäteen ja kysyä, saako vegaanisia vaihtoehtoja ja useissa ravintoloissa osataan soveltaa, jos ei pysty soittamaan etukäteen. Ei tämä musta tunnu yhtään hankalalta, kun ottaa selvää. Monet ravintolat ovat lisäksi ottaneet ihan vegaani-annoksia listoilleen :).

No ehkä se liittyy, minä nimittäin en todellakaan haluaisi soitella mihinkään ravintoloihin, enkä muutenkaan tehdä numeroa syömisistäni, esim. niin että koko seurueen pitäisi mennä johonkin tiettyyn ravintolaan siksi että sieltä saa vegaaniruokaa, vaikka kaikki muut on sekasyöjiä. Minä mieluiten aiheutan ruokavaliollani mahdollisimman vähän vaivaa muille. Siksi olen lakto-ovovegetaristi - sitä ei  juuri kukaan edes koskaan huomaa ;) Esim. työpaikalta käydään porukalla lounaalla pääosin pizza- ja kebabpaikoissa, eikä kukaan ole huomannut että olen vege, kun mässytän niitä vegetariana pizzojani tai falafelannoksiani.

Vierailija
65/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma tuliko tämä jo, mutta mun vastaus on tämä edessäni oleva ruoka eli pasta bolognese. Tomaattipyree ja oliiviöljy tuo mun mielestä just sen täyteyden kokemuksen sopivaan proteiiniin yhdistettynä, päälle parmesaania tai vegaanille sitä hiivahitua, mikä sen nimi nyt onkaan.

Välillä myös vedän kotitekoista hummusta paljaaltaan ruokatuskaan.

Vierailija
66/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on varmaan persoonakysymys, en tee asioista mutkikkaita silloin, kun vähemmälläkin pääsen. Vegaanius ei ole minulle tärkeä aate. En asu paikassa, jossa ravintoloissa on kauheasti valinnanvaraa.

Mutta mukavia ruokahetkiä niille, joille vegaanius on lähellä sydäntä ja tärkeä tapa hoitaa Maapalloa.

Vierailija
67/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin ravinnossa ei liha vastaan kasvis ole mitenkään merkityksellistä. Itse asiassa se osoittaa vain heikon ymmärryksenne aiheesta.

Minä en ymmärtänyt tästä kommentista mitään.

Muistinkohan ottaa hermovitamiini B:t?

kasvissyöjä

Miksi et halua sitten ymmärtää ja oppia?? Aivan ensin kun oppisit että kun et ymmärrä, niin kysyt mitä et ymmärrä vai eikö luonne anna periksi? 

Kyse ei ole lihasta eikä kasviksista vaan ravinnosta ravinto on sitä mitä ruumiimme tarvitsee ja pyytää meiltä kun emme itse osaa valita oikein oman hyvinvointimme kannalta. Aivosi ohjailevat sinua etkä sinä luullessasi paljoa(hitusen) sillä b vitamiinilla itse vaikuta mitä kehosi vaatii.

Se on hankalaa kun pitäisi oikeasti jotain ymmärtääkin eikä riidellä tunteella aiheesta kasvis vastaan liha. Aivonne eivät ajattele puolestanne sitä olisi alettava kiinnostumaan yksityiskohdista eikä suurpiirteisistä linjoista.

Vierailija
68/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadopasta papupastaan tehtynä :)

Vierailija
69/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, sama lihanrakastajajankkaaja täällä kuin monessa muussakin kasvisruokaketjussa :D Tunnistaa niin täysin tyylistä ja älyttömistä argumenteista.

Vierailija
70/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Joku tukeva pasta tai vaihtoehtoisesti kookosmaidolla höystettyä kasviscurrya riisillä tai nuudeleilla. Joku paksu kasvissosekeitto. Kasvispizzaa.

Helpottaa valikoimaa jos syö maitotuotteita ja kananmunia. Itse olen juurikin lakto-ovo ja erityisesti juustoja käytän paljon. Nälkää ei tosiaankaan ole tarvinnut nähdä.

Vierailija
71/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma tuliko tämä jo, mutta mun vastaus on tämä edessäni oleva ruoka eli pasta bolognese. Tomaattipyree ja oliiviöljy tuo mun mielestä just sen täyteyden kokemuksen sopivaan proteiiniin yhdistettynä, päälle parmesaania tai vegaanille sitä hiivahitua, mikä sen nimi nyt onkaan.

Pasta bolognesehan on liharuoka. Siihen käytetään yleensä joko jauhelihaa (ja pekonia) tai naudan palalihaa.

Vierailija
72/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika usein kasvislinjalla mutta esimerkiksi darrassa se pepperonipizza, limppaa ja karkkia heräämisen jälkeen, sitten jäätelöt ja mäkki myöhemmin. Kavereille väitän vetäneeni tomaattilinssisoppaa ja kysyn, että no miltä nyt sit tuntui tappaa taas eläin eilisellä kebabilla. Kiva osua siihen hetkeen kun porukalla on muutenkin morkkikset päällä :D

Vierailija
73/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta bolognesehan on liharuoka. Siihen käytetään yleensä joko jauhelihaa (ja pekonia) tai naudan palalihaa.

Joo mut aika vähän joten lasken sen ihan kasvisruoaksi. Jos joku tiukkus on syömässä niin sanon että soijaa on.

Vierailija
74/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika usein kasvislinjalla mutta esimerkiksi darrassa se pepperonipizza, limppaa ja karkkia heräämisen jälkeen, sitten jäätelöt ja mäkki myöhemmin. Kavereille väitän vetäneeni tomaattilinssisoppaa ja kysyn, että no miltä nyt sit tuntui tappaa taas eläin eilisellä kebabilla. Kiva osua siihen hetkeen kun porukalla on muutenkin morkkikset päällä :D

Minäkin syön joskus esim. kännissä tai darrassa lihaa, mutta en sanokaan olevani kasvissyöjä vaan fleksitaristi, eli kasvisvoittoisesti syövä mutta ei vege.

Vierailija
75/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://vegaaninenversio.blogspot.fi/2011/07/vegaaninen-pekoni.html

Tämä on todella hyvää, maistuu esim. ruokaisan pastan päällä :) Voi mennä muutama kerta aikaa oppia sopiva paistoaika että soijahiutaleista saa hyvän ruskeita ja rapeita. Mutta sitten ovat todella maukkaita! Tyydyttää myös sitä suolaisen ja rasvan himoa :D

Vierailija
76/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että joku tulee itkemään tästä. Googlaa niin löydät aika paljon lihattomia pasta bolognesen ohjeita.

Vierailija
77/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos esim. kikherneet ja vastaava ei pidä nälkää (40% protskua), niin suosittelen lämmöllä mittauttamaan erinäisiä vitamiineja, mm. B12. Puutostilat aiheuttaa jatkuvaa näläntunnetta ja tuollainen lihanhotkiminen voisi viitata sinne suuntaan. Mulla oli jatkuva nälkä kun keliakia oli hoitamatta... Mutta mä ainakin syön falafelia, kasvisburgeria jne.

Vierailija
78/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa paahdettuja pistaasipähkinöitä vie nälän kuin nälän. Ja tuo tilalle janon. Oliivit toimivat kanssa. Kannattaa ostaa hyvälaatuisia eikä mitään pizzeriabulkkia. Voi myös tehdä hummusta, johon oikein paljon öljyä ja tahinia, ja syödä öljyssä lilluvien aurinkokuivattujen tomaattien kanssa. Maapähkinävoileipiä, joihin päälle jotain oman maun mukaista rehua (alfalfaa ja kurkkua vaikka). Paksusti sitä maapähkinävoita siihen.

Vierailija
79/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä on kiva riidellä, vaikka aihe jonka luulette tuntevanne on yksityiskohdiltaan täysin pimennossa teille kyse ei ole lihasta vastaan kasvikset vaan siitä mitä ravinto-aineita saatte ruuastanne eli monipuolisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi