Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka synnytys voi olla niin kamalaa?

Vierailija
13.01.2016 |

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja kehoaan kuuntelevana.

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av Mammat vetää raskausaikana niin paljon hiilareita, että vauvasta kasvaa iso ja on vaikea synnyttää. Mutta aina keksitään, joku muu syy kun ei hyväksytä faktaa.

Tämäpä juuri! Ja oikeasti, se liikunta ♡ Ap

entä jos raskausaikana kiellätään liikkumasta??

jouduin lähes vuodelepoon koska vauva meinas tulla ennenaikojaan ulos.. sitten kun paikat palautui ja sain luvan liikkua en enään kyennyt koska vauvaan pää painoi mukavasti hermoa ja se vasta oli saatanallinen kipu.. jos liikuin päivällä hermosärkyä yöllä=ei nukuttu->pään särkyä siitä... jep kierre valmis.. joo ja todellakin ennemmin nukuin!

siitä nähden laihduin kuitenkin raskausaikana 20kg... vauva oli vain 3344g syntyessään, tosin mulla oli keuhkoveritulppa ja näin ollen juoduin pistämään verenohennuslääkettä joka taas hidasti vauvan kasvua! synnytys oli kyl nopee 1h kättärillä ja luomuna tuli, kun en kerennyt saamaan mitään puudutteita! koko synnytys kesti 3h.

Vierailija
102/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, ilmeisesti kateuden takia keskustella "saa" vain kamalista kokemuksista, kun kaikki voivat voivotella yhdessä niitä ja kilpailla kellä oli kamalin. Hyvät synnytyskokemukset eivät tietenkään pelottele riittävästi esim. palstaa lukevia ensisynnyttäjiä. Eihän synnytys voi kellään hyvin mennä :D Vähän kuin armeija, siitäkään ei saa todeta että se oli ihan kivaa koska porukka on päättänyt sen olleen ihan paskaa niin sitähän se sitten on. Kyllä mä tunnen useammankin ystävän joilla on synnytys mennyt hyvin ja olleet siihen tyytyväisiä. Kummaa, etteivät muut tunne - oiskohan se voivotteluasenne saanut heidät lähipiirissänne vaikenemaan koska se ei ollut heille kamalaa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä

äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja

kehoaan kuuntelevana.

Miten ensisynnytys voi(si) kestää vain 1h 50min? siis onko tuo sairaalassa synnytys salissa olo aika vai ensimmäisestä supistuksesta alkaen? kuulostaa kyllä epäuskottavalta, jo pelkkä kohdunsuun avautuminen kestää ensisynnyttäjällä, tai siis voi kestää, jopa yli 20h, minullakin synnytys kesti lähes pari vuorokautta, mikä on normaali aika

ensisynnyttäjällä, koska kohdunsuu

avautuu hitaammin ensimmäisellä

kerralla ja tuo toinen, 50min ,

kuulostaa epäuskottavalta sekin.

uudelleen synnyttäjän synnytys kestää

yleensä noin 6- 10 h, siis ensimmäisestä

supparista lähtien....

No kannattaisko sun vaikka googlata syöksysynnytys?

Juu ja ensisynnyttäjä eikä tikin tikkiä, erittäin uskottavaa. Hän ammatikseen trollauksen, muttei tee sitä työkseen....

Vierailija
104/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä, ilmeisesti kateuden takia keskustella "saa" vain kamalista kokemuksista, kun kaikki voivat voivotella yhdessä niitä ja kilpailla kellä oli kamalin. Hyvät synnytyskokemukset eivät tietenkään pelottele riittävästi esim. palstaa lukevia ensisynnyttäjiä. Eihän synnytys voi kellään hyvin mennä :D Vähän kuin armeija, siitäkään ei saa todeta että se oli ihan kivaa koska porukka on päättänyt sen olleen ihan paskaa niin sitähän se sitten on. Kyllä mä tunnen useammankin ystävän joilla on synnytys mennyt hyvin ja olleet siihen tyytyväisiä. Kummaa, etteivät muut tunne - oiskohan se voivotteluasenne saanut heidät lähipiirissänne vaikenemaan koska se ei ollut heille kamalaa? Ap

Itseensä saa olla tyytyväinen ja sehän on hyvä, mutta asenteesi on todella ylimielinen. Ole itseesi tyytyväinen ja kasvata se itseluottamus sillä äläkä vähättele ja mollaa muita.

Vierailija
105/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä loukkaannutaan niin paljon kun voisi vaikka oppia jotain?

Vierailija
106/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee sä oot kyl ärsyttävä.

Mä lihoin raskausaikana 4kg, joista 4,5kg oli vauva! Paino ennen synnytystä 57kg. Suurimmaks osaks raskautta en syönyt mitään kun oli niin hirveet raskauspahoinvoinnit.

Ja kun söin niin söin terveellisesti.

Silti vauvat ollut isoja ja synnytykset vaikeita. Lantio on mulla ihan normikokonen.

Älä tuu tänne ärsyttämään ihmisiä, senkin emakko

Vierailija
107/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä

kehoaan kuuntelevana.

Miten ensisynnytys voi(si) kestää vain 1h 50min? siis onko tuo sairaalassa synnytys salissa olo aika vai ensimmäisestä supistuksesta alkaen? kuulostaa kyllä epäuskottavalta, jo pelkkä kohdunsuun avautuminen kestää ensisynnyttäjällä, tai siis voi kestää, jopa yli 20h, minullakin synnytys kesti lähes pari vuorokautta, mikä on normaali aika

supparista lähtien....

Juu ja ensisynnyttäjä eikä tikin tikkiä, erittäin uskottavaa. Hän ammatikseen trollauksen, muttei tee sitä työkseen....

Mulla 3 synnytystä eikä yhtään tikkiä :)

Vierailija
108/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä loukkaannutaan niin paljon kun voisi vaikka oppia jotain?

No niinpä. Mieluummin luen positiivisista kokemuksista.

Vierailija
109/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kehoaan kuuntelevana.

supparista lähtien....

Mulla 3 synnytystä eikä yhtään tikkiä :)

Sama. Myöskään äidilläni ja siskoillani ei yhtään tikkejä. Uskoisin, että geenit ja kudosten joustavuus vaikuttaa paljon. Meillä myös palautuminen ollut nopeaa. Mutta raskausaikana järkyttävät liitos- ja issiaskivut.

Vierailija
110/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä ala koskaan ainakaan synnytysvalmentajaksi tai terveydenhoitajaksi, kätilöksi..ymmärryksesi on näissä asioissa aivan nollatasolla.

Vierailija
111/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että on erilaisia lantioita, eri kokoisia lapsia, sairauksia jne.? Toisilla synnytys kestää PUOLITOISTA vuorokautta. Ero sinun synnytyksiisi on melkoinen.

Ehkä se kestää niin pitkään, koska ei kuunnella kehoa? Pystyasento, kävely yms. auttaa vauvaa laskeutumaan, rentoutuminen ja oikea hengitys on tärkeää. Raskausaikana voi syödä kohtuullisesti ja terveellisesti niin vauvakin pysyy normaalin kokoisena eikä isona. Harvalla on ahdas lantio ja lantion läpimittahan tutkitaan ennen synnytystä. Kivulle ei kannata laittaa vastaan eikä tuhlata energiaa huutamiseen. Lääkitys voi vaikeuttaa kehon kuuntelemista; milloin tulee supistus, mihin suuntaan ponnistaa yms. Ap

"Kuunnella kehoa"! Voi jumalauta kuuntele sinä ennenkaikkea hevosen vittua synnytyksinesi. "Lääkitys voi vaikeuttaa kehon kuuntelemista." Vähämielisillä kusilutkilla on kyllä monenlaisia vaikeuksia.

Vierailija
112/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluan ihmetellä kanssasi

-Miksi joillain naisilla on aamupahoinvointia? Mä luulen et ne syö väärin, väärässä rytmissä tai jotenkin epäterveellisesti. Pitäisi vaan kuunnella kehoa, kyllä se kertoo mitä haluaa ja tarvitsee vaikka huimaus sumentaisi silmät ja yrjö lentäisi neljättä päivää nonstoppina. Miksei voi panostaa luomuruokaan edes raskauden aikana kun kaikki menee lapsen rakentamiseen?

-Miksi joillain on liitoskipuja? Eivätkö ne rasvaa liitoksiaan ja jumppaa oikein? 

-Miksi jotkut lihoo raskauden aikana? Ne ei varmaan liiku ollenkaan ja mässää kahden edestä.

-Miksi jotkut kerää nestettä raskauden aikana? Ne on varmaan syöny liikaa suolaa. Tai sit ne ei oo syönyt Herbamarea.

-Miksi radipotilaille ei saa suoraan sanoa että ne on huonompia ihmisiä. Radi on ihmisen oma vika. Luultavasti myös raskausmyrkytys on.

-Miksi jotkut on liikuntakiellossa ja muka vuodelevossa ison osan raskautta? Se taitaa olla tekosyy, ja sit kun lihakset on surkastuneet niin itketään vaikeaa synnytystä.

-Miksi ylipainoisille, liian nuorille tai vanhoille äideille, yksinäisille äideille, köyhille äideille ja muille epätäydellisille ihmisille ei tehdä pakkoaborttia? No, onneksi ne varmaan kärsii enemmän synnytyksessä kuin me hoikat ja täydelliset. :D

-Miksi joidenkin äitien hampaat menee huonoon kuntoon raskauden aikana? Suun ph-tasapainon muuttuminen on tasan tekosyy, on ihan selvä et oikeasti ne alkaa mässäämään sokeriherkkuja.

-Miksi pitää olla niin monenlaista kivunlievitystä? Siihen menee veronmaksajien rahoja. Ei hyvä synnyttäjä tarvitse kuin vähän tsemppiä kätilöltä tai doulalta. Jos kokee tarvitsevansa jotain muuta, on selvästi huono synnyttäjä ja sellaisen pitäisikin vähän kärsiä niin oppisi olemaan.

-Miksi jotkut ei ehdi sairaalaan synnyttämään? Jos olisi lantionpohjalihakset treenattu, niin varmaan voisi sen aikaa pidätellä että ehtii asettua mukavasti sairaalaan.

-Miksi jotkut eivät avaudu kunnolla? On varmaan jäänyt väliliha rasvaamatta.

-Miksi jotkut meinaa kuolla synnytykseen? Siksi että ne on huonompia synnyttäjiä.

-Miksi joidenkin vauvat vammautuu synnytyksessä pysyvästi? Siksi että äiti ei vaan osannut synnyttää.

Niin paljon kysymyksiä...onneksi minulle ei koskaan voi tulla mitään ongelmia seuraavan rakkaudenhedelmän kanssa, sillä olen hyvä, hoikka, terveellisesti syövä, stressaamaton mutta menestyvä liikunnallinen äiti.

113/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista sinä pitkä p*ska luomusynnytyksinesi!

Vierailija
114/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole yhtään ap:ta parempia ilkeine kommentteinenne. Yrittäkää edes aikuistua.

Vierailija
115/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet tunteeton ääliö. Se on hienoa, että koet omien synnytystesi sujuneen hienosti, mutta koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että synnytys ei ole mikään liukuhihnatapahtuma, jonka pitäisi sujua kaikilta yhtä helposti.

Sellaiset ihmiset ovat kyllä järjeltään kaikkein köyhimpiä, jotka luulevat että koska heillä on ollut niin helppoa, niin kaikilla muillakin pitäisi olla.

Etkö Ap ole aikuisikään mennessäkään oppinut, että elämä ei ole niin yksinkertaista. Elämässä ei kaikki aina mene niin kuin romanttisissa komedioissa. Tapahtuu ikäviä asioita, joille ei vain voi mitään.

Vaikka kuinka olisit timmissä kunnossa ja huolehtisit terveydestäsi, niin ei se takaa ettei sinullekin voisi sattua jotain.

Vierailija
116/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kateuden? Tuskin kukaan on "kateellinen" sinulle tai sinun kaltaisellesi. Sinulle on jo kerrottu mikä tässä oli epäonnistunutta keskustelun kannalta ja se on sinun ylimielinen asenteesi. Miten sinä ajattelit, että ylimielisyys ja muiden alentaminen toimii hyvänä esimerkkinä hyvästä synnytyksestä? 

Voin kertoa, että olen itse ollut edellisenä päivänä syntyneen lapseni kanssa Kätilöopiston Haikaranpesässä kertomassa tuleville ensisynnyttäjille hyvästä synnytyskokemuksesta ja onnistuneesta synnytyksestä. Siihen ei kuulunut kenenkään arvostelu. En haukkunut yhtäkään äitiä ruokailutottumuksista, liikunnan puutteesta tai mistään muustakaan. Minun tehtäväni oli valaa heihin uskoa, että hekin selviävät synnytyksestä ja turha murehtia asioita etukäteen, koska jokainen synnytys on erilainen ja synnytystä ei voi itse "määrätä". Hyvä synnytys riippuu niin monesta muustakin asiasta kuin äidin toiminnasta raskauden tai synnytyksen aikana.

Vierailija
117/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on juuri niitä "täydellisiä" äitejä jotka surmaavat lapsensa siinä vaiheessa kun liika suorittaminen on saanut nupin sekaisin. Meinaatko hukuttaa lapsesi vai ajaa rekan keulaan? Ehkä sinulla on tähänkin joku täydellinen suunnitelma? Vai ajatko lapsesi itsemurhan partaalle? Ehkä hänestä tulee seuraava teinisurmaaja?

Jotain rajaa sille nettiraivolle nyt.

Vierailija
118/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on juuri niitä "täydellisiä" äitejä jotka surmaavat lapsensa siinä vaiheessa kun liika suorittaminen on saanut nupin sekaisin. Meinaatko hukuttaa lapsesi vai ajaa rekan keulaan? Ehkä sinulla on tähänkin joku täydellinen suunnitelma? Vai ajatko lapsesi itsemurhan partaalle? Ehkä hänestä tulee seuraava teinisurmaaja?

Lääkkeet!!! Unohdit sun iltalääkkeet. Käyhän nappaamassa ne niin se olo sitten taas normalisoituu...

Vierailija
119/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä synnyttäminen Suomessakaan ei ole kovin turvallista, 4-kiloisia lapsiakin yritetään alakautta vaikka se voi olla jopa hengenvaarallista. Ja se joka synnytti 44h, miten helvetissä ei päädytty sektioon missään välissä?! Käsittämätöntä. Tahallista kidutusta ja verta menetetään kamalasti ja kipu on suoraan helvetistä eikä edes kipulääkkeitä anneta.

Tämän takia minä en hanki lapsia vaikka haluaisin :( tiedän lähipiiristä oikeasti todella rankkoja synnytyksiä. Enkä usko, että sektiota saisin vaikka niin luvattaisiin, en luota ollenkaan näissä asioissa lääkäreihin. Kummiskin pistettäis lopulta synnyttämään luomuna alakautta joten enpä ota riskiä.

Vierailija
120/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla provo, ei kukaan oikeasti raskaana ollut ja synnyttänyt nainen voi olla noin yksinkertainen kuin ap.

Oi kyllä voi. Rakas siskoni oli just näin yksinkertainen. Synnytys meni tosi helposti ja oli oikeastaan kunnossa heti sen jälkeen. Itsellä taas repes paikat ja olin tosi kipeenä monta päivää. Sisko pölähti päivänä 2 kylään, että no mites sä vielä makaat sängyssä ja miks näytät tuolta, synnytyshän on ihan helppo homma ja hän oli jo parin päivän päästä kävelyllä. Myönnän olevani lapsellinen, mutta kun sisko seuraavasta oli vielä huonompana kuin minä mä menin kans parin päivän sisään kylään ja ihmettelin että mikäs juttu tämä sängyssä makoilu on ku synnytyshän on niin helppoa että nyt ylös ja lähetään vaunulenkille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän