Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ihmeessä olette uskaltaneet synnyttää??!

Vierailija
12.01.2016 |

Mua kauhistuttaa ajatus siitä miten 3,5kg tulee p*llusta ulos, siis oikeesti. Senhän täytyy sattua aivan v*tusti. Itse en ikinä synnyttäisi alakautta.

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän nyt voi vastata?

Vierailija
2/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna supistuksiin, itse ulos pusertaminen ei tuntunut missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kieltämättä ponnistusvaiheessa alkoi kaduttaa mutta myöhäistähän se oli silloin...

Vierailija
4/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että sektion jälkeen ei satu? Väsynyt aloitus, vaikka edellisestä alatie vs. sektio keskustelusta on hieman aikaa.

Vierailija
5/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki 3 lasta tulleet sektiolla, juurikin tuon takia. Mulle lääkäri sanoi, ettei ketään pakoteta synnyttämään alakautta.

Vierailija
6/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tuli ulos 4-kiloinenkin. Ja aattelepas, kun on tehty jopa 6-kiloisiakin. Ja useampi kerralla, siis peräkanaa.

Kenelläkään ei ole lapsi mahaan jäänyt, ja mitään ihan hirvittäviä kipuja ei enää tarvitse kärsiä. Luonto hoitaa tehtävänsä. Ja jos on hätä, tehdään sektio.

Vierailija
7/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelekaan synnyttämistä sinulle, jos kipu on mielestäsi se ensisijainen asia koko hommassa.

Vierailija
8/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvaiheen raskaus on niin vituttava tila, että sitä on valmis kaivamaan lapsen ulos vaikka lusikalla.

Vierailija
9/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että sektion jälkeen ei satu? Väsynyt aloitus, vaikka edellisestä alatie vs. sektio keskustelusta on hieman aikaa.

Sattuu varmaan, mutta silti aivan eri asia. En sinänsä pelkää kipua, esim. leikkauksessa olemista jne. Mutta alakautta synnyttäminen on aivan käsittämättömän järjetön ajatus, se miten voi revetä persuksiin asti. Sen sijaan vatsan leikkaaminen auki ei kuulosta pahalta.

-ap

Vierailija
10/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luutarhuri kirjoitti:

En suosittelekaan synnyttämistä sinulle, jos kipu on mielestäsi se ensisijainen asia koko hommassa.

Synnytyspelkoisille suositellaan sektiota. Ei kannata pelon takia jättää lapsia hankkimatta. Eri asia tietysti jos lapsia ei halua muutenkaan. 

Vierailija
11/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuu varmaan, mutta silti aivan eri asia. En sinänsä pelkää kipua, esim. leikkauksessa olemista jne. Mutta alakautta synnyttäminen on aivan käsittämättömän järjetön ajatus, se miten voi revetä persuksiin asti. Sen sijaan vatsan leikkaaminen auki ei kuulosta pahalta.

-ap

Kyllä mua pelottaa niin iso leikkaus huomattavasti enemmän kuin alatiesynnytys. Olen kaksi kertaa synnyttänyt (ensimmäinen synnytyksistä oli kamala), mutta en kyllä vapaaehtoisesti valitsisi leikkausta.

Vierailija
12/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kipu siitä itse ponnistuksesta (vauva tulee ulos pimpistä) vaan ne supistuksen, "lihaskrampit" sattuu helvetillisesti. Olen typerä ja nuori ja tietämätön ja sanoin että en halua mitään kipulääkkeitä. Olin niin kivuissani etten osannut pitää huolta itsestäni ja niitä vaatia :(

Vierailija
13/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei ole eri asia. T. kummatkin kokenut

Vierailija
14/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luutarhuri kirjoitti:

Synnytyspelkoisille suositellaan sektiota. Ei kannata pelon takia jättää lapsia hankkimatta. Eri asia tietysti jos lapsia ei halua muutenkaan. 

Ei kyllä suositella synnytyspelkoisille ensimmäisenä sektiota, eivätkä kaikki synnytyspelkoiset sitä edes halua.

Vierailija
15/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennen ekaa lasta en onneksi tiennyt millaista teurastusta synnytys on. Jos olisin tiennyt, en ehkä olisi uskaltanut lasta hankkia ollenkaan. Halusin kuitenkin lapselle sisaruksen, joten uskaltauduin tekemään vielä toisen. Hirveetä oli sekin, suoraan helvetistä. Olen sit mieltä että synnytyksen hirveydestä puhutaan ihan liian vähän, ainakin itselläni kumpikin synnytys oli täyttä kidutusta.

Vierailija
16/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi lasta, sektiolla tulleet. En ikinä synnyttäisi alakautta kun voi päästä niin paljon helpommallakin. 

Vierailija
17/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaksi lasta, sektiolla tulleet. En ikinä synnyttäisi alakautta kun voi päästä niin paljon helpommallakin. 

Mistä tiedät, millaista alakautta synnyttäminen on?

Vierailija
18/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Mulla tuntui selän puolella supistukset ja se oli niin jäätävää kipua että vieläkin joskus jomottelee ristiselkä oudosti (ennen ei tällaista ollut). Ehkä jotkut hermoradat vihoittelee tmv. Mutta joo, ponnistusvaihe sujui mulla kuin tanssi supistuksiin verrattuna! Ja Suomessa on kuitenkin todella turvallista synnyttää ja monenlaiseen kivunlievitykseen mahdollisuus.

Vierailija
19/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuvaiheen raskaus on niin vituttava tila, että sitä on valmis kaivamaan lapsen ulos vaikka lusikalla.

Miten pystyitkin kiteyttämään ajatukseni näin hemmetin hyvin? :D

Vierailija
20/151 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin mietin. Ja olen nyt kolmatta kertaa raskaana (la parin viikon kuluttua). Molemmat lapset olleet yli nelikiloisia ja menty ilman kipulääkkeitä (kun ei ole ehditty antaa mitään). Ei ne supistukset niin pahoja olleet mutta se ponnistusvaihe....suoraan helvetistä.

Tähän asti kuitenkin selvitty ilman repeämiä tms.

Mutta silti pelkään enemmän sektioon joutumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän