Olen luterilaisen kirkon pappi ja lesbo. Kysy mitä haluat!
Olen aloittamassa ensimmäisessä työpaikassani seurakuntapappina helmikuun alusta. Uskon Jumalaan ja olen uskonut koko ikäni. Asun keskisuuressa kaupungissa ja olen naimisissa naisen kanssa. En ole yhtään kaapissa, mutta en myöskään parisuhteestani ensimmäisenä ilmoita, vaan puhun siitä sitten kun tulee luontevasti puheeksi.
Kysy mitä haluat!
Kommentit (90)
En tiedä tuletko vielä lukemaan tätä ketjua, mutta ap, vaikutat hyvältä tyypiltä, olisi kiva tuntea sut! Mun isä on pappi ja hauska olisi jos sattuisit samaan seurakuntaan, hän kyllä hyväksyisi sut täysin. Hyvää jatkoa, tsemppiä työhön ja onnellista oloa kotielämään :)
Toivottavasti aloituksesi on tosi huono vitsi. Jos olisit lukenut Raamattua, tietäisit, mitä siellä asiasta sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suurin herätysliike alueella jossa toimit? Mitä olet mieltä siitä että neuvostoihin pyrkii paljon herätysliiketaustaisia. Entä siitä että teologisessakin he on yhä suuremmin edustettuja?
Täytyy sanoa, että en tiedä määrällisesti suurinta herätysliikettä. Paljon täällä on helluntailaisia. Olisivatkohan he suurin ryhmä?
Teologeissa on tosiaan paljon herätysliiketaustaisia ja se kyllä näkyy luennoilla ja muualla opinnoissa. En aina ymmärrä miksi he haluavat opiskella siellä, kun tuntuvat kiistävän kaiken tutkimustiedon. Toisaalta ei heidän opiskelunsa minua haittaakaan ja usein he työllistyvät omiin piireihinsä, eivät luterilaiseen kirkkoon.
Olet teologi, etkä tiedä, että helluntailaisuus ei ole herätysliike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko, että vain kristityt voivat pelastua?
En tiedä, oikeasti. Vaikea uskoa, että 2-vuotiaana kuollut muslimilapsi ei pelastuisi. Tai joku, joka ei ole koskaan Jeesuksesta kuullut.
Mutta Raamattu opettaa kuitenkin näin.
Opettaako ev.-lut.-kirkko enää mitään sääntöjen noudattamista?
Mitä kirkko opettaa esiaviollisesta seksistä esim. riparilla? Onko se syntiä?
Mitä nykyään tarkoittaa käsky "älä tee aviorikosta" tjsp., entinen "älä tee huorin"?
Mistä huomaa naisen kiinnostuksen naiseen?
Oletko joutunut kokemaan syrjintää tai kiusaamista suuntautumisesi takia? Kiinnostaisi tietää, koska itse haluan papiksi ja olen lesbo.
Minä tunnen naispapin, joka oli naimisissa miespapin kanssa, sai lapsen ja rakastui lapsen naispuoliseen teologikummiin. He ovat nykyisin pari ja ovat saaneet yhteisen lapsenkin.
Eli ei tuo niin harvinaista ole.