Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle

Vierailija
10.01.2016 |

Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(

Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.

Kommentit (456)

Vierailija
281/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri sotaleikkiä, ja täyttä paskaa.

T: Kasarmilla kasvanut tyttö

Mykistävän älykäs ja hyvin perusteltu mielipide.

Vierailija
282/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaisa kirjoitti:

Enemmän arvostan oman mielipiteensä omaavia miehiä, kuin näitä lampaita jotka kulkevat jonossa teuraalle (armeijaan). Ottaisin mielelläni miehekseni sivarin tai totaalin ennen kuin jonkun armeijapellen. 

Ja ilman veteraaneja sinulla olisi venäläissotilas miehenä. Yksinkertaisesti näin.

Mistä niin päättelet? Aika yksinkertaisia päätelmiäpä tosiaan  täällä  esität .

Ovatko (tietojesi mukaan )esim. kaikki virolaiset ja latvialaiset naiset nykyään naimisissa venäläissotilaiden kanssa ? Uskoisin että aika harva heistä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että kova paikka.. Kyllähän se vaan niin on että vellihousuja ne on jokka ei armeijaa pysty käymään.

Vierailija
284/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kersantti kirjoitti:

Kaikilla ei ole aikaa tuollaiseen naurettavaan pelleilyyn. Maailmassa on paljon parempaakin tekemistä kuin leikkiä sotaa.

Mikään ei ole tärkeämpää kuin oman maan ja sen ihmisten puolustaminen. Ei mikään.

Onpas: hengittäminen, syöminen ,eläminen,terveyden ja elämänlaadun  säilyminen mahdollisimman pitkälle elämässään ,omien lasten kasvu aikuisuuteen ja toimiminen aina viimeiseen asti sen puolesta ,ettei mihinkään  uuteen sotaan tarvitse kansamme  enää koskaan   lähteä ja että rauhantila säilyisi koko Euroopassa (ainakin).

Menkööt kaikki  sotahullut täältä vaikka Muukalaislegionaan (...jos sinne  pääsevät).Tervemenoa.

Muuten: miten esim. Japanin armeija olisi kyennyt v.1945 puolustamaan Hiroshiman ja Nagasagin asukkaita ? Tai Saksan armeija estämään Dresdenin palopommitukset?  Kun sota riistäytyy sen johtajien käsistä,ei kukaan voi suojella siinä enää ketään.

Mikään mainitsemistasi ei ole varmaa, jos ei pystytä puolustamaan omaa maata.

Vetoat japanilaisten ja saksalaisten pommituksiin, mutta et suomalaisten taisteluun II maailmansodassa. Miksi näin?

Maailmassa on käynnissä valtava määrä sotia paraikaa. Voit käydä katsomassa listan esimerkiksi Wikipediasta. Olet hyvin naivi, jos kuvittelet, että sodat ja valloitushalut olisivat loppuneet atomipommiin.

Mitä sinä ajattelet Venäjän ja Ukrainan sodasta? Eikö pelota? Eikö pelota, että Venäjä on lisäämässä joukkoja ja materiaalia lähelle Suomen rajoja?

Vierailija
285/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maalla ei ole omaa armeijaa, siellä on kohta jonkun muun maan armeija. Tämä on ikivanha totuus. Suomi ei voi piiloutua Ruotsin ja monen muun Euroopan maan tavoin toisten selän taakse, joten meillä on oltava oma uskottava puolustus.

Sodan syttyessä sopimuksilla ei ole paperinkaan arvoa eli toisten apuun on turha luottaa.

Jos Suomi joutuu joskus täysimittaiseen sotaan, niin on aivan turha kuvitella että nuoret miehet voivat lymyillä kotona äidin tai avokin helmoissa tai vanhainkodeissa mummoja lykkimässä ja että toiset menevät taistelemaan heidän puolestaan. Eduskunta toteaa vain että Suomen olemassaolo on vaakalaudalla ja kaikki miehet tarvitaan sotaan, joten pitkätukat määrätään ensin viikon koulutukseen ja sitten puolustamaan isänmaata. Palvelukseenastumismääräyksessä lukee perinteisesti "kuolemanrangaistuksen uhalla" ettei aikaa kulu jossitteluun.

Isäukko kertoi kuinka sodassa Kannaksella heille tuli kaksi täydennysmiestä, jotka suorittivat omantunnon syistä aseetonta palvelusta. Joukkueenjohtaja sanoi että ei siinä mitään ja pisti miehet yöksi vartioon. Aamulla kaksikko tuli pyytämään että jos sais aseet sittenkin. Realismi oli voittanut idealismin.

"Si vis pacem, para bellum" eli "Jos haluat rauhaa, varaudu sotaan", tama 1600 vuotta vanha viisaus on valitettavasti totta edelleenkin. 

Vierailija
286/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaisa kirjoitti:

Enemmän arvostan oman mielipiteensä omaavia miehiä, kuin näitä lampaita jotka kulkevat jonossa teuraalle (armeijaan). Ottaisin mielelläni miehekseni sivarin tai totaalin ennen kuin jonkun armeijapellen. 

Ja ilman veteraaneja sinulla olisi venäläissotilas miehenä. Yksinkertaisesti näin.

Ovatko (tietojesi mukaan )esim. kaikki virolaiset ja latvialaiset naiset nykyään naimisissa venäläissotilaiden kanssa ? Uskoisin että aika harva heistä on.

Mitä luulet, minkälaisen jäljen Neuvostoliitto jätti näihin maihin? Millaista oli elämä miehitettynä? Miksi luulet, että Viro kiirehtii NATO:on? Sinulle tämä on tietysti ok, koska maata ei tarvitse puolustaa.

Vierailija
287/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tämä on pelkästään tietokoneiden ja pleikkareiden aiheuttamaa, omalle lapselleni tein selväksi, että ilman upseerinarvoa ei ole takaisin tulemista. Hyvin kävi.

Vierailija
288/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin haluaisin käydä armeijan. Minua on lykätty jo kolme kertaa astman vuoksi kun olen ollut tyytymätön vapautuspapereihin. Joskus vielä... nyt on vaan ilmennyt jonkinasteinen vika polvessa mutta yritän saada sitä urheilulla piiloon. Olen kyllä vähän pettynyt jos minua ei oteta sinne, mutta ei muutoin haittaa. Ei pitäisi haitata kyllä muitakaan, kaikkia sinne ei oteta, eikä pidetä.

Vierailija
289/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"toimiminen aina viimeiseen asti sen puolesta ,ettei mihinkään  uuteen sotaan tarvitse kansamme  enää koskaan lähteä ja että rauhantila säilyisi koko Euroopassa (ainakin)."

Miten toteutat tämän onnen ihmeen? Lähetätkö sydänpostikortin Putinille?

Muuten, suomalaisten ei ole tarvinnut lähteä sotaan, sota on tullut tänne.

"Menkööt kaikki sotahullut täältä vaikka Muukalaislegionaan (...jos sinne  pääsevät).Tervemenoa."

Suomessa ei juuri ole sotahulluja. Vaarana on sen sijaan, että sotahullut tulevat rajan yli tänne. Ota pää pois pyllystä ja seuraa uutisia. Rauhaneleeksikö luulet sitä, kun venäläiset lisäävät joukkoja, kalustoa ja ilmavoimia itärajan takana?

Vierailija
290/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jperinteisesti "kuolemanrangaistuksen uhalla" ettei aikaa kulu jossitteluun.

Siinä tapauksessa kait toivot, että peeveellä on varaa lähettää minun perääni joukkueellinen soldaatteja, ja toivottavasti osaavat ampua tarkemmin kuin meikäläinen. Meinaan tuulettomissa olosuhteissa pistelen 600 metristä 5 kuulaa pulttilukkoisella tupakkiaskin kokoiselle alueelle. Ryhmän verran ilman helikopteritukea pystyy ansoittamaan/"kusettamaan" mennen tullen, oli niillä koira tai ei. 

Joten kuolemanrangaistus kohtaa muutamaa heppua ennen minua. Itsehän opettivat temput, minä taas käytän niitä kuten parhaaksi näen jos pilliin puhaltavat.

T: se kyrpiintynynyt RVL:n ressuluti joka ei todellakaan aio uhrata ainokaistaan näin perseelleen johdetun maan edestä.

Vierailija
291/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kait toivot, että peeveellä on varaa lähettää minun perääni joukkueellinen soldaatteja, ja toivottavasti osaavat ampua tarkemmin kuin meikäläinen. Meinaan tuulettomissa olosuhteissa pistelen 600 metristä 5 kuulaa pulttilukkoisella tupakkiaskin kokoiselle alueelle. Ryhmän verran ilman helikopteritukea pystyy ansoittamaan/"kusettamaan" mennen tullen, oli niillä koira tai ei. 

Joten kuolemanrangaistus kohtaa muutamaa heppua ennen minua. Itsehän opettivat temput, minä taas käytän niitä kuten parhaaksi näen jos pilliin puhaltavat.

T: se kyrpiintynynyt RVL:n ressuluti joka ei todellakaan aio uhrata ainokaistaan näin perseelleen johdetun maan edestä.

Perheesi käydään hakemassa koppiin ja katsotaan sitten, kenen pää kestää ja kenen ei. Mikäli alat surmaamaan omia, pannaan sinun äiti/vaimo/lapsi kettingillä kiinni Pasin nokkaan suojaamaan tulitukselta. Käpykaartilaisille ei mitään armoa.

Vierailija
292/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin... Itse olin vanhustentalolla talonmiehen töissä sivarin ajan. Tein jopa 9h työpäiviä (omasta tahdostani). Ja kaikki tämä vain ruoka rahan "palkalla" joka on tasan sama kuin armeijan käyvällä miehellä. Opiskelujeni aikana tein käsilumitöitä eri firmoissa joissa tein parhaillaan 12h työpäiviä. Olen satavarma, että siinä hektisessä aikataulussa mitä minä noudatin sivariaikana, olisi "kovanaamaiset inttipojat" kovilla. Kokonaiset 11kk tein töitä kovalla aikataululla, mistään valittamatta ja arvokkaassa seurassa (muut vanhukset plus veteraanit). Se kertoo jotain, jos sivarini loppuessa, me kaikki kumarsimme toisiamme. Veteraanit kunnioittivat päätöstäni enemmän, kuin jotkin hoitajat. Naisten on ihan turha kritisoida miehen asevelvollisuuden suorittamisen päätöstä niin kauan, kun eivät ole itse vapaaehtoisesti sitä suorittaneet. Minulle on pääasia ja kunniasia että suoritin velvollisuuteni vaikkakin sivari tavalla. Työpäivien piti olla kyseisessä paikassa 8h mittaisia, mutta 8h ei vain riittänyt. Mitä minusta on sitten tullut tuon kaiken jälkeen? Olen nykyään kiinteistönhoitaja ammatiltani, aion kouluttautua isännöitsijäksi ja edetä urallani. Elämässä on muutakin kuin armeija. Sellaista kapeakatseista naista en ole päivääkään katsonut, joka tyrmää ihmisen intti vs sivari valinnoilla. Sattuiko oikeasti kukaan täällä kirjoittava tietämään, että sivari voidaan sotatilanteen vallitessa pakottaa rintamalle pikakoulutuksella? Sivari on vapautettu rauhan aikana, ei sota-aikana. Suuresti kunnioitan Suomen puolustusvoimia, mutta en suurinta osaa sen suorittavista. Nykyään iän myötä kun on varmistunut ettei minulla olekkaan armeijaa estävää terveyshaittaa, voisin käydä armeijan jos sinne enää pääsisin. Niin sivareissa, c paperien saavissa ja armeijan käyvissä "miehissä" ja miehissä on näitä pellejä joita saa hävetä. Mutta en näe mitään syytä katsoa omaa lasta alaspäin hänen armeijan keskeyttämisen takia.

Mitä ketjun aloittajan kirjoitukseen tulee, suosittelen pikaista pakkohoitoa kaikille muille paitsi pojalle. Hävetköön se aikuinen ihminen, joka lapsensa kieltää hänen omien valintojensa takia.

Vierailija
293/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että kova paikka.. Kyllähän se vaan niin on että vellihousuja ne on jokka ei armeijaa pysty käymään.

No sinulle se varmaan sitten taitaakin jäädä elämäsi suurimmaksi 'saavutukseksi'.

Vierailija
294/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaisa kirjoitti:

Mitä luulet, minkälaisen jäljen Neuvostoliitto jätti näihin maihin? Millaista oli elämä miehitettynä? Miksi luulet, että Viro kiirehtii NATO:on? Sinulle tämä on tietysti ok, koska maata ei tarvitse puolustaa.

Ne jäljet on kyllä jo aika pitkälle nyky-Virossa korjattu ja tiedoksi sulle:  maa muuten on jo NATO:ssa.

Vierailija
295/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheesi käydään hakemassa koppiin ja katsotaan sitten, kenen pää kestää ja kenen ei. Mikäli alat surmaamaan omia, pannaan sinun äiti/vaimo/lapsi kettingillä kiinni Pasin nokkaan suojaamaan tulitukselta. Käpykaartilaisille ei mitään armoa.

Se jää nähtäväksi sitten kellä pää kestää. Eikä muuten yhtä miestä jahdata Pasilla kinttupolkuja pitkin, voin kertoa ihan noin niinku vinkkinä, niille on silloin aivan muuta käyttöä. Sinne tullaan korkeintaan motskareilla/mönkijöillä perään ja se on eri asia halutaanko edes niitäkään lähettää...

Btw, silloin joskus RUK:ssa oli epävirallisena oppikirjana kirja nimeltä "Paholaisarmeija", joka kehotettiin lukemaan vastasissitoimintaan liittyvässä koulutuksessa. Siviilit kettingeillä kuljetusvälineisiin oli eräs episodi siinäkin...

(http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_11307#.VpZ5IFKYhvM)

Vierailija
296/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuten vaatii paljon enemmän rohkeutta keskeyttää armeija, kuin käydä se. Ainakin jos puhutaan keskeyttämisestä eettisen vakaumuksen vuoksi. Helpointa on aina tehdä niinkuin muutkin, eikä vastustaa valtavirtaa. Kokemuksesta tiedän. Armeijan suorittaminen ei ole juuri sen kummempi juttu kuin peruskoulukaan. Molemmat pakollisia kaikille, paitsi armeija naisille.

Vierailija
297/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin armeijan ja voisin sanoa, että sillä onko käynyt intin ei ole yhtään mitään merkitystä elämän kannalta. En itse ainakaan hyötynyt armeijasta mitään muuta kuin opin ampumaan rk:lla hyvin. Koko p*skan voisi tiivistää noin kuukauteen tai muuttaa niin, että ne käyvät ketkä oikeasti haluavat. ½vuoden palvelusajan voisi tiivistää netissä täytettävään tenttiin. Palvelus vastasi pääosin jotain rippileiriä poislukien muutama viikko joista varmasti oli jotain hyötyä (ei toki elämäni kannalta, vaan "koulutusta" ajatellen).

Eniten mietityttää se kuinka paljon tämänhetkisellä systeemillä menee rahaa hukkaan. Se summa ei varmasti ole pieni.

Vierailija
298/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kersantti kirjoitti:

Kaikilla ei ole aikaa tuollaiseen naurettavaan pelleilyyn. Maailmassa on paljon parempaakin tekemistä kuin leikkiä sotaa.

Mikään ei ole tärkeämpää kuin oman maan ja sen ihmisten puolustaminen. Ei mikään.

Onpas: hengittäminen, syöminen ,eläminen,terveyden ja elämänlaadun  säilyminen mahdollisimman pitkälle elämässään ,omien lasten kasvu aikuisuuteen ja toimiminen aina viimeiseen asti sen puolesta ,ettei mihinkään  uuteen sotaan tarvitse kansamme  enää koskaan   lähteä ja että rauhantila säilyisi koko Euroopassa (ainakin).

Menkööt kaikki  sotahullut täältä vaikka Muukalaislegionaan (...jos sinne  pääsevät).Tervemenoa.

Muuten: miten esim. Japanin armeija olisi kyennyt v.1945 puolustamaan Hiroshiman ja Nagasagin asukkaita ? Tai Saksan armeija estämään Dresdenin palopommitukset?  Kun sota riistäytyy sen johtajien käsistä,ei kukaan voi suojella siinä enää ketään.

Vetoat japanilaisten ja saksalaisten pommituksiin, mutta et suomalaisten taisteluun II maailmansodassa. Miksi näin?

Maailmassa on käynnissä valtava määrä sotia paraikaa. Voit käydä katsomassa listan esimerkiksi Wikipediasta. Olet hyvin naivi, jos kuvittelet, että sodat ja valloitushalut olisivat loppuneet atomipommiin.

Mitä sinä ajattelet Venäjän ja Ukrainan sodasta? Eikö pelota? Eikö pelota, että Venäjä on lisäämässä joukkoja ja materiaalia lähelle Suomen rajoja?

En minä mihinkään mitään 'vedonnut',vaan otin esimerkit jotka ovat vieläkin  ehkä yleisimmin tunnettuja ja toisen maailmansodan lopullisia ratkaisun hetkiä. Ne olivat kumpikin sitäpaitsi liittoutuneiden suorittamia pommituksia-eivät siis japanilaisten eivätkä saksalaisten .

Mihin niistä taisteluista ,joissa suomalaiset olivat toisena (tai yhtenä) osapuolena sinä sitäpaitsi 'vetoat' ja mikä niistä minun pitäisi sinun mielestäsi tuntea ?

Mistä niistä nyt halusit keskustella ? (Kaikissa sodissahan  on ollut useita taisteluja ennen sodan päättymistä -harvoissa on yhdellä ainoalla selvitty )

Venäjä ja Ukrainan nykyiset konfliktit eivät minua juurikaan kiinnosta. Nehän  ovat sitäpaitsi maantieteellisesti melko kaukana Suomen rajoista.

Toivoisin tietenkin ,että saisivat jonkun rauhaan johtavan ratkaisun aikaiseksi siellä,mutta Suomella ei kuitenkaan  ole osaa eikä arpaa niiden selvittelyissä  siellä .

Samanlaisia kansainvälisen  uutiskynnyksen ylittäneitä  Neuvostoliiton hajoamisen jälkeisiä vallanjakokiistojahan  on ollut Tsetseniassa, Uzbekistanissa, Azerbaidzanissa, Ossetiassa ym. entisten ns.neuvostotasavaltojen alueilla.

Millä tavalla ne ovat sinun elämääsi vaikuttaneet?

Lähempänähän oli se  pitkään jatkunut sota ex-Jugoslavian alueilla.Suomalaisiahan oli siellä YK-tehtäviin. Pyri sinäkin sitten johonkin  YK-sotilaaksi,jos kerran  haluat sillä tavalla vaikuttaa .

Täällä Vauva-palstalla sodilla uhoamalla  vaikutat vain hölmöltä.

Vierailija
299/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ylpeä jos omapoika jättäisi armeijan kesken.

Minulle olisi aikamoinen häpeän paikka. Sen hyväksyisin että menee myöhemmin kun yliopisto opiskelut päätöksessä ja näin ollen menee suoraan upseeriksi ja voi harjoittaa omaa ammattia siellä. 

Vierailija
300/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kersantti kirjoitti:

En minä mihinkään mitään 'vedonnut',vaan otin esimerkit jotka ovat vieläkin  ehkä yleisimmin tunnettuja ja toisen maailmansodan lopullisia ratkaisun hetkiä. Ne olivat kumpikin sitäpaitsi liittoutuneiden suorittamia pommituksia-eivät siis japanilaisten eivätkä saksalaisten .

Mihin niistä taisteluista ,joissa suomalaiset olivat toisena (tai yhtenä) osapuolena sinä sitäpaitsi 'vetoat' ja mikä niistä minun pitäisi sinun mielestäsi tuntea ?

Mistä niistä nyt halusit keskustella ? (Kaikissa sodissahan  on ollut useita taisteluja ennen sodan päättymistä -harvoissa on yhdellä ainoalla selvitty )

Venäjä ja Ukrainan nykyiset konfliktit eivät minua juurikaan kiinnosta. Nehän  ovat sitäpaitsi maantieteellisesti melko kaukana Suomen rajoista.

Toivoisin tietenkin ,että saisivat jonkun rauhaan johtavan ratkaisun aikaiseksi siellä,mutta Suomella ei kuitenkaan  ole osaa eikä arpaa niiden selvittelyissä  siellä .

Samanlaisia kansainvälisen  uutiskynnyksen ylittäneitä  Neuvostoliiton hajoamisen jälkeisiä vallanjakokiistojahan  on ollut Tsetseniassa, Uzbekistanissa, Azerbaidzanissa, Ossetiassa ym. entisten ns.neuvostotasavaltojen alueilla.

Millä tavalla ne ovat sinun elämääsi vaikuttaneet?

Lähempänähän oli se  pitkään jatkunut sota ex-Jugoslavian alueilla.Suomalaisiahan oli siellä YK-tehtäviin. Pyri sinäkin sitten johonkin  YK-sotilaaksi,jos kerran  haluat sillä tavalla vaikuttaa .

Täällä Vauva-palstalla sodilla uhoamalla  vaikutat vain hölmöltä.

Olipa harvinaisen tyhmä viesti.