Vierailija

Vaimonsa on kotona puolivuotiaan vauvan ja kaksivuotiaan kanssa.

Asunto on kuin pommin jäljiltä hänen tullessaan töissä ja vaatimusten lista loputon: siivoa, laita ruoka, vahdi lapsia... MIes tekee vaativaa työtä, jossa joutuu työajoissakin paljon joustamaan.

Yritin nyt sovittelevasti olla, mutta sisäisesti kiehuin. Kyllä naisen työpäivään kuuluu pitää koti säädyllisessä kunnossa ja huolehtia ruuasta. Miksi miehen pitää tehdä hänelle kaikki kuuluva, kun rättiväsyneenä ja stressaantuneena tulee kotiin. Ei yhtä kaljaa saa korkata ja lukea vaikka lehteä tai katsoa telkkaria hetken, kun jo alkaa käskytys.

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

Tunnen avioparin jossa mies on töissä ja vaimo kasvattaa persettään kotona. Lapsia heillä ei ole. Vaimo ei tee kotona mitään, ei siis mitään. Koti on saastainen eikä ruokaa tämä rouva laita. Perustelee asiaa niin, ettei hän tee kotona mitään koska mieskään ei tee. Ei ole ihmekään että mies tekee usein tuplavuoron töissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mua aina ihmetyttää nämä, jotka menevät mukaan toisten tunteenpurkauksiin. Eikö teillä ole omaa elämää? Jos lähtee suuttumaan siitä, kun joku valittaa puolisosta/kavereista/työkavereista/ sukulaisista niin taatusti saa olla pahalla päällä koko loppuelämänsä.

Ap, ihmiset haluaa vaan purkaa tunteitaan. Ei ne halua sua siihen miksikään tuomariksi. Ihmiset on itse valinneet puolisonsa, ovat itse valinneet tuleeko lapsia vai ei. He elävät sitä elämää mikä on omien valintojen tulos. Heistä voi olla mukava valittaa, mut se, että joku ottaa sen valituksen tosissaan, on hirveän noloa. Silloinhan tälle valittajalle tulee tunne että häntä pidetään tahdottomana lapsena jolle vaan tapahtuu asioita ja joka oikeastaan tarvitsisi vähän holhoamista.

Vierailija

Heh, en ole tämä mies, en ole mies ollenkaan... 

Mutta te alapeukuttajat? Oletteko sitä mieltä, että kun mies on raatanut koko päivän vaativassa työssä, niin kotona odottaa seuraava työpäivä ilman muuta. 

Tämä kaksivuotias on päiväkodissa osa-aikaisesti eli paljolti kyse on vauvan hoidosta. Vauva on ihan terve ja tavallinen. Eikö teistä tosiaan jonkinasteinen kodin kunnossapito kuulu tällöin äidin tehtäviin? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noh, tuo oli ehkä miehen puoli asiasta mutta voisi olla mieltä avartavaa kuilla myös naisen puoli.

Näinpä. Ja ne tarinat voivat toisinaan olla hyvinkin erilaisia keskenään.

Vierailija

Tuo työssä raataminen kyllä kuulostaa vähän liioittelulta, kun harvemmin enää jokilauttaa vedetään tai vallihautaa kaivetaan. Tehokeinona kerran voi käyttää, mutta ei sitten enempää, kiitos.

Vierailija

No se mies yrittää saada sulta säälipillua ja sä uskot kaiken. Vaimolla voi olla vaikka synnytyksen jälkeinen masennus, jos oikeasti ei tee mitään. Mutta todennäköistä on, että se sohvalla kaljaa kittaava mies ei tajua, miten paljon vaimo tekee ja kuinka rankkaa se on.

Vierailija

Eikö samasta aiheesta ollut eilenkin avaus.

Miehet jaksaa nillittää palstoilla ja kavereilleen, mutta mitäpä sitä kotona suutaan avaamaan..

Porvoossa on just semmosta, siellä tylsällä puolella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta te alapeukuttajat? Oletteko sitä mieltä, että kun mies on raatanut koko päivän vaativassa työssä, niin kotona odottaa seuraava työpäivä ilman muuta. 

Tämä kaksivuotias on päiväkodissa osa-aikaisesti eli paljolti kyse on vauvan hoidosta. Vauva on ihan terve ja tavallinen. Eikö teistä tosiaan jonkinasteinen kodin kunnossapito kuulu tällöin äidin tehtäviin? 

Se kuuluu ihan kummankin tehtäviin tasapuolisesti. En usko ton äijän purkauksesta sanaakaan ja vaimorukka tuskin tietää edes ongelman olemassaolosta. 

Raivostuttaa nää ihmiset kun menee näihin parisuhderiitoihin mukaan komppaajaksi. Sen sijaan että alat meuhkata miehen puolesta, niin ottaisit puolueettoman kannan ja kannustaisit keskustelemaan kotona eikä sulle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu meillä mun tehtäviin siivoominen ym. kun kotona olen. Myös lapset siivoaa ja kyllä tuo mieskin saa omia jälkiään siivota. Mutta jos joku naapurin äiti vaikka ei siivoa ja työssä käyvä ukkonsa siivoa, niin se ei kuulu mulle eikä kiinnosta niin paljon, että jaksaisin siitä tuohtua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olen sitä mieltä että on todella junttia mennä ja sekaantua toisten ihmisten asioihin. Ihmiset selvittää itse elämänsä ja huolehtii itse omista asioistaan. Ei siihen tarvita ulkopuolisia säätäjiä.

Miten sä edes jaksat miettiä toisten asioita näin perusteellisesti? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olen sitä mieltä että on todella junttia mennä ja sekaantua toisten ihmisten asioihin. Ihmiset selvittää itse elämänsä ja huolehtii itse omista asioistaan. Ei siihen tarvita ulkopuolisia säätäjiä.

Miten sä edes jaksat miettiä toisten asioita näin perusteellisesti? 

Et ole koskaan ressukka kuullut sanaa empatia? Empatia on terve piirre terveessä ihmisessä. Googleta vaikka, niin pieni mielesi avartuu

Vierailija

Mistä sinä tiedät miksi isompi on hoidossa? Ja että vauva on "terve ja tavallinen"? Itse muistan kun lapset oli pieniä niin mun kaikki aika meni siihen että lapsilla oli ruokaa ja puhtaita vaatteita, ulkoiltiin ja vietin aikaa. En yhtään ihmettelis vaikka mieheni olis joskus ollut tuthautunut siihen vaikka mulle ei mitään ikinä sanonutkaan. Silti ei mun mielestä oo toisten asia kauhistella kun ei voi tietää koko tilannetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu ihan kummankin tehtäviin tasapuolisesti. En usko ton äijän purkauksesta sanaakaan ja vaimorukka tuskin tietää edes ongelman olemassaolosta. 

Raivostuttaa nää ihmiset kun menee näihin parisuhderiitoihin mukaan komppaajaksi. Sen sijaan että alat meuhkata miehen puolesta, niin ottaisit puolueettoman kannan ja kannustaisit keskustelemaan kotona eikä sulle. 

Kuten jo aloituksessa sanoin, olin ehdottoman sovitteleva. En meuhkannut enkä ollut komppaaja suusanallisesti. Ja NIMENOMAAN  kehotin keskustelemaan tarvittaessa vaikka perheneuvolan kautta. 

Ehkä olen sitten vanhanaikainen, mutta minusta työnjako aika selvä. Toinen kotona: pitää huolta kodista ja lapsista. Kummallekin vapaa-aikaa sitten tasapuolisesti. Esim. isommat siivoukset hoidetaan toki yhdessä. 

Ei vain minusta voi olla oikein, että mies tulee kymmenen tunnin työpäivän jälkeen kotiin ja paskapyykki on ensimmäinen rasti ennen kuin ehtii pikkutakkia vaihtaa kotiasuun. Sitten "rasittunut" kotiäiti lähtee omiin menoihinsa. Kaikki jää miehelle, ihan siis teistä oikein ?

-ap

Vierailija

Tää on keksitty juttu. Tarkoitus varmaan testata, saavatko tarinat samanlaisen reaktion riippuen siitä, millaisissa osissa niissä seikkailevat nainen ja mies.

Mutta kerron jutun tosielämästä.

Kaverini (nainen) oli vauvan kanssa kotona. Kun vauva nukkui, nainen huolehti aina siivouksesta ja ruoanlaitosta. Kun mies tuli kotiin, oli koti siisti, pyykit pesty ja ruoka laitettu.

Sitten mies jäi heillä kotiin vauvan kanssa. Kun vauva meni nukkumaan päivällä, mies nukkui myös samalla päikkärit. Kun nainen tuli töistä kotiin, koti oli sotkuinen, pyykkejä ei oltu pesty ja ruokaa ei oltu laitettu.

Että silleen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat