Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvissyöjät syövät, kun on oikein kova nälkä?

Vierailija
14.01.2016 |

Olen sekasyöjä, mutta syön hyvin harvoin lihaa. Ajauduin kasvisruokaan itsekseen pikkuhiljaa. Ongelmani on se, että aina kerran kuussa mulla on pohjaton nälkä. Menee helposti kilo ruokaa kerralla ja parin tunnin kuluttua pitää taas syödä jotain. Yleensä ratkaisen tämän hakemalla satsin kebabia. Sitten helpottaa ja on hyvä olla. Onko jotain oikein täyttävää kasvisruokaa, jolla voisin sammuttaa ton nälän? Nytkin heräsin vatsa kipeänä nälästä, vaikka söin illalla neljä pötköä kimbapia.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vegepiireissö itketetään nakkimuusia syövää lasta eläimenruhonkuvilla, siinä huvitellessa oma nälkä unohtuu

Yrität niin kovasti olla hauska, että alkaa jo myötähävettää. Älä pinnistele niin hirveästi ja monta kertaa samassa ketjussa, niin joku lohkaisu saattaa naurattaakin.

Vierailija
42/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius onkin tosi haastavaa. Kasvissyöjänäkin voi elää, varsinkin ellei kaihda maitotuotteita täysin. Omaan ruokavaliooni kuuluvat kananmunat ja joitakin maitotuotteita, esim. juusto ja jogurtti.

No jaa, ei vegaanius ole haastavaa. Aika helppoa, kun sen oppii. Tottakai vaatii opettelua ensin, mutta kun uusi ruokavalio menee selkärankaan, osaa taikoa täyttävää ruokaa käden käänteessä.

Soija, härkäpapu, tofu, seitan, rasvat ovat tärkeitä, kasvikermat...aivan takuulla lähtee nälkä, vaikka olis käyny salilla kyykkäämässä 50 kg:llä sarjoja ja tehnyt penkin päälle. Asennekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä makaronia ja kermasta, pinaatista ja gorgonzolasta tehtyä paksua kastiketta. Vie varmasti nälän ja on hyvää!!!!

Vierailija
44/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin ravinnossa ei liha vastaan kasvis ole mitenkään merkityksellistä. Itse asiassa se osoittaa vain heikon ymmärryksenne aiheesta.

Ja sinulla näyttää olevan heikko luetun ymmärtämisen taito. En missään vaiheessa väittänyt, ettei kasvisruoka pidä nälkää. En vain tiedä muita tehokkaita nälänpoistajia kuin kebabmätön. Kyselen kasvisversioita, koska halaisin syödä sitä kasvisruokaa. Ihan yhtä hyvin voisin kysellä muita lihamättöjä, jos asialla ei olisi minulle väliä. Nää keskustelut menee aina naurettavaksi siinä vaiheessa, kun joku alkaa mussuttaa liha vs. kasvis -paskaa.

Ap

Vierailija
45/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin ravinnossa ei liha vastaan kasvis ole mitenkään merkityksellistä. Itse asiassa se osoittaa vain heikon ymmärryksenne aiheesta.

Minä en ymmärtänyt tästä kommentista mitään.

Muistinkohan ottaa hermovitamiini B:t?

kasvissyöjä

Miksi et halua sitten ymmärtää ja oppia?? Aivan ensin kun oppisit että kun et ymmärrä, niin kysyt mitä et ymmärrä vai eikö luonne anna periksi? 

Mitä sä vedät? Kuulostat Perse-Einarilta Tuksun klaanista.

Vierailija
46/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kyllä lihaa mutta sanon vaan ihmisille olevani vege. On kiva päästä pätemään.

Ai, mielenkiintoista. Kun olet tottunut aiheesta keskustelija, niin saisinko sulta hyvät vastaukset seuraaviin peruskysymyksiin.

1. Luuletsä olevasi jotenkin parempi ihminen?

2. Miten sä voit tietää että sen tuotantoeläimen elämä on kärsimystä? Jos se vaikka nauttii elämästään?

3. Onko sillä väliä, että sen eläimen syö, kun se kumminkin joskus kuolee?

4. Mistä sä tiedät ettei se sun porkkanakin tunne kipua?

5. Entäs ne nälkää näkevät Afrikan lapset?

6. Entäs Suomen kodittomat kissat?

7. Mitä järkee?

Itse olen kasvissyöjä, mutta salaan asiaa viimeiseen saakka. Ihan kun en vaan jaksa.

Ihme kysymyksiä. Vegeyshän on vaan ihan paras tapa päästä tuomitsemaan ja syyllistämään ihmisiä jos on vaikka itsellä huono päivä.

Vierailija
47/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasvissyöjä

Miksi et halua sitten ymmärtää ja oppia?? Aivan ensin kun oppisit että kun et ymmärrä, niin kysyt mitä et ymmärrä vai eikö luonne anna periksi? 

Mitä sä vedät? Kuulostat Perse-Einarilta Tuksun klaanista.

Uskon että olet Einarin kanssa läheinen...

Vierailija
48/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasvissyöjä

Kyse ei ole lihasta eikä kasviksista vaan ravinnosta ravinto on sitä mitä ruumiimme tarvitsee ja pyytää meiltä kun emme itse osaa valita oikein oman hyvinvointimme kannalta. Aivosi ohjailevat sinua etkä sinä luullessasi paljoa(hitusen) sillä b vitamiinilla itse vaikuta mitä kehosi vaatii.

Vierailija
49/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallista kotiruokaa kuten makaronilaatikkoa, lasagnea, muusia ja papuja, perunoita ja sienimuhennosta jne. Kaikella lähtee nälkä kun syö tarpeeksi.

Ei lähe :D Just tein toissapäivänä ihan taivaallista kasvispyörykät metsäsienikastikkeella ja perunamuusilla -mättöä. Söin sitä kilon kerralla ja pian oli taas nälkä.

Ap

Laita seuraavan kerran kookosöjyä ihan reilusti joukkoon. Ja pähkinöitä kanssa. Sekä pulliin että muussiin.

Mutta kai sä tiedät, että tuollainen järjetön ahmiminen on aikamoista kidutusta vatsalaukulle?

Vierailija
50/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vegepiireissö itketetään nakkimuusia syövää lasta eläimenruhonkuvilla, siinä huvitellessa oma nälkä unohtuu

Yrität niin kovasti olla hauska, että alkaa jo myötähävettää. Älä pinnistele niin hirveästi ja monta kertaa samassa ketjussa, niin joku lohkaisu saattaa naurattaakin.

Älä ole kateellinen että meillä on paremmat leikit kuin teillä

Vierailija
51/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kyllä lihaa mutta sanon vaan ihmisille olevani vege. On kiva päästä pätemään.

Ai, mielenkiintoista. Kun olet tottunut aiheesta keskustelija, niin saisinko sulta hyvät vastaukset seuraaviin peruskysymyksiin.

2. Miten sä voit tietää että sen tuotantoeläimen elämä on kärsimystä? Jos se vaikka nauttii elämästään?

7. Mitä järkee?

Itse olen kasvissyöjä, mutta salaan asiaa viimeiseen saakka. Ihan kun en vaan jaksa.

Ihme kysymyksiä. Vegeyshän on vaan ihan paras tapa päästä tuomitsemaan ja syyllistämään ihmisiä jos on vaikka itsellä huono päivä.

Vittuilu on taitolaji. Huono, 0/5.

Vierailija
52/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius onkin tosi haastavaa. Kasvissyöjänäkin voi elää, varsinkin ellei kaihda maitotuotteita täysin. Omaan ruokavaliooni kuuluvat kananmunat ja joitakin maitotuotteita, esim. juusto ja jogurtti.

No jaa, ei vegaanius ole haastavaa. Aika helppoa, kun sen oppii. Tottakai vaatii opettelua ensin, mutta kun uusi ruokavalio menee selkärankaan, osaa taikoa täyttävää ruokaa käden käänteessä.

Soija, härkäpapu, tofu, seitan, rasvat ovat tärkeitä, kasvikermat...aivan takuulla lähtee nälkä, vaikka olis käyny salilla kyykkäämässä 50 kg:llä sarjoja ja tehnyt penkin päälle. Asennekysymys.

En tarkoittanut haastavalla sitä, ettei osaisi itse valmistaa ruokia, vaan sitä että "maailmassa" on haastavaa elää ihan vegaanina. On oltava tietoinen valinnoistaan nahkavaatteista ja liivatteesta alkaen ja etsittävä ravintolat, jotka valmistavat vegaaniruokia. En itse ole muutenkaan aatteellinen kasvissyöjä, kyse on makuasioista ja siinä sivussa tulevat ekologiset ja eettiset hyödyt.

Vierailija
53/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki proteiinipitoinen, myös rasva auttaa. oma lempparini on kylmäsavutofu paistettuna reilussa oliiviöljyssä. lisäksi vaikka pastaa ja kasviksia :P ei ole sellaista nälkää, joka ei lähtisi myös kasviperäisillä proteiini- ja rasvamätöillä :D

Vierailija
54/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennekysymys.

:DDDDD

Vierailija
55/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ette taaskaan ymmärrä mistä on kyse mutta hauskaa on riidellä ja osoittaa omaa typeryyttään ja tietämättömyyttään. Mahtavaa, mitäs aivoista, aivan turha laite noin monelle.

Vierailija
56/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut haastavalla sitä, ettei osaisi itse valmistaa ruokia, vaan sitä että "maailmassa" on haastavaa elää ihan vegaanina. On oltava tietoinen valinnoistaan nahkavaatteista ja liivatteesta alkaen ja etsittävä ravintolat, jotka valmistavat vegaaniruokia. En itse ole muutenkaan aatteellinen kasvissyöjä, kyse on makuasioista ja siinä sivussa tulevat ekologiset ja eettiset hyödyt.

Olet maailmanraiskaaja koska et sitoudu aatteeseen täysillä.

Vierailija
57/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo hönö sekoilee tuossa välissä?

Vierailija
58/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7. Mitä järkee?

Vittuilu on taitolaji. Huono, 0/5.

Älä lihaani yritä.

Vierailija
59/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fafa'silta falafel halloumi pita nam nam. Toimisikohan joku halloumi-pinaatti-tofupasta? Reilusti oliiviöljyä ja valkosipulia mukaan.

Vierailija
60/147 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuli vielä yksi juttu mieleen! Liitypä facebookissa sipsikaljavegaanit-ryhmään, siellä on määrättömästi vinkkejä vegemättöön 👍

T. Se samis mättöhimoilija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän