Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muka synnytys voi olla niin kamalaa?

Vierailija
13.01.2016 |

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja kehoaan kuuntelevana.

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässäkin ketjussa sitten oli alapeukuttamista? Joku ei sankarina synnytä kolmea vuorokautta henkitoreissa. Tilastollisesti tiedetään ylipainoisilla olevan vaikeat ja pitkittyneet synnytykset niinkuin täälläkin monilla. Oletteko ylipainoisia te, keillä kesti niin kauan? Sokerivauvat sitten on toinen ongelma. Isot vauvat yleistyvät, mistä mahtaa johtua?

Vierailija
182/183 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olin normaalipainoinen tullessani raskaaksi ja harrastin liikuntaan koko esikoisen odotuksen ajan. Kävelin esim. 7km lenkin päivittäin. Painoa tuli raskausaikana 15 kg. Synnytys kesti säännöllisistä supistuksista laskettuna 21 h. Olin ilman kipulääkitystä ekat 8 tuntia, sitten sain oksikodonia suoneen yhden kerran ja loput 5-6 h oli epiduraali. Lapsi syntyi 2900g painoisena. En sitten tiedä olinko liian ylipainoinen vai mikä syynä pitkään synnytykseen. Minulla ei supistellut yhtään raskausaikana, liekö sillä merkitystä. Olin jalkeilla ja kävin jopa kauppakeskuksessa synnytyksen aikana, kävelin sairaalassa portaita edestakaisin ja vaikka mitä, mutta synnytys eteni silti hitaasti. Olisi kai pitänyt opetella joku synnytyslaulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ap. Allekirjoitan täysin ap:n mielipiteen, hyvin samankaltainen hieno kokemus itsellänikin.