Vierailija

En saa aikaiseksi, en tiedä mitä haluan, en "jaksa" hakea, en halua herätä ennen kukonlaulua ja lähteä kiireellä töihin. Mulla ei ole mitään motivaatiota hakea töitä. Ainoastaan se, että sitten olisi sosiaalisempi elämä. Ehkä.
Mutta tiedostan, etten mä voi vaan kotona olla. Pakko olisi jo jotain keksiä. Ei vaan huvittaisi ollenkaan, niin kauhealta kuin se kuulostaakin.

Kaikkein eniten mua ahdistaa tuo aamuherääminen. Joudun lasten takia heräämään aikaisin jo nyt, mutta sitten joutuisin heräämään vieläkin aikaisemmin. Aamut on ihan hirveän vaikeita mulle. Olin aiemmin puoli vuotta töissä ja joka aamu itkin autossa, kun tuntui niin kamalan vaikealta sinne töihin mennä. Väsytti ja tuntui kuin keskellä yötä olisin ollut menossa. Eikä se väsymys pelkästään vaan se ahdistus, kun tuntui, että oli ihan väärässä paikassa ja että väkisin sullotaan johonkin väärään muottiin.
Miksi tämä maailma pyörii aamuihmisten tahtiin?

Kommentit (16)

Vierailija

Jaa, ei mun mielestä vaan pyöri. Herään itse joskus 9-10 välillä ja raahaudun 13-15 välillä töihin. Toki kouluun piti aina herätä mut aikuisena saa kyllä ite päättää hakeutuuko töihin jossa aikaiset aamut vai ei.

Olin kyllä joskus työpaikassa, johon heräsin viideltä aamulla. Sitten oli töiden jälkeen vielä koko päivä aikaa kaikkeen :) En usko, että on mitään aamuihmisiä tai iltaihmisiä. Ne on vaan tekosyitä. Nyt en toki voisi kuvitellakaan herääväni viideltä joka aamu, mutta en silti sano olevani iltavirkku. Olen sitä, mitä olosuhteet vaativat. Kaikkeen tottuu.

Kuulostat masentuneelta, hae apua.

Vierailija

En ole masentunut ollenkaan.

Aika monella alalla ne työt on kiinteästi 8-16. Mikä on sellainen työ, johon voit raahautua parin tunnin heitolla ja vasta iltapäivällä? Sopisi mullekin.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voisit hakea vaikka puhelinmyyjäksi tai iltasiivoojaksi. Silloin ei tarvitse herätä niin aikaisin töihin. Puhelinhommia voi tehdä kotonakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisit hakea vaikka puhelinmyyjäksi tai iltasiivoojaksi. Silloin ei tarvitse herätä niin aikaisin töihin. Puhelinhommia voi tehdä kotonakin.

Puhelinmyyjäksi en ala. Iltasiivoushommia olen välillä katsellutkin, että olisi edes tilapäisesti jotain, mutta yleensä hakevat aamuvuorolaisia.

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aika monella alalla ne työt on kiinteästi 8-16. Mikä on sellainen työ, johon voit raahautua parin tunnin heitolla ja vasta iltapäivällä? Sopisi mullekin.

ap.

Kaupan ala. Iltavuoroni alkaa siis klo 13 tai klo 15. Palkkakin ihan ok, kun tekee pelkkää iltaa ja saa siihen lisät. Viikonloput olen myös useimmiten töissä. Toki ei kaikille sovi.

Vierailija

Assarin hommia, liukuva työaika, etätyö mahdollisuus, en pakkasella käynyt työpaikalla ollenkaan. Kello soitti 7.55 , siitä sohvalle viltin alle ja klo 8 siis "töissä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei elämäänsä kannata tuhlata suurpääoman palveluksessa porvarin orjana.
No sittenhän voi vaikka perustaa oman yrityksen. Tärkeintä, että tekee itse jotain elantonsa eteen eikä vain jättäydy nostamaan velkarahalla maksettuja tukia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämäänsä kannata tuhlata suurpääoman palveluksessa porvarin orjana.
No sittenhän voi vaikka perustaa oman yrityksen. Tärkeintä, että tekee itse jotain elantonsa eteen eikä vain jättäydy nostamaan velkarahalla maksettuja tukia.

Orjuuttajaksi alkaminen on kyllä orjaakin huonompi vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap.

Kaupan ala. Iltavuoroni alkaa siis klo 13 tai klo 15. Palkkakin ihan ok, kun tekee pelkkää iltaa ja saa siihen lisät. Viikonloput olen myös useimmiten töissä. Toki ei kaikille sovi.

Aaa, ok. Mulla olisikin ihan koulutuskin tuohon. Jossain vaatekaupassa voisin olla, mutta olen aika ujo... Oppiskohan sitä puhumaan ihmisille...

Täytyypä alkaa vähän seuraileen myyjienkin paikkoja.

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Assarin hommia, liukuva työaika, etätyö mahdollisuus, en pakkasella käynyt työpaikalla ollenkaan. Kello soitti 7.55 , siitä sohvalle viltin alle ja klo 8 siis "töissä".

Assarin töitä olenkin paljon katsellut (katseluksi jäänyt, kun ei ole työkokemusta ja ovat aina vaatineet sitä), mutta ahdistaa se kahdeksaksi meno vaikka liukuva työaika onkin. Kun se siellä takaraivossa sitten koko ajan on, että ei passaa taas "myöhästyä", kun kertyy miinuksia tai joutuu oleen pidempään. Sitten sitä aina säntää kasiksi...

Etätyöt olisi hyvä, mutta niitäkin yleensä saa tehdä vain tyyliin kerran viikossa. Siis monessa paikassa näin. Sulla kyllä kuulostaa tosi hyvältä, kun voit olla etänä paljon.

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten tiedät, että edes saat töitä?

t. keski-ikäinen pitkäaikaistyötön

Huonot mahdollisuudethan mulla on, kun ei ole kummoista työkokemusta. Mutta olisihan se vähän eri fiilis, kun edes yrittäisi ja olisi joku kiinnostava kohde, mitä kohti pyrkiä.

ap.

Vierailija

Entäs vuorotyö esim kaupassa? Välillä olisi aamuvuoroja, välillä iltoja..

Mut kaikkeen tottuu. Jos löydät kivan työn missä viihdyt, ei aamuvuorot tunnu pahoilta kun töissä odottaa kivat työkaverit.

Nyt tsemppaat ja alat ettii töitä!! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs vuorotyö esim kaupassa? Välillä olisi aamuvuoroja, välillä iltoja..

Mut kaikkeen tottuu. Jos löydät kivan työn missä viihdyt, ei aamuvuorot tunnu pahoilta kun töissä odottaa kivat työkaverit.

Nyt tsemppaat ja alat ettii töitä!! :)

Joo, ehkä tuo vuorotyö vois olla mulle ihan hyvä, kun tarvin aika paljon aina vaihtelua. Liian kaavamainen elämä ei oikein sovi mulle.

Vähän ahdistaa sellanen asiakaspalvelu, mutta varmaan siihenkin oppisi. Pitää alkaa tuota miettiä ihan kunnolla. :)

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä joskus työpaikassa, johon heräsin viideltä aamulla. Sitten oli töiden jälkeen vielä koko päivä aikaa kaikkeen :) .

Tämä sopii niille, joille riittää lyhyet yöunet. Päivään ei nimittäin tule yhtään lisää tunteja sillä, että herää aikaisin, koska silloin on myös (useimpien ihmisten) mentävä aikaisin nukkumaan. Ei siis todellakaan jää "koko päivä aikaa tehdä kaikkea".

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat