Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muka synnytys voi olla niin kamalaa?

Vierailija
13.01.2016 |

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja kehoaan kuuntelevana.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja kehoaan kuuntelevana.

Hahhahhahaahahhahhaa! Onneksi nauru pidentää ikää, kiitos tästä.

Vierailija
82/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet synnyttäisi niin ei olisi tälläistä katkeraa vinetystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ensisynnytys voi(si) kestää vain 1h 50min? siis onko tuo sairaalassa synnytys salissa olo aika vai ensimmäisestä supistuksesta alkaen? kuulostaa kyllä epäuskottavalta, jo pelkkä kohdunsuun avautuminen kestää ensisynnyttäjällä, tai siis voi kestää, jopa yli 20h, minullakin synnytys kesti lähes pari vuorokautta, mikä on normaali aika ensisynnyttäjällä, koska kohdunsuu avautuu hitaammin ensimmäisellä kerralla ja tuo toinen, 50min , kuulostaa epäuskottavalta sekin. uudelleen synnyttäjän synnytys kestää yleensä noin 6- 10 h, siis ensimmäisestä supparista lähtien....

Itselläni ensisynnytys kesti hieman alle kaksi tuntia. Mutta se olikin käynnistetty synnytys eli ei spontaanisti käynnistynyt. Ja voin sanoa, että ne supistukset alkoivat aivan helvetillisinä, spontaanissa yleensä kuitenkin muuttuvat kivualiaiksi hiljalleen.

Vierailija
84/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä

äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja

kehoaan kuuntelevana.

Miten ensisynnytys voi(si) kestää vain 1h 50min? siis onko tuo sairaalassa synnytys salissa olo aika vai ensimmäisestä supistuksesta alkaen? kuulostaa kyllä epäuskottavalta, jo pelkkä kohdunsuun avautuminen kestää ensisynnyttäjällä, tai siis voi kestää, jopa yli 20h, minullakin synnytys kesti lähes pari vuorokautta, mikä on normaali aika

ensisynnyttäjällä, koska kohdunsuu

avautuu hitaammin ensimmäisellä

kerralla ja tuo toinen, 50min ,

kuulostaa epäuskottavalta sekin.

uudelleen synnyttäjän synnytys kestää

yleensä noin 6- 10 h, siis ensimmäisestä

supparista lähtien....

No kannattaisko sun vaikka googlata syöksysynnytys?

Vierailija
85/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en muuten ymmärrä, miksi jotkut eivät kirjoita laudaturin papereita ylioppilaskirjoituksissa. Itse kun kirjoitin, niin kaikista aineista tuli laudatur. Oli mukava ja voimaannuttava kokemus.

Niin minäkin ihmettelen. Minä itse kirjoitin yhdellä kertaa 150000 laudaturia. Se oli helppoa kun bmi oli 15 ja aivoissa ei yhtään rasvaa. En ymmärrä miten kaikki ei pysty samaan?

Vierailija
86/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ap:ä edes paskat synnytyspöydälle?

Vierailija
87/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terve.fi/synnytys/10-kysymysta-syoksysynnytyksesta Olen itse kokenut syöksysynnytyksen ja voin sanoa, että ne käytännössä tauottomat supistukset joihin ei edes kipulääkettä saanut olivat paljon kamalammat kuin ns. normaali synnytys.

Vierailija
88/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en muuten ymmärrä, miksi jotkut eivät kirjoita laudaturin papereita ylioppilaskirjoituksissa. Itse kun kirjoitin, niin kaikista aineista tuli laudatur. Oli mukava ja voimaannuttava kokemus.

Niin minäkin ihmettelen. Minä itse kirjoitin yhdellä kertaa 150000 laudaturia. Se oli helppoa kun bmi oli 15 ja aivoissa ei yhtään rasvaa. En ymmärrä miten kaikki ei pysty samaan?

Minä kirjoitin 300 000 laudaturia kun olin 5-vuotias. Olen myös käynyt kuntosalilla puolivuotiaasta lähtien, joten minulla ei ole ollenkaan rasvaprosenttia. Kannattaisi teidän muidenkin vähän pitää huolta kropastanne.

Vierailija
89/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin luomuna, kokonaisuudessaan synnytys kesti ekalla kerralla 1h 50 min ja toisella kertaa 50min, sairaalasta kotiuduttiin hyvävointisena 6h kuluttua synnytyksestä. Kokemus oli mahtava, voimaannuttava! Toki sattui hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan. Kätilö kehui, miten hyvin kuuntelin kehoani ja tunnistin vaistolla "mitä pitää tehdä". Ei repeämiä, ei tikkejä. Miten synnytys muka voi olla niin kamalaa? Tottakai sattuu, kyllä, mutta on ihanaa saada lapsi ja onhan se kokemus ainutlaatuinen. On myös hienoa huomata että voi luottaa itseensä, kehoonsa, pärjäämiseensä

äärimmäisessä tuskassa rauhallisena ja

kehoaan kuuntelevana.

Miten ensisynnytys voi(si) kestää vain 1h 50min? siis onko tuo sairaalassa synnytys salissa olo aika vai ensimmäisestä supistuksesta alkaen? kuulostaa kyllä epäuskottavalta, jo pelkkä kohdunsuun avautuminen kestää ensisynnyttäjällä, tai siis voi kestää, jopa yli 20h, minullakin synnytys kesti lähes pari vuorokautta, mikä on normaali aika

ensisynnyttäjällä, koska kohdunsuu

avautuu hitaammin ensimmäisellä

kerralla ja tuo toinen, 50min ,

kuulostaa epäuskottavalta sekin.

uudelleen synnyttäjän synnytys kestää

yleensä noin 6- 10 h, siis ensimmäisestä

supparista lähtien....

No kannattaisko sun vaikka googlata syöksysynnytys?

Plopp?

Vierailija
90/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en muutenymmärrä, miksi jotkut eivät kirjoita laudaturin papereita ylioppilaskirjoituksissa. Itse kun kirjoitin, niin kaikista aineista tuli laudatur. Oli mukava ja voimaannuttava kokemus.

Minä kirjoitin 300 000 laudaturia kun olin 5-vuotias. Olen myös käynyt kuntosalilla puolivuotiaasta lähtien,

joten minulla ei ole ollenkaan

rasvaprosenttia. Kannattaisi teidän

muidenkin vähän pitää huolta

kropastanne.

Toivottavasti tuli edes hyvä mieli noista ilkeilyistä. Onhan se kamalaa ja kateellisuuden paikka, jos jollain toisella on jokin asia sujunut paremmin kuin itsellänne. Tuo pellerooli kyllä sopii teille hienosti, keksittekö lisää? Käyn saunassa odotellessani teidän nerokkaita uusia älynväläyksiä ;)

Vierailija
91/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noin voinut käydä. Syöksysynnytys ja pienipainoiset lapset. Epäuskottavaa jutussa on se, et äiti koki synnytykset voimaannuttavina. Oikeasti ensisynnyttäjä olisi tuommoisesta vauhdista kohtuullisen paniikissa. Siinä on ollut kiire ehtiä synnytyssairaalaankin!! Epäuskottavaa on myös se, että poliklininen synnytys olisi toteutunut pienipainoisen esikoisen kanssa. Tai esikoisen kanssa ylipäätään.

Itse synnytin toisen lapsemme poliklinisesti ja se oli oikein hyvä kokemus. Mua ei synnytys sinällään oo koskaan kovasti kiinnostanut. Se on ollut keino saada vauva syliin ja olen halunnut olla parhaassa mahdollisessa kunnossa synnytyksen jälkeen, että jaksan hoitaa vauvaa. Tämä on tarkoittanut kivunlievitystä. Eka synnytys kesti 16h (olin oikein hyvässä kunnossa, epiduraali ja yksi tehoste), toka 9h (epiduraali, poliklininen synnytys) ja kolmas 5h (epiduraali). Kolmonen oli muuten ihan kiva, mut vauva yläotsatarjonnassa ja ponnistamisen kanssa jouduin tekemään enemmän töitä. Synnytyksen jälkeen pyörryin kahdesti ja olin ylivoimaisesti huonoimmassa kunnossa, vaikka synnytys oli lyhyin.

Vierailija
92/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä äitejä joiden vauvatkaan ei koskaan valvota koska ne on jo kohdussa kasvatettu nukkumaan täysiä öitä. Oppivat potalle puolivuotiaina ja puhuvat vuoden ikäisinä lauseita. Syövät ja pukevat joka päivä ilman kiukuttelua. Uhmaikääkään ei tule koska onhan raskausaikana äiti elänyt terveellisesti kuntoillen.

Vierailija
93/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, mutta voi luoja. Mun ystävällä on molemmat synnytykset kestäneet kolmannelle vuorokaudelle ja päättyneet sektioon. Vauvat siroja ja äiti terve. Keho ei vaan toimi synnytyksessä vaaditulla tavalla. Eli äidin vika kun kohdunsuu ei aukene tai synnytys etene muusta syystä edes käynnistyksen yhteydessä?

Vierailija
94/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainatakseni Anna-Leena Härköstä: "Tunnen miltei hallitsematonta aggressiota näitä REIPPAITA TYTTÖJÄ kohtaan, jotka eivät ottaneet epiduraalia vaikka sitä niin tyrkytettiin. Siis näitä hevosenpuolikkaita, jotka työntäisivät hervottomilla lantioillaan maailmaan vaikka kuorma-autollisen mummoja, jos tarve vaatii."

Eri ihmiset tykkää eri asioista.

Anna-Leena Härkönen kuulostaa ihan av-mammalta tai muuten mielenterveysongelmaiselta. Miksi kukaan puhuu toisista äideistä näin rumasti, olipa kysymys sitten voimaantuneista luomusynnyttäjistä, pelkosektioäideistä tai mistä tahansa siltä väliltä. Syvä itsetunto-ongelma?

Vierailija
95/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tää on, mutta voi luoja. Mun ystävällä on molemmat synnytykset kestäneet kolmannelle vuorokaudelle ja päättyneet sektioon. Vauvat siroja ja äiti terve. Keho ei vaan toimi synnytyksessä vaaditulla tavalla. Eli äidin vika kun kohdunsuu ei aukene tai synnytys etene muusta syystä edes käynnistyksen yhteydessä?

Siis olen todella yllättynyt näistä provoepäilyistä. Minun synnytykseni nyt olivat nopeita ja kauniita, hyviä kokemuksia. Lämmöllä muistelen myös ihania kätilöitä, kummallakin kerralla oli oikein ihana ihminen! Onko siis niin ettei hyvistä synnytyskokemuksista saa kertoa? Miksi on oikeus olla äänessä vain jos on kokenut jotain kamalaa? Ajattelin vinkata liikunnan ja hyvän kunnon merkityksestä. Joskus se nyt vaan menee näinkin. Ap

Vierailija
96/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lue kommentteja ensin, pakko kertoa heti: onnittelut hyvästä trollista! heti teki mieli haistatella. No niin, ryömihän takaisin pimeään koloon trollien majaan ja anna aikuisten keskustella rauhassa.

Vierailija
97/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko empatia sinulle sanana tuttu? Googlaa vaikka sen jälkeen, kun tulet tulevaisuuden huippuosaajien kanssa harrastuksista kotiin.

Vierailija
98/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kerrankin joku sanoo totuuden ääneen. Tässä myös muita asioita, jotka nyt uskallan ap:n innoittamana todeta:

-miksi jollain ei onnistu imetys, eivätkö he syö tarpeeksi kasviksia?

-miksi kaikki eivät vain laihduta, minäkin karistin juuri pari joulukiloa. Ei sitä kinkkua tarvitse kuitenkaan koko joulua syödä.

-miksi jotkut parit eroaa, eivät varmaan yritä tarpeeksi. Minäkin olin onnettomassa suhteessa, mutta sitten yhtenä päivänä päätimme olla taas onnellisia. Jos se onnistuu meiltä niin kyllä se muiltakin käy tosta vaan.

-en tajua työttömiä, mikseivät laita hakemuksiin kivaa kuvaa. Varmasti saisivat töitä, mutta kaikilla on niin hapan ilme kasvoilla ja hiukset huonosti.

-miksi ihmiset oikeen kuolee? Itse olen tähän päivään asti aina ollut elossa, enkä tajua ihmisiä, jotka eivät tähän muka pysty. Varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka eivät nukuta vauvaa vieressään. Eikun siis nukuta yksin. Tai ulkona tai repussa. Äh. Siis missä ne vauvat nyt sai nukkua ja missä ei? Enivei, mun vauvat on aina nukkunut, enkä tajua vauvoja, jotka ei nuku.

Vierailija
99/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olen todella yllättynyt näistä provoepäilyistä. Minun synnytykseni nyt olivat nopeita ja kauniita, hyviä kokemuksia. Lämmöllä muistelen myös ihania kätilöitä, kummallakin kerralla oli oikein ihana ihminen! Onko siis niin ettei hyvistä synnytyskokemuksista saa kertoa? Miksi on oikeus olla äänessä vain jos on kokenut jotain kamalaa? Ajattelin vinkata liikunnan ja hyvän kunnon merkityksestä. Joskus se nyt vaan menee näinkin. Ap

Totta kai saa, ystävä hyvä! On vain eri asia miten tämä tuodaan esille. Sinun ulosantisi nyt vaan oli ylimielistä paskaa.

Terveisin itsekin hyvän synnytyksen kokenut äiti

Vierailija
100/183 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sutjakkuus ei ole muilta pois. Se sen sijaan on että tullaan tänne suoltamaan mutulla jotain hevonpaskaa.

Ei se ole ap:n vika, Jos Mammat mussuttelee koko raskausajan ja lösivät kotona softalla, ja hups tuli iso "sokerivauva". Sitten vielä kusettavat itseään, että en ole näin tehnyt ja syy on vähintään geeneissä:) Miksihän synnytys kesti 10 tuntia? Ai niin kroppa on täysin shokkitilassa:)

Kenenkähän sohvalla ne mammat ehtii herkkuja mussuttaa kun naisen päivä on aamusta iltaan työntekoa ja kotitöitä?

Kyllä se on se mies joka sohvalla mätönö makaa ja itseään lihottaa.

Ja oletko tosissasi että synnytyksen pituus esim 10 tuntia on asia johon nainen voi vaikuttaa? Jos et ole sitä ennen tajunnut niin kohdunsuuta ei voi tahdolla hallita?

Vai sanotko kuukautiskipuiselle että mitä märiset, hallitse kohtusi ja kohdunsuusi?